Thumbnail
Σε δύσκολη θέση έχουν βρεθεί μαθητές που αναγκάζονται να αλλάξουν σχολείο αφού το υπουργείο Παιδείας δεν έχει εγκρίνει το ολιγομελές τμήμα τους. 

Για αναλγησία και εκβιασμό κατηγορούν το υπουργείο Παιδείας οι Παρεμβάσεις ΔΕ με αφορμή την άρνησή του να μην εγκρίνει τα ολιγομελή τμήματα στα σχολεία.

Για παράδειγμα από τα 31 ολιγομελή τμήματα στις Ομάδες Προσανατολισμού από τα ΓΕΛ της Ανατολικής Θεσσαλονίκης έχει εγκρίνει μόλις το 1.

Ακολουθεί η ανακοίνωση των Παρεμβάσεων ΔΕ:

Να σταματήσει ο εμπαιγμός του υπουργείου για τα ολιγομελή τμήματα

Ο αγώνας των ΕΛΜΕ, των σχολείων, των εκπαιδευτικών και των μαθητών να συνεχιστεί μέχρι τη συνολική ικανοποίηση των αιτημάτων μας

Χαιρετίζουμε τους αγώνες εκπαιδευτικών – μαθητών – γονιών για την έγκριση των ολιγομελών τμημάτων που οδήγησαν το υπουργείο παιδείας σε υποχώρηση από την αδιάλλακτη στάση του και στην έκδοση μιας ακόμη συμπληρωματικής απόφασης έγκρισης. Οι  προτάσεις όμως των σχολείων και των ΕΛΜΕ, δεν έγιναν συνολικά αποδεκτές. Είναι χαρακτηριστικά τα στοιχεία που καταθέτουν οι ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης. Από τα 37 ολιγομελή τμήματα ενέκρινε μόνο 4 στα ΕΠΑΛ, ενώ από τα 31 συνολικά ολιγομελή τμήματα στις Ομάδες Προσανατολισμού από τα ΓΕΛ της Ανατολικής Θεσσαλονίκης έχει εγκρίνει μόνο ένα. Στην Αττική από τα 300 περίπου ολιγομελή στα ΓΕΛ έχει εγκρίνει τα 170. Είναι εκατοντάδες τα ολιγομελή στα ΕΠΑΛ και τα ΓΕΛ σε όλη τη χώρα που δεν έχουν εγκριθεί. Πολλά από αυτά είναι στη  Γ και Δ τάξη των εσπερινών που για πολλούς μαθητές η μη έγκρισή τους θα σημάνει και σταμάτημα του σχολείου, ενώ άλλα είναι σε απομακρυσμένες περιοχές, αποδυναμώνονται και θα οδηγηθούν σε συρρίκνωση ή /και κλείσιμο. Πολλοί μαθητές πρέπει να μετακινηθούν σε άλλα σχολεία, χιλιόμετρα μακριά από τον τόπο κατοικίας τους για να βρουν την ομάδα προσανατολισμού ή την ειδικότητα που επιθυμούν να σπουδάσουν.

Η κυβέρνηση αντιμετωπίζει μαθητές και εκπαιδευτικούς με αναλγησία, οδηγώντας τους στην ανασφάλεια και στην περιπλάνηση. Αδιαφορεί για τις συνέπειες της πολιτικής της λιτότητας και των περικοπών που ακολουθεί σε βάρος των μορφωτικών αναγκών και δικαιωμάτων των μαθητών και στην ίδια τη λειτουργία των ΕΠΑΛ και των ΓΕΛ. 

Είναι απαράδεκτη η  τακτική του εκβιασμού που ακολουθεί το υπουργείο με τις οδηγίες που στέλνει στα σχολεία για το κλείσιμο των ολιγομελών, επιδιώκοντας να δημιουργεί τετελεσμένα. Πιέζει ουσιαστικά τους Διευθυντές των ΕΠΑΛ να διαγράψουν μη εγκεκριμένα ολιγομελή τμήματα. Την ίδια στιγμή προσχηματικά καλεί το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να καταθέσει τις προτάσεις του για αυτά, καθώς και στοιχεία που δήθεν αγνοούν  οι υπηρεσίες του. Ταυτόχρονα σε καμία από τις συναντήσεις με το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και εκπροσώπους των ΕΛΜΕ δεν δέχεται να δεσμευθεί σε οριστική επίλυση του ζητήματος.

Η  δραματική κατάσταση που επεφύλαξε το Υπουργείο Παιδείας με το ξεκίνημα της χρονιάς στο δημόσιο σχολείο, η μη έγκριση μαζικά των λεγόμενων ολιγομελών τμημάτων στα σχολεία ΕΠΑΛ και ΓΕΛ, ο υποβιβασμός των Ξένων Γλωσσών και ο περιορισμός των δικαιωμάτων των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες, το στοίβαγμα κυριολεκτικά των μαθητών  στα τμήματα αποτελούν επιλογές  στα πλαίσια της μνημονιακής πολιτικής, των περιορισμών σε δαπάνες και εκπαιδευτικούς, καθώς και εναρμόνισης με τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε.

Η στάση της πλειοψηφίας του ΔΣ της ΟΛΜΕ (ΔΑΚΕ – ΣΥΝΕΚ – ΠΕΚ) βρίσκεται πολύ πίσω από τις απαιτήσεις της οργάνωσης της πάλης για την ανατροπή αυτής της κατάστασης. Αρνείται να «εκθέσει» την κυβέρνηση δίνοντας τη μάχη της ενημέρωσης της κοινωνίας και της αποκάλυψης της κατάστασης. Πολύ περισσότερο βρίσκεται πίσω και από αυτές τις μεμονωμένες αλλά αποφασιστικές μορφές πάλης εκπαιδευτικών και μαθητών αρνούμενη να αναλάβει την ευθύνη στήριξης και γενίκευσής τους. Αυτοί οι αγώνες όμως είναι ο μόνος δρόμος που μπορεί να οδηγήσει την κυβέρνηση σε υποχώρηση.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους και τις ΕΛΜΕ να πρωτοστατήσουν σε άμεσες κινητοποιήσεις όλων των μορφών σε κάθε σχολείο που έχει ολιγομελές τμήμα. Να μη συναινέσουν στην πολιτική των περιορισμών και της λιτότητας που κλείνει τμήματα, κατεδαφίζει το δημόσιο σχολείο, στερεί τους μαθητές μας από την κάλυψη των μορφωτικών αναγκών τους και ισοπεδώνει τα εργασιακά μας δικαιώματα.

Καλούμε του συλλόγους διδασκόντων και τους διευθυντές των σχολείων να μην κλείσουν κανένα ολιγομελές τμήμα και να ακολουθήσουν από κοινού με τις ΕΛΜΕ το δρόμο του αγώνα. Είναι ο μόνος δρόμος που επιβεβαιωμένα μπορεί να οδηγεί σε νίκες, όπως αποδείχτηκε με την έγκριση των ολιγομελών τμημάτων στη Λάρισα, στην Αρκαδία, στην Αιτωλοακαρνανία, κ.α. που αποφασιστικά τα διεκδίκησαν.

Καλούμε το  ΔΣ της ΟΛΜΕ να αναλάβει τις ευθύνες του. Να συγκαλέσει σήμερα Παρασκευή 21/9 έκτακτο ΔΣ . Να καλέσει τις ΕΛΜΕ σε συνέχιση του αγώνα για να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα τώρα και να κηρύξει τρίωρη στάση εργασίας τη Δευτέρα και κινητοποίηση στο Υπουργείο Παιδείας στις 1.00 μμ.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

κοζαν
Φοιτητικοί Σύλλογοι Κοζάνης κατά Πιερρακάκη: «Ήλθον – είδον και Απήλθον»
Ανακοίνωση των φοιτητικών συλλόγων Κοζάνης για το γεγονός πως ενώ ήθελαν να του εκφράσουν τα αιτήματα τους εκείνος τους «υποδέχτηκε με μπράβους»
Φοιτητικοί Σύλλογοι Κοζάνης κατά Πιερρακάκη: «Ήλθον – είδον και Απήλθον»
ploia-apergia.jpg
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην περιοχή τοποθέτησής τους
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια
taksi
Περιφέρεια Θεσσαλίας: Νέο χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα για εκπαιδευτικές υποδομές και εξοπλισμό
Η παρούσα πρόσκληση έχει ως στόχο την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και τη χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη, μέσω της αναβάθμισης των εκπαιδευτικών...
Περιφέρεια Θεσσαλίας: Νέο χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα για εκπαιδευτικές υποδομές και εξοπλισμό