Thumbnail
Οι καθηγητές της Θεσσαλονίκης ζητούν από τους συναδέλφους τους "να μην ενδίδουν σε τέτοιες  «ελκυστικές»  προσφορές γιατί ό,τι λάμπει δεν είναι χρυσός." 

Τον τελευταίο καιρό έχει έρθει πάλι στην επιφάνεια το θέμα των χορηγιών από εταιρείες προς τα δημόσια σχολεία.

Έκταση πήρε πρόσφατα η άρνηση των καθηγητών να δεχθούν τη χορηγία του Ιδρύματος Μποδοσάκη (βλέπε ΕΔΩ).

Η λογική της χορηγίας, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, υποκαθιστά την ευθύνη και την υποχρέωση του κράτους για τη λειτουργία των δημόσιων σχολείων.

Το θέμα ανακινούν, αυτή τη φορά, οι καθηγητές της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι με ανακοίνωσή τους ζητούν από το υπουργείο Παιδείας αλλά και τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να πάρουν θέση για την "εισβολή των επιχειρηματικών ομίλων των ΕΛΠΕ (Ελληνικά Πετρέλαια), της Coco-Cola  κι άλλων στα σχολεία της περιοχής".

Η Ε ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης ρωτά ευθέως "θα επιτρέψουμε να μετατραπούν τα σχολεία σε παραμάγαζα των εταιρειών που θα καθορίζουν το τι και πως και από ποιους θα διδάσκεται μέσα στο σχολείο και θα προωθούν τις ανάγκες της επιχειρηματικότητας και του κέρδους;"

Ευθύνη στην αποδοχή των χορηγιών της εταιρείας ΕΛΠΕ έχουν και ορισμένοι διευθυντές σχολείων, σύμφωνα με την ΕΛΜΕ, "οι οποίοι ανέλαβαν ή επιχειρούν να αναλάβουν την προώθηση των επιδιώξεων της εταιρείας ΕΛΠΕ με τη μορφή της κοινωνικής υπευθυνότητας, χωρίς ούτε καν να έχουν αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων".

Ολόκληρη η ανακοίνωση της Ε ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης:

Το Δ.Σ της Ε ΕΛΜΕ σε παλιότερη ανακοίνωσή του δήλωσε την έντονη αντίθεσή του στην εισβολή των επιχειρηματικών ομίλων των ΕΛΠΕ (Ελληνικά Πετρέλαια), της Coco-Cola  κι άλλων στα σχολεία της περιοχής οι οποίοι επιχειρούν να αναβαπτιστούν στα μάτια της κοινωνίας αξιοποιώντας τα οξύτατα οικονομικά και κτηριακά προβλήματα των σχολείων.

H ΕΛΠΕ προσπαθεί να εμφανιστεί ως κοινωνικά ευαίσθητη επιχείρηση μέσω της υλοποίησης προγραμμάτων εξοπλισμού εργαστηρίων φυσικών επιστημών.  Κάνοντας χορηγίες στα σχολεία επιδιώκει να εξιλεωθεί για τα τεράστια προβλήματα περιβαλλοντικής επιβάρυνσης στη Δυτική Θεσσαλονίκη με τραγικές συνέπειες στην υγεία και στη ζωή των κατοίκων. Η κατάσταση αυτή έχει οδηγήσει τους κατοίκους της περιοχής σε κινητοποιήσεις, τις οποίες για να αποτρέψει έφτασε στο σημείο, όπως καταγγέλθηκε, να συγκροτήσει μηχανισμό παρακολούθησης όσων αντιδρούν.

Έχουμε ήδη εκφράσει την αντίθεσή μας στην παράδοση των σχολείων στις δυνάμεις της αγοράς και του κέρδους και την απαίτησή μας για την εξασφάλιση από το κράτος όλων των αναγκαίων όρων για τη λειτουργία των σχολείων αποκλειστικά από τον κρατικό προϋπολογισμό. Επιπρόσθετα, οι αυτοξιολογήσεις που μας ετοιμάζουν περιλαμβάνουν την επιβεβαιωμένη απαίτηση του ΟΟΣΑ τα σχολεία να αναζητούν χορηγούς για να καλύπτουν τις ανάγκες λειτουργίας τους. Αν δεν αντιδράσουμε, τα σχολεία της αγοράς θα αρχίσουν να ξεφυτρώνουν πάνω στα συντρίμμια που αφήνουν τα μέτρα οπισθοδρόμησης που μας επιβάλλουν Ε.Ε. και ΔΝΤ.

Θα επιτρέψουμε να μετατραπούν τα σχολεία σε παραμάγαζα των εταιρειών που θα καθορίζουν το τι και πως και από ποιους θα διδάσκεται μέσα στο σχολείο και θα προωθούν τις ανάγκες της επιχειρηματικότητας και του κέρδους; Ή θα οικοδομήσουμε τα σχολεία που θα προάγουν στους μαθητές τα χαρακτηριστικά της αλληλεγγύης, του αλληλοσεβασμού, της συνευθύνης, της κατανόησης του εαυτού τους και του κόσμου; Άλλωστε τα περιβαλλοντικά προγράμματα που γίνονται στα σχολεία και στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση των μαθητών δεν μπορούν να αναιρούνται από την ίδια την εκπαιδευτική κοινότητα επιτρέποντας στους υπεύθυνους των προβλημάτων να παίρνουν συγχωροχάρτι.

Ως Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΜΕ απαιτήσαμε την άμεση παρέμβαση της Διεύθυνσης και του υπουργείου για να σταματήσει αυτή η απαράδεκτη κατάσταση. Ζητήσαμε να πάρουν θέση και να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Καλέσαμε το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να καταγγείλει την εισβολή των εταιρειών στα σχολεία και  να απαιτήσει από το υπουργείο να πάρει θέση. Η ΟΛΜΕ εξέδωσε ανακοίνωση-καταγγελία για τις χορηγίες, αλλά ούτε το Υπουργείο, ούτε οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης πήραν θέση.

Καταγγέλλουμε εκείνους τους διευθυντές  σχολείων οι οποίοι ανέλαβαν ή επιχειρούν να αναλάβουν την προώθηση των επιδιώξεων της εταιρείας ΕΛΠΕ με τη μορφή της κοινωνικής υπευθυνότητας, χωρίς ούτε καν να έχουν αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων για αυτό το ζήτημα. Δεν πρόκειται να ανεχτούμε καμία αυταρχική συμπεριφορά Διευθυντή που θεωρεί ότι το σχολείο του ανήκει. Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να υλοποιήσουν τις αποφάσεις της ΕΛΜΕ και τις ΟΛΜΕ, να πουν όχι στις χορηγίες και στο σχολείο τους. Καταγγέλλουμε επίσης την απαράδεκτη συμπεριφορά Διευθυντή σχολείου ο οποίος χαρακτηρίζει την εκπρόσωπο του σωματείου και πρόεδρο της Ε ΕΛΜΕ “persona non grata” (ανεπιθύμητο πρόσωπο)  επειδή υπερασπίστηκε την απόφαση της ΕΛΜΕ κατά των χορηγιών. Οι εκπρόσωποι του σωματείου και των συνδικαλιστικών φορέων, καθώς και οι παρεμβάσεις τους, είναι μέρος της ζωής του σχολείου και κανείς δεν πρόκειται να μας στερήσει το δικαίωμα αυτό.

Καλούμε τους Διευθυντές των σχολείων και τους συναδέλφους να μην ενδίδουν σε τέτοιες  «ελκυστικές»  προσφορές γιατί ό,τι λάμπει δεν είναι χρυσός. Δεν πρέπει να πέσει κανείς στην παγίδα της διαμόρφωσης τετελεσμένων για τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια με το άλλοθι των οικονομικών αναγκών. Να πάρουν θέση άμεσα οι σύλλογοι διδασκόντων στα σχολεία όπου τίθεται ζήτημα χορηγιών από ΕΛΠΕ, Κόκα – Κόλα, κ.α. και να απορρίψουν την είσοδο των εταιριών στα σχολεία, όπως ήδη έχει συμβεί σε σχολεία όπου με αποφάσεις συλλόγων και διαμαρτυρίες καθηγητών σταμάτησαν αντίστοιχες προσπάθειες.

  • Να απορρίψουμε τη λογική των χορηγιών που υποκαθιστούν την ευθύνη και την υποχρέωση του κράτους και γίνονται ο  «Δούρειος Ίππος» για την άλωση της δημόσιας εκπαίδευσης και της κοινωνικής πρόνοιας.

  • Να βάλουμε φρένο στην εμπορευματοποίηση της παιδείας και στα σχέδια για μια παιδεία προσαρμοσμένη στους νόμους της αγοράς.

  • Να οργανώσουμε και να εντείνουμε την πάλη μας για να απαιτήσουμε από το κράτος την εξασφάλιση όλων των αναγκαίων όρων για τη λειτουργία των σχολείων.

  • Να απαιτήσουμε τη γενναία αύξηση των δαπανών για την παιδεία. Να δοθεί άμεσα έκτακτο κονδύλι προκειμένου τα σχολεία να καλύψουν άμεσα τις ανάγκες τους.

  • Απαιτούμε από το υπουργείο παιδείας και τις διοικήσεις της εκπαίδευσης να σταματήσει η εισβολή των εταιριών – χορηγών στα σχολεία.

 

Το επόμενο διάστημα συνεχίζουμε να απαιτούμε από το Υπουργείο και τις Διευθύνσεις να πάρουν θέση, ενημερώνουμε τις τοπικές κοινωνίες και παρεμβαίνουμε σε αυτές.

Απαιτούμε: δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλα τα παιδιά. Έξω οι επιχειρήσεις και οι χορηγοί από τα σχολεία.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τάξη, έδρα, πίνακας, μαυροπίνακας, τετράδια
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ
Παρατάσεις, καθυστερήσεις, παλινωδίες σχετικά με τη διαδικασία συγγραφής, αξιολόγησης και εισαγωγής του πολλαπλού βιβλίου στα σχολεία της χώρας -...
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ