Thumbnail
Η κατάσταση στις υποδομές των σχολείων του κέντρου της Αθήνας (που καλύπτει η Α΄ ΕΛΜΕ Αθήνας) είναι τραγική.

Αντί των σύγχρονων ασφαλών δημόσιων υποδομών, αντί της αντισεισμικής θωράκισης και προστασίας τους, οι κυβερνήσεις διαχρονικά υλοποιούν την κατεύθυνση της ΕΕ περί «κόστους – οφέλους». Ως πρόσχημα χρησιμοποιείται η γραφειοκρατία και ως μοχλός η απογύμνωση των Κτιριακών Υποδομών (ΚΤΥΠ ΑΕ – πρώην ΟΣΚ) από το απαραίτητο προσωπικό αλλά και η ιδιωτικοποίηση των σχολικών υποδομών μέσω των ΣΔΙΤ. Πρέπει να σημειωθεί ότι η μεγάλη πλειοψηφία των σχολείων αυτών έχουν φτιαχτεί πριν το 1980 (πχ. 53ο Γυμνάσιο, 50ο Γυμνάσιο) και κάποια είναι ενοικιαζόμενα (πχ. 41ο ΓΕΛ). Σχεδόν στο σύνολο παρουσιάζουν σοβαρές ελλείψεις σε χώρους (προαύλια όπως στο Διαπολιτισμικό, γυμναστήρια, βιβλιοθήκες, εργαστήρια) ή διαθέτουν αίθουσες σε «διαμορφωμένους» ακατάλληλους χώρους, στις οποίες «στοιβάζονται» μαθητές.

Ειδικότερα, φλέγοντα είναι τα θέματα της ανέγερσης διδακτηρίου για το 9ο ΕΠΑΛ, στο οικόπεδο (έκτασης 14 στρεμμάτων) του πρώην εργοστασίου ΒΟΤΡΥΣ, ιδιοκτησίας των ΚΤΥΠ, της απαλλοτρίωσης του χώρου για την ανέγερση του 19ου Γυμνασίου, της ανέγερσης κτιρίου για το 20ο Λύκειο σε οικόπεδο ιδιοκτησίας των ΚΤΥΠ επί της οδού Λιοσίων, της παράδοσης του κτιρίου του 41ου Γυμνασίου, της ανέγερσης κτιρίου για το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο (που ιδρύθηκε φέτος και θα συστεγαστεί µε το Μουσικό Γυμνάσιο). Επιπλέον, σοβαρά προβλήματα εμφανίζονται στα σχολεία λόγω της ίδρυσης και της λειτουργίας τους μέσω ΣΔΙΤ.

Μέχρι τώρα η εικόνα που καταγράφεται είναι:

  • Σχετικά με το 9ο ΕΠΑΛ, πως η προµελέτη είναι σε αρχικό στάδιο. Θα χρειαστεί τουλάχιστον μία 2ετία για τη μελέτη και, εφόσον το Υπουργείο Παιδείας γνωστοποιήσει στις ΚΤΥΠ τις ειδικότητες που προβλέπονται για το ΕΠΑΛ, ώστε να προχωρήσει η κτιριολογική µμελέτη. Στη συνέχεια θα αναζητηθούν οι πόροι για τη δημοπράτηση του έργου. Δηλαδή, αν ξεκίναγε τώρα το έργο, απαιτείται το λιγότερο μια 5ετία για παράδοση του σχολείου.
  • Σχετικά με το 19ο Γυμνάσιο, οι ΚΤΥΠ διαπίστωσαν πως η επιφάνεια του προς απαλλοτρίωση οικοπέδου ενώ μικρότερη από την απαιτούμενη (3,5 στρέμματα) και, συνεπώς, το οικόπεδο δεν είναι κατάλληλο για απαλλοτρίωση µε σκοπό την ανέγερση νέου κτιρίου. Επομένως, η όλη διαδικασία είναι «στον αέρα». Πρέπει να σημειωθεί ότι ο εν λόγω χώρος γειτνιάζει με βενζινάδικο και ελλοχεύουν μεγάλοι κινδύνοι για το προσωπικό και τους μαθητές.
  • Σχετικά με την ανέγερση κτιρίου για το 20ο Λύκειο, σε οικόπεδο ιδιοκτησίας των ΚΤΥΠ, επί της οδού Λιοσίων δεν έχει καταγραφεί η παραμικρή καταγραφή αιτήματος προς τις ΚΤΥΠ.
  • Σχετικά με την καθυστέρηση της παράδοσης του κτιρίου του 41ου Γυμνασίου, αυτή αποδίδεται σε δικαστική αντιδικία μεταξύ εργολάβου και του κατασκευαστή του ασανσέρ!!!
  • Σχετικά με το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο η προοπτική για την ανέγερσή του είναι τουλάχιστον 8 χρόνια στο οικόπεδο επί της οδού Αχαρνών (σε χώρο περίπου 1,4 στρέμματα, δηλαδή μικρότερο από εκείνον που οι ΚΤΥΠ δηλώνουν ως αναγκαίο).

Τέλος, όσον αφορά τα σχολεία που λειτουργούν με ΣΔΙΤ, εμφανίζονται σοβαρά προβλήματα όσον αφορά τη φύλαξη ή την αδυναμία χρήσης του σχολείου από το ίδιο, πέραν του σχολικού ωραρίου, χωρίς άδεια της εταιρίας, τα προβλήματα στην υλοποίηση αναγκαίων παρεμβάσεων στην υλικοτεχνική υποδομή κλπ. Επιπλέον, από τα αρμόδια στελέχη και τις υπηρεσίες του Δήμου Αθήνας προκύπτει ότι τα σχολεία ΣΔΙΤ είναι ιδιαίτερα ενεργοβόρα και δαπανηρά. Συγκεκριμένα, ενώ ένα συμβατικό σχολείο έχει περίπου 250 € μέση δαπάνη στο ηλεκτρικό ρεύμα το δίμηνο, ένα σχολείο ΣΔΙΤ έχει 1500 €, καθώς, υποτίθεται, ότι πρέπει να διατηρεί σταθερή θερμοκρασία, φωτισμό κλπ. Αυτό, βεβαίως, επιβαρύνει και τα υπόλοιπα σχολεία καθώς επιμερίζεται συνολικά το κόστος των ΔΕΚΟ, χωρίς να υπάρχει αυξημένη κρατική χρηματοδότηση. Έτσι, σχολεία μπαίνουν σε «επιτήρηση» δαπανών και δεν καλύπτονται στοιχειώδεις ανάγκες.

Διεκδικούμε:

  1. Να προχωρήσουν οι αντισεισμικοί έλεγχοι και η θωράκιση των σχολείων του κέντρου της Αθήνας.
  2. Να δημιουργηθούν οι αναγκαίες σύγχρονες, δημόσιες και ασφαλείς σχολικές υποδομές με νέα σχολικά συγκροτήματα, αρχής γενομένης από τα προαναφερθέντα.
  3. Να αντιμετωπιστούν άμεσα τα προβλήματα στη δημιουργία και παράδοση νέων σχολικών συγκροτημάτων για το 9ο ΕΠΑΛ, το 19ο Γυμνάσιο, το 20ο Λύκειο, το 41ο Γυμνάσιο, το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο.
  4. Να διατεθούν οι αναγκαίοι κρατικοί πόροι, μέσα από δημόσιες επενδύσεις, για την ανέγερση των σχολείων, χωρίς καμία ιδιωτική συμμετοχή.
  5. Να σταματήσουν οι ΣΔΙΤ στα σχολεία και να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα σε όσα σχολεία είναι σε αυτό το καθεστώς.
  6. Να αποδοθούν οι αναγκαίοι πόροι προς τους Δήμους για τις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων.

Δίνουμε απάντηση στις αντιλαϊκές πολιτικές που στο βωμό της καπιταλιστικής κερδοφορίας σε ένα σεισμό θα μετατρέψουν τα σχολεία σε χώρους τραγωδίας. Καταδικάζουμε τις συνδικαλιστικές δυνάμεις που αφήνουν άθικτη αυτή την πολιτική. Οργανώνουμε μαζικό αγώνα!!! Ενισχύουμε - ψηφίζουμε την ΑΣΕ σε κάθε ευκαιρία. Αλλάζουμε τους συσχετισμούς!!!

Αθήνα Οκτώβρης 2018

Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

Α΄ ΔΔΕ Αθήνας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio
Πώς ένα σχολείο μπορεί να αλλάξει το μικροκλίμα μιας γειτονιάς

Ο Κωνσταντίνος Καρτάλης, καθηγητής Φυσικής Περιβάλλοντος και Κλίματος στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, αναλύει...

Πώς ένα σχολείο μπορεί να αλλάξει το μικροκλίμα μιας γειτονιάς
sxoleio
Οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ΠΕ02 και ΠΕ04 στα Τμήματα Ένταξης: Μια κατάφωρη αδικία
Είναι απορίας άξιον πώς το Υπουργείο Παιδείας θέλει να μειώσει τους αναπληρωτές ώστε να καλύπτουν μόνο έκτακτες ανάγκες και να μην αλλάζει αυτή τη...
Οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ΠΕ02 και ΠΕ04 στα Τμήματα Ένταξης: Μια κατάφωρη αδικία