Thumbnail
Στις 10/10/2018, 30 εκπαιδευτικοί της Θεατρικής Αγωγής, του κλάδου ΠΕ 91.01 και 2 ηθοποιοί, του κλάδου ΠΕ 91.02, του νομού Ηρακλείου Κρήτης, κληθήκαμε να παρευρεθούμε στην Διεύθυνση ΠΕ, διότι όπως ενημερωθήκαμε εκτάκτως έγινε ένσταση από συνάδελφο ηθοποιό, στον τελικό πίνακα κατάταξής μας.

Η ένσταση αυτή κατατέθηκε στις 12/09/2018 και εκδικάστηκε στις 24/09/2018, όπου και έγινε αποδεκτή. Η εν λόγω ένσταση λοιπόν, η οποία υπήρξε καθ’ όλα νόμιμη, έγινε αποδεκτή ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Αποτέλεσμα των παραπάνω ήταν στις 10/10/2018 πολλοί/-ες από εμάς και συγκεκριμένα 15 στον αριθμό να επανατοποθετηθούμε σε διαφορετικά σχολεία από αυτά που είχαμε εξ’ αρχής αναλάβει υπηρεσία. Μια ημέρα πριν την επανατοποθέτησή μας καταθέσαμε γραπτή επιστολή στον τότε Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Μπερκούτη Αντώνη, στην οποία επεσημάναμε σωρεία λαθών και παραλήψεων ως προς τον πίνακα κατάταξής μας.

Με πιο απλά λόγια, την ημέρα της τοποθέτησής μας στις 10 του Σεπτέμβρη, τα μέλη της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου, μας παρουσίασαν τον οριστικό πίνακα κατάταξής μας, βάσει μορίων και κοινωνικών κριτηρίων. Ο συγκεκριμένος πίνακας είχε λάθη, τα οποία επεσημάναμε άμεσα και διορθώθηκαν, με αποτέλεσμα οι δύο συνάδελφοι ηθοποιοί (ΠΕ 91.02) να τοποθετηθούν στο τέλος του. Η πρακτική αυτή άλλωστε ακολουθούταν και τα προηγούμενα χρόνια από τα μέλη της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Στο σημείο αυτό δημιουργήθηκε σχετική ένταση στο γραφείο, όπου είχαμε συγκεντρωθεί προκειμένου να τοποθετηθούμε, αφού κανείς απ’ όσους/-ες παρευρίσκονταν -μέλη του Π.Υ.Σ.Π.Ε. και αιρετοί- δε γνώριζε σε ποιό σημείο του πίνακα θα έπρεπε να καταταχθούν οι δύο συνάδελφοι ηθοποιοί. Να σημειωθεί πως παρόντες στο περιστατικό ήταν ο τέως Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κος Μπερκούτης Αντώνης, τα υπόλοιπα μέλη του Π.Υ.Σ.Π.Ε., αλλά και οι αιρετοί. Εδώ, να προσθέσουμε πως μέλος του Π.Υ.Σ.Π.Ε. μη γνωρίζοντας ακριβώς τι προβλέπεται από το νόμο ως προς τη σειρά κατάταξης των ηθοποιών, τηλεφώνησε στον παραιτηθέντα στις 31/08/2018, Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Αποστολάκη Δημήτρη, προκειμένου να δώσει τα φώτα του σχετικά με το τι συνέβαινε επί του ζητήματος τα προηγούμενα χρόνια. Ως αποτέλεσμα, ολοκληρώθηκε και υπογράφηκε η νόμιμη υπηρεσιακή μας τοποθέτηση χωρίς ενστάσεις από καμία πλευρά. Οι δύο συνάδελφοι ηθοποιοί (ΠΕ 91.02) δηλαδή, τοποθετήθηκαν μετά τους/τις θεατρολόγους (ΠΕ 91.01) στον πίνακα κατάταξης.

Ένα μήνα μετά κληθήκαμε από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου να «συμμετάσχουμε», στη διαδικασία επανατοποθέτησης μας, όπου και  επιχειρήθηκε η δημιουργία της επίπλαστης συνδιαμόρφωσης, όσο και της συμμετοχής μας σε μια προειλημμένη απόφαση. Με άλλα λόγια, ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς κληθήκαμε από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου να βρούμε συμβιβαστική λύση σ’ ένα πρόβλημα για το οποίο δεν ευθυνόμαστε εμείς. Επιπλέον, αξίζει ν’ αναφερθεί πως διάφοροι κύριοι του Π.Υ.Σ.Π.Ε., μεσούσης της διαδικασίας επανατοποθέτησής μας,  προσπάθησαν τεχνηέντως, μέσω ειρωνείας και μεγαλοστομίας και ενώ το κλίμα ήταν ήδη επιβαρυμένο λόγω συγκυρίας, να μετακυλήσουν την ευθύνη των παρατυπιών στον πίνακα σε εμάς τους/τις θεατρολόγους (ΠΕ 91.01), προκειμένου να δημιουργηθούν προστριβές μεταξύ ημών και των συναδέλφων ηθοποιών (ΠΕ 91.02). Λειτούργησαν δηλαδή κάποια μέλη του Π.Υ.Σ.Π.Ε. αποπροσανατολιστικά, αναφορικά με την υπαιτιότητα του προβλήματος. Επίσης, να υπογραμμίσουμε πως κατόπιν παρεμβάσεων από την πλευρά μας, ο πίνακας κατάταξης έχει ήδη αλλάξει τέσσερις (!) φορές, αφού γίνονται συνεχώς λάθη εκ μέρους της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου. Επιπροσθέτως, θεωρούμε πως η διαδικασία τοποθέτησης της Α’ φάσης ήταν εξ’ αρχής παράτυπη -γεγονός που επεσημάναμε και τον Σεπτέμβρη- καθώς ουδέποτε μας δόθηκαν τα πραγματικά κενά των ωρών του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής των σχολείων του νομού Ηρακλείου.

Εμείς από την πλευρά μας, θα θέλαμε να τονίσουμε πως αναγνωρίζουμε το νόμιμο δικαίωμα των συναδέλφων ΠΕ 91.02 να προβαίνουν σ’ ένσταση στον πίνακα κατάταξης, δεδομένου φυσικά πως αυτή έχει γίνει εντός του εύλογου χρονικού διαστήματος των ημερών που έχουν οριστεί για τη διαδικασία. Ούτε το Π.Υ.Σ.Π.Ε., αλλά ούτε και οι αιρετοί συνάδελφοί μας, μας στήριξαν σε αυτήν την αντιπαιδαγωγική και ψυχοφθόρα για εμάς, αλλά και τα παιδιά διαδικασία.

Κάθε χρόνο μετά την 21η Ιουνίου, όπου η σχολική χρονιά φτάνει στο τέλος της, βιώνουμε ως αναπληρωτές/ -τριες την ίδια, καθιερωμένη πλέον, ανασφάλεια. Απολυόμαστε δηλαδή στα τέλη του Ιούνη και περνάμε τους επόμενους μήνες με ή και χωρίς επιδόματα του Ο.Α.Ε.Δ., αναμένοντας την επαναπρόσληψή μας. Φυσικά και δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε αν η επαναπρόσληψή μας αυτή θα πραγματοποιηθεί, το πότε θα πραγματοποιηθεί, και σε ποιο μέρος τελικά θα τοποθετηθούμε. Συγκεκριμένα, για εμάς τις ειδικότητες η κατάσταση είναι κατάτι δυσχερέστερη, αφού προκειμένου να καλύψουμε τις ώρες μας, οφείλουμε να υπηρετούμε σε τρία, τέσσερα ακόμη και πέντε σχολεία του εκάστοτε νομού κάθε σχολική χρονιά. Σαν άλλοι γυρολόγοι μεταφερόμαστε κάθε φορά από σχολείο σε σχολείο, χωρίς να διαθέτουμε δικό μας όχημα πολλές φορές, προσπαθώντας μέσα σ’ όλα να βρούμε και καταλύματα τα οποία και θα μας βολέψουν ως προς τις αποστάσεις μεταξύ των σχολείων μας. Αξίζει να τονιστεί στο σημείο αυτό πως τα περισσότερα σχολεία στα οποία και καλούμαστε να δουλέψουμε δε διαθέτουν αίθουσες όπου θα ήταν εφικτό να πραγματοποιηθεί το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής, γεγονός που δυσκολεύει ακόμη περισσότερο τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γίνεται το μάθημα. Επιπλέον, κάθε χρόνο όπως άλλωστε συμβαίνει στους/στις περισσότερους/-ε διδάσκοντες/-ουσες δενόμαστε πολύ με τις τάξεις μας και κάθε χρόνο καλούμαστε να τις αποχωριστούμε για ν’ αναλάβουμε νέες. Κάθε χρόνο δηλαδή διδάσκουμε σε 500 παιδιά πάνω κάτω και τον επόμενο χρόνο σε 500 καινούργια παιδιά και πάει λέγοντας. Κάθε χρόνο οι περισσότεροι/-ες από εμάς νοικιάζουμε ένα σπίτι  και πριν τελειώσει ο χρόνος ξενοικιάζουμε , για να νοικιάσουμε εκ νέου αν και εφόσον επαναπροσληφθούμε. Συμπληρωματικά, πλανάται ο φόβος της κατάργησης του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής ή η πραγματοποίησή του από τους/τις δασκάλους/ δασκάλες των τάξεων. Συνεπώς, διεκδικούμε και το δικαίωμα μας να διδάσκουμε εμείς οι θεατρολόγοι το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής στο σχολείο. Αυτή είναι εν ολίγοις η καθημερινότητα των ειδικοτήτων. Βρισκόμαστε δηλαδή ως επισφαλώς εργαζόμενοι/-ες υπό το καθεστώς της μόνιμης ανασφάλειας, υπό τον φόβο της ανεργίας που επικρέμεται πάνω απ’ τα κεφάλια μας, αφού οι συνθήκες της ζωής μας είναι ρευστές και ευμετάβλητες.

Στο καθεστώς λοιπόν αυτό των ζωών μας έρχεται να προστεθεί και η επανατοποθέτησή μας. Στο διάστημα ενός μήνα, είχαμε δεθεί με τους μαθητές μας κι εκείνοι μαζί μας. Η αναπάντεχη, όσο και ξαφνική μας επανατοποθέτηση, προκάλεσε ανασφάλεια τόσο σ’ εμάς, όσο και στους μαθητές μας. Θεωρούμε πως η συγκεκριμένη διαδικασία είχε σαφώς αντιπαιδαγωγικά χαρακτηριστικά, καθώς είχαμε ήδη ξεκινήσει την παιδαγωγική διαδικασία (γνωριμία με τους/τις μαθητές/ -τριες, την στοχοθεσία του μαθήματος, την εξειδίκευση της εκπαιδευτικής διαδικασίας ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών/ -τριών, τη χωροταξική διαμόρφωση του σχολείου και των αιθουσών διδασκαλίας –όταν αυτές υπήρχαν- κ.ά.). Επιπλέον, να υπογραμμίσουμε πως λόγω καθυστέρησης επίλυσης του ζητήματος πολλοί/ -ες από εμάς είχαμε ήδη νοικιάσει σπίτι κοντά στα σχολεία τοποθέτησης μας και αναπτύξαμε συναδελφικές σχέσεις με τους συλλόγους διδασκόντων (συνεργασία για την  εκπόνηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, πραγματοποίηση σχολικών γιορτών) και ξανατονίζουμε παιδαγωγική σχέση με τους/ τις μαθητές/ -τριες μας.

Απέναντι στη βαρβαρότητα που βιώνουμε στεκόμαστε μαχητικά και διεκδικούμε:

Να μη γινόμαστε μπαλάκι στα χέρια της εκάστοτε κυβέρνησης.

Να έχουμε την αδιαπραγμάτευτη στήριξη των αιρετών και των συλλόγων μας.

Να διδάσκεται το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής από εμάς τους θεατρολόγους και τους ηθοποιούς, κι όχι από τους δασκάλους.

Να μας διατεθεί υλικοτεχνικό υλικό, όσο και αίθουσες προκειμένου να καταστεί δυνατόν να διδαχθεί το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής.

Να δοθεί η πρέπουσα σημασία στις ήδη επιβαρυμένες ζωές μας, για να είμαστε σε θέση να διδάξουμε με αξιοπρέπεια και όρεξη.

Να γίνουν άμεσα διορισμοί όλων των ειδικοτήτων.

 

                                                                                                                                                 Ηράκλειο, 31/10/2018.

Οι εκπαιδευτικοί της Θεατρικής Αγωγής

Δάφνου Νικολέτα

Θεοφανοπούλου Σταματίνα

Ιντζιρτζή Βίκυ

Καμπουράκη Ευαγγελία

Λουκάκη Ειρήνη

Μανιώρου Καλλιόπη

Μαστορίδη Ευφροσύνη

Μητρούτσικου Ηρώ

Μπάμη Μαρία- Ίριδα

Πανακούλια Ιωάννα

Παπανικολοπούλου Ελεάννα

Παύλου Βασίλης

Πασπαλάκη Ολυμπία

Περβολαράκη Γεωργία

Περβολαράκη Μυρτώ

Ρέππα Μαρία

Ρούσσου Ισμήνη

Χριστοδουλέα Αλεξάνδρα

Ψαρουδάκη Αγάπη

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

EKPA
Η ελληνική γλώσσα στα πανεπιστήμια του εξωτερικού και το Διδασκαλείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας του ΕΚΠΑ
Δύο δραστηριότητες του Διδασκαλείου Νέας Ελληνικής Γλώσσας του ΕΚΠΑ
Η ελληνική γλώσσα στα πανεπιστήμια του εξωτερικού και το Διδασκαλείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας του ΕΚΠΑ
ipourgeio_paideias
Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων απόσπασης εκπαιδευτικών για το σχολικό έτος 2024-2025
Πρόσθετη μικτή εξ αποστάσεως υποστήριξη των μαθητών για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα
Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων απόσπασης εκπαιδευτικών για το σχολικό έτος 2024-2025