Thumbnail

Κάλεσμα μαζικής συμμετοχής στις διαδικασίες και στήριξης στις Εκλογές της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων (ΠΕΦ)

Αγαπητοί συνάδελφοι, φιλόλογοι στην Δημόσια και Ιδιωτική Εκπαίδευση, Πτυχιούχοι των Τμημάτων της Φιλοσοφικής σε όλη την Ελλάδα.

Σας καλούμε να πάρετε μαζικά μέρος στις εκλογές της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων. 

Απευθυνόμαστε σε όλους εσάς που προβληματίζεστε καλοπροαίρετα για τον ρόλο του εκπαιδευτικού, του επιστήμονα Φιλόλογου, που δεν υποκλίνεστε στις απαιτήσεις των νέων κατευθύνσεων για τη Γλώσσα, την Ιστορία, τη Λογοτεχνία, τις περικοπές και καταργήσεις μαθημάτων, την αυθαίρετη συγκόλληση διαφορετικών γνωστικών - επιστημονικών αντικειμένων και μαθημάτων με κριτήρια που δεν είναι ούτε επιστημονικά ούτε παιδαγωγικά, και με αίσθημα ευθύνης αντιστέκεστε επιστημονικά και παιδαγωγικά στο σχολείο της αγοράς. 

Η ΠΕΦ είναι πανελλαδική ένωση επιστημόνων που στην συντριπτική τους πλειοψηφία δραστηριοποιούνται στον χώρο της Β/βάθμιας εκπαίδευσης. Είμαστε μάχιμοι εκπαιδευτικοί. Ο προβληματισμός μας περιστρέφεται γύρω από δύο κέντρα, την ανάπτυξη και εξέλιξη των επιστημών των αντικειμένων των φιλολόγων   και την προσφορά αυτών των γνώσεων στους μαθητές μας, στην κοινωνία. Ο ίδιος προβληματισμός απασχολεί κατά κύριο λόγο και τους φιλολόγους που βρίσκονται εκτός της σχολικής εκπαίδευσης είτε ως συνταξιούχοι είτε ως διδάσκοντες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και την έρευνα. 

Κατά τη γνώμη μας, στόχος του ΔΣ της ΠΕΦ πρέπει σταθερά να είναι η ενίσχυση των παραπάνω χαρακτηριστικών μακριά από απόψεις συντεχνιασμού και αθηνοκεντρισμού. Η διδακτέα ύλη στο σχολείο, η ποιότητα των σχολικών εγχειριδίων, τα προγράμματα, ωρολόγια και αναλυτικά, καθώς και η εξεταστική διαδικασία να προσεγγίζονται με κριτήριο και αναφορά στον μαθητή, για τον οποίο σε τελική ανάλυση υπάρχουν, και την συμβολή στην απόκτηση από αυτόν σταθερής βασικής γενικής μόρφωσης, γνώσεων βασικών για την κατανόηση των νόμων της φύσης και της κοινωνίας. Η καταξίωση κάθε μαθήματος καθορίζεται από τη συμβολή του στον στόχο αυτό. 

Θεωρούμε αυτονόητο πως κάθε επιστήμη γίνεται σεβαστή μέσα στο σχολείο χωρίς λογική κατηγοριοποίησης και χαρακτηρισμού μαθημάτων άλλων ως σπουδαίων και πρωτευόντων και άλλων ως δευτερευόντων. Με αυτήν την λογική και οι ειδικότητες όλων των συναδέλφων στο σχολείο αντιμετωπίζονται ισότιμα, χωρίς αντιπαλότητες. 
Θέτουμε στο επίκεντρο του προβληματισμού των συναδέλφων το πώς μπορεί να καταξιωθεί η ουσιαστική μελέτη του γλωσσικού φαινομένου, η επιστημονική αντίληψη για την Ιστορία όταν το σημερινό σχολείο προσφέρει πληροφορίες, δίνει γνώσεις εφήμερες, υποβαθμίζει τις κλασσικές σπουδές που, κατά τη γνώμη μας, δεν συνιστούν προγονοπληξία, αλλά ουσιαστική προϋπόθεση για την αρμονική ανάπτυξη των νεανικών προσωπικοτήτων. 

Είμαστε αντίθετοι στις αλλαγές που έχουν προωθηθεί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σε Γυμνάσια και Λύκεια, ως προς τα γλωσσικά μαθήματα αλλά και συνολικότερα. 

Είμαστε αντίθετοι στον περιορισμό του δημιουργικού στοιχείου στα γλωσσικά μαθήματα. Περιορίζεται δηλαδή η ανάπτυξη της γλώσσας και του λόγου στα απαραίτητα για μια στοιχειώδη επικοινωνία στην καθημερινότητα, στενεύοντας έτσι και τις αναπτυξιακές δυνατότητες της σκέψης. Δηλαδή από τον επικοινωνιακό χαρακτήρα της γλώσσας απομονώνεται και προβάλλεται η πιο απλουστευτική πλευρά του. Σε αυτό το πλαίσιο, η υποβάθμιση της Λογοτεχνίας, η χρηστική αντίληψη για την επικοινωνιακή διάσταση της Γλώσσας, ο κατακερματισμός της ιστορικής γνώσης όπου το κύριο χάνεται στο επιμέρους, είναι μόνο ορισμένα παραδείγματα. 

Θεωρούμε ότι σήμερα είναι ακόμη πιο κρίσιμη η επέκταση της γενικής παιδείας και όχι ο περιορισμός της όπως προωθείται από τις τελευταίες εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας για το Λύκειο.

Στα άμεσα ενδιαφέροντα του ΔΣ πρέπει να ενταχθεί η συσπείρωση μεγαλύτερου αριθμού συναδέλφων φιλολόγων στην ΠΕΦ, και από την Αττική και από την περιφέρεια.

Για την επίτευξη ενός τέτοιου στόχου είναι αναγκαία η μείωση της ετήσιας συνδρομής. Στην σημερινή οικονομική συγκυρία, των μειώσεων μισθών όλων των εργαζομένων και της ελαστικής εργασίας των αναπληρωτών, των νέων δηλαδή συναδέλφων μας, το ύψος της συνδρομής είναι για πολλούς κώλυμα για την συμμετοχή τους. Η μείωση της συνδρομής καθίσταται αναγκαία επιλογή. Συνδρομή 15 ευρώ για τους εργαζόμενους και 10 για τους ανέργους και μεταπτυχιακούς φοιτητές είναι μια πρόταση που και την συμμετοχή θα αυξήσει και δια της αυξημένης συμμετοχής τα οικονομικά της ΠΕΦ θα ενισχύσει.

Για την ενίσχυση της συμμετοχής συναδέλφων από την επαρχία θετική προϋπόθεση είναι η ανάδειξη μελών του ΔΣ από την περιφέρεια. Για την ουσιαστική όμως συμμετοχή στην λειτουργία του ΔΣ της ΠΕΦ πρέπει να ενεργοποιηθεί το άρθρο 19 §1 του καταστατικού και να χορηγείται μια οικονομική διευκόλυνση, κάλυψη των ελάχιστων εξόδων μετακίνησης και παράστασης, σύμφωνα και με τις οικονομικές δυνατότητες της ΠΕΦ, ώστε τα εκλεγμένα μέλη από την περιφέρεια να είναι παρόντα σε όλες τις συνεδριάσεις του ΔΣ. Οι αποφάσεις θα λαμβάνονται με ευρύτερη πλειοψηφία, χωρίς αποκλεισμούς και δυσκολία παράστασης των μελών στις δραστηριότητες της ΠΕΦ, και θα εκφράζουν πιο ολοκληρωμένα την άποψη και βούληση όλου του ΔΣ.  Απόψεις όπως «ας το σκεφτόντουσαν όταν έβαζαν υποψηφιότητα», που κάποτε ακούγονται, είναι απαξιωτικές για τους συναδέλφους και παραβιάζουν την καταστατική πρόβλεψη σε βάρος της μαζικοποίησης. 

Αγαπητοί συνάδελφοι, οι υπογράφοντες σας καλούμε στις εκλογές της ΠΕΦ να κάνουμε ένα βήμα μπροστά.

Να ψηφίσουμε συναδέλφους που εναντιώνονται από επιστημονική, παιδαγωγική  σκοπιά - και όχι μόνο από την σκοπιά της υπεράσπισης των εργασιακών επαγγελματικών δικαιωμάτων - στις εκπαιδευτικές αλλαγές που προωθούν οι εκάστοτε κυβερνήσεις. Να ψηφίσουμε συναδέλφους που μαζί με άλλα μέλη Επιστημονικών Ενώσεων παλεύουν να ανοίξει πιο συστηματικά η συζήτηση ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς, στα σωματεία τους, αλλά και στις επιστημονικές ενώσεις πάνω στο περιεχόμενο της σχολικής γνώσης, ιδεολογικό και επιστημονικό. Να ανοιχτούν δίαυλοι ενημέρωσης και κοινής δράσης με τους γονείς των μαθητών μας για ζητήματα που αφορούν στα παιδιά τους. Να οργανωθεί η αντιπαράθεση με το αντιδραστικό περιεχόμενο του σχολείου, να ανέβει ο πήχης των διεκδικήσεων.

pef

ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΔΡΟΜΗΣ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΑΡΧΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΔΣ, ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ ΤΟΥ ΑΠΕΡΧΟΜΕΝΟΥ ΔΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ ΤΗΣ ΓΣ 9/11/2018 ΑΡΝΗΘΗΚΑΝ ΑΝΤΙΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΑ ΝΑ ΤΕΘΕΙ ΣΕ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΣΤΗ ΓΕΝ. ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

egkefalos.jpg
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
Σύμφωνα με τη μελέτη, κοινοί ατμοσφαιρικοί ρύποι, όπως τα μικροσωματίδια και τα οξείδια του αζώτου, μπορούν να πυροδοτήσουν πολύπλοκους βιολογικούς...
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
arxaia_ellada
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
Δείτε μερικές λέξεις που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες όταν ήθελαν να μειώσουν κάποιον
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
texniti_noimosini
Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι

Σε τρία χρόνια, οι άνθρωποι δεν θα χρειάζονται καθόλου για μεταφράσεις, εκτίμησε ο Vasco Pedro, CEO της Unbabel,...

Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι