Thumbnail
Επικαιροποιημένη ανακοίνωση

Το Υπουργείο Παιδείας  με τη γνωστή  τακτική  και τις  συνοπτικές διαδικασίες που ακολουθεί,   καλεί  τα Γυμνάσια να υλοποιήσουν τη  θεματική εβδομάδα.

Πίσω από τις βαρύγδουπες φράσεις για «καινοτομία», «δημιουργικότητα» κλπ κρύβεται μία πραγματικότητα την οποία το Υπουργείο Παιδείας και οι διάφοροι αρμόδιοι του ΙΕΠ συνειδητά «ξεχνούν»:

Η δημιουργικότητα δεν είναι κάτι που επιβάλλεται από τα «πάνω» και μάλιστα με εγκυκλίους, αλλά προϋποθέτει την αυτενέργεια, την πρωτοβουλία μαθητών – εκπαιδευτικών, οι οποίοι από κοινού αποφασίζουν για τα θέματα τα οποία έχουν ευρύτερο γνωστικό και παιδαγωγικό ενδιαφέρον και σχετίζονται με τις πραγματικές ανάγκες. Είναι δηλαδή, τα εκατοντάδες προγράμματα που υλοποιούνται αυτή τη στιγμή στα Γυμνάσια της χώρας από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Και το Υπουργείο «καινοτομώντας» έχει ήδη προχωρήσει  στην αφαίρεση της δίωρης μείωσης ωραρίου σε όσους υλοποιούσαν διάφορα προγράμματα! Τόσο πολύ ενδιαφέρεται για την δημιουργικότητα στα σχολεία!

Το Υπουργείο έχει «ξεχάσει» ότι τα θέματα αυτά αποτελούν βασικές ενότητες των μαθημάτων που μείωσαν -χωρίς κανένα επιστημονικό – παιδαγωγικό κριτήριο- όπως  Οικιακή Οικονομία ,Βιολογία κλπ στα πλαίσια της δημοσιονομικής προσαρμογής και της εξοικονόμησης προσωπικού. Η αντίληψη που κυριαρχεί για τη γνώση δεν είναι άλλη από την αποσπασματικότητα, την παροχή γενικών-κατά κανόνα άχρηστων-πληροφοριών, την ενίσχυση των δεξιοτήτων αντί της ολοκληρωμένης, ενιαίας γνώσης που προσφέρουν τα διακριτά επιστημονικά αντικείμενα.

Το Υπουργείο έχει «ξεχάσει» ότι την προηγούμενη περίοδο έχει αφαιρέσει τη μείωση ωραρίου στους υπεύθυνους εργαστηριών (πληροφορικής- φυσικών επιστημών) με αποτέλεσμα  την πλήρη απαξίωση τους.

Το Υπουργείο έχει «ξεχάσει» την υπολειτουργία και την ανυπαρξία των σχολικών βιβλιοθηκών, τη μη τοποθέτηση υπευθύνων.

Φυσικά, δεν είναι ήσσονος σημασίας και το γεγονός ότι το Υπουργείο Παιδείας μέσα από τις θεματικές εβδομάδες φορτώνει στις πλάτες των συλλόγων διδασκόντων πρόσθετα γραφειοκρατικά και διοικητικά καθήκοντα σε βάρος του παιδαγωγικού και διδακτικού έργου τους, νέες τροποποιήσεις στα ωρολόγια προγράμματα σε μία σχολική χρονιά που το μόνιμο και σταθερό προσωπικό μειώνεται ακόμη περισσότερο στο σχολείο. Περιφρονεί τον προγραμματισμό των Συλλόγων Διδασκόντων, που έχουν ήδη κάνει, σε προγράμματα και εκπαιδευτικές δράσεις από την αρχή της σχολικής χρονιάς με βάση τις παιδαγωγικές ανάγκες του κάθε σχολείου. Στην πραγματικότητα η θεματική εβδομάδα παραβιάζει πολλαπλά το ωράριο των εκπαιδευτικών. Π.χ. οι δράσεις που απευθύνονται στην τοπική κοινωνία θα πραγματοποιηθούν κατά κύριο λόγο εκτός ωραρίου σχολείου.

Η σχετική εγκύκλιος έχει όλο το «πακέτο»: υποχρεωτική συμμετοχή εκπαιδευτικών, ομάδα συντονισμού, φόρμα συμπλήρωσης, σχεδίου υλοποίησης, φόρμα υποβολής στο ΙΕΠ για αποτίμηση υλοποίησης. Καταναγκασμός, δηλαδή, γραφειοκρατικοποίηση, εντατικοποίηση της εργασίας, τυποποίηση, μετρήσιμα αποτελέσματα, δείκτες, ελεγχόμενο πλαίσιο, κ.λ.π. δείχνουν ξεκάθαρα την πρόθεση του Υπ. Παιδείας να κατοχυρώσει βήματα στην αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών που στοχεύει να εφαρμόσει. Το επιχείρημα παλιό και γνωστό η ανάδειξη "καλών πρακτικών" των σχολείων.

Τέλος, πίσω από τα εντυπωσιακά θέματα  όπως παλαιότερα (έμφυλη ταυτότητα, ομοφοβία κλπ) αλλά και φέτος με το θέμα της «Ανθρώπινα δικαιώματα και Δημοκρατική Συνύπαρξη» που δίνουν ένα προφίλ προοδευτισμού, κρύβεται η πραγματικότητα όπου οι πολιτικές που εφαρμόζονται τόσο στη χώρα όσο και στα πλαίσια της ΕΕ οξύνουν τις ανισότητες και κάθε είδους διακρίσεων και τα ανθρώπινα δικαιώματα παραμένουν κενό γράμμα. Τέλος  δεν  υπάρχει καμία ενημέρωση των συλλόγων, κυριαρχεί η προχειρότητα, ενώ αφήνει ανοικτό και το ενδεχόμενο εμπλοκής φορέων εκτός εκπαιδευτικής κοινότητας που καθορίζονται όμως αυστηρά από τον κατάλογο φορέων που θα εκδώσει το Ι.Ε.Π.

Με βάση τα παραπάνω το ΔΣ αποφάσισε:

1. Ως ΕΛΜΕ καλύπτουμε πολιτικά, συνδικαλιστικά, νομικά και ηθικά τους συλλόγους διδασκόντων στα γυμνάσια, στη μη εφαρμογή της εγκυκλίου.

2. Καλούμε και την ΟΛΜΕ να καλύψει συνδικαλιστικά, νομικά και πολιτικά τους συλλόγους διδασκόντων στα γυμνάσια, στη μη εφαρμογή της εγκυκλίου.

3. Καλούμε τους συναδέλφους στους συλλόγους διδασκόντων να αποφασίσουν να μη συναινέσουν  στην εφαρμογή της εγκυκλίου, όπως ακριβώς έγινε και τις προηγούμενες χρονιές.

4. Να απαιτήσει από το υπουργείο την άμεση ανάκληση της εγκυκλίου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

συνταξιούχοι
Η ηλικία των συνταξιούχων σε αριθμούς – Η θλιβερή πρωτιά της Ελλάδας
Τα επίσημα στοιχεία  διαψεύδουν και όσους τα τελευταία χρόνια αναληθώς υποστήριζαν ότι δήθεν οι Έλληνες και οι Ελληνίδες βγαίνουν πολύ νωρίτερα...
Η ηλικία των συνταξιούχων σε αριθμούς – Η θλιβερή πρωτιά της Ελλάδας
foitika-daneia
Οι σκοτεινές πλευρές των Πανεπιστημίων των ΗΠΑ που...τόσο αγάπησαν οι υπουργοί της Παιδείας μας
Ο Σίνγκερ δήλωσε ένοχος το 2019 στην κατηγορία ότι διευκόλυνε τις απάτες και βοηθούσε να δωροδοκηθούν προπονητές αθλημάτων ώστε τα παιδιά των πελατών...
Οι σκοτεινές πλευρές των Πανεπιστημίων των ΗΠΑ που...τόσο αγάπησαν οι υπουργοί της Παιδείας μας