Ο αγώνας με βασικό αίτημα την κατάργηση του νόμου για το νέο τρόπο πρόσληψης των αναπληρωτών-τριών, ενάντια σε οποιαδήποτε λογική διατήρησης και συνέχισης των ελαστικών σχέσεων εργασίας δεν τελείωσε. Οι δυναμικές κινητοποιήσεις του τελευταίου διαστήματος, και οι μεγάλες απεργίες, οι οποίες βγήκαν με πίεση που ασκήθηκε στις ομοσπονδίες από τη βάση, έστειλαν μήνυμα σε όλη την Ελλάδα ότι το μαχόμενο κομμάτι της εκπαίδευσης είναι ενωμένο και αποφασισμένο να συνεχίσει τον αγώνα διαρκείας για τη μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών-τριών, που έχουν έστω και μια σύμβαση, αποκλειστικά με το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία. Σε αυτό το πλαίσιο, πάρθηκε η πρωτοβουλία για τη δημιουργία συντονιστικού εκπαιδευτικών κι εργαζομένων στην εκπαίδευση Χανίων- Ρεθύμνου. Η πρώτη συνάντηση πραγματοποιήθηκε στα Χανιά το Σάββατο 26/1 μετά την πανελλαδική εκπαιδευτική πορεία καλεσμένη από τον Σύλλογο Π.Ε. Χανίων, και η δεύτερη στο Ρέθυμνο στις 23/2 μετά τη μικροφωνική καλεσμένη από την ΕΛΜΕ Ρεθύμνου.
Μέσα από τη συνέλευση στις 23/2, οι γνώμες συνέκλιναν στο γεγονός ότι είναι αναγκαίος ο αγώνας που θα οδηγήσει σε συνολική αντιπαράθεση με την αντιδραστική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση (Αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας, συγχωνεύσεις-καταργήσεις τμημάτων, νέο λύκειο, αλλαγές στα ΑΕΙ, αύξηση ωραρίου-30ωρο, αύξηση ορίου συνταξιοδότησης, περικοπές, υποβάθμιση της ειδικής αγωγής με τις ΟΕΥ) του υπουργείου Παιδείας. Ο κος Γαβρόγλου, σε πλήρη συμφωνία με τους-τις προκατόχους του, οραματίζεται ένα σχολείο φθηνό, ευέλικτο, βασισμένο στην ιδιωτική πρωτοβουλία, σε ιδιωτική χρηματοδότηση, όπου η ελαστική εργασία και η εργασιακή περιπλάνηση θα είναι η sine qua non συνθήκη επιτυχίας του εγχειρήματος.
Τα παραπάνω καθιστούν απόλυτα σαφές ότι μέσω του προσοντολογίου βάλλεται το βασικό πτυχίο και τα εργασιακά δικαιώματα που απορρέουν από αυτό, ανοίγοντας παράλληλα το δρόμο για κύκλους σπουδών στα πανεπιστήμια με επιχειρησιακούς όρους λειτουργίας, φάμπρικα παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας. Πρόκειται για ένα νόμο που λειτουργεί σαν ταξικό φίλτρο μεταξύ των εργαζομένων και της εργασίας, μεταξύ του βασικού πτυχίου και του δικαιώματος να βρει κανείς-καμία δουλειά μόνο με αυτό. Δεν πρόκειται να επιτρέψουμε τη μετατροπή του χώρου εργασίας μας αλλά και των πανεπιστημίων σε ένα γκρίζο τοπίο όπου φοιτητές-τριες και εκπαιδευτικοί θα βαδίζουν σε έναν ατομικό δρόμο και θα παζαρεύουν την αλληλεγγύη, την αξιοπρέπεια και τη συναδελφικότητα σε μόρια. Δεν θα επιτρέψουμε τη συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου σε ένα σχολείο όπου τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών είναι ήσσονος ή μηδενικής σημασίας ζητήματα.
Στο σημείο αυτό, θέλουμε να αναδείξουμε την υπονομευτική στάση της γραφειοκρατικής πλειοψηφίας (ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ-ΕΡΑ/ΕΚΕ) στα διοικητικά συμβούλια των ομοσπονδιών μας ΔΟΕ και ΟΛΜΕ. Δεν υπήρξε κανένα οργανωμένο σχέδιο νίκης, με σταθμούς για συνέχιση του αγώνα, καμία αποφασιστικότητα μπροστά στο αίτημα για μόνιμους και μαζικούς διορισμούς. Δικαίως αναρωτιόμαστε πού ακριβώς έχει πάει το αίτημα για κατάργηση του προσοντολογίου (ας μην θυμηθούμε εδώ το φιάσκο με την αξιολόγηση, που “πάγωσε” με την εκλογική νίκη του ΣΥΡΙΖΑ, κρύφτηκε για λίγο και σιγά-σιγά ξαναβγαίνει στο μενού). Και φυσικά, ας μην ξεχάσουμε να αναφέρουμε, ότι, δυστυχώς, σε πολλές περιπτώσεις, οι ξεπουλημένες πλειοψηφίες των ομοσπονδιών βρίσκουν σύμμαχους των ίδιων παρατάξεων μέσα στα διοικητικά συμβούλια των πρωτοβάθμιων σωματείων ανά την Ελλάδα, σε Συλλόγους και ΕΛΜΕ, παίζοντας κρυφτό πίσω από τις Ομοσπονδίες, «βάζοντας πλάτη» στη νεοφιλελεύθερη πολιτική, διασπώντας τον κλάδο και προκρίνοντας ατομικούς δρόμους.
Απέναντι σε όλα αυτά, κάνουμε κάλεσμα άμεσης συσπείρωσης και συμμετοχής στις διαδικασίες των συλλόγων μας (Π.Ε.-ΕΛΜΕ) με επιτροπές αγώνα και γενναίες αποφάσεις στις γενικές συνελεύσεις, αλλάζοντας το πλαίσιο και τοποθετώντας ως προμετωπίδα τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών μας και τα εργασιακά μας δικαιώματα.
Πέρα από την ασταμάτητη πίεση που ασκούμε στα σωματεία μας για γενικές συνελεύσεις και κινητοποιήσεις, προχωρούμε σε συναντήσεις και συνελεύσεις πρωτοβουλιών που γεννιούνται από την ανάγκη του μαχόμενου κομματιού της εκπαίδευσης να βρίσκεται σε εγρήγορση, ζητώντας και επιδιώκοντας τη συμμετοχή και συμπόρευση με τα σωματεία μας, προσπαθώντας να φέρουμε σε επαφή, στο πλαίσιο ενός παγκρήτιου συντονισμού, εκπαιδευτικούς από όλους τους νομούς της Κρήτης και άμεση συσπείρωση με το πανελλαδικό Συντονιστικό Αναπληρωτών-Αδιορίστων Εκπαιδευτικών. Λειτουργούμε ως μοχλός πίεσης στα σωματεία και στους χώρους δουλειάς για την ενίσχυση ενός αγώνα διαρκείας, την ενημέρωση των εργαζομένων, των φοιτητών-τριών και ανέργων, ενάντια στις αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις που εκτελεί η κυβέρνηση-ΕΕ-ΟΟΣΑ.
Θεωρούμε ότι είναι αναγκαία και ως εκ τούτου αποτελεί βασική μας επιδίωξη η σύνδεση του αγώνα των εκπαιδευτικών με τον αγώνα όλων των συμβασιούχων στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, παίρνοντας πανεργατικά χαρακτηριστικά για υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων εργασίας και μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους και όλες.
Προτάσσουμε τον αγώνα στο δρόμο ενάντια στις κοινοβουλευτικές διεκδικήσεις και την αστική διαχείριση.
Ζητάμε:
- Αυξήσεις στους μισθούς.
- Επιμόρφωση ουσιαστική, σύμφωνα με τις ανάγκες μας με επαναφορά των αδειών μετ’αποδοχών
- Κατάργηση του Προσοντολογίου.
- Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών-τριών αποκλειστικά με το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία.
- Μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους-ες.
- Συλλογικές συμβάσεις εργασίας.
Συντονιστικό Εκπαιδευτικών και Εργαζομένων στην Εκπαίδευση Ρεθύμνου -Χανίων
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη