Η συνάντηση της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α με την Υφυπουργό Παιδείας κα. Σοφία Ζαχαράκη πραγματοποιήθηκε σε αίθουσα του Υπουργείου Παιδείας, την Παρασκευή 26 Ιουλίου 2019 και ώρα 12:00, ύστερα από το αίτημα της Ομοσπονδίας με αρ.πρ.103/15-07-2019 και με παραλήπτες την Υπουργό Παιδείας κα. Νίκη Κεραμέως, την Υφυπουργό Παιδείας κα. Σοφία Ζαχαράκη και το Διευθυντή Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης κ. Παναγιώτη Κασσιανό.
Στη συνάντηση παρέστησαν από το Δ.Σ. της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. η πρόεδρος και Αιρετή ΚΥΣΕΕΠ κα. Μπουλμέτη, η αντιπρόεδρος κα. Γεωργακάκου, η γενική γραμματέας κα. Χατζηδρόσου, ο οργανωτικός γραμματέας κ. Βολκίδης, η ταμίας κα. Βαϊτσούδη, ο ειδικός γραμματέας κ. Αδάμου και η Υπεύθυνη Τύπου & Δημοσίων Σχέσεων κα. Μπριτζολάκη. Επίσης στη συνάντηση παρέστησαν ο Αιρετός ΚΥΣΕΕΠ κ. Βούγιας καθ’ όλη τη διάρκεια και η υπεύθυνη του Αυτοτελούς τμήματος κα. Φυτουράκη κατά ένα μέρος της.
Η συνάντηση έγινε σε θετικό κλίμα και διήρκησε 2,5 ώρες περίπου.
Η Υφυπουργός κα. Ζαχαράκη (αρμόδια για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Ειδική Αγωγή) είχε ενημερωθεί για τη θεματολογία της οικείας συνάντησης όπως επίσης και για τις θέσεις της Ομοσπονδίας από την προαναφερθείσα πρόσκληση. Επιπλέον της παραδόθηκε σε έντυπη μορφή το ήδη δημοσιευμένο υπόμνημα (Υπόμνημα ΠΟΣΕΕΠΕΑ, αρ.πρ.:108/26-07-2019) και στοιχεία με τους αριθμούς των προσλήψεων ΕΕΠ-ΕΒΠ και τα Οργανικά κενά για το 2018-19 και 2017-18, τα οποία είχαν δοθεί στην ΠΟΣΕΕΠΕΑ ύστερα από αίτημά μας (αρ. πρ.104/16-07-2019) στο Αυτοτελές Τμήμα ΕΕΠ - ΕΒΠ του Υπουργείου(Αριθμοί προσλήψεων ΕΕΠ-ΕΒΠ και Οργανικά κενά για το 2018-19 και 2017-18 | Πίνακες).
Tα θέματα που αναπτύχθηκαν είναι:
Α) Ζήτημα δικαίας και ισόποσης κατανομής των 4.500 θέσεων μεταξύ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας/ Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού.
Η Υφυπουργός ενημερώθηκε για το σκοπό της Ομοσπονδίας και στις ειδικότητες που εκπροσωπούνται από αυτήν.
Στη συνέχεια, τονίστηκε η αναγκαιότητα της στήριξης της Ειδικής Αγωγής σε συνάρτηση με τη Γενική Αγωγή και δόθηκαν σχετικά παραδείγματα. Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκαν τα αυξημένα οργανικά κενά σε συνάρτηση με τα αυξημένα και μεγαλύτερα των οργανικών- λειτουργικά κενά, τους τελευταίους ελάχιστους μόνιμους διορισμούς πριν από 9 χρόνια καθώς και το μικρό αριθμό μονίμων ΕΕΠ- ΕΒΠ που υπηρετούν στην Εκπαίδευση.
Η Υφυπουργός άκουσε με μεγάλο ενδιαφέρον, έθεσε σχετικά ερωτήματα, και εξέθεσε τους προβληματισμούς της σχετικά με την εφαρμογή του θεσμού των Παράλληλων Στηρίξεων και των αναγκών που καλύπτουν συγκριτικά με παλαιότερα χρόνια.
Από πλευράς ΠΟΣΕΕΠΕΑ διευκρινίστηκε πως ο χάρτης της Ειδικής Αγωγής έχει μετατοπιστεί, πολλοί μαθητές υποστηρίζονται στη Γενική Εκπαίδευση και οι μαθητές με αναπηρία που στο παρελθόν βρίσκονταν εκτός εκπαιδευτικών πλαισίων φοιτούν στην Ειδική Εκπαίδευση. Οι εφαρμογές της συμπερίληψης όλων των παιδιών αποτελεί δέσμευση της Ελλάδος σύμφωνα με τη σύμβαση του ΟΗΕ και αποτελούν διεθνή επιταγή.
Η κα. Ζαχαράκη αποκρίθηκε πως θα ορίσουν την ορθή ποσόστωση ύστερα από μελέτη και με δίκαιο τρόπο, σίγουρα όχι τα νούμερα που ακούγονται και αδικούν ομάδες των υποψηφίων.
Από πλευράς ΠΟΣΕΕΠΕΑ έγινε σαφές ότι οι ανάγκες στελέχωσης των σχολείων και των δομών είναι πολύ αυξημένες καθώς και του αριθμού των αναπληρωτών που υπηρετεί σε αυτές και δε θα μετακινηθούμε από την απαίτησή μας και σαφώς όχι κάτω από το όριο των 1.300 θέσεων.
Β) Ζήτημα τροπολογίας του άρθρου 9 του Ν. 4547/12-6-2018, σχετικά με την κάλυψη των θέσεων του Ε.Ε.Π. στα ΚΕΣΥ
Από πλευράς της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. τονίστηκε η αγωνία των εργαζομένων ΕΕΠ, της εκπαιδευτικής και επιστημονικής κοινότητας καθώς και των γονέων σχετικά με την εξαγγελία της Υπουργού κα Ν. Κεραμέως περί κατάργησης- αναδιάρθρωσης υποστηρικτικών δομών.
Η απάντηση της κα. Ζαχαράκη υπήρξε καταλυτική καθώς είπε χαρακτηριστικά τα εξής: «Δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για τα ΚΕΣΥ. Κανείς δεν χρειάζεται να είναι τρομαγμένος». Επίσης ανέφερε ότι δεν μίλησαν για κατάργηση του θεσμού, μίλησαν για επανεξέταση από άλλη βάση την λειτουργία τους.
Αναπτύχθηκε το ζήτημα της παράλειψης του νόμου για τα ΚΕΣΥ περί στελέχωσής τους από διορισμό, σε ισχύοντα και καταργημένα άρθρα, καθώς η συνέπεια αυτής της αβλεψίας του νόμου στα νούμερα των αναγκών για τους διορισμούς στους ΕΕΠ- ΕΒΠ.
Η κα. Ζαχαράκη απάντησε με θετική στάση απέναντι στο ζήτημα των ΚΕΣΥ και είπε χαρακτηριστικά ότι ενώ έχουν λάβει μία αρκετά δύσκολη κατάσταση προσπαθούν να διευθετήσουν τα πολλαπλά της προβλήματα. Συγκεκριμένα, για το ζήτημα των θέσεων στα ΚΕΣΥ, ήδη από το αίτημα της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. (αρ.πρ.107/24-07-2019) έχει αποσταλεί ως θέμα στο νομικό τμήμα του Υπουργείου. Επίσης εξέφρασε προβληματισμό σχετικά με τη στάση των νομοθετών για τα ΚΕΣΥ και τη σκοπιμότητα της παράλειψης.
Γ) Ζήτημα τοποθετήσεων αναπληρωτών από το Σεπτέμβριο
Η υφυπουργός ενημερώθηκε για το σημαντικό ρόλο του ΕΕΠ- ΕΒΠ στην εκπαίδευση και δόθηκαν παραδείγματα σχετικά με την έλλειψη κάλυψης των ειδικοτήτων στη Γενική, Ειδική εκπαίδευση και τα ΚΕΣΥ κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Ζητήθηκε επίσης στην Υφυπουργό σαφές χρονοδιάγραμμα της διαδικασίας των πινάκων, του τρόπου πρόσληψης αναπληρωτών καθώς και της ολοκλήρωσης των διορισμών μέσα στο 2019.
Έγινε εκτενής αναφορά στο ζήτημα των απορριφθέντων και στο ιστορικό αυτού και ζητήθηκε με κάθε τρόπο να συμπεριλάβουν στην απόφασή τους την προτεινόμενη διάταξη της ΠΟΣΕΕΠΕΑ που έχει συνταχθεί από νομικό προκειμένου να καλυφθούν οι απορριφθέντες του πίνακα 2018- 19 και να υπάρξει δέσμευση ως προς αυτό. Η ένταξη των συναδέλφων που απορρίφθηκαν για τυπικούς λόγους στους περσινούς πίνακες σε καμία περίπτωση δεν συνιστά την εισροή οποιοδήποτε νέου στοιχείου στους πίνακες και αποτελεί δικαίωση για τα λάθη και τις παραλείψεις της δημόσιας διοίκησης που έγιναν κατά το προηγούμενο έτος.
Η υφυπουργός δε δεσμεύτηκε για το θέμα αυτό, ανέφερε ότι θα πρέπει να ενημερώσει την Υπουργό για ζητήματα που μπορούν να τύχουν οποιασδήποτε νομοθετικής ρύθμισης.
- Εκτίμηση της Ομοσπονδίας, παρά του γεγονότος ότι η Υφυπουργός δεν μπορούσε να δεσμευτεί ή να δώσει μια πιο ξεκάθαρη απάντηση είναι πως θα ισχύσουν οι περσινοί πίνακες, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες μας φαίνεται να είναι το επικρατέστερο σενάριο.
Ως προς το χρονοδιάγραμμα υπήρξε ενημέρωση από την κα. Φυτουράκη (υπεύθυνη του Αυτοτελούς τμήματος ΕΕΠ-ΕΒΠ) ότι μέσα στην επόμενη εβδομάδα θα δοθούν στο ΑΣΕΠ στοιχεία των υποψηφίων ΕΒΠ (Προκήρυξη 1ΕΑ/209) για έλεγχο και συσχέτιση των δεδομένων και λίγο αργότερα του ΕΕΠ (Προκήρυξη 2ΕΑ). Η κα. Φυτουράκη εξήγησε πως υπήρχαν δυσκολίες όσον αφορούσε βεβαιώσεις αποδεκτών κατηγοριών προϋπηρεσίας (π.χ. ΣΔΕ) για τις οποίες χρειάστηκε διερεύνηση και συνεχή επικοινωνία με τον ΑΣΕΠ, ώστε να διευθετηθούν και να διευκρινιστούν ζητήματα. Από την πλευρά του ΑΣΕΠ δεν υπάρχει εκτίμηση ως προς το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της διαδικασίας ελέγχου από την Ανεξάρτητη Αρχή, όπως επίσης και της ανάρτησης των πινάκων, καθώς δεν υπάρχει πρότερο παράδειγμα διαγωνισμού με όμοιο τρόπο διαλογής και συσχέτισης στο παρελθόν.
Επιπλέον, σύμφωνα με πληροφορίες, ούτε των εκπαιδευτικών της Προκήρυξης 3ΕΑ/2019, παρά την έντονη φημολογία που αναπτύχθηκε περί έκδοσης Πινάκων την περασμένη Παρασκευή 26/07, δε φαίνεται να είναι έτοιμοι προς έκδοση. Νεότερα θα υπάρξουν την ερχόμενη εβδομάδα.
Δ) Διασφάλιση των πιστώσεων για τους αναπληρωτές στα επίπεδα της περσινής σχολικής χρονιάς
Η κα. Ζαχαράκη αναφέρθηκε σε εντοπισθείσες δυσκολίες σε σχέση με τη χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ (π.χ. το Πρόγραμμα ΕΣΠΑ για προσλήψεις αναπληρωτών σε ΚΕΣΥ/ΕΔΕΑΥ, πρέπει να επιστρέψει από το Υπουργείο Διοικ. Μεταρρύθμισης για να μπορέσει να το "τρέξει" το Υπ. Παιδείας), τα χρήματα του Κρατικού προϋπολογισμού, καθώς και σε άλλες τεχνικές δυσκολίες τις οποίες εξετάζει και δεσμεύτηκε να εξετάσει επισταμένως με γνώμονα την εξεύρεση της πιο δόκιμης διευθέτησης προς την κάλυψη του ευρύτερου συμφέροντος.
Ζητήθηκε από την Ομοσπονδία να παρθεί μέρος από τους προϋπολογισθέντες πόρους ώστε να δοθούν οι αναγκαίες πιστώσεις προκειμένου να καλυφθούν οι θέσεις αναπληρωτών, οι οποίες θα δίνονταν στους μόνιμους διορισμούς. Η Υφυπουργός απάντησε πως η πρόταση αυτή θα διερευνηθεί.
Ειδικότερα, σχετικά με την πρόσληψη αναπληρωτών για το 2019-20, αναδύθηκε η σοβαρότητα της κατάστασης, καθώς είναι γεγονός πως όλη η διαδικασία των διορισμών καθυστέρησε πολύ. Η Υφυπουργός τόνισε πως θα κινηθούν σύμφωνα με ό,τι προβλέπει ο νόμος και θα προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες που απαιτούνται ώστε οι προσλήψεις να γίνουν εγκαίρως και στην ώρα τους και τα σχολεία να ανοίξουν χωρίς προβλήματα.
Ομοσπονδία και Αιρετοί, επισήμαναν τη δυσλειτουργία που θα επιφέρει η εφαρμογή δύο συστημάτων προσλήψεων, επομένως ό,τι προβλεφθεί από το νόμο σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, να φροντιστεί να επιλεγεί ένα από τα δύο συστήματα για τη σχολική χρονιά 2019-2020. Η Υφυπουργός δεσμεύτηκε πως θα ελέγξει όλες τις παραμέτρους σε συνεργασία με την Υπουργό και το επιτελείο του Υπουργείου καθώς το ζήτημα αυτό δεν έγκειται μόνο στις δικές της αρμοδιότητες.
Τονίστηκαν επίσης τα προβλήματα που μπορεί να δημιουργηθούν στα σχολεία και σε όσους νεοδιοριζόμενους είναι ήδη αναπληρωτές και η απόκριση ήταν πως σκοπός είναι να διαφυλαχθεί η ομαλή λειτουργία των σχολείων και να προστατευτεί το ευρύτερο συμφέρον του ιδιαίτερα ευαίσθητου μαθητικού πληθυσμού και των οικογενειών τους. Επίσης αναφέρθηκε και ο σεβασμός απέναντι στους υποψηφίους.
Ε) Επανεξέταση του νόμου 4589/2019 περί συστήματος διορισμών στη βάση της διαφοροποίησης της διαδικασίας για τις τοποθετήσεις Αναπληρωτών.
Αρχικά, παρουσιάστηκαν τα σημαντικότερα σημεία που αφορούν στα κύρια προβλήματα που φέρει ο νόμος 4589/2019, δηλαδή το τριετές κλείδωμα των νέων Πινάκων και τη μεταφορά προϋπηρεσίας από κλάδο σε κλάδο.
Η απάντηση της Υφυπουργού, παρά του γεγονότος πως και η ίδια επισήμανε τη σοβαρότητα των παραπάνω προβλημάτων και διερευνά το θέμα από την αρχή της ανάληψης των καθηκόντων της, αλλά και πρωτύτερα, δήλωσε:
- Για τη μεταφορά προϋπηρεσίας δεν μπορεί να αλλάξει κάτι αυτή τη στιγμή.
- Για το τριετές κλείδωμα των Πινάκων θα ελεγχθεί σε μεταγενέστερο χρόνο καθώς κι από το Υπουργείο θεωρούν πως το κλείδωμα της τριετίας είναι μια ρύθμιση που δημιουργεί τεράστιων διαστάσεων προβλήματα και αποκλείει από τη διαδικασία συμμετοχής στις προκηρύξεις του Υπουργείου Παιδείας μεγάλες ομάδες υποψηφίων.
Επιπρόσθετα, συζητήθηκε το θέμα των εκπρόθεσμων παράβολων καθώς έχει ήδη επισημανθεί από την Υφυπουργό το θέμα στα στελέχη του ΑΣΕΠ και αναμένεται η απόφαση τους επ’ αυτού.
ΣΤ) Προτάσεις αιρετών ΚΥΣΕΕΠ
Ζητήθηκαν από τους Αιρετούς διευκρινήσεις και διευθέτηση των θεμάτων:
1. Μετατάξεις ΕΕΠ – ΕΒΠ, όπου σύμφωνα με το άρθρο 65 του νόμου 4589/2019 περί μετατάξεων αναφέρεται ότι αυτές διενεργούνται μετά τις μεταθέσεις. Τονίστηκε πως δεν υπάρχει κάποια διευκρινιστική εγκύκλιος ή και απόφαση για το συγκεκριμένο ζήτημα.
2. Αποσπάσεις ΕΕΠ -ΕΒΠ, προγραμματισμός ενόψει των αποσπάσεων σχετικά με την έκδοση της εγκυκλίου.
3. Συνεδριάσεις ΚΥΣΕΕΠ, να υπάρχει ενημέρωση των μελών του ΚΥΣΕΕΠ από το υπουργείο σχετικά με τα αιτήματα των μελών δεδομένου ότι όταν κάποια απορρίπτονται δε γνωρίζουμε τους λόγους γιατί δε φθάνουν προς συζήτηση στο υπηρεσιακό συμβούλιο.
4. Συνεργασία μεταξύ αιρετών του ΚΥΣΕΕΠ και του αρμόδιου τμήματος του Υπουργείου, θα ήταν σημαντική η διευθέτηση των θεμάτων σχετικά με τις αποσπάσεις και τις μετατάξεις καθώς και η παρουσία της Υφυπουργού κατά την επικείμενη συνεδρίαση της 1ης Αυγούστου 2019.
5. Ίση μεταχείριση των Εκπαιδευτικών και ΕΕΠ- ΕΒΠ, να πρέπει να δοθεί και β΄ φάση αποσπάσεων για το ΕΕΠ- ΕΒΠ, όπως συμβαίνει στους εκπαιδευτικούς μέσα από τη διαδικασία των αιτήσεων όπως προβλέπεται.
Προτάθηκε για κάθε περίπτωση (μεταθέσεις, αποσπάσεις, μετατάξεις, διορισμούς, πρόσληψη αναπληρωτών) θα ήταν δόκιμο να δημοσιεύεται ο πίνακας των λειτουργικών κενών ανά Περιφερειακή διεύθυνση, διότι οι συνάδελφοι κάνουν αιτήσεις και δεν τους έχουν γνωστοποιηθεί βασικές χρήσιμες πληροφορίες. Πέρα από το λειτουργικό του πράγματος τονίστηκε πως η κοινοποίηση στους αιρετούς του ΚΥΣΕΕΠ και στη ΠΟΣΕΕΠΕΑ εξυπηρετεί και για λόγους διαφάνειας της διαδικασίας.
- Η απάντηση της κα. Φυτουράκη ήταν πως προτεραιότητα είναι οι διορισμοί κι ως προς τις αποσπάσεις και τις μετατάξεις, δεν είχε ξεκάθαρη εικόνα και σαφή χρονοδιάγραμμα, συνεπώς δεν μπορούσε να δώσει ξεκάθαρη απάντηση. Στην αντιπρόταση των Αιρετών περί αναγκαιότητας ολοκλήρωσης της διαδικασίας μέχρι τέλη Αυγούστου επίσης δεν υπήρξε δέσμευση. Η απάντηση που δόθηκε ήταν πως οι θέσεις θα δοθούν στους διορισμούς και δεν υπάρχει σχεδιασμός για έκδοση διευκρινιστικής εγκυκλίου για τις μετατάξεις. Ουσιαστικά για τις Αποσπάσεις ΕΕΠ- ΕΒΠ, το Τμήμα θα προσπαθήσει να κοινοποιήσει την Εγκύκλιο σύντομα, μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας των Μεταθέσεων.
Ζ) Διεκδικήσεις ΠΟΣΕΕΠΕΑ
1. Η δέσμευση προκειμένου τα ΚΕΣΥ να μπορέσουν να λειτουργούν και να υποστηρίζονται ως θεσμός: Υπήρξε δέσμευση πως θα ελεγχθεί το ζήτημα κι ότι δεν υφίστανται λόγοι ανησυχίας.
2. Το κυρίαρχο αίτημα του ΕΕΠ και ΕΒΠ για σύσταση Οργανικών θέσεων στη Γενική Εκπαίδευση: Δεν υπήρξε δέσμευση ως προς αυτό. Αναφέρθηκε επίσης πως απαιτείται ένας σοβαρός και οργανωμένος σχεδιασμός, κάτι που απαιτεί επίσης μελέτη αναγκών και χρόνο. Το θέμα θα εξεταστεί.
Λοιπά θέματα της ατζέντας της συνάντησης και των διεκδικήσεων που δεν αναγράφονται στο παρόν δελτίο αναμένεται να συζητηθούν σε νεότερη συνάντηση – επικοινωνία με την Υφυπουργό, καθώς η ίδια δεσμεύτηκε πως θα μελετήσει το υπόμνημα και τα στοιχεία εκτενώς και θα υπάρξει ανατροφοδότηση προς την Ομοσπονδία και κατ’ επέκταση της επιστημονικής κοινότητας που εκπροσωπεί.
Αίτημα της ΠΟΣΕΕΠΕΑ ήταν να πραγματοποιηθεί συνάντηση και με την υπουργό, το οποίο δεν κατέστη δυνατόν. Για την Ομοσπονδία εξακολουθεί να είναι σημαντική και πρωτεύουσας σημασίας μία συνάντηση και με την παρουσία της Υπουργού. Επίσης η πρόσκληση κοινοποιήθηκε και στο Διευθυντή Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης κ. Παναγιώτη Κασσιανό. Επιπροσθέτως, η ίδια η Ομοσπονδία σε συνεργασία με τους Αιρετούς σχεδιάζει τις επόμενες κινήσεις της.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη