Την Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου στις 12.μ.μ. πραγματοποιήθηκε παράσταση διαμαρτυρίας των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Δ/νσης Πειραιά και συνάντηση με τον Διευθυντή Εκπαίδευσης κ. Λ. Νίκα.
Τα ζητήματα που τέθηκαν από τους εκπροσώπους των συλλόγων ήταν:
- Τα κτηριακά και άλλα προβλήματα που σχετίζονται με την εφαρμογή της Υποχρεωτικής Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής στους Δήμους του Πειραιά.
- Τα 300 περίπου κενά που εξακολουθούν να υπάρχουν στα σχολεία σε αυτή την Α΄ φάση πρόσληψης αναπληρωτών σε Ειδική και Γενική Αγωγή.
- Άλλα ζητήματα όπως: τα σχολικά γεύματα, ο τρόπος πρόσληψης και τοποθέτησης ψυχολόγων στα σχολεία, η ανεπαρκής ίδρυση τμημάτων ΖΕΠ, οι ΔΥΕΠ κ.τ.λ.
Για την υποχρεωτική εφαρμογή της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης σε όλους του Δήμους που ανήκουν στη Δ/νση Εκπαίδευσης Πειραιά οι εκλεγμένοι εκπρόσωποι της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών στα Δ.Σ. των Συλλόγων τονίσαμε ότι ο τρόπος που υλοποιείται απέχει πολύ από την κάλυψη των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών των νηπίων στην πιο τρυφερή τους ηλικία, η οποία απαιτεί τις καλύτερες δυνατόν παιδαγωγικές προϋποθέσεις για την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους.
Συγκεκριμένα: στους μεγάλους Δήμους του Πειραιά (Πειραιάς, Νίκαια, Κερατσίνι) η Δίχρονη Π.Α. υλοποιείται με 25άρια τμήματα κάνοντας την πρόβλεψη του νόμου για 22άρια απλώς κουρελόχαρτο. Νέα τμήματα δημιουργήθηκαν σε διαδρόμους νηπιαγωγείων (Νίκαια), κλείνοντας ελεύθερους χώρους σε κτήρια, χωρίς να διασφαλίζεται η ασφαλής παραμονή, είσοδος και έξοδος των νηπίων σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Άλλα τμήματα δημιουργήθηκαν μέσα σε δημοτικά σχολεία, σε αίθουσες που δεν περίσσευαν, ενώ η λύση των ΠΡΟΚΑΤ είναι προμετωπίδα των προθέσεων της Διεύθυνσης και πολλών Δήμων. Επιπλέον, σε πολλά νέα τμήματα ή παραρτήματα είναι ακόμα και τώρα στον αέρα η υποστήριξή τους με εξοπλισμό και υποδομές κατάλληλες για να λειτουργήσουν.
- Στη Νίκαια ο Δήμος δεν έχει συμβάλλει καθόλου με έκτακτη επιχορήγηση για την απρόσκοπτη εφαρμογή της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής.
- Στον Πειραιά η κατάσταση είναι παρόμοια, με νηπιαγωγεία να αδυνατούν να λειτουργήσουν, άλλα σε ορόφους δημοτικών σχολείων με πολλαπλές δυσκολίες στο να διασφαλιστεί η εύρυθμη προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών, ελλείψεις κατάλληλου εξοπλισμού και με τον κίνδυνο της προσωρινής αναστολής λειτουργίας λόγω έργων, με τους μαθητές κυριολεκτικά στον αέρα.
- Όποιες θετικές εξελίξεις είχαμε γύρω από το θέμα της υλικοτεχνικής υποδομής και του εξοπλισμού με κονδύλια από τους Δήμους (Κερατσίνι), αν και ακόμα υπάρχουν αρκετές ελλείψεις και δυσκολίες, ήταν λόγω της πίεσης του κινήματος, που καθ’ όλη τη διάρκεια κράτησε- και συνεχίζει να κρατάει- αταλάντευτη στάση υπέρ της απρόσκοπτης, χωρίς εκπτώσεις, φοίτησης των παιδιών.
Πέρα όμως από την ανεπαρκή και σε πολλές περιπτώσεις επικίνδυνη υλικοτεχνική υποδομή με την οποία υλοποιείται η Δίχρονη Π.Α. το πρόβλημα οξύνεται λόγω της υποστελέχωσης των νηπιαγωγείων από νηπιαγωγούς και ειδικό βοηθητικό και εκπαιδευτικό προσωπικό. Τα πάνω από 10 φετινά κενά νηπιαγωγών στον Πειραιά με το άνοιγμα των σχολείων αποδεικνύουν ότι, αν η Δίχρονη Προσχολική Αγωγή δε συνοδευτεί από αντίστοιχους μόνιμους μαζικούς διορισμούς με βάση τις πραγματικές ανάγκες, είναι κενό γράμμα.
Την κύρια ευθύνη γι’ αυτή την κατάσταση την έχει και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ που καθιέρωσε τη Δίχρονη Π.Α. με μηδενική δαπάνη για το κράτος όπως όριζε ο νόμος, αλλά και η ΝΔ που συνέχισε την ίδια αντιλαϊκή, αντιεκπαιδευτική ρότα. Ευθύνη έχουν και όσοι Δήμοι δε διεκδικούν κονδύλια, αλλά κλείνουν το μάτι στην περαιτέρω υποβάθμιση και εμπορευματοποίηση της Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Τέλος, τονίσαμε ότι πάγια θέση του ταξικού κινήματος είναι η ίδρυση νέων νηπιαγωγείων σε σύγχρονα ασφαλή κτήρια με ευθύνη της πολιτείας που θα συνοδευτεί από γενναία χρηματοδότηση και μόνιμους διορισμούς.
Ο Δ/ντης Εκπαίδευσης υπερασπίστηκε την κυβερνητική πολιτική και το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο για τον τρόπο υλοποίησης της Δίχρονης Υποχρεωτικής Π.Α., έριξε την ευθύνη στους Δήμους για όλα τα κακώς κείμενα. Υπερθεμάτισε για τις αίθουσες προκάτ, τόνισε τη δυσκολία ανέγερσης σύγχρονων κτηρίων λόγω υψηλού κόστους χρηματοδότησης και κάλεσε τους συλλόγους από κοινού με τους Δήμους να συμβάλλουν στην όπως όπως υλοποίησή της «στο όνομα της δημόσιας εκπαίδευσης».
Για το θέμα της Α’ φάσης των προσλήψεων των αναπληρωτών τονίσαμε ότι για άλλη μία χρονιά η κανονικότητα που εξαγγέλλει και αυτή η κυβέρνηση παίρνοντας τη σκυτάλη από την προηγούμενη είναι «έπεα πτερόεντα», καθώς τα 300 κενά που υπάρχουν αυτή τη στιγμή σε όλο τον Πειραιά «μιλάνε από μόνα τους». Κενά δασκάλων σε πρωινό τμήμα, τμημάτων ένταξης σε δημοτικά και νηπιαγωγεία, ολοήμερα σε δημοτικά και νηπιαγωγεία, ειδικότητες σε γενική και ειδική αγωγή, στην παράλληλη στήριξη (από τις 340 εγκεκριμένες τοποθετήθηκαν 213).
Καταγγείλαμε:
- την απαράδεκτη πρακτική της Δ/νσης να κρύβει κενά, να μην τα εμφανίζει στην πλατφόρμα, ώστε να τα δηλώσουν οι εκπαιδευτικοί. Χαρακτηριστική η περίπτωση των προσλήψεων Ε.Α. σε τμήματα ένταξης νηπιαγωγείων και σε ειδικά νηπ/γεία που 10 νηπιαγωγοί Ε.Α. κλήθηκαν να καλύψουν περισσότερα κενά με αποτέλεσμα ο Δ/ντής Εκπαίδευσης να τα εξαφανίσει για να μην μπορούν να τα δηλώσουν οι νηπιαγωγοί (π.χ. το τμήμα ένταξης του 2ου Νηπ. Περάματος). Αντίστοιχα και στο τμήμα ένταξης του 4ου Δ.Σ. Περάματος κτλ.
- την πρακτική ειδικότητες Ειδικής Αγωγής να μοιράζονται σε δύο Ειδικά σχολεία στερώντας από τους μαθητές που έχουν ανάγκη τη σταθερή παιδαγωγική σχέση με τον εκπαιδευτικό.
- τη μεθόδευση που επιχειρείται με γραπτή εντολή από τη Διεύθυνση Πειραιά που ορίζει: «Οι εκπαιδευτικοί που θα τοποθετηθούν θα πρέπει να καλύψουν το σύνολο των εγκεκριμένων παράλληλων στηρίξεων της σχολικής μονάδας. Ο Σύλλογος διδασκόντων, λαμβάνοντας υπόψη τις άμεσες και επιτακτικές ανάγκες και μεριμνώντας για την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη κάλυψη των υπαρχουσών αναγκών, θα αποφασίσει για τον επιμερισμό του εβδομαδιαίου ωραρίου των αναπληρωτών εκπαιδευτικών προκειμένου να υποστηριχθούν έστω και μερικώς, όλοι οι μαθητές». Εμείς απαιτήσαμε κάθε μαθητής να έχει μία και αποκλειστική παράλληλη στήριξη.
Απαιτήσαμε να καλυφθούν άμεσα τα 300 εναπομείναντα κενά με Β’ φάση προσλήψεων και να έχουν οι συνάδελφοι το δικαίωμα αίτησης βελτίωσης θέσης. Αναφέραμε ότι διεκδικούμε τη μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων που εργάστηκαν τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση και την εξίσωση δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών.
Επίσης αναφερθήκαμε στο πρόβλημα που προέκυψε να μην περαστούν στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ 152 εκπαιδευτικοί την Παρασκευή 6/9, ενώ είχαν παρουσιαστεί για ανάληψη υπηρεσίας και είχαν καταθέσει τα δικαιολογητικά. Ζητήσαμε να μετρήσει η πρόσληψη από 6/9, ώστε να μη χάσουν ένσημο και ημερομίσθιο.
Για το θέμα της μη εμφάνισης όλων των κενών ο Δ/ντής απάντησε ότι το έκανε γιατί έπρεπε να καλύψει κενά και στη Σαλαμίνα που κανείς δε δηλώνει κατά προτεραιότητα δεδομένου ότι δε φτάνουν οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που προσλήφθηκαν να καλύψουν όλα τα κενά. Παραδέχτηκε ότι ζήτησε 1221 εκπαιδευτικούς, του ενέκριναν 984 και τελικά παρουσιάστηκαν 920. Ανέφερε ότι δε γνωρίζει αν και πότε θα γίνει Β’ φάση, ενώ απέκλεισε το ενδεχόμενο βελτίωση θέσης, παρά μόνο σε περιπτώσεις ειδικών κατηγοριών. Προκλητικά απάντησε ότι δεν είναι υποχρεωτικές οι ειδικότητες (εικαστικά, θ. αγωγή κτλ) στα Ειδικά Σχολεία και ουσιαστικά υπερασπίστηκε τη λογική «ό,τι σου δίνουν πάρ’ το». Ίδια στάση κράτησε και για την παράλληλη στήριξη επικαλούμενος τη δημοσιονομική δυσπραγία. Τέλος, δεσμεύτηκε ότι θα ικανοποιήσει το αίτημα για ανάληψη υπηρεσίας των συναδέλφων που δεν περάστηκαν στο ΕΡΓΑΝΗ από 6/9.
Για το θέμα των σχολικών γευμάτων τονίσαμε ότι παρά την επέκτασή τους πολλά σχολεία της Δ/νσης Πειραιά δεν συμπεριλαμβάνονται, ενώ ξεκαθαρίσαμε ότι θα συνεχίσουμε να υλοποιούμε το πρόγραμμα με τον τρόπο που υποδεικνύει η ΔΟΕ. Η απάντηση ήταν ότι προστέθηκαν άλλες 5.000 μερίδες και ότι δεν ‘’επαρκούσαν για να σιτίσουν όλα τα παιδιά’’. Η επιλογή των σχολείων έγινε με βάση τον μαθητικό πληθυσμό και την επάρκεια των μερίδων. Δήλωσε ότι δε γνωρίζει αν το πρόγραμμα συνεχιστεί και του χρόνου. Φέτος θα ξεκινήσει τέλη Σεπτέμβρη.
Για τα τμήματα ΖΕΠ καταγγείλαμε ότι ενώ υπάρχουν προσφυγόπουλα σε πολλά σχολεία που συμφωνεί ο αριθμός τους με τα προβλεπόμενα του νόμου, ωστόσο δε συστήθηκε τμήμα. Μας απάντησε ότι η επιλογή των σχολείων έγινε από το Υπουργείο απευθείας χωρίς να ερωτηθεί η Δ/νση. Ανέφερε ότι θα λειτουργήσει και φέτος το νηπιαγωγείο στη δομή του Σχιστού, ενώ δήλωσε άγνοια για τη δημιουργία νέων ΔΥΕΠ.
Τέλος, για την τοποθέτηση ψυχολόγων στα σχολεία είπε ότι ήταν αποκλειστικά ευθύνη του Υπουργείου με τη λογική να σταλούν σε 10θέσια και άνω σχολεία που να μην έχουν συστήσει ΕΔΕΑΥ. Βέβαια αποκλείστηκαν και σχολεία λόγω μη επάρκειας των πιστώσεων.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, σε μία περίοδο που η κυβέρνηση εντείνει την αντιλαϊκή πολιτική και προσπαθεί να βάλει στο γύψο το συνδικαλιστικό κίνημα η συσπείρωση στα σωματεία μας και η κοινή δράση με τους γονείς και τους μαθητές είναι η μόνη απάντηση που μπορεί να φέρει αποτελέσματα για μια καλύτερη παιδεία, για δουλειά και ζωή με δικαιώματα. Συνεχίζουμε!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη