Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,
Η σχολική χρονιά ξεκίνησε και ήδη από την πρώτη μέρα του αγιασμού φάνηκε η δύσκολη καθημερινότητα με την οποία θα έρθουμε όλοι αντιμέτωποι, γονείς, μαθητές και δάσκαλοι.
Σε ένα ήδη ασφυκτικό περιβάλλον, ενημερωθήκαμε ότι στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας θα φιλοξενηθούν 34 νήπια του 18ου νηπιαγωγείου -για άγνωστο μέχρι στιγμής χρονικό διάστημα- επειδή οι λυόμενες τάξεις και τουαλέτες που θα τοποθετούνταν στον προαύλιο χώρο για να στεγάσουν τα παιδιά της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης δεν είναι έτοιμες, όπως όφειλαν να είναι στις 11 Σεπτέμβρη.
* * *
Κι όμως ο Ν.4521 που εισήγαγε τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση ψηφίστηκε στις αρχές του 2018. Η τμηματική εφαρμογή του στους διάφορους δήμους ήταν κι αυτή γνωστή. Το ΦΕΚ 623Β/2019 εκ νέου επιβεβαίωσε τους δήμους εφαρμογής της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2019-2020. Μέσα σε αυτούς τους δήμους ήταν και ο δικός μας, ο Δήμος Ιλίου. Στις 8/11/2018 ο Δήμος Ιλίου είχε καταθέσει, όπως κι άλλοι Δήμοι, αίτημα για δύο λυόμενες τάξεις και τουαλέτες και αυτό του το αίτημα καταγράφηκε και σε δημοσιεύματα. Κατά τη διάρκεια της χρονιάς ο Σύλλογος μας είχε ενημερωθεί –φραστικά- ότι στο σχολείο μας, το καλοκαίρι του 2019, θα γίνουν οι εργασίες για να εγκατασταθούν οι λυόμενες αίθουσες ελαφριού τύπου στον προαύλιο χώρο. Η εξήγηση αυτής της επιλογής είχε να κάνει με το ότι το 18ο Νηπιαγωγείο είχε σοβαρό θέμα χωρητικότητας στις ήδη υπάρχουσες κτιριακές εγκαταστάσεις του.
Από την μεριά μας ως Σύλλογος έχουμε γενικά αναγνωρίσει ως θετικό βήμα τη δίχρονη καθολική προσχολική εκπαίδευση. Αλλά παράλληλα εκφράσαμε και την ανησυχία μας ως προς τους όρους, τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες θα εφαρμοζόταν το πρόγραμμα αυτό, ώστε να εξασφαλιστεί ένα ασφαλές και παιδαγωγικό περιβάλλον για τα παιδιά.
Εξάλλου στο υπόμνημα που καταθέσαμε στις 2/4/2019 στο Δήμο, από κοινού ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων και ο Σύλλογος των Διδασκόντων, καταγράφαμε όλα αυτά τα προβλήματα που αφορούν το κτιριακό, τον φωτισμό, τη μόνωση της οροφής, την επικαιροποίηση της πυροπροστασίας και της αντισεισμικής θωράκισης, κ.α. Να αναφέρουμε εδώ πως πέντε μήνες μετά δεν έχουμε λάβει καμιά γραπτή απάντηση στο υπόμνημα μας.
* * *
Καταλήγοντας θεωρούμε ότι η συστέγαση τμήματος του Νηπιαγωγείου στο Δημοτικό Σχολείο στην αίθουσα εκδηλώσεων, κάτω από αυτές τις συνθήκες, δεν είναι λειτουργική, δεν πληρεί παιδαγωγικούς όρους, επιβαρύνει τόσο τους μαθητές του Δημοτικού όσο και τους μαθητές του Νηπιαγωγείου καθώς και το εκπαιδευτικό προσωπικό.
Γι’ αυτό τον λόγο δεν συμφωνούμε και ζητάμε να βρεθεί από τους αρμόδιους φορείς ΑΜΕΣΗ ΛΥΣΗ, με σεβασμό στις ανάγκες των παιδιών, των εργαζόμενων γονιών και των εκπαιδευτικών. Αφενός γιατί είναι υπαίτιοι για την κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί, αφετέρου γιατί είναι υποχρέωση τους.
Δεν επιθυμούμε ούτε την επιστροφή στο παλιό καθεστώς, ούτε την στροφή στην ιδιωτική προσχολική εκπαίδευση, ούτε την ακύρωση της εφαρμογής της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης
Καλούμε όλους τους Γονείς και Κηδεμόνες να σταθούμε αλληλέγγυοι μεταξύ μας υπερασπίζοντας τα δικαιώματα των παιδιών μας.
Με εκτίμηση το Δ.Σ του 12ου Δημοτικού Σχολείου
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΥΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ
Σε συνέχεια της μαζικής σύσκεψης φορέων που πραγματοποιήθηκε στις 18.9.2019 στο σχολείο μας παραβρεθήκαμε στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου (19.9.2019) και ζητήσαμε να συζητηθεί το θέμα προ ημερησίας διάταξης – όπως και έγινε.
Αποκαλυπτική και στο Δημοτικό Συμβούλιο η θέση της Δημοτικής αρχής που δια στόματος του κ.Ζενέτου για άλλη μια φορά δεν μπήκε κανένα απολύτως χρονοδιάγραμμα και δεν έγινε καμιά απολύτως δέσμευση. (δείτε εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=NPmms-KYjsY Τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ιλίου με τις παρεμβάσεις μας.)
Σημειώνουμε από την απάντηση του Δημάρχου:
- Πουθενά στην ομιλία του δεν αξιολόγησε την κατάσταση στο 18ο Νηπιαγωγείο και στο 12ο Δημοτικό ως πρόβλημα που απαιτεί άμεση λύση...
- Είπε πως ως Δημοτική Αρχή έβλεπαν την δυσκολία της εφαρμογής της δίχρονης προσχολικής στα σχολικά κτίρια πάνω από την οδ. Θηβών ανάμεσα τους και το 12ο ΔΣ (σ.σ. προφανώς γιατί έχουν σοβαρές υλικοτεχνικές αδυναμίες). Παρόλα αυτά, όπως αποδείχθηκε από τη ζωή, επέλεξαν να μην κάνουν απολύτως τίποτα για αλλάξει αυτή η κατάσταση.
- Κι ο επίλογος ήταν πως «θα κάνουν ότι είναι ανθρωπίνως δυνατό»!
Αμέσως μετά το Προεδρείο ανακοίνωσε τη λήξη του θέματος εφαρμόζοντας την λογική «ψεκάστε-σκουπίστε-τελειώσατε».
Δηλώνουμε προς κάθε κατεύθυνση ότι θα συνεχίσουμε να υπερασπιζόμαστε με κάθε τρόπο το δημόσιο χαρακτήρα της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης και την εφαρμογής της με τρόπο που δεν θα θέτει σε κίνδυνο τα παιδιά μας αλλά και θα προάγει ένα ζεστό περιβάλλον για τους εκπαιδευτικούς και μια ζεστή αγκαλιά για τους μικρούς μαθητές που έρχονται σε επαφή με το σχολείο για πρώτη φορά.
Θέλουμε να ευχαριστήσουμε όλους τους δασκάλους, τους γονείς, τους φορείς, τους Συλλόγους που μέχρι τώρα έχουν στηρίξει τις προσπάθειές μας και τους καλούμε από κοινού να συνεχίσουμε να διεκδικούμε την ΆΜΕΣΗ ΛΥΣΗ με ταχύτατες διαδικασίες (όπως αυτές που εφαρμόζονται για τα σεισμόπληκτα σχολεία) καθώς και την επίλυση όλων των διαχρονικών προβλημάτων του σχολείου μας έτσι όπως έχουν καταγραφεί στο υπόμνημά μας.
Καλούμε όλους τους γονείς του 12ου Δημοτικού Σχολείου και όλους τους γονείς του 18ου Νηπιαγωγείου να συμμετέχουν στη νέα
Γενική Συνέλευση την Τετάρτη 2/10/2019 στις 18.30 στο σχολείο μας.
Με εκτίμηση το Δ.Σ του 12ου Δημοτικού Σχολείου Ιλίου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη