Thumbnail
Ερώτηση 27 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για τα διδακτικά κενά στα Πειραματικά Σχολεία

Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως σχετικά με τις ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού στα Πειραματικά Σχολεία απευθύνουν ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης, η αναπληρώτριά του Μερόπη Τζούφη και 25 βουλευτές ακόμα.

Σύμφωνα με τους βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το υπουργείο, ενώ ισχυρίζεται πως «επαναφέρει την κανονικότητα» στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία δίνοντας διαρκώς υποσχέσεις «στήριξης και αναβάθμισής τους», δεν έχει κατορθώσει δύο μήνες μετά το πρώτο κουδούνι και παρά την ολοκλήρωση τριών φάσεων πρόσληψης αναπληρωτών, να καλύψει τα κενά εκπαιδευτικών και να αντιμετωπίσει άλλες σοβαρές ελλείψεις που δυσχεραίνουν την απρόσκοπτη λειτουργία τους.

Όπως αναφέρεται στην ερώτηση, μαθητές και γονείς του 1ου Πειραματικού Λυκείου Αθηνών «Γεννάδειο» και του Πειραματικού Λυκείου του ΕΚΠΑ έχουν επισημάνει τα προβλήματα και ζητούν να καλυφθούν αμέσως τα εκπαιδευτικά κενά, τα οποία παρατηρούνται ακόμα και στη Β’ και Γ’ Λυκείου.

Στο πλαίσιο αυτό, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ρωτούν την υπουργό Παιδείας εάν υπάρχει σαφής προγραμματισμός κάλυψης των εκπαιδευτικών κενών, καθώς και πώς αντιλαμβάνεται την «ενίσχυση και αναβάθμιση» των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, όταν στα μέσα Νοεμβρίου καταγράφονται ακόμα σοβαρότατες ελλείψεις που υπονομεύουν τον χαρακτήρα τους.

Ακολουθεί αναλυτικά η ερώτηση:

Κατά την συζήτηση επί του αναπτυξιακού νομοσχεδίου στη Βουλή, η υπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως ανέφερε πως:

«[…] μπορεί κάποιοι να ζητάνε την κατάργηση των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, εμείς όμως με τις πράξεις μας δείχνουμε ενίσχυση και στήριξη […]».

Επίσης, τόνισε πως η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ τα είχε παραδώσει σε μια τραγική κατάσταση, αλλά η νέα ηγεσία του ΥΠΑΙΘ:

«[…] επαναφέρει σταδιακά την κανονικότητα στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, μέχρι να φέρει συνολική ρύθμιση για την ενίσχυσή τους […]»[1].

Η στήριξη της κυβέρνησης στο θεσμό των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων εκφράστηκε και κατά την πρόσφατη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, τόσο από την πολιτική ηγεσία, όσο και από το νέο πρόεδρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) κ. Ιωάννη Αντωνίου. Ωστόσο, δύο μήνες μετά το πρώτο κουδούνι και παρά την ολοκλήρωση των τριών φάσεων προσλήψεων εκπαιδευτικών, καταγράφονται διδακτικά κενά και ελλείψεις που δυσχεραίνουν την απρόσκοπτη λειτουργία των εν λόγω σχολείων.

Μαθητές και γονείς του 1ου Πειραματικού Λυκείου Αθηνών «Γεννάδειο»[2] και του Πειραματικού Λυκείου του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών[3], με επιστολές που απέστειλαν προς την υπουργό Παιδείας, εκφράζουν τις έντονες ανησυχίες τους και ζητούν να καλυφθούν άμεσα τα εκπαιδευτικά κενά. Κενά που καταγράφονται ακόμα και σε βασικά μαθήματα της Β’ και Γ’ Λυκείου.

Αν και η κυβέρνηση δίνει διαρκώς υποσχέσεις στήριξης των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, το υπουργείο Παιδείας δεν έχει μεριμνήσει για την ομαλή και εύρυθμη λειτουργία τους. Αν και η υπουργός Παιδείας έχει υποσχεθεί την αναβάθμιση του θεσμικού τους πλαισίου, η ύπαρξη διδακτικών κενών στα μέσα Νοεμβρίου, ακυρώνει την όποια δέσμευση και διαταράσσει την εκπαιδευτική καθημερινότητα των μαθητών και των μαθητριών.

Επιπρόσθετα, μια σειρά από δημοσιεύματα αναφέρουν πως τα μέλη της Επιστημονικής Επιτροπής Πρότυπων & Πειραματικών Σχολείων (ΕΕΠΠΣ) υπέβαλαν την παραίτησή τους λόγω των χειρισμών του ΥΠΑΙΘ, το οποίο επέλεξε να μην συνεργαστεί με την ΕΕΠΠΣ, η οποία αποτελεί θεσμοθετημένο όργανο του υπουργείου για τη βέλτιστη λειτουργία των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων[4].

Σύμφωνα με τα παραπάνω, ερωτάται η αρμόδια υπουργός:

  1. Πότε προγραμματίζεται να καλυφθούν τα εκπαιδευτικά κενά στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία;
  2. Πως εννοείται η ενίσχυση και αναβάθμιση των πρότυπων και πειραματικών σχολείων; Με ποιους τρόπους και προς ποια κατεύθυνση σχεδιάζεται να υλοποιηθούν οι δεσμεύσεις και πως συνάδει η αναβάθμιση και η ενίσχυση με τις σοβαρές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό;
  3. Η παραίτηση των μελών της ΕΕΠΠΣ θα γίνει αποδεκτή; Θα οριστούν νέα μέλη ή Επιτροπή θα παραμείνει ανενεργή, με όποιες συνέπειες για την εύρυθμη λειτουργία των πρότυπων και πειραματικών σχολείων;
 

[1] Ν. Κεραμέως: Επαναφέρουμε την κανονικότητα στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία. Πρώτο Θέμα: 22-Οκτ-2019.

[2] Διαμαρτυρία για τα διδακτικά κενά στο «Γεννάδειο». Εφημερίδα των Συντακτών: 14-Νοε-2019.

[3] Χάνεται το 10% του εβδομαδιαίου διδακτικού χρόνου. Καθημερινή: 17-Οκτ-2019.

[4] Τα «βρόντηξε» η Επιστημονική Επιτροπή Πειραματικών & Πρότυπων Σχολείων. Esos.gr: 18-Οκτ-2019.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

eidikh_agwgh_1.jpg
Υπουργείο Παιδείας: Δόθηκε η παραγγελία στο ΑΣΕΠ για την κατάρτιση των νέων πινάκων Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής
Το ΑΣΕΠ παλεύει με το χρόνο για την έκδοση της προκήρυξης για την κατάρτιση των νέων Πινάκων κατάταξης υποψηφίων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής
Υπουργείο Παιδείας: Δόθηκε η παραγγελία στο ΑΣΕΠ για την κατάρτιση των νέων πινάκων Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής
moro
Βίντεο: Απίστευτες αντιδράσεις από μωρό λίγων μηνών που είδε για πρώτη φορά τους γονείς του!
Φόρεσε γυαλιά και έπαθε σοκ - H απίστευτη στιγμή που ένα μωρό λίγο μηνών βλέπει για πρώτη φορά...τον κόσμο!
Βίντεο: Απίστευτες αντιδράσεις από μωρό λίγων μηνών που είδε για πρώτη φορά τους γονείς του!
απθ
Σημαντική ανακάλυψη ερευνητικής ομάδας με συμβολή του ΑΠΘ αλλάζει τις θεωρίες για τη δημιουργία άστρων
Διεθνής Αστρονομική Έρευνα με τη συμβολή του ΑΠΘ αποκαλύπτει τα Μαγνητικά Πεδία του Γαλαξία σαν τους αόρατους ρυθμιστές της δημιουργίας Ήλιων με...
Σημαντική ανακάλυψη ερευνητικής ομάδας με συμβολή του ΑΠΘ αλλάζει τις θεωρίες για τη δημιουργία άστρων