Η πρόσφατη τροπολογία που καθορίζει τον αριθμό των εκπαιδευτικών, ανά ειδικότητα, στα Τμήματα Ένταξης θίγει τα έννομα συμφέροντα των ήδη υπηρετούντων εκπαιδευτικών ΕΑΕ και «φωτογραφίζει» για τις θέσεις αυτές τόσο τους εκπαιδευτικούς που κατά την περασμένη σχολική χρονιά υπέβαλαν αίτηση μετάθεσης επί ανύπαρκτων οργανικών θέσεων σε Τ.Ε., όσο και τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που διεκδικούν διορισμό στις συγκεκριμένες θέσεις.
Συγκεκριμένα, στο Άρθρο 28, παρ. 2 αναφέρεται ότι «οι συσταθείσες οργανικές στα Τ.Ε. στελεχώνονται καταρχάς από μόνιμους εκπ/κους ΕΑΕ που υπέβαλαν εμπρόθεσμα αίτηση μετάθεσης κατά το σχολικό έτος 2018-19, οι οποίες δεν ικανοποιήθηκαν ως προς οποιαδήποτε επιλογή»(!) Η πρόβλεψη αυτή εγείρει ερωτηματικά ως προς τη νομιμότητα της όλης διαδικασίας, καθώς κατά την περασμένη σχολική χρονιά δεν είχε πραγματοποιηθεί ακόμη σύσταση οργανικών θέσεων στα Τ.Ε. στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και ενώ η εγκύκλιος μεταθέσεων προέβλεπε ότι «οι εκπαιδευτικοί … μετατίθενται και τοποθετούνται σε κενές οργανικές θέσεις των Σ.Μ.Ε.Α.Ε., των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ., των ΚΕ.Σ.Υ.(πρώην ΚΕ.Δ.Δ.Υ.), των Τ.Ε., σύμφωνα με τα ισχύοντα στη γενική εκπαίδευση (παρ. 2, άρθρο 48 του ν.4415/2016). Το γεγονός ότι δεν υπήρχαν κενές οργανικές θέσεις απέτρεψε πολλούς εκπ/κούς από το να υποβάλουν αίτηση μετάθεσης. Η παρούσα τροπολογία, όπως είναι διατυπωμένη, αποκλείει αυτόματα τους παραπάνω εκπ/κούς από τη διεκδίκηση μιας οργανικής θέσης σε Τμήμα Ένταξης, καταστρατηγώντας πλήρως το δικαίωμά τους αυτό.
Στην ίδια παράγραφο αναφέρεται ότι «Οι οργανικές θέσεις που θα απομείνουν κενές μετά την εξέταση των ως άνω αιτήσεων μετάθεσης διατίθενται για διορισμό». Πώς είναι αυτό εφικτό, όταν ο ν.1566/1985 (ΦΕΚ 167, Τεύχος Πρώτο) ορίζει ρητά ότι «οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που διορίζονται […] τοποθετούνται προσωρινά σε κενές θέσεις σχολείων του νομού και […] οριστικά σε θέσεις σχολείων του νομού που απομένουν κενές μετά τις γενικές μεταθέσεις των εκπαιδευτικών […]» (άρθρο 15, Δ΄. Τοποθέτηση διοριζομένων, παράγραφος 1΄), δηλαδή μετά την ολοκλήρωση των υπηρεσιακών μεταβολών των μόνιμων εκπαιδευτικών; Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο διορισμός των εκπαιδευτικών ΕΑΕ θα πρέπει να πραγματοποιηθεί μετά το Μάρτιο, οπότε και θα έχουν λογικά ανακοινωθεί οι μεταθέσεις, και μάλιστα στα εναπομείναντα οργανικά κενά.
Έχοντας υπ’ όψιν όλα τα παραπάνω, ανακύπτει το εύλογο ερώτημα γιατί οι μόνιμοι εκπ/κοί ΕΑΕ που υποβάλλουν αίτηση μετάθεσης για το σχολικό έτος 2020-21 αποκλείονται από τη δυνατότητα να διεκδικήσουν τις συσταθείσες οργανικές θέσεις σε Τ.Ε. ;
Σε ανάλογη περίπτωση, μόλις τον περασμένο Μάιο, το Υπουργείο είχε προχωρήσει στη σύσταση οργανικών θέσεων για το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Ε.Ε.Π.) και το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (Ε.Β.Π.) [σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 62638/18.4.2019 (ΦΕΚ 1483/Β΄/3.5.2019) Κοινή Υπουργική Απόφαση] και την κατανομή τους σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης [σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 73364/Ε4 (ΦΕΚ 1808/Β΄/22.5.2019) Υπουργική Απόφαση]. Το αμέσως επόμενο διάστημα δημοσιεύτηκε η εγκύκλιος μεταθέσεων για τα μέλη Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., δίνοντάς τους το δικαίωμα να διεκδικήσουν μία οργανική θέση, πριν προχωρήσει η διαδικασία διορισμού νέων μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., όπως ακριβώς προβλέπει ο νόμος. Γιατί, λοιπόν, δεν ακολουθείται η ίδια διαδικασία και στην περίπτωση των μόνιμων εκπαιδευτικών ΕΑΕ, εφόσον ήδη βρισκόμαστε σε φάση υποβολής νέων αιτήσεων μετάθεσης; Γιατί προσδίδεται αναδρομικός χαρακτήρας στις μεταθέσεις και λαμβάνονται υπ’ όψιν μόνο οι περσινές αιτήσεις μετάθεσης (2018-19) σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε., που δεν ικανοποιήθηκαν;
Και μία τελευταία παρατήρηση, που επίσης εγείρει ερωτηματικά. Στην περσινή εγκύκλιο μεταθέσεων (Κεφάλαιο Δ΄, 5. Ειδικές Επισημάνσεις, σ.33) γίνεται αναφορά στον όρο Τ.Ε., ο οποίος έχει αφαιρεθεί από το αντίστοιχο τμήμα της φετινής εγκυκλίου (Κεφάλαιο Δ΄, 5. Ειδικές Επισημάνσεις, σ.33). Τί σημαίνει πρακτικά αυτό; Ότι οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ αποκλείονται από τις μεταθέσεις σε Τ.Ε. κατά το σχολικό έτος 2020-21; Σε κανένα σημείο της φετινής εγκυκλίου δεν γίνεται αναφορά στον όρο Τ.Ε. Γιατί γίνεται αυτό, όταν παράλληλα με τις αιτήσεις μετάθεσης σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε., ψηφίστηκε η τροπολογία για τη σύσταση των οργανικών θέσεων σε Τ.Ε. της Δ/θμιας;
Κλείνοντας, εκφράζουμε την έντονη αγανάκτησή μας για τις μεθοδεύσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και την πρόθεσή μας να προασπίσουμε με κάθε νόμιμο μέσο το δικαίωμά μας να διεκδικήσουμε επιτέλους μια οργανική θέση στον τόπο μας.
Οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ Καρδίτσας και Τρικάλων
Αναστασοπούλου Χρυσούλα, ΠΕ02
Δανιήλ Κωνσταντίνος, ΠΕ03
Κάκια Δήμητρα, ΠΕ03
Μπουρλή Πρεσβεία, ΠΕ02
Παπαπολύκαρπος Ιωάννης, ΠΕ04.01
Τσακίρη Αθανασία, ΠΕ02
Τσιτσιπά Κυριακή, ΠΕ02
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη