Έχοντας παρακολουθήσει επισταμένως τις εξελίξεις που αφορούν τη δημόσια εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια, θα θέλαμε να εκφράσουμε την έντονη ανησυχία μας που οφείλεται τόσο στην υποβάθμιση του ίδιου του μαθήματος της Πληροφορικής στην Α/θμια και Β/θμια βαθμίδα εκπαίδευσης, όσο και στη μη κάλυψη των αναγκών για μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό καθηγητών πληροφορικής. Ιδιαίτερα μετά τις τελευταίες ανακοινώσεις που προαναγγέλθηκαν από το ΥΠΑΙΘ και αφορούν τη χορήγηση Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής, η συμβολή του κλάδου μας έχει γίνει απαραίτητη. Ωστόσο, η υλοποίηση εκτός ωρολογίου προγράμματος θεωρούμε ότι συνιστά άσκοπη δαπάνη κρατικών πόρων, ενώ τα αποτελέσματα θα είναι αμφίβολης ποιότητας.
Θα θέλαμε, επίσης, να σας εκφράσουμε την ανησυχία μας που προκύπτει λόγω της αυξανόμενης υποβάθμισης του μαθήματος της πληροφορικής τόσο στην Α/θμια όσο και στη Β/θμια. Η υποβάθμιση θεωρούμε ότι προκύπτει από:
• Την άρνηση του Υπουργείου για σύσταση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών Πληροφορικής (ΠΕ86) στην Α/θμια εκπαίδευση, αν και τα τελευταία 10 χρόνια καλύπτουμε ανελλιπώς πάγιες ανάγκες. Αυτό δυσχεραίνει τόσο το δικό μας έργο, αλλά ταυτόχρονα υποβαθμίζει την ποιότητα του παρεχόμενου μαθήματος στο μαθητικό κοινό.
• Την επικείμενη τροποποίηση του ωρολογίου προγράμματος μαθημάτων της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης από επιτροπή στην οποία δεν συμμετέχει ούτε ένας εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΠΕ86).
• Τη συνεχή μείωση των διδακτικών ωρών του μαθήματος της Πληροφορικής ιδίως στην Α/θμια εκπαίδευση, παρά το γεγονός ότι η πληροφορική, στις μέρες μας, θεωρείται μία από τις πιο σημαντικές επιστήμες στον κόσμο και θα έπρεπε να δίνεται ιδιαίτερη σημασία στην ανάπτυξη της αλγοριθμικής σκέψης των παιδιών από μικρές ηλικίες.
• Τη δυνατότητα ανάθεσης, υπό προϋποθέσεις, του μαθήματος της Πληροφορικής (ΤΠΕ) σε δασκάλους (ΠΕ70), υποβαθμίζοντας το και εξισώνοντας(!) με αυτό τον τρόπο πτυχία πανεπιστημίων με σεμινάρια που στην πραγματικότητα σκοπός τους είναι να επιμορφώσουν τους εκπαιδευτικούς ΠΕ70 ώστε να μπορούν να χρησιμοποιούν τις ΤΠΕ στη διδασκαλία του αντικειμένου τους και όχι να διδάσκουν. Αυτή την προσπάθεια αποδοκιμάζουν ακόμη και οι ίδιοι εκπαιδευτικοί ΠΕ70 με πρόσφατο παράδειγμα την ανακοίνωση του Συλλόγου Δασκάλων Πάτρας την Τετάρτη 29/01/20 με τίτλο:
“Τα μαθήματα ειδικοτήτων να διδάσκονται μόνο από τις αντίστοιχες ειδικότητες” (https://www.thebest.gr/article/567084-sullogos-daskalon-patrasta-mathimata-eidikotiton-na-didaskontai-mono-apo-tis-antistoicheseidikotites?).
• Την προαναγγελία μικρού αριθμού προσλήψεων εκπαιδευτικών Πληροφορικής (ΠΕ86) στην ειδική αγωγή που αποτελεί προάγγελο και για τον αριθμό θέσεων στη γενική εκπαίδευση.
• Την κατάργηση του ΚΕΠΛΗΝΕΤ και της τρίωρης μείωσης ωραρίου του υπευθύνου εργαστηρίου πληροφορικής, αναγκάζοντας τους εκπαιδευτικούς ΠΕ86 να δαπανούν πάρα πολλές ώρες εκτός του ωραρίου τους ώστε να μπορούν να κρατούν το εργαστήριο τους σε ένα αξιοπρεπές επίπεδο. Οι ψηφιακές δεξιότητες συνιστούν ακρογωνιαίο λίθο σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα Ευρώπης και Η.Π.Α και πιστεύουμε ότι η πληροφορική θα διαδραματίσει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης, αλλά και της οικονομίας.
Υπό αυτή τη λογική, η υποβάθμιση της πληροφορικής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση συνιστά σοβαρή υποβάθμιση της εκπαιδευτικής αποτελεσματικότητας και έχει συνέπειες στην κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη της χώρας.
Σαν Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Πληροφορικών προτείνουμε:
1. Την άμεση σύσταση οργανικών θέσεων Πληροφορικής (ΠΕ86) και τον διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών στην Α/θμια βαθμίδα εκπαίδευσης.
2. Την αύξηση των ωρών πληροφορικής και στις 2 βαθμίδες εκπαίδευσης. Στην Α/θμια επαναφορά του δίωρου μαθήματος στις τάξεις Γ, Δ, Ε και ΣΤ.
3. Την αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών του μαθήματος της Πληροφορικής από το Δημοτικό μέχρι το Λύκειο και τα ΕΠΑΛ, έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις τρέχουσες τεχνολογικές εξελίξεις και να μην επαναλαμβάνεται σε κάθε τάξη η ύλη προηγούμενων ετών. Η ύλη κάθε τάξης θα πρέπει να ανταποκρίνεται στο μαθησιακό επίπεδο των μαθητών, αλλά και να αποτελεί λογική συνέχεια της ύλης που έχουν διδαχθεί οι μαθητές σε προηγούμενες τάξεις. Μόνο ένα τέτοιο πλαίσιο θα μπορούσε να υποστηρίξει την απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής, αποφεύγοντας αλχημείες, επιπλέον κόστος και μαθήματα πέραν του σχολικού ωραρίου. Αυτό προϋποθέτει φυσικά σταθερές προσλήψεις εκπαιδευτικών Πληροφορικής καθώς και ύπαρξη εργαστηρίων Πληροφορικής σε όλα τα σχολεία.
4. Τη δημιουργία εργαστηρίων πληροφορικής σε όσα σχολεία δε διαθέτουν.
5. Την ανανέωση του εξοπλισμού των σχολικών εργαστηρίων.
6. Την επαναφορά του υπεύθυνου εργαστηρίου με τουλάχιστον 2ωρη μείωση ωραρίου.
7. Την άμεση πρόσληψη μόνιμου εξειδικευμένου προσωπικού καθηγητών πληροφορικής τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη