Κάθε κρίση αντιμετωπίζεται ως ευκαιρία για να προωθήσουν νέους κύκλους συντηρητικών αναδιαρθρώσεων
Από τη δεκαετία του ’90 και μετά έχει καταβληθεί από ΕΕ και ΟΟΣΑ μεγάλος κόπος ώστε το σχολείο να αντιμετωπιστεί ως χώρος παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών, και δεξιοτήτων και μάλιστα με τους όρους που θέτει η Αγορά (αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, αυτονομία της σχολικής μονάδας, Προγράμματα σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά, Εξετάσεις και Πιστοποίηση). Θεωρούμε ότι οι πραγματικές στοχεύσεις του υπουργείου εντάσσονται στο παραπάνω πλαίσιο και επιδιώκουν να προωθήσουν τη δική του ατζέντα:
-Για τη χρήση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης αντί για προσλήψεις εκπαιδευτικών.
-Για την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών με βάση το αν ακολούθησαν τις οδηγίες του ή όχι.
-Για την ορμητική είσοδο ιδιωτών στη δημόσια εκπαίδευση. Για την αναπαραγωγή των ήδη οξυμένων ταξικών και κοινωνικών ανισοτήτων και αποκλεισμών.
Σύμφωνα με δηλώσεις άλλωστε της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ, η παρούσα κρίση μπορεί να αντιμετωπιστεί ως ευκαιρία ώστε οι αντεκπαιδευτικές – νεοσυντηρητικές διαδικασίες και κατευθύνσεις αυτές που προωθούνται να παραμείνουν σε μόνιμη βάση. Το υπουργείο έχει εξαιρετικά επικίνδυνες πολιτικές σκοπιμότητες και όχι πραγματικό ενδιαφέρον.
Οδηγίες ΥΠΑΙΘ, αυθαίρετες παρεμβάσεις και πιέσεις Διοίκησης, πλατφόρμες που σέρνονται, αποκλεισμοί και κοινωνικές ανισότητες που αναπαράγονται και οξύνονται
Για να πετύχει τις παραπάνω στοχεύσεις, η κυβέρνηση εξαπολύει μια επικοινωνιακή επιχείρηση που στόχο έχει να μετατεθούν οι ευθύνες της στους εκπαιδευτικούς, με αποκορύφωμα τις (έτσι κι αλλιώς μη υποχρεωτικές) εγκύκλιους και οδηγίες του για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Οι αδύναμες τεχνικά και αργές πλατφόρμες του ΥΠΑΙΘ με πολλούς εκπαιδευτικούς να ξημεροβραδιάζονται μπροστά στους Η/Υ και η έλλειψη πρόσβασης σε τεχνολογικά μέσα από εκπ/κούς και μαθητές είναι κάποιες μόνο από τις όψεις του προβλήματος. Η καταιγιστική αποστολή εγκυκλίων και mail στα κλειστά σχολεία με αλλοπρόσαλλες, παράλογες εντολές και απαιτήσεις προς εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές έχουν μοναδικό σκοπό να ενοχοποιήσουν την εκπαιδευτική κοινότητα, μέσω του κοινωνικού αυτοματισμού, για το κλείσιμο των σχολείων, για την έλλειψη υποδομών, για την συνολική αδυναμία μιας τεχνολογικά εξοπλισμένης αλλά κοινωνικά άδικης πολιτείας να προστατεύσει και να φροντίσει ισότιμα και καθολικά τον πληθυσμό της. Απαιτούμε άμεσα από το Υπουργείο Παιδείας να εξασφαλίσει τη δωρεάν παροχή πρόσβασης στο διαδίκτυο σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες και να τους παρέχει δωρεάν τον απαραίτητο εξοπλισμό.
Ταυτόχρονα, επιβαρύνουν σημαντικά την ήδη τραυματισμένη ψυχολογία των μαθητών και των γονιών και δεν επιτρέπουν στους εκπαιδευτικούς να κάνουν αυτό που καλύτερα γνωρίζουν: Να απευθυνθούν άμεσα, αλληλέγγυα, ανθρώπινα στους μαθητές τους και να τους στηρίξουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Η πραγματική, ουσιαστική επαφή όμως εκπαιδευτικών και μαθητών προϋποθέτει υλικούς όρους, χρόνο, μεράκι, συναίσθημα, έγνοια για τους μαθητές που στερούνται των μέσων, επίγνωση της αγωνίας, των φόβων και του άγχους που χαρακτηρίζει τη σημερινή καθημερινότητα. Αυτά είναι τα πραγματικά ζητήματα που καίνε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς. Αλλά ποιος δίνει δεκάρα για όλα αυτά στο Υπουργείο Παιδείας;
Καλούμε λοιπόν όλους τους εμπλεκόμενους να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί αυτές τις δύσκολες ημέρες, να αγνοούν τα non paper και τις αυθαίρετες ενέργειες ή απαιτήσεις του Υπουργείου Παιδείας είτε αφορούν την εξ αποστάσεως είτε την παρουσία στα σχολεία είτε οποιοδήποτε άλλο ζήτημα. Αυτές οι αυθαίρετες απαιτήσεις και πιέσεις δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να αναπαράγονται ή, ακόμα χειρότερα, να πολλαπλασιάζονται προς την κατεύθυνση των μαχόμενων εκπαιδευτικών.
Το επαναλαμβάνουμε: Οι διαδικασίες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης δεν είναι υποχρεωτικές. Επίσης, η χρήση των ψηφιακών σελίδων του Υπουργείου δεν είναι υποχρεωτική – ο κάθε εκπαιδευτικός και Σύλλογος Διδασκόντων έχει κάθε δικαίωμα και ευθύνη να επιλέγει τα μέσα που θεωρεί καταλληλότερα. Καταγγέλλουμε τις τελευταίες οδηγίες που εστάλησαν από το ΥΠΑΙΘ στο σχολείο ως απαράδεκτες, ενώ ακόμα χειρότερα είναι τα πράγματα με την εφαρμογή της σύγχρονης τηλ-εκπαίδευσης και τις οδηγίες και τα μηνύματα που ήρθαν στα προσωπικά μέιλ των συναδέλφων από ιδιωτική εταιρία για να εγγραφούν στην πλατφόρμα. Εκτός των άλλων, το Ελληνικό Δημόσιο και το ΥΠΑΙΘ, παραχωρεί τα προσωπικά δεδομένα των συναδέλφων στην εταιρεία (π.χ. προσωπική διεύθυνση ηλ. ταχυδρ.) χωρίς να ζητείται η συγκατάθεσή τους.
Καμία εμπλοκή, άμεση ή έμμεση ιδιωτικών ομίλων, χορηγών ή φορέων της Τ.Α. στις διαδικασίες της εκπαίδευσης. Κανένας δεν μπορεί να «υποχρεώνεται» είτε να συμμετέχει ως εθελοντής τηλεμαθήματος είτε να παραστεί, με όποια ιδιότητα στα σχολεία, που είναι ουσιαστικά κλειστά. Η όποια προαιρετική συμμετοχή μας δε συνδέεται με τις επικοινωνιακές «φούσκες» τους Υπουργείου.
Τις τελευταίες μέρες εξελίσσεται μια ιδιότυπη πίεση από την πλευρά του Υπουργείου προς τους Διευθυντές και τους συναδέλφους για υποχρεωτική αξιοποίηση ειδικά της συγκεκριμένης πλατφόρμας (σύγχρονης εκπαίδευσης), όπου στόχο έχει να διασπείρει κλίμα φόβου στους εκπαιδευτικούς και να πειθαναγκάσει να μεταβάλουν τους τρόπους επικοινωνίας που εκτίμησαν ως προσφορότερους με τους μαθητές/τριες τους και έτσι σε βάρος των παιδιών να συμμετέχουν στα μοντέλα του υπουργείου, ακυρώνοντας το βασικό αγαθό της καθολικής δημόσιας εκπαίδευσης. Το θέμα καταντά γελοίο όταν ακόμα και με τις πλατφόρμες της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης υπάρχουν ένα σωρό προβλήματα.
Καλούμε τους συναδέλφους να οργανώσουν τη δουλειά τους με τον τρόπο που εκείνοι θεωρούν καταλληλότερο και πιο αποτελεσματικό.
Κάθε σχολείο (σύλλογος διδασκόντων) και εκπαιδευτικός θα επιλέξει τα μέσα, τα εργαλεία, τους τρόπους αλλά και το περιεχόμενο που θα αξιοποιήσει γνωρίζοντας καλύτερα τις ανάγκες και τις δυνατότητες των μαθητών της. Έτσι ώστε να διασφαλίζεται η καλύτερη λειτουργία των παρεμβάσεων αλλά και η ενιαία λειτουργία του σχολείου, απέναντι σε κακόβουλες πολιτικές που επιδιώκουν την κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών. Σε αυτή την κατεύθυνση μπορούν να αξιοποιηθούν για παράδειγμα, οι ιστοσελίδες των σχολείων, οι ιστοσελίδες των τάξεων, διάφορες δωρεάν εφαρμογές τηλεπικοινωνίας, η επικοινωνία με email κλπ. Εμείς κρατάμε την εκπαιδευτική διαδικασία ανοιχτή και όχι το Υπουργείο, εμείς κρατάμε την επαφή με τους μαθητές μας, εμείς αναζητούμε τρόπους και μέσα επικοινωνίας, εμείς επιδιώκουμε να έχουν τα παιδιά ποιοτικό μορφωτικό, εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό χρόνο αυτές τις δύσκολες στιγμές και όχι το Υπουργείο. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι να επικοινωνήσουμε με τα παιδιά μας για επαφή και στήριξη. Ό,τι κάνει κάθε εκπαιδευτικός θα το κάνει με δική του αυτενέργεια στην κατεύθυνση της αλληλέγγυας επαφής και όπως άλλωστε λειτουργούμε πάντα ως κοινωνικά και πολιτικά άτομα, με προσοχή και παιδαγωγική ευθύνη, με τα μάτια στραμμένα στην πληττόμενη πλειοψηφία των μαθητών μας και των λαϊκών οικογενειών τους χωρίς να εντείνουμε τους ταξικούς φραγμούς που ήδη υπάρχουν. Τίποτε άλλωστε δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ζωντανή εκπαίδευση, τις ανοιχτές σχολικές τάξεις. «Η τηλεκπαίδευση, η εξ’ αποστάσεως, η σύγχρονη και ασύγχρονη εκπαίδευση» σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να λειτουργήσουν επαρκώς με παιδαγωγικά και επιστημονικά κριτήρια και να υποκαταστήσουν τη ζωντανή διαδικασία της τάξης.
Για όλα τα παραπάνω η ΔΟΕ οφείλει να πάρει θέση, όχι σε απολογητική και συνδιαχειριστική τροχιά στην οποία κινείται έως τώρα, αλλά για να αναδείξει όλες αυτές τις πτυχές, να παρέχει πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη στα μέλη της ώστε να αγνοήσουν ανάλογες παράνομες και παράτυπες εντολές της διοίκησης και του ΥΠΑΙΘ, και να συμβάλλει ώστε να:
- σπάσει το άγχος, των συναδέλφων και των γονιών. Καμία παρέμβαση της διοίκησης, καμία συναίνεση με κακόβουλες πολιτικές που επιδιώκουν την κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών, την υποκατάσταση της δια ζώσης παιδαγωγικής πράξης, τη μείωση των αναγκών σε μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό,
- ενάντια στον κοινωνικό αυτοματισμό που προωθείται να απαντήσουμε με κοινωνική αλληλεγγύη προς όλους τους εργαζομένους, με αγωνιστική ταξική ενότητα. Πίσω από την ατομική ευθύνη που διαχέεται από ΥΠΑΙΘ, υποβόσκει εκτός των άλλων και η κουλτούρα της αξιολόγησης και πειθάρχησης στις επιλογές του κράτους και της διοίκησης,
- καμία σκέψη για μειώσεις μισθών, το βάρος της κρίσης να πληρώσει η οικονομική ολιγαρχία. Δε θα ανεχθούμε οποιαδήποτε αυθαιρεσία από τη διοίκηση. Καλούμε όλους τους συναδέλφους να είναι σε εγρήγορση και φαινόμενα αυταρχισμού, υποχρεωτικότητας, ελέγχου-αξιολόγησης να καταγγέλλονται άμεσα και να γίνονται παρεμβάσεις. Θα μας βρει κάθετα αντίθετους κάθε προσπάθεια επιβολής της αξιολόγησης, κάθε αυθαίρετη ή αυταρχική κίνηση του Υπουργείου και της διοίκησης καθώς και οποιαδήποτε σκέψη να κατηγοριοποιηθούν οι εκπαιδευτικοί ανάλογα με τις επιλογές τους σε αυτή την περίοδο.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, δεν αναστέλλουμε τους αγώνες και τις διεκδικήσεις μας ως εκπαιδευτικοί και εργαζόμενοι. Με βάση όλες τις παραπάνω θέσεις, εντός και εκτός τις Ομοσπονδίας, στεκόμαστε σταθερά στην απέναντι όχθη από αυτήν των Κυβερνητικών επιλογών, ενάντια σε κάθε πολιτικο-συνδικαλιστική λογική της συναίνεσης και της αποδοχής των όρων των κυρίαρχων δημοσιογραφικών και πολιτικών κύκλων. Ακόμα και στις σημερινές δύσκολες συνθήκες, υπό το βάρος των απαραίτητων περιορισμών που επιβάλλει η πανδημία, βρίσκουμε τα μέσα και τους τρόπους για να σπάσουμε την ατομικότητα και την απομόνωση, να εκφράσουμε έμπρακτα την κοινωνική αλληλεγγύη, την επικοινωνία, τις κοινωνικές σχέσεις, τη συλλογικότητα.
Η αλληλεγγύη και ο αγώνας είναι όπλο των εκπαιδευτικών και όλων των εργαζομένων για την επιβίωσή μας!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη