Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. σε όλο το χρονικό διάστημα από την έναρξη της αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων και την, με πολλά προβλήματα, υλοποίηση της επικουρικής – υποστηρικτικής εκπαιδευτικής διαδικασίας της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, εκφράζοντας τη βούληση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για γνήσια παιδαγωγική στήριξη των μαθητών μέσα στην εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία που βιώνουμε, έχει αναδείξει τόσο την τιτάνια προσπάθεια που επιτελούν εκπαιδευτικοί και μαθητές όσο και το πλήθος των ζητημάτων που τη δυσχεραίνουν σημαντικά.
Εξαιρετικά μεγάλο πρόβλημα είναι η αδυναμία πρόσβασης πολύ μεγάλου αριθμού μαθητών σε ηλεκτρονικό υπολογιστή καθώς και η αδυναμία σύνδεσης με το διαδίκτυο.
Ως Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έχουμε, επανειλημμένα, τονίσει ότι η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας οφείλει άμεσα να φροντίσει για τον εξοπλισμό με ηλεκτρονικούς υπολογιστές όλων των οικογενειών που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσουν αλλά και να εξασφαλιστεί ότι όλοι οι μαθητές θα έχουν δωρεάν πρόσβαση στο διαδίκτυο, απαραίτητη προϋπόθεση για την εφαρμογή της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, ώστε να μη μείνει κανένα παιδί εκτός της διαδικασίας αυτής. Είναι γεγονός ότι αν δεν λυθεί το κομβικό αυτό ζήτημα η διαδικασία που εφαρμόζεται αντί να ενισχύσει μαθησιακά το σύνολο των μαθητών θα αποδειχτεί επικοινωνιακό τέχνασμα που θα συμβάλει στην ακόμη μεγαλύτερη αναπαραγωγή της κοινωνικής ανισότητας.
Ως «απάντηση» στο αίτημα της Δ.Ο.Ε. και στις ανάγκες των μαθητών, το Υ.ΠΑΙ.Θ. αποστέλλει από χθες, 7/4/2020, το απόγευμα, «εξαιρετικά επείγον» έγγραφο στις σχολικές μονάδες στο οποίο αναφέρει ότι «προτίθεται να προβεί στην προμήθεια και παροχή εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών συσκευών (laptop και tablet) στις σχολικές μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης, προκειμένου να αξιοποιηθεί από εκπαιδευτικούς ή/και μαθητές, λαμβάνοντας υπόψη τα κριτήρια και τις ιδιαίτερες ανάγκες της κάθε σχολικής μονάδας».
Θα θεωρούσαμε ως εξαιρετικά θετική αυτή την προσπάθεια εάν δεν δυναμιτιζόταν εξ αρχής από το ίδιο το Υπουργείο. Συγκεκριμένα, σε επόμενη παράγραφο αναφέρεται ότι η καταγραφή των αναγκών θα πρέπει να γίνει σε επίπεδο σχολικής μονάδας και να αποσταλεί στο αρμόδιο τμήμα του Υ.ΠΑΙ.Θ. μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου έως την Πέμπτη 9/4/2020 και ώρα 12.00.
Πιστεύουν, αλήθεια, οι εμπνευστές αυτού του εγγράφου ότι είναι δυνατόν να γίνει κάτι τέτοιο από τη διεύθυνση των σχολικών μονάδων μέσα σε ελάχιστες ώρες;
Πόσο αξιόπιστη θεωρούν ότι μπορεί να είναι μια τόσο πρόχειρη διαδικασία και ποια «κριτήρια» ζητούν από τη διεύθυνση των σχολικών μονάδων να λάβει υπόψη στην αποτύπωση των αναγκών των μαθητών ;
Αφού θα πρέπει να υπάρχουν κριτήρια, επομένως δεν αναφερόμαστε σε δυνατότητα κάλυψης όλων των μαθητών εάν υπάρξει καταγραφή πολύ μεγάλου αριθμού αναγκών, γιατί δεν ορίζει το Υ.ΠΑΙ.Θ. τα κριτήρια και επιλέγει να βάλει τους/τις διευθυντές/διευθύντριες των σχολείων στη θέση του «κριτή» δίχως ενιαία κριτήρια;
Ποια η πραγματική σημασία της κατακλείδας του εγγράφου «Η τήρηση της ανωτέρω προθεσμίας είναι επιτακτική, δεδομένου ότι η όλη διαδικασία πρέπει να ολοκληρωθεί άμεσα. Σημειώνεται ότι η μη υποβολή των αναγκών εντός της προαναφερθείσας προθεσμίας συνεπάγεται τη μη συμμετοχή σας στην πράξη» όταν, μάλιστα, το έγγραφο «διαρρέει» πριν καν φτάσει στα σχολεία σε μεγάλες ιστοσελίδες που επισκέπτονται και οι γονείς των μαθητών; Γιατί, για μια ακόμη φορά, επιχειρείται στοχοποίηση των εκπαιδευτικών;
Τελικά, αποτελεί μονόδρομο για τους/τις διευθυντές/ντριες να δηλώσουν το σύνολο των μαθητών του σχολείου ώστε να μην υπάρξει κίνδυνος αποκλεισμών.
Για το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έχει μόνο μια επιλογή εάν αληθινά έχει την πρόθεση της ουσιαστικής ενίσχυσης μαθητών και εκπαιδευτικών. Εάν δεν έχει τη δυνατότητα να παρέχει ένα tablet σε κάθε μαθητή (και σε όσους εκπαιδευτικούς χρειάζονται), να παρατείνει τη διαδικασία για ικανό χρονικό διάστημα και να δρομολογήσει μια διαδικασία καταγραφής των αναγκών με ενιαία κριτήρια για όλη τη χώρα με βασικό κριτήριο αυτό των πραγματικών ελλείψεων σε Η/Υ που δεν θα διαπιστώνονται από τον/την διευθυντή/ντρια με τρόπο που δημιουργεί κίνδυνο έκθεσής του/της στις περιπτώσεις που θα προκύψουν δυσαρέσκειες λόγω μια πιθανής, όπως διαφαίνεται, ανεπάρκειας αλλά θα δηλώνονται με την ευθύνη του αιτούντος εκπαιδευτικού ή γονέα, ο οποίος θα αιτείται για λογαριασμό του μαθητή.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη