Είναι η χρονιά μιας πανδημίας που συγκλονίζει τον κόσμο ολόκληρο, με χιλιάδες νεκρούς και κρούσματα και με απρόβλεπτες συνέπειες για την παγκόσμια οικονομία, τους εργαζόμενους, τις ζωές μας. Ζούμε όλοι μας πρωτόγνωρες καταστάσεις. Η ζωή μας άλλαξε βίαια ενώ πρωτοφανείς περιορισμοί ισχύουν σε όλο τον κόσμο σε μια προσπάθεια αναχαίτισης του ιού και διαχείρισης των κρουσμάτων από τα συστήματα υγείας.
Ήρωες χαρακτηρίζονται οι γιατροί, οι νοσηλευτές και όλο το προσωπικό του Δημοσίου συστήματος Υγείας στη χώρα μας αλλά και σε κάθε χώρα ενώ η κοινωνία τους αποθεώνει.
Δικαίως γιατί είναι όντως ήρωες :
Διότι είναι αυτοί που κράτησαν όρθιο το σύστημα Υγείας παρά τις ασύλληπτες ελλείψεις σε προσωπικό και εξοπλισμό, παρά το κλείσιμο μονάδων, παρά τη χρόνια υποχρηματοδότηση, παρά τις περικοπές, παρά τις ελλείψεις που έχουν σήμερα ακόμα και σε βασικά είδη όπως τα μέσα ατομικής προστασίας που είναι κρίσιμα για την ίδια τους τη ζωή.
Για τους λόγους αυτούς τους τιμούσαμε και συνεχίζουμε να τους τιμούμε σήμερα. Μαζί μας τους τιμούν και τους υμνούν –πλέον- και οι κυβερνήσεις που ευθύνονται για τις ελλείψεις και τις περικοπές. Κάλλιο αργά παρά ποτέ…αρκεί βέβαια οι εξαγγελίες να γίνουν πράξεις και να καλυφθούν στην πράξη τα τεράστια κενά του συστήματος.
Θύμα του κορωνοϊού και της επιβεβλημένης καραντίνας είναι και τα σχολεία μας που έκλεισαν στις 11 Μαρτίου. Σφοδρό είναι το χτύπημα για τους μαθητές/ριες της Γ΄Λυκείου που δεν γνωρίζουν ούτε την ύλη στην οποία θα εξεταστούν, ούτε το πότε θα γίνουν οι Πανελλαδικές ενώ βλέπουμε σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες να αποφασίζεται η αναστολή τους για φέτος. Σημειώνουμε ότι το άγχος που βιώνουν οι μαθητές της Γ΄Λυκείου είναι πάντα μεγάλο. Οι φετινές συνθήκες όμως με την αβεβαιότητα που επικρατεί σε όλους τους τομείς τους έχει αποδιοργανώσει και εξαντλήσει εντελώς.
Η σχολική χρονιά στη χώρα μας ουσιαστικά ολοκληρώθηκε την Τρίτη 10 Μαρτίου 2020
- Καλούμε το Υπουργείο, AΜΕΣΑ να ανακοινώσει την ΥΛΗ των Πανελλαδικών Εξετάσεων, η οποία θα πρέπει να είναι αυτή που τα παιδιά έχουν διδαχθεί στη φυσική τάξη έως και τις 10 Μαρτίου που τα σχολεία λειτουργούσαν.
- Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις θα πρέπει να γίνουν με όλα τα απαιτούμενα μέτρα ασφαλείας και τήρησης των αποστάσεων μεταξύ των μαθητών για λόγους υγείας. Αύξηση των εξεταστικών κέντρων προκειμένου να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά αίθουσα.
- Χωρίς προαγωγικές εξετάσεις στη δευτεροβάθμια να προαχθούν φέτος οι μαθητές/ριες λόγω των εξαιρετικών συνθηκών
H κανονική λειτουργία του σχολείου με τη φυσική παρουσία εκπαιδευτικών-μαθητών είναι αναντικατάστατη.
Λόγω της καραντίνας, το Υπουργείο Παιδείας προσπάθησε να διατηρηθεί κάποια επαφή των παιδιών με το σχολείο μέσω διαφόρων συστημάτων τηλεκπαίδευσης , βασιζόμενο στα μέσα που θα πρέπει να διαθέσουν οι γονείς από τη μια μεριά και οι εκπαιδευτικοί από την άλλη . Η Δημόσια Παιδεία όμως πρέπει να είναι Ενιαία και δεν μπορεί να αποτελεί αντικείμενο της προσωπικής πρωτοβουλίας και της οικονομικής ευχέρειας του καθενός.
Τα συστήματα αυτά βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο, είναι δυσλειτουργικά, απαιτούν πολλές ακόμα αναβαθμίσεις και κυρίως δεν απευθύνονται σε όλη τη μαθητική κοινότητα. Για την υποστήριξή τους απαιτείται εξοπλισμός, συνδέσεις και γνώση χειρισμού των προγραμμάτων που ΔΕΝ διαθέτουν όλες οι οικογένειες. Επίσης είναι άστοχο να επιβάλλονται σε περίοδο τέτοιας πρωτοφανούς κρίσης όπου και οι γονείς των παιδιών καλούνται να υποστηρίξουν μορφές τηλεργασίας με αντίστοιχες τεχνολογικές απαιτήσεις.
Αντίθετα, μεγάλη απήχηση φαίνεται να έχει στα παιδιά η Εκπαιδευτική Τηλεόραση που την παρακολουθούν με ιδιαίτερη χαρά και προσμονή.
Ιδιαίτερη μνεία θέλουμε να κάνουμε στους εκπαιδευτικούς των σχολείων μας που προσπαθούν να διατηρήσουν επαφή με τους μαθητές τους, που τα στηρίζουν ψυχολογικά και τους θυμίζουν τη ζωή πριν την καραντίνα. Εφευρίσκουν δε τρόπους να διευκολύνουν την επικοινωνία μαζί τους με τηλέφωνα, mail, το site του σχολείου κ.α.
Ο κορωνοϊός ανέδειξε με τον πιο γλαφυρό τρόπο τις αδυναμίες και τις ελλείψεις των σχολείων μας. Πάγια αιτήματα και προβλήματα που είχαμε «συνηθίσει» να ζούμε μαζί τους, ζητούν πλέον επιτακτικά λύσεις. Η επόμενη μέρα δεν θα είναι ίδια με την προ κορωνοϊού εποχή.
- Σχολική στέγη : Πώς θα επιτρέψουμε να συνεχιστεί το στοίβαγμα των παιδιών στα σχολεία μας? Πώς θα μπουν τα 25 παιδιά στις μισές αίθουσες, στα αποθηκάκια και στα κυλικεία των σχολείων? Η ανάγκη ανέγερσης νέων σχολείων και η μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα αποτελούν πλέον και ζήτημα προστασίας της δημόσιας υγείας.
- Πρωινή Καθαριότητα σχολείων: υπάρχει πλέον κάποιος στο Υπουργείο που μπορεί να ισχυριστεί σήμερα ότι δεν είναι απολύτως απαραίτητη? Άμεση κάλυψη της πρωινής καθαριότητας με πόρους του Υπουργείου.
- Εξοπλισμός: Το Υπουργείο πρέπει να μεριμνήσει για τον εφοδιασμό όλου του απαιτούμενου εξοπλισμού, συνδέσεων, περιφερειακών συστημάτων , καθολικά, τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των μαθητών/ριών των δημόσιων σχολείων. Ο εκσυγχρονισμός αυτός απαιτείται προκειμένου να καλύψει τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών μας σε κανονικές συνθήκες λειτουργίας του σχολείου και θα βοηθήσει και σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης όπως αυτή που βιώνουμε σήμερα.
- Σε εκκρεμότητα παραμένουν οι επιστροφές των χρημάτων από τις εκπαιδευτικές εκδρομές που δεν πραγματοποιήθηκαν και θα πρέπει άμεσα το Υπουργείο να παρέμβει.
Η υπεράσπιση των δημοσίων αγαθών της Υγείας και της Ενιαίας Παιδείας είναι υπόθεση όλων μας.
Όλοι μαζί θα αγωνιστούμε και θα τα καταφέρουμε!
Ευχόμαστε σε όλους Υγεία, Δύναμη, Υπομονή και Αισιοδοξία!
Αγ. Παρασκευή, 06 Απριλίου 2020
Το Δ.Σ. της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Σχολείων Αγ. Παρασκευής
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη