1280 ekpaideusi
Ανακοίνωση της Αντεπίθεσης Εκπαιδευτικών

Κάτω τα χέρια από:

  • τον δημόσιο, δωρεάν και καθολικό χαρακτήρα του σχολείου
  • τα εργασιακά μας δικαιώματα
  • τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας

Η ανθρωπότητα πλησιάζει το συμβολικό όριο των 100.000 θυμάτων από τον κορονοϊό και η διευθύντρια του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου Κρισταλίνα Γκεοργκίεβα προειδοποιεί ότι η ύφεση που έρχεται συγκρίνεται με τη μεγάλη κρίση του 1929! Άρα δεν έχουμε μπροστά μας μόνο την πανδημία αλλά και το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης του καπιταλιστικού συστήματος(η πανδημία δεν είναι η αιτία αλλά η αφορμή που την επιδείνωσε), που για τη χώρα μας θα είναι μεγαλύτερη από το 2008! Όλα όσα μας λέγανε για έξοδο από τα μνημόνια ήταν απλά παραμύθια. Η ελληνική οικονομία νοσεί βαριά από απουσία επενδύσεων. Επίσης η ελληνική οικονομία έχει σαν «ατμομηχανή» τον τουρισμό, που ήδη πλήττεται σοβαρά. Το δημόσιο και ιδιωτικό χρέος και κυρίως των επιχειρήσεων αυξανόταν και θα αυξηθεί κατακόρυφα. Οι τράπεζες είναι χρεοκοπημένες παρά τις ανακεφαλαιοποιήσεις που πληρώσαμε οι εργαζόμενοι με τις μειώσεις μισθών και την απώλεια των δικαιωμάτων μας. Το μόνο σίγουρο είναι ότι τα κρατικά έσοδα θα μειωθούν δραματικά και η δημοσιονομική διαχείριση θα εκτροχιαστεί, γι’ αυτό και οι διαρροές από την κυβέρνηση για μειώσεις μισθών των δημοσίων υπαλλήλων. Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι την οικονομική κρίση θα την πληρώσουν πάλι οι εργαζόμενοι, η δημόσια υγεία, παιδεία και πρόνοια. Τα μέτρα που θα επιβληθούν θα είναι σκληρότερα από αυτά των τριών προηγούμενων μνημονίων και συμπυκνωμένα σε μικρότερο χρονικό διάστημα.

Σε αυτές τις συνθήκες και σε όλους τους χώρους εργασίας η κυβέρνηση με την πλέον αντιδημοκρατική πρακτική των πράξεων νομοθετικού περιεχομένου (ΠΝΠ) - διαταγμάτων, περνά μια καταιγίδα αντεργατικών μέτρων, ολοκληρώνει τα μνημόνια και τη μετατροπή των εργαζομένων σε σύγχρονους δούλους. Σε μερικούς από τους εργαζόμενους δίνει την άθλια ελεημοσύνη των 800 ευρώ (για 1,5 μήνα) και ξεμπερδεύει. Ο τρόπος με τον οποίο η κυβέρνηση διαχειρίζεται την κρίση, είτε την οικονομική, είτε αυτή της πανδημίας είναι να φορτώνει τις επιπτώσεις τους στους εργαζόμενους και τα φτωχά λαϊκά στρώματα. Ακόμα και σε αυτές τις συνθήκες, που αποδείχθηκε περίτρανα ότι χωρίς δημόσιο σύστημα υγείας η κοινωνία είναι ανοχύρωτη σε επιδημίες, ουσιαστικά δεν ενισχύει το δημόσιο σύστημα υγείας αλλά ταΐζει με ζεστό χρήμα τις ιδιωτικές κλινικές.

Καμιά αυταπάτη δεν πρέπει να έχουμε για το τι συμβαίνει στη δημόσια εκπαίδευση

Η εξ αποστάσεως «εκπ/ση» έρχεται να αντικαταστήσει την εκπ/ση και να αμφισβητήσει σοβαρά το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της καθολικής και ισότιμης πρόσβασης στη δημόσια εκπ/ση. Το αποδεικνύει η εγκύκλιος που επιτρέπει να διδάσκεται νέα ύλη μέσω της εξ αποστάσεως «εκπ/σης». Σε σχέση με τα εργασιακά μας δικαιώματα, όλοι μας συνειδητοποιούμε τι σημαίνει τηλεργασία και πως μπορεί άνετα να μετατραπεί σε εργασία χωρίς ωράριο, συλλογική σύμβαση, άδειες, συνδικαλιστική οργάνωση κ.ά.  Και εδώ είναι αποκαλυπτική η ανακοίνωση από πλευράς υπουργείου ότι η εξ αποστάσεως μπορεί να συνεχιστεί και στις διακοπές του Πάσχα.

Η διαρκής επίκληση, των εγκυκλίων του υπουργείου, στην «αυτονομία» και την «ευελιξία» των σχολικών μονάδων πολύ απλά σημαίνει ότι το κάθε σχολείο θα πρέπει να τα βγάλει πέρα μόνο του και ότι το πρόβλημα των κλειστών σχολείων θα πρέπει να το λύσουν οι εκπαιδευτικοί και μάλιστα με «ατομική τους ευθύνη». Η εξ αποστάσεως «εκπ/ση» έρχεται λοιπόν να αμφισβητήσει και τη συνταγματικά κατοχυρωμένη υποχρέωση του κράτους να χρηματοδοτεί και να σχεδιάζει συνολικά τη δημόσια εκπαίδευση. Το κράτος είναι ανύπαρκτο και απλώς ασκεί πιέσεις και «αξιολογεί» με στατιστικά στοιχεία την πορεία εφαρμογής της εξ αποστάσεως. Σε τι ακριβώς διαφέρει αυτή η άτυπη αξιολόγηση από την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων; Δεν είδε το φως της δημοσιότητας η πρόθεση του ΥΠΠΕΘ να θέσει σε διαβούλευση πολυνομοσχέδιο με τα επόμενα μέτρα που σχεδίαζε ήδη η κυβέρνηση για την αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση, τη βάση του 10 για εισαγωγή στην τριτοβάθμια, την τράπεζα θεμάτων κ.ά.; Ταυτόχρονα, όπως και στην υγεία, ιδιωτικοποιεί τη δημόσια εκπ/ση παρουσιάζοντας τους διάφορους ιδιώτες ως σωτήρες με τις δωρεές τους. Έτσι ιδιωτική εταιρεία(στην οποία παραχώρησαν ακόμα και προσωπικά μας δεδομένα) αναλαμβάνει να παρέχει πλατφόρμες για τη σύγχρονη εκπ/ση με δωρεές, κάποια παιδιά θα πάρουν τάμπλετ με δωρεές... Ακόμα χειρότερα, η κυβέρνηση πρότεινε να δοθούν χρήματα για τάμπλετ και από τον προϋπολογισμό των Σχολικών Επιτροπών, μιας και τώρα «εξοικονομούν» χρήματα από τη μη λειτουργία των σχολείων. Η εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» είναι λοιπόν ένας τρόπος εξοικονόμησης χρημάτων. Γιατί να μη χρησιμοποιηθεί και μετά για μαζικές καταργήσεις σχολείων και απολύσεις εκπαιδευτικών σε απομακρυσμένες περιοχές, όπως προτείνει ο ΟΟΣΑ; Και γιατί οι «δωρητές» να μην είναι οι περίφημοι χορηγοί του ΟΟΣΑ;

Οι πιέσεις στους εκπαιδευτικούς και η στάση ΔΟΕ – ΟΛΜΕ - παρατάξεων

Είναι αλήθεια, ότι μπροστά σε αυτήν την κατάσταση οι εκπαιδευτικοί βρεθήκαμε με όχι πολλές δυνατότητες να αντιδράσουμε για δύο λόγους. Πρώτον, λόγω του εγκλεισμού μας και με ό,τι αυτό συνεπάγεται: δεν υπήρχε η δυνατότητα συζήτησης μεταξύ μας, ούτε η διενέργεια γενικών συνελεύσεων και κινητοποιήσεων και έτσι ο καθένας μόνος του ήταν ευάλωτος στις πιέσεις των διευθυντών. Σε πολλές περιπτώσεις οι πιέσεις πήραν χαρακτήρα ανοιχτών απειλών π.χ. αν δεν κάνεις εξ αποστάσεως θα έχεις μείωση μισθού κ.ά. Μάλλον μερικοί διευθυντές είναι έτοιμοι να παίξουν το ρόλο του μάνατζερ που προβλέπει η «αυτονομία» της σχολικής μονάδας. Δεύτερον, λόγω της θέσης της πλειοψηφίας των Δ.Σ. των ΔΟΕ, ΟΛΜΕ με την αμέριστη συνδρομή του ΠΑΜΕ.

Η συνδικαλιστική γραφειοκρατία, των ΔΑΚΕ, ΔΗΣΥ, ΕΡΑ – ΣΥΝΕΚ, βάζει για μια ακόμη φορά πλάτη για να περάσει η πολιτική της κυβέρνησης. Εκμεταλλευόμενοι και αυτοί την πανδημία περιορίστηκαν στην καλύτερη περίπτωση σε χλιαρές καταγγελίες και μας κάλεσαν ουσιαστικά να κάνουμε αυτό που λέει το υπουργείο. Το ΠΑΜΕ είναι υπέρ της εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης» και κάνει «κριτική» στο υπουργείο γιατί δε λύνει τα τεχνικά προβλήματα και δε δίνει δωρεάν τάμπλετ και internet σε κάθε παιδί. Τη στιγμή που το υπουργείο, εκμεταλλευόμενο την πανδημία, κάνει μια γενική πρόβα των μέτρων ιδιωτικοποίησης της δημόσιας, δωρεάν και ενιαίας εκπ/σης που σχεδίαζε να κατεβάσει, που κυνικά ομολογεί ότι η κρίση της πανδημίας είναι «ευκαιρία» και που ο καθένας καταλαβαίνει ότι τα «έκτακτα» μέτρα θα μείνουν και για μετά, η «κριτική» του ΠΑΜΕ είναι καταστροφική. Μάλλον έτσι μεταφράζεται, στο χώρο της εκπ/σης, το σύνθημα του πολιτικού του φορέα «Μένουμε δυνατοί». «Μένουμε δυνατοί» αποδεχόμενοι όλα τα μέτρα της κυβέρνησης; Η διαβεβαίωση του ΠΑΜΕ ότι αν θιγούν τα δικαιώματά μας θα τα πούμε μετά την πανδημία, είναι τουλάχιστον αστεία ή καλύτερα τραγική. Δηλαδή θεωρεί το ΠΑΜΕ ότι μπορεί το υπουργείο και να μην το κάνει; Ακόμη περισσότερο καλλιεργεί την ηττοπάθεια, ότι τώρα δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε. Μας καλεί στο όνομα του παιδαγωγικού μας ρόλου να εκτελέσουμε τα μέτρα της κυβέρνησης και να λύσουμε εμείς το πρόβλημα των κλειστών σχολείων. Αγνοεί και υποβαθμίζει την αυθόρμητη αντίδραση των συναδέλφων στο να μην εφαρμόζουν ακόμη και τώρα την πολιτική του υπουργείου, συνεχίζοντας να επικοινωνούν με τους μαθητές με πιο ισότιμους τρόπους, και όχι μέσα από τις πλατφόρμες του υπουργείου.

ΝΑ ΑΡΝΗΘΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ»!

Σαν ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ από την αρχή πήραμε καθαρή θέση ενάντια στην εξ αποστάσεως «εκπαίδευση». Τονίσαμε τους σοβαρούς κινδύνους που εγκυμονεί η επιβολή της. Καλέσαμε τους συναδέλφους να επικοινωνούν με τους μαθητές με δικούς τους τρόπους επιλέγοντας τον πιο ισότιμο. Τονίσαμε επίσης ότι ο χαρακτήρας της επικοινωνίας μας πρέπει να έχει ψυχαγωγικά και πολιτιστικά χαρακτηριστικά, καθώς και να στηρίζει ψυχολογικά και ανθρώπινα τους μαθητές-τριες μας. Αυτός είναι ο παιδαγωγικός μας ρόλος και δεν μπορεί παρά να στηρίζεται στην αλληλοβοήθεια και την αλληλεγγύη προς τους μαθητές μας.

Συνάδελφοι/ισσες,

Μόνο σκεφτόμενοι ποια πολιτική εφαρμόζεται και κρίνοντάς την κάτω από το πρίσμα των εργασιακών μας δικαιωμάτων και της σωτηρίας της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης θα είμαστε πιο έτοιμοι να αντιδράσουμε απέναντι στα σχέδια της κυβέρνησης. Μόνο δείχνοντας αλληλεγγύη στους μαθητές/τριές μας με τον παραπάνω τρόπο και μη ανεχόμενοι να γίνουμε συνένοχοι στην άγρια νεοφιλελεύθερη πολιτική του υπουργείου θα μείνουμε δυνατοί και ενωμένοι. Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές που περνάμε όλοι μας, εκπαιδευτικοί, μαθητές αλλά και ολόκληρη η κοινωνία στη χώρα μας και παγκόσμια, προέχει η προάσπιση της υγείας όλων μας και η ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας, καθώς και η στήριξη των εργαζομένων που πλήττονται περισσότερο (σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα). Όλα τα υπόλοιπα(όπως η εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» κ.α.) είναι κινήσεις ανούσιες, αναποτελεσματικές και επικίνδυνες. Οι εκπαιδευτικοί, όπως πάντα θα είμαστε αλληλέγγυοι και δίπλα στους μαθητές μας όταν οι συνθήκες επιτρέψουν να ανοίξουν τα σχολεία. Μαζί θα αντιμετωπίσουμε τα ζητήματα της μόρφωσης και της διαπαιδαγώγησης τους.

Υ.Γ.1  Σαν ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ στην Ε΄ ΕΛΜΕ, από την πρώτη στιγμή, καταβάλαμε κάθε προσπάθεια (ακόμα και υποχωρώντας σε κάποια σημεία των απόψεων μας) προκειμένου να βρεθεί κοινός τόπος στα κυρίαρχα σημεία και να καταφέρει το ΔΣ της ΕΛΜΕ μας να βγάλει ανακοινώσεις και για το τι επιχειρεί να κάνει το υπουργείο με την εξ αποστάσεως «εκπαίδευση», για την καταπάτηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών, για το τσάκισμα των εργατικών δικαιωμάτων μας και για τις απαράδεκτες πιέσεις που δεχθήκαμε οι εκπαιδευτικοί όλο αυτό το διάστημα της πανδημίας και του εγκλεισμού μας. Όμως με ευθύνη των παρατάξεων της ΔΑΚΕ, των ΣΥΝΕΚ και του ΠΑΜΕ αυτό δεν κατέστη δυνατό. Ταμπουρώθηκαν πίσω από τις παραταξιακές τους γραμμές και ακολούθησαν τον δρόμο των πολιτικών τους φορέων, που δεν είναι άλλος από αυτόν της συναίνεσης και της «ατομικής ευθύνης» του Μητσοτάκη. Το γεγονός αυτό είναι λυπηρό και αποδεικνύει ότι για άλλη μια φορά οι δυνάμεις αυτές άφησαν ανυπεράσπιστους τους συναδέλφους απέναντι σε μια πρωτόγνωρη επίθεση. Ας μην αναρωτιούνται λοιπόν ποιος είναι υπεύθυνος για το ότι οι συνάδελφοι δεν συμμετέχουν στις διαδικασίες του σωματείου! Είναι απαράδεκτο και θα αναλάβουν τις ευθύνες τους αυτοί που παρόπλισαν το σωματείο μας σε μια τόσο κρίσιμη περίοδο.

Υ.Γ.Σαν ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ στον Ζ΄ Σύλλογό δεν ψηφίσαμε το κείμενο για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως «εκπαίδευση». Αυτό ψηφίστηκε από τις παρατάξεις ΔΑΚΕ και ΠΑΜΕ. Διατυπώσαμε την έντονη κριτική μας για την ουσιαστική αποδοχή από μεριάς τους της πολιτικής της κυβέρνησης για την εξ αποστάσεως και τους κινδύνους που αυτή η πολιτική εμπεριέχει για τα δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών.

ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ των ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τάξη, έδρα, πίνακας, μαυροπίνακας, τετράδια
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ
Παρατάσεις, καθυστερήσεις, παλινωδίες σχετικά με τη διαδικασία συγγραφής, αξιολόγησης και εισαγωγής του πολλαπλού βιβλίου στα σχολεία της χώρας -...
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ