«Προαιρετική» κάλυψη της μη διδαχθείσας ύλης: Σκόπιμες ασάφειες ή απλά αλαλούμ;
«Καμιά αναπλήρωση της ύλης με την εξ αποστάσεως δεν μπορεί και δεν πρέπει να γίνει, γιατί παγιώνει τις ανισότητες και τον αποκλεισμό μαθητών»

Για τις νέες οδηγίες για το προαιρετικό προχώρημα της ύλης - Ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Πειραιά 

Οι εκπαιδευτικοί, όλες αυτές τις μέρες της υποχρεωτικής αναστολής των σχολειών, κάνουμε και θα συνεχίσουμε να κάνουμε αυτό που πρέπει: το χρέος μας απέναντι στους μαθητές, με όλα τα μέσα και κάτω από όλες τις συνθήκες, χωρίς καμία έμπρακτη στήριξη από την κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας. Με τη δική μας άοκνη προσπάθεια στηρίζεται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση – επαφή με τους μαθητές μας, για όσο διαρκεί η αναγκαστική αναστολή λειτουργίας των σχολείων.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας συνεχίζει μια απαράδεκτη επικοινωνιακή τακτική που στόχο έχει να κρύψει κάτω από το χαλί τις τεράστιες ευθύνες της για τα προβλήματα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι αφήνει χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικούς χωρίς μέσα και εξοπλισμό, χωρίς κεντρικά οργανωμένη στήριξη.

Στο ίδιο πλαίσιο, δημιουργώντας νέα ερωτήματα στους συναδέλφους, αλλά και προϋποθέσεις εμφάνισης νέων ανισοτήτων και διαφορετικών ταχυτήτων ανά σχολείο, κινείται η οδηγία της Γ.Γ. του Υπουργείου για προαιρετική δυνατότητα των εκπαιδευτικών “να καλύψουν και θέματα πέραν των επαναλήψεων της έως σήμερα διδαχθείσας ύλης που ... εν τούτοις δεν αποτελούν διδακτέα ύλη παρά μόνο εφόσον αυτά παραδοθούν και με δια ζώσης διδασκαλία στην τάξη μετά την επαναλειτουργία των σχολείων”. 

Σκόπιμες ασάφειες ή απλά αλαλούμ;

Καμιά αναπλήρωση της ύλης με την εξ αποστάσεως δεν μπορεί και δεν πρέπει να γίνει, γιατί παγιώνει τις ανισότητες και τον αποκλεισμό μαθητών, ενώ εντείνει την πίεση και το άγχος σε όλους – γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς. Να δεσμευτεί άμεσα η κυβέρνηση ότι ματαιώνονται προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις και να αυξηθούν οι εισακτέοι. 

Επιπλέον, σύμφωνα με αναφορές εκπαιδευτικών, μέσα στην ύλη των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων, παραμένει μέρος της ύλης (ακόμα και μετά τη μείωση) που δεν έχει διδαχτεί (ή δεν έχει διδαχτεί επαρκώς), λόγω του κλεισίματος των σχολείων. Το Υπουργείο έχει σοβαρές ευθύνες για την εξέλιξη αυτή, μια και γνωρίζει πολύ καλά τι έχει διδαχτεί στη Γ' ΓΕΛ (οι εκπαιδευτικοί συμπληρώνουν τακτικά σχετικό πινάκα για την κάλυψη της ύλης). Καλούμε συναδέλφους να έρθουν σε επαφή με το Δ.Σ., ώστε η ΕΛΜΕ να επανέλθει και με πιο συγκεκριμένα στοιχεία.

Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν καλά τις ανάγκες των μαθητών και τον τρόπο να σταθούν δίπλα τους. Η λογική της “προαιρετικότητας” (όπως και για τα μαθήματα μέσα στο Πάσχα) που εισάγεται οξύνει τις ανισότητες και δημιουργεί νέες. Γεννά συγχύσεις και ανισοτιμίες εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας. Αλλοιώνεται κι άλλο το ενιαίο πλαίσιο λειτουργίας. Ακόμα και κάτω από έκτακτες συνθήκες όπως οι σημερινές, η σχολική ζωή καθορίζεται από ενιαίους κανόνες. 

Το Υπουργείο Παιδείας, που μέχρι πριν δυο μήνες διόριζε αναπληρωτές,  να σταματήσει να εξαπατά την κοινωνία, να υπονομεύει τον μάχιμο εκπαιδευτικό κόσμο,  να θέτει συνεχώς εμπόδια και να στήνει παγίδες αντί να μας  διευκολύνει στο έργο μας.

Δε θα ανεχθούμε ούτε εμείς ούτε οι γονείς και οι μαθητές μας άλλη κοροϊδία.

Εδώ και τώρα να ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος. Από επικοινωνιακές φούσκες και κοροϊδία χορτάσαμε.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Βάσεις Εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές διεκδικούν να πάνε ψηλότερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα