Το ΠΥΣΠΕ και τα υπηρεσιακά συμβούλια δεν είναι «άβατο». Οι αιρετοί εκπρόσωποι έχουν την υποχρέωση να ενημερώνουν τα Εκπαιδευτικά Σωματεία και όλους τους συναδέλφους για ό,τι συμβαίνει σε αυτά. Υπερασπίζονται τα εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα με όρους κινήματος και όχι προσωπικών εξυπηρετήσεων. Φως στα σκοτεινά δωμάτια, άμμος στα γρανάζια της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής!
ΠΑΡΤΕ ΤΩΡΑ ΠΙΣΩ ΤΟ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
Η κατάθεση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου για την Παιδεία στη δημόσια διαβούλευση, εν μέσω πανδημίας, αποτελεί πρωτοφανή πράξη πολιτικής ανηθικότητας. Δεν είναι τυχαία η επιλογή χρόνου για την κατάθεσή του 22/4/2020 ούτε βέβαια η ημερομηνία ψήφισης/υπογραφής του αρχές Μαΐου. Μέσα στην κρίση με τα σχολεία κλειστά, η κυβέρνηση επιχειρεί να κλείσει σχολεία, να μειώσει τμήματα, άρα να μην κάνει διορισμούς και προσλήψεις, να δημιουργήσει μια δεξαμενή υπεράριθμων εκπαιδευτικών για να μπορεί να καλύπτει κενά με μετακινήσεις εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων.
Σύμφωνα με όσα έδωσε το Υπουργείο Παιδείας στη δημοσιότητα, το περιεχόμενο του νομοσχεδίου μεταξύ άλλων περιλαμβάνει:
- Αυξάνεται ο αριθμός νηπίων προνηπίων σε 24 ανά τμήμα και με προσαύξηση 10%, η ίδια αύξηση αριθμού και στο Δημοτικό (24 παιδιά ανά τμήμα και 10% προσαύξηση) με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας.
- Για πρώτη φορά στα χρονικά της εκπαίδευσης εισάγεται ο ελάχιστος αριθμός μαθητών σε 20 ανά τμήμα (όχι μικρότερος) σε 7/θέσια και άνω δημοτικά σχολεία και 16 ανά τμήμα σε 2/θέσια νηπιαγωγεία και άνω.
- Θεσμοθέτηση της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας από τον Σεπτέμβριο του 2020 και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από τον Σεπτέμβριο του 2021. Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας θα είναι διττή, εσωτερική αυτοαξιολόγηση και εξωτερική από τα ΠΕΚΕΣ. Δηλαδή, επαναφορά του επιθεωρητισμού με έμφαση στην κατηγοριοποίηση/ανταγωνισμό των σχολικών μονάδων και την ατομική αξιολόγηση/χειραγώγηση/κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών.
- Νέα προγράμματα σπουδών και νέες θεματικές στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα σε νεοφιλελεύθερη κατεύθυνση, καθώς δίνεται έμφαση στην απόκτηση δεξιοτήτων και όχι στη γνώση.
- Εισάγονται τα μαθήματα των Αγγλικών, της Φυσικής Αγωγής και της Πληροφορικής στο νηπιαγωγείο (!), αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας των Αγγλικών στις μικρές τάξεις του δημοτικού και εισάγονται νέες θεματικές.
- Στο Γυμνάσιο αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα από 4 σε 7 και επαναφέρεται η βάση του 10 σε κάθε μάθημα για την προαγωγή στην επόμενη τάξη
- Στο Λύκειο επανέρχονται οι μίνι πανελλαδικές (!) για την προαγωγή από τη μία τάξη στην άλλη, επαναφέρεται η βάση του 10 για προαγωγή/απόλυση, θεσμοθετείται και πάλι η Τράπεζα Θεμάτων με ισχύ από το 2020-2021, αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου, μειώνονται από 4 σε 3 οι ομάδες προσανατολισμού.
- Το Γυμνάσιο και το Λύκειο μετατρέπονται σε εξεταστικό κέντρο με ένταση των ταξικών φραγμών. Παράλληλα, δίνεται έμφαση στο αυταρχικό σχολικό πλαίσιο (αποβολές, διαγωγή, κλπ.). Με δυο λόγια: σχολείο για όποιον αντέχει. Οικονομικά, μορφωτικά, ψυχολογικά.
Τι σημαίνουν όλα αυτά;
1.Ο αριθμός 24+10% μειώνει τον αριθμό των τμημάτων ανά τάξη σε όλα τα 7/θεσια και άνω σχολεία. Έτσι, πολλά δημοτικά και νηπιαγωγεία θα τα εξαφανίσουν από τον εκπαιδευτικό χάρτη!
2.Ως συνέπεια:
α) Θα προκύψουν πολλές υπεραριθμίες δασκάλων σε κάθε ΠΥΣΠΕ που δε θα μπορεί να ¨εξυπηρετηθούν¨ με τοποθετήσεις στα όμορα σχολεία και θα τοποθετούνται με βάση τις ανάγκες της υπηρεσίας.
β) Θα μειωθούν δραματικά οι ώρες των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων που θα υποχρεωθούν να συμπληρώσουν διδακτικό ωράριο σε άλλα δημοτικά ή και στα νηπιαγωγεία όπως αναφέρεται στο «Άρθρο 02 – Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο» http://www.opengov.gr/ypepth/?p=5131
γ) Θα δημιουργήσει μεγάλο αριθμό υπεράριθμων Νηπιαγωγών που και αυτοί/ες θα μετακινηθούν για να καλύψουν τις υπηρεσιακές ανάγκες. Οι αλλαγές δηλαδή που προβλέπονται (και η σχολειοποίηση του Νηπιαγωγείου) δεν έγιναν για να «βελτιωθεί το διδακτικό ωράριο των Νηπιαγωγών» όπως ψευδέστατα διακινούνταν τους προηγούμενους μήνες (και τονίζαμε τότε ότι είναι ψέμα) αλλά στην προοπτική της μείωσης του προσωπικού.
δ) Απόρροια των παραπάνω είναι υπηρεσιακές μεταβολές (μεταθέσεις αποσπάσεις) να γίνουν ελάχιστες.
3.Τέλος στους όποιους διορισμούς και τις προσλήψεις. Ο αριθμός των εκπαιδευτικών που θα πλεονάζουν θα καταστήσει «αχρείαστους» τους διορισμούς αλλά και τις προσλήψεις ιδιαίτερα των Δασκάλων και Νηπιαγωγών. Πετάνε στην ανεργία χιλιάδες συναδέλφους/ισσες που τα προηγούμενα χρόνια ήταν απαραίτητοι για να λειτουργήσει το δημόσιο σχολείο, που προσέφεραν τις πολύτιμες υπηρεσίες τους σε κάθε γωνιά της χώρας, που στήριξαν με προσωπικό/οικογενειακό κόστος τις μαθήτριες και τους μαθητές και τις οικογένειές τους. Πετάνε στην ανεργία το μέλλον της εκπαίδευσης στη χώρα.
4.Κυβερνητική επιδίωξη είναι να δημιουργηθούν πλασματικά, αντιτιθέμενα συμφέροντα ανάμεσα σε ομαδοποιήσεις εκπαιδευτικών μέσα σε κάθε κλάδο ώστε η κατάσταση που θα δημιουργηθεί να είναι πολιτικά χρήσιμη και διαχειρίσιμη από κάθε ηγεσία στο υπ. Παιδείας. Να πειστούν ομάδες εκπαιδευτικών πως τα ιδιοτελή συμφέροντα της κυβέρνησης είναι και δικά τους συμφέροντα και να ταυτιστούν με την ηγεσία του υπουργείου ώστε αν χρειαστεί να εναντιωθούν ακόμα και με κείνους που έκαναν αγώνα για να ενταχθούν τα γνωστικά αντικείμενα που διδάσκουν στο δημόσιο σχολείο. Η ηγεσία του υπουργείου άδικα ψάχνει καιροσκόπους και ανόητους ανάμεσα στους/στις συναδέλφους/ισσες που μπορούν να πιστέψουν ότι π.χ. η επιπλέον μία ώρα αγγλικών στην Α’ δημοτικού που αφαιρείται από το/τη δάσκαλο/α και οι ώρες στα Νηπιαγωγεία σχεδιάστηκαν για να αυξήσουν το εκπαιδευτικό τους έργο, οι εκπαιδευτικοί γυμναστικής, πληροφορικής και αγγλικών.
5.Και αυτά θα τα «δέσουν» με ένα σύστημα αξιολόγησης των σχολείων (εσωτερική από τον σύλλογο διδασκόντων http://www.opengov.gr/ypepth/?p=5099 , http://www.opengov.gr/ypepth/?p=5100 και εξωτερική από τα ΠΕΚΕΣ http://www.opengov.gr/ypepth/?p=5098) και με αξιολόγηση των εκπαιδευτικών (θα ανακοινωθεί σε δεύτερο χρόνο) με τον απαραίτητο αριθμό προθύμων να υπηρετήσουν ένα τέτοιο σχέδιο ώστε ο φόβος και η συντηρητικοποίηση να εμποδίσει τις όποιες αντιστάσεις επιχειρηθούν. Επιπλέον ένας υποχρεωτικός εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας σχολικών μονάδων http://www.opengov.gr/ypepth/?p=5096 με συμμετοχή συλλόγου γονέων αντιπροσώπων του δήμου και συντονιστή εκπαίδευσης να καταστήσει συνυπεύθυνους τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς στην πειθάρχησή τους στους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για την εργασία.
Πρόκειται για μια κίνηση απαράδεκτη και εχθρική απέναντι στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που δίνουν την μάχη για τη στήριξη των μαθητών κάτω από όλες τις συνθήκες, στους γονείς και στους μαθητές. Αξιοποιούν αυτές τις συνθήκες, της πανδημίας και του περιορισμού της κυκλοφορίας ως ευκαιρία για να υλοποιήσουν, σαν τον κλέφτη, τα αντιεκπαιδευτικά σχέδιά τους. Η Κυβέρνηση αδιαφορεί και συγκαλύπτει τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζει η εκπαίδευση εν μέσω πανδημίας, τα μορφωτικά ελλείμματα που συσσωρεύονται και τις ανισότητες που οξύνονται από την αδυναμία μεγάλου μέρους των μαθητών να αποκτήσουν πρόσβαση στην εξ αποστάσεως διδασκαλία. Είναι απαράδεκτο σε μια περίοδο που πρακτικά είναι αδύνατο να πραγματοποιηθούν Γενικές Συνελεύσεις και μαζικές κινητοποιήσεις τόσο από εκπαιδευτικούς όσο και από μαθητές και γονείς, η κυβέρνηση να φέρνει ένα τέτοιο νομοσχέδιο για την Παιδεία.
Τα μέτρα που επιχειρούν να περάσουν έχουν σαφές ταξικό πρόσημο: ευνοούν τα ανώτερα ταξικά στρώματα, τους σχολάρχες, τα φροντιστήρια και την παραπαιδεία.
Οι σχεδιασμοί και η τακτική της κυβέρνησης πρέπει να καταδικαστούν απ’ όλη την κοινωνία. Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν πρόκειται ούτε να αιφνιδιαστεί ούτε να φιμωθεί.
Δίνουμε άμεση και αποφασιστική απάντηση στην κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας! Δε θα το επιτρέψουμε!
Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να προχωρήσει άμεσα σε ανακοίνωση-απόφαση που θα ζητά την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου, καταγγέλλοντας όχι μόνο την αντιδημοκρατική εκτροπή του Υπουργείου Παιδείας, αλλά και το αντιεκπαιδευτικό του περιεχόμενο. Δεν είναι δυνατόν, μία εβδομάδα μετά την δημοσίευση του πολυνομοσχεδίου να μην έχει πάρει θέση στο θέμα αυτό. Να πάρει απόφαση συμμετοχής, μαζί με την ΟΛΜΕ, στην αγωνιστική κινητοποίηση της Πέμπτης 30 Απριλίου στη Βουλή. Να κηρύξει απεργία – αποχή από την αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση. Καλούμε τους συναδέλφους να στηρίξουν τις αγωνιστικές αποφάσεις των Συλλόγων Π.Ε.
Ο ΚΟΡΩΝΟΙΟΣ ΑΠΕΙΛΕΙ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΑ ΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.
Μπορεί να φοράμε τις μάσκες μας για να προστατευτούμε, αλλά δεν θα κλείσουμε τα στόματά μας!
Το μέλλον μας θα εξαρτηθεί από το επίπεδο της οργάνωσής μας και του αγώνα μας. Οι εμπειρίες από το πρόσφατο παρελθόν πρέπει να αποτελέσουν οδηγούς στη νέα πορεία υπεράσπισης του δημόσιου δωρεάν σχολείου, των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών, των εργασιακών μας δικαιωμάτων, των κοινωνικών μας κατακτήσεων.
Στους δρόμους του αγώνα ξανά για την υπεράσπιση του δημόσιου δωρεάν σχολείου, για το σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών.
Στην Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Παρέμβαση συμμετέχουν:
Ανεξάρτητη Αγωνιστική Κίνηση/Αριστοτέλης, Ανεξάρτητη Παρέμβαση/Αθηνά,
Δάσκαλοι σε Kίνηση/Παρθενώνας,
Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Παρέμβαση/Ρόζα Ιμβριώτη, Εκπαιδευτικοί σε δράση/Μ. Παπαμαύρος, Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Παρέμβαση/Μακρυγιάννης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη