Παιδαγωγική ΑΠΘ για νομοσχέδιο: Απουσιάζει ένα σαφές πλαίσιο αρχών για τη λειτουργία των Πειραματικών σχολείων
ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ ΚΟΣΜΗΤΕΙΑΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΟΥ Α.Π.Θ. για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων: «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις»

H Κοσμητεία της Παιδαγωγικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης πληροφορήθηκε με ιδιαίτερο προβληματισμό την πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων να ψηφίσει ένα σχέδιο νόμου για την Παιδεία με διατάξεις που αφορούν, μεταξύ άλλων, την αύξηση μαθητών και μαθητριών στις σχολικές τάξεις, την επαναφορά της "διαγωγής" ως προς τη συμπεριφορά τους, της τράπεζας θεμάτων με πανελλαδικού τύπου εξετάσεις για όλες τις τάξεις λυκείου, τη θεσμοθέτηση του ορίου ηλικίας ως προς τη δυνατότητα φοίτησης μαθητών και μαθητριών στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.), την αναίρεση της δυνατότητας συμμετοχής μελών της Πανεπιστημιακής Κοινότητας που δεν ανήκουν στο Διδακτικό και Ερευνητικό Προσωπικό (Δ.Ε.Π.) στη διαδικασία ψηφοφορίας των Πρυτανικών Αρχών, τις προτεινόμενες πρακτικές αξιολόγησης που στερούνται ενός σαφούς πλαισίου αρχών και άλλες διατάξεις, εξίσου σημαντικές.

Σε συνθήκες υγειονομικής κρίσης, με απουσία ουσιαστικής διαβούλευσης δια ζώσης των μελών όλων των κατηγοριών του προσωπικού των πανεπιστημίων (Δ.Ε.Π., Ε.Ε.Π., Ε.ΔΙ.Π., Ε.Τ.Ε.Π., Διοικητικό) καθώς και των φορέων και οργανώσεων που συνδέονται οργανικά με την εκπαίδευση, εκφράζουμε την αντίθεσή μας για το γεγονός ότι υποβάλλεται ένα τόσο σημαντικό σχέδιο νόμου τη συγκεκριμένη περίοδο, κατά την οποία δεν είναι εφικτό να συνοδεύεται από ουσιαστικό διάλογο και ανταλλαγή απόψεων που προϋποθέτουν κοινότητες συναντήσεων και ουσιαστικών συζητήσεων και συνομιλιών.

Ενδεικτικό παράδειγμα των παραπάνω είναι η περίπτωση των Πειραματικών σχολείων. Στη βάση της συνεργασίας μας με τα Πειραματικά σχολεία, της αποστολής μας ως Παιδαγωγικής Σχολής, της εμπειρίας μας από διάφορες θέσεις ευθύνης στα συγκεκριμένα σχολεία και της επιστημονικής γνώσης των μελών του διδακτικού, ερευνητικού και λοιπού προσωπικού, θα θέλαμε να επισημάνουμε τα εξής:

α) Στο σχέδιο νόμου απουσιάζει ένα σαφές πλαίσιο αρχών για τη λειτουργία των Πειραματικών σχολείων, που φαίνεται να αφορά και ένα διαχρονικό πρόβλημα από την αρχική σύστασή τους.

β) Υπάρχει σαφώς διατυπωμένη άποψη της Συνόδου των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Σχολών των Α.Ε.Ι. της χώρας για τον τρόπο λειτουργίας των Πειραματικών σχολείων, σε συνεργασία με τις Παιδαγωγικές Σχολές και το Πανεπιστήμιο, η οποία θα  πρέπει να ληφθεί υπόψη: «η Σύνοδος θεωρεί ότι ο βασικός στόχος της λειτουργίας των Πειραματικών σχολείων είναι η εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών πρακτικών με στόχο αυτές να διαχυθούν σε όλα τα σχολεία αργότερα. Καθώς αυτό αποτελεί βασικό ερευνητικό στόχο των Παιδαγωγικών Τμημάτων, προτείνεται τα σχολεία αυτά να ανταποκρίνονται όσο το δυνατόν περισσότερο στις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας των σχολείων της χώρας (μαθητικός πληθυσμός, υποδομές κλπ.) και να ανήκουν σε Παιδαγωγικά Τμήματα ή Τμήματα των Πανεπιστημίων που συνδέονται με την εκπαίδευση -και όχι σε Πανεπιστημιακά Ιδρύματα-, καθώς αυτά τα Τμήματα μπορούν να επιβλέψουν τη λειτουργία τους με δημιουργικό και όχι διαχειριστικό τρόπο. Επιπλέον, προτείνεται να δοθούν κίνητρα στους εκπαιδευτικούς για να επιλέξουν τα πειραματικά σχολεία, καθώς οι απαιτήσεις θα είναι περισσότερες σε σχέση με τα υπόλοιπα σχολεία. Ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί στη νησιωτική Ελλάδα και στα πειραματικά της περιφέρειας» (από τη Σύνοδο Προέδρων και Κοσμητόρων, Νοέμβριος 2019).

γ) Οι προτάσεις για αποχαρακτηρισμό ενός σχολείου ως Πειραματικού και χαρακτηρισμού του ως Προτύπου χρειάζεται να στηρίζονται και στις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων και να τεκμηριώνονται με βάση τη σύγχρονη παιδαγωγική γνώση και την κριτική κοινωνική θεωρία (βλ. το παράδειγμα του Πειραματικού σχολείου Θεσσαλονίκης, που σύμφωνα με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου διατηρεί τον πειραματικό χαρακτήρα στην πρωτοβάθμια βαθμίδα –Δημοτικό-, ενώ το Γυμνάσιο και το Λύκειο μετατρέπονται σε Πρότυπα, χωρίς επαρκή επιστημονική τεκμηρίωση και σε αναντιστοιχία με τον ενιαίο χαρακτήρα και την υπάρχουσα διασύνδεση όλων των μονάδων των).

 

 

ΚΟΣΜΗΤΕΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ Α.Π.Θ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ryzi_0.jpg
Ρύζι: Πώς μπορούμε να το ξαναζεστάνουμε χωρίς να στεγνώσει;
Μάθετε ακόμη πώς να το αποθηκεύετε και να το συντηρείται σωστά, με σκοπό όχι μόνο να διατηρήσετε τη γεύση και την υφή του, αλλά πρωτίστως για να...
Ρύζι: Πώς μπορούμε να το ξαναζεστάνουμε χωρίς να στεγνώσει;
tameio.jpg
Ποιοι μπορούν να βγουν στη σύνταξη το 2025 - Ποιοι μπορούν να πάρουν σύνταξη με όριο ηλικίας κάτω από τα 62 έτη
Οι προϋποθέσεις σε όρια ηλικίας, έτη ασφάλισης
Ποιοι μπορούν να βγουν στη σύνταξη το 2025 - Ποιοι μπορούν να πάρουν σύνταξη με όριο ηλικίας κάτω από τα 62 έτη
gimnasio
Σχολείο: Δεν έφταναν οι σοβάδες που πέφτουν από το δικό τους κτίριο έπεσε και τμήμα μπαλκονιού από διπλανό κτίριο
Τμήμα μπαλκονιού έπεσε σε προαύλιο σχολείου
Σχολείο: Δεν έφταναν οι σοβάδες που πέφτουν από το δικό τους κτίριο έπεσε και τμήμα μπαλκονιού από διπλανό κτίριο
βοιοτια
Ποια είναι η άγνωστη ιστορία του οικισμού των Άσπρων Σπιτιών στη Βοιωτία;
Ποια είναι, όμως, η ιστορία του συνοικισμού και γιατί επελέγη το συγκεκριμένο σημείο για την ανέγερση κατοικιών;
Ποια είναι η άγνωστη ιστορία του οικισμού των Άσπρων Σπιτιών στη Βοιωτία;