« Ένσταση κατά της εγκυκλίου με αρ. Πρωτ.: 51382/ΓΔ4 – 05/05/2020 του Υπουργείου Παιδείας για τη βίαιη, ακούσια και αντιπαιδαγωγική μετακίνηση προσωπικού από τα ΣΜΕΑΕ και ΕΔΕΑΥ στα ΚΕΣΥ»
Η εγκύκλιος του Υ.ΠΑΙ.Θ με αρ. Πρωτ.: 51382/ΓΔ4 – 05/05/2020, κατά την οποία καλείται το προσωπικό των ΣΜΕΑΕ και ΕΔΕΑΥ να συνδράμει τα ΚΕΣΥ, με αίτηση αλλά και χωρίς αίτηση του προσωπικού, για τη διεκπεραίωση αιτημάτων αξιολόγησης και έκδοσης εκθέσεων αξιολόγησης-γνωμάτευσης παιδιών, είναι απαράδεκτη.
Οι διαδικασίες επιλογής προσωπικού, για την περίπτωση που δεν θα υπάρξουν ενδιαφερόμενοι, δυστυχώς δεν ορίζονται από την εγκύκλιο.
Αρχικά δίνει το μήνυμα ότι το προσωπικό που στελεχώνει τις ΕΔΕΑΥ και ΣΜΕΑΕ δεν εργάζεται και άρα πρέπει να δουλέψει . Παρά το κλείσιμο των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής, το προσωπικό στηρίζει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση με όλη του την δύναμη!
Η διαδικασία αυτή προχωράει και δεν πρέπει να διακοπεί βίαια!
Κάτι τέτοιο είναι αντιεπιστημονικό και αντιπαιδαγωγικό. Μια τέτοια απόφαση , αφήνει μετέωρους και άνευ εξειδικευμένης υποστήριξης οικογένειες και μαθητές ειδικών σχολείων, ενώ θα έπρεπε να τους υποστηρίξει τα μέγιστα, λόγω της βίαιης αλλαγής της καθημερινότητάς τους εξαιτίας της πανδημίας του Covid19. Είναι πράγματι εντυπωσιακό πως το υπουργείο θυμήθηκε ενάμιση μήνα πριν τη λήξη του έτους να ενισχύσει την λειτουργία των ΚΕΣΥ ,έναν θεσμό που έχει αποδείξει ότι δεν τον στηρίζει σταθερά και με ουσία .
Χαρακτηριστικό παράδειγμα το γεγονός ότι δεν έγινε καμία μόνιμη πρόσληψη και εξαίρεσε τα ΚΕΣΥ από τους διορισμούς!
Επίσης, εν μέσω πανδημίας και χωρίς καμία προστασία καλεί και άλλους να εμπλακούν σε μία διαδικασία αξιολόγησης που απαιτεί στενή επαφή χωρίς καν να έχει προτείνει και ορίσει συνθήκες διασφάλισης υγείας.
Το προσωπικό των ΣΜΕΑΕ και ΕΔΕΑΥ κινητοποιήθηκαν άμεσα σε επίπεδο τηλεκπαίδευσης και υποστήριξης γονέων και μαθητών χρησιμοποιώντας όλες τις πιθανές πλατφόρμες, στις οποίες συμμετείχαν τόσο μεταξύ τους οι συνάδελφοι όσο και με τον σχολικό σύμβουλο με αποτέλεσμα να έχουν επιτύχει ένα επίπεδο εγρήγορσης έτσι ώστε η πολιτεία όταν αποφασίσει την λειτουργία των ΣΜΕΑΕ και ΕΔΕΑΥ να μπορούν να συμβάλουν στην επαναλειτουργία τους .
Η εγκύκλιος του υπουργείου εκτός από σπασμωδική και απρογραμμάτιστη αποδυναμώνει πλήρως την υποστήριξη των σχολικών μονάδων, κυρίως των ειδικών σχολείων και υπομονεύει την επαναλειτουργία, όταν και όποτε αυτή γίνει.
Επίσης δεν έχει κάνει καμία μνεία με το τι θα γίνει με τις ΣΜΕΑΕ πέρα της αναστολής. Θα παραμείνει άραγε αυτή η νέα πραγματικότητα με κλειστές τις ΣΜΕΑΕ και μετακίνηση του προσωπικού τους στα ΚΕΣΥ ; Αν όχι, γιατί δεν ενδυναμώνει από τώρα τα ΚΕΣΥ με προσλήψεις, αφού υπάρχουν διαθέσιμοι συνάδελφοι εν αναμονή για πρόσληψη, δίνοντας έναν θετικό οδηγό για τη νέα χρονιά ;
Ας δείξει έμπρακτα το υπουργείο τη θετική του διάθεσή, τόσο για ενίσχυση των οικογενειών και των παιδιών στα ειδικά σχολεία αφήνοντας τους συναδέλφους των ΣΜΕΑΕ και ΕΔΕΑΥ να συνεχίσουν το πολύτιμο υποστηρικτικό τους έργο και ας κάνει νέες προσλήψεις για την στελέχωση των ΚΕΣΥ, που ούτως ή άλλως θα συνεχίσουν να έχουν αυξημένες ανάγκες και από Σεπτέμβριο.
Για το Δ.Σ. Ο Πρόεδρος
Η Γ. Γραμματέας
Λασιόπουλος Αθανάσιος
Κοροπούλη Αικατερίνη
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη