Ύστερα από αλλεπάλληλες οχλήσεις νηπιαγωγών – μελών του συλλόγου μας το Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου καταθέτει τα ακόλουθα:
Η πανδημία έφερε καταστάσεις δύσκολες, πρωτόγνωρες και δύσκολα διαχειρίσιμες. Έγινε ταυτόχρονα η ευκαιρία να εφαρμοστούν στην εκπαίδευση πρακτικές όχι πολύ γνωστές, αμφιλεγόμενες που πολλές φορές δε συνάδουν με την έννοια της εκπαίδευσης και τη συνταγματικά κατοχυρωμένη καθολικότητα.
Η τηλεεργασία που από τη μια αφορά την επαφή με τους μαθητές και από την άλλη τη διεκπεραίωση του διοικητικού έργου των σχολείων, άρχισε σιγά – σιγά να εφαρμόζεται. Όσον αφορά την πρώτη περίπτωση δεν μπόρεσε να έχει συνολικά αποτελέσματα τόσο γιατί η φύση της διδασκαλίας απαιτεί εγγύτητα αλλά και γιατί δεν είχε πρόσβαση στο μέσο το σύνολο των μαθητών. Η τηλεργασία για την διεκπεραίωση του διοικητικού έργου, φαίνεται να είναι πιο εύκολα εφαρμόσιμη και αποδεκτή κατά τη διάρκεια του lockdown.
Στην παρούσα φάση αποτελεί έκπληξη γιατί αποφασίστηκε οι εγγραφές στα νηπιαγωγεία να γίνουν με ηλεκτρονικό ή μάλλον με μεικτό τρόπο, ηλεκτρονικά και δια ζώσης. Δηλαδή οι γονείς πρέπει να μπουν στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση και να κάνουν αίτημα στο νηπιαγωγείο, μετά από αυτό πρέπει να μπει το νηπιαγωγείο και να αποδεχθεί το αίτημα, έτσι ώστε οι γονείς να πάρουν μήνυμα στο κινητό τους και να πάνε στο νηπιαγωγείο να ολοκληρώσουν την εγγραφή. Δηλαδή η απ’ ευθείας επαφή δεν αποφεύγεται και γιατί άλλωστε, αφού η πλήρης απαγόρευση έχει λήξει και οι γονείς ένας – ένας μπορούν να πάνε στο νηπιαγωγείο και με ασφάλεια να ολοκληρώσουν την εγγραφή. Αναρωτιέται ο κοινός νους τι χρειάζεται όλο αυτό και γιατί οι γονείς δεν πάνε κατ’ ευθείαν και μόνο στο νηπιαγωγείο όπως κάθε χρόνο;
Πρώτη μέρα εγγραφών στα Νηπιαγωγεία (15 – 5 – 2020) η εικόνα ήταν η εξής: κανένα παιδί δεν είχε γραφτεί σε κανένα νηπιαγωγείο σε όλη τη χώρα, πράγμα εντελώς αναμενόμενο αφού κανένας γονιός και κανένας νηπιαγωγός δεν μπορούσε να μπει στη σελίδα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Οι γονείς και οι νηπιαγωγοί θα έπρεπε να είναι πάνω από τον υπολογιστή και να δοκιμάζουν ώρες ατέλειωτες ποια θα είναι η μαγική στιγμή που το σύστημα θα τους δεχτεί. Ο/Η νηπιαγωγός πρέπει να μπαίνει συνεχώς για να δέχεται τις αιτήσεις, θα πρέπει να μπαίνει πολύ αργά το βράδυ, πολύ νωρίς το πρωί, το Σαββατοκύριακο κ.λπ.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
1. Η πανδημία θα φύγει, ό,τι όμως επιβληθεί (στο όνομά της και εξαιτίας της) θα μείνει, ένα από αυτά είναι η τηλεργασία που θα χρησιμοποιηθεί για να δεχθούν πλήγμα τα εργασιακά δικαιώματα. Η δουλειά από το σπίτι σημαίνει επιδείνωση των εργασιακών συνθηκών και είναι στις στοχεύσεις της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ.
2. Βαθιά επιθυμία της κυβέρνησης Μητσοτάκη της Ν. Δ. είναι να δείξει και να αποδείξει ότι η ηλεκτρονική διακυβέρνηση πάει καλά, έτσι δεν διστάζει να ταλαιπωρήσει γονείς και νηπιαγωγούς, σε ένα σύστημα που όλοι ξέρουμε πόσο ευάλωτο είναι.
3. Με τις ηλεκτρονικές εγγραφές, το Υπουργείο Παιδείας θα έχει στην διάθεσή του όλα τα στοιχεία και θα διαχειρίζεται τον αριθμό των παιδιών σε κάθε τμήμα με ψυχρό και λογιστικό τρόπο, μετακινώντας νήπια και προνήπια σε άλλο σχολείο, μακριά από τον τόπο κατοικίας τους για να συμπληρώσει 26άρια τμήματα, όπως προβλέπεται στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο το οποίο λειτουργεί με καταλυτικό τρόπο κατά του Δημόσιου Σχολείου.
4. Τελευταία και σημαντική συνθήκη είναι πως με αυτό τον τρόπο ενδεχομένως να δημιουργηθούν λιγότερα ολοήμερα κυρίως τμήματα, αφού οι γονείς κάνουν τη δήλωση ηλεκτρονικά από την αρχή χωρίς δικαίωμα αλλάξουν τη δήλωσή τους και να ζητήσουν τη φοίτηση του παιδιού στο ολοήμερο τμήμα.
Στη βάση όλων των παραπάνω καλούμε το Δ. Σ. της Δ.Ο.Ε. να παρέμβει άμεσα ώστε να επιστρέψουμε στον μέχρι πέρυσι καθορισμένο τρόπο εγγραφής στα νηπιαγωγεία εφόσον, όπως αποδεικνύεται, ο ηλεκτρονικός τρόπος εγγραφής δεν επιλέχθηκε για την προστασία της υγείας γονιών και νηπιαγωγών, αφού προβλέπεται η δια ζώσης προσκόμιση των απαιτούμενων έγγραφων δικαιολογητικών για την τελική εγγραφή των νηπίων και προνηπίων, αλλά για την ευκολότερη διαχείριση από την πλευρά του ΥΠΑΙΘ της επιβολής βάναυσων αντιλαϊκών και αντιεκπαιδευτικών πολιτικών (πληθωρικά τμήματα στα νηπιαγωγεία και μετακινήσεις νηπίων αλλά και λιγότερες θέσεις νηπιαγωγών) σε βάρος των γονιών και των εκπαιδευτικών.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη