Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Την Τρίτη 16 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη μελών του Διοικητικού Συμβουλίου με τον Διευθυντή Εκπαίδευσης Πειραιά κ. Νίκα Λεωνίδα ύστερα από αίτημα για συνάντηση του Συλλόγου μας.
Η τηλεδιάσκεψη πραγματοποιήθηκε σε μία περίοδο που η κυβέρνηση ψήφισε το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που: στοιβάζει μαθητές εν μέσω πανδημίας σε 25άρια τμήματα, ορίζει ως ελάχιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα τους 15 μαθητές που θα οδηγήσει σε κατάργηση τμημάτων και μείωση των προσλήψεων, μετατρέπει με διατάξεις για την Παράλληλη Στήριξη τους συναδέλφους σε εργαζόμενους “πασπαρτού”, τιμωρεί για μια ακόμα φόρα αναπληρωτές, που επί 20 και πλέον χρόνια έχουν πάρει στις πλάτες τους τη λειτουργία των δημόσιων σχολείων, μειώνει κατά 25% το κονδύλι από το Πρόγραμμα Δημοσίων Δαπανών του 2021 για προσλήψεις αναπληρωτών, κάτι που θα οδηγήσει σε σοβαρά προβλήματα κάλυψης των κενών την επόμενη χρονιά, προωθεί την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας που θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων κ.τ.λ.
Στην τηλεδιάσκεψη με τον Διευθυντή Εκπαίδευσης τέθηκαν από το Δ.Σ. τα εξής ερωτήματα:
● Ποιος είναι ο σχεδιασμός της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Πειραιά σε σχέση με τον μέγιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα, τις μετακινήσεις μαθητών, τις κτηριακές υποδομές για τα νηπιαγωγεία κατά το σχολικό έτος 2020-2021;
● Ποιος είναι ο αντίστοιχος σχεδιασμός για τον τρόπο κατανομής τμημάτων για την Α’ Δημοτικού αλλά και τις υπόλοιπες τάξεις με δεδομένο την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου;
● Ποιος θα είναι ο αριθμός αναπληρωτών που θα ζητήσει για το νέο σχολικό έτος η Διεύθυνση και αν γνωρίζει με ποιους πίνακες θα γίνουν οι προσλήψεις;
● Τι στάση θα κρατήσει για τους συναδέλφους που δεν έχουν κατορθώσει λόγω της πανδημίας να καταθέσουν εκ νέου διορθωμένες τις ιατρικές γνωματεύσεις ( παθολόγος, ψυχίατρος) λαμβάνοντας υπόψη ότι πολλοί παθολόγοι, κυρίως, αρνούνται να διαβεβαιώσουν ότι κάποιος μπορεί να διδάξει, αλλά κρίνουν μόνο αν είναι υγιής;
● Ποια διαδικασία θα ακολουθηθεί για την ανανέωση της σύμβασης των αναπληρωτών μέχρι 30 Ιουνίου, τα έγγραφα της απόλυσης, την πρόσληψη για τη νέα χρονιά κ.τ.λ.
Οι απαντήσεις του Διευθυντή Εκπαίδευσης στα παραπάνω ερωτήματα συνοψίζονται ως εξής:
● Επεσήμανε πως με βάση την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου και την έκδοση της σχετικής εγκυκλίου αυξάνεται ο μέγιστος αριθμός ανά τμήμα για τα νηπιαγωγεία από 22 σε 25 μαθητές και επομένως ο σχεδιασμός της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης θα είναι με βάση το 25 μαθητές ως μέγιστο. Αντίστοιχα αυξάνεται και το ελάχιστο από 14 μαθητές σε 15 για διθέσια και άνω νηπιαγωγεία. Για το Πέραμα ανέφερε ότι οι μετακινήσεις μαθητών είναι ελάχιστες σε όμορα νηπιαγωγεία, ενώ για το Κερατσίνι θα ληφθούν υπόψιν οι νέες αίθουσες που έχει προτείνει εγγράφως ο Δήμος ( αναφερθήκαμε αναλυτικά στο δελτίο τύπου από συνάντηση με τον Δήμαρχο Κερατσινίου-Δραπετσώνας).
Ως Δ.Σ. του Συλλόγου ξεκαθαρίσαμε ότι είμαστε κάθετα αντίθετοι με τις προκάτ αίθουσες νηπιαγωγείων, πόσο μάλλον, όταν πρόκειται να τοποθετηθούν σε αυλές σχολείων, όπως στην περίπτωση του 24ου Νηπιαγωγείου του οποίου τα υπεράριθμα νήπια, πρόκειται να τοποθετηθούν σε προκάτ αίθουσα στην αυλή του 11ου Δημοτικού Σχολείου, παρά την άρνηση του Συλλόγου Διδασκόντων του Δημοτικού Σχολείου και του Νηπιαγωγείου. Απαιτούμε ο Δήμος να βρει την καταλληλότερη λύση.
● Διευκρίνισε ότι το μέγιστο όριο 25 και το ελάχιστο όριο 15 (για εφταθέσια και άνω δημοτικά) ισχύει για το σχολικό έτος 2020-2021 μόνο για την Α’ Δημοτικού. Τόνισε ότι δε θα προταθεί από τη Διεύθυνση καμία μετακίνηση μαθητών ούτε για ενίσχυση τμημάτων ούτε για κατάργηση, κι απλώς περιορίστηκε στο να δεσμευτεί ότι θα σταλούν στον Περιφερειακό Διευθυντή οι εισηγήσεις με τα αιτήματα των διευθυντών των σχολείων για τη δημιουργία δεύτερου τμήματος εφόσον υπάρχουν πάνω από 25 εγγραφές και υπάρχει και αίθουσα. Ωστόσο, τόνισε ότι ο Περιφερειακός είναι που θα πάρει την τελική απόφαση της έγκρισης ή όχι.
● Για τους πίνακες πρόσληψης αναπληρωτών Γενικής Αγωγής ανέφερε ότι θα είναι μάλλον προσωρινοί του 2020 με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Υποστήριξε ότι ως Διεύθυνση Εκπαίδευσης δε γνωρίζει ακόμα τον ακριβή αριθμό προσλήψεων αναπληρωτών, αλλά το σίγουρο είναι ότι θα είναι λιγότεροι από πέρυσι λόγω της αύξησης του μέγιστου αριθμού μαθητών και των λιγότερων εγγραφών στην Α’ δημοτικού.
● Για τις διορθωμένες γνωματεύσεις του παθολόγου και του ψυχιάτρου ανέφερε πως δεν τις έχουν καταθέσει ακόμα όλοι οι αναπληρωτές (εκκρεμούν περίπου 200). Ενημέρωσε πως θα τους σταλεί πάλι υπενθύμιση που θα γράφει ότι η προθεσμία κατάθεσης λήγει με το τέλος της σύμβασης. Επέμενε πως οι γιατροί υποχρεούνται να εφαρμόσουν τον νόμο, πως δεν καλούνται να πουν αν είμαστε καλοί δάσκαλοι, αλλά, αν είμαστε υγιείς, για να μπορέσουμε να κάνουμε τη συγκεκριμένη εργασία. Ωστόσο, σήμερα 18/6 ενημερωθήκαμε ότι η υπενθύμιση που έφτασε στους συναδέλφους αναφέρει ότι σε όσους δεν προσκομίσουν τη σωστή γνωμάτευση, δε θα σταλούν τα έγγραφα λήξης της σύμβασής τους. Καλούμε τον διευθυντή εκπαίδευσης να ανακαλέσει το συγκεκριμένο έγγραφο με το οποίο οδηγούνται σε μια ακόμη ταλαιπωρία δεκάδες συνάδελφοι αναπληρωτές. Η υγειονομική κρίση και η επικείμενη απόλυση και ανεργία είναι από μόνα τους πολύ σοβαρά προβλήματα για τους συναδέλφους.
● Για τη σύμβαση των αναπληρωτών ανέφερε ότι ανανεώνεται αυτόματα μέχρι 30 Ιουνίου και ότι δε θα χρειαστεί η υπογραφή νέας σύμβασης. Όσο για τα έγγραφα της απόλυσης ενημέρωσε πως θα αποσταλούν έγκαιρα όλα ηλεκτρονικά, παρά τον περιορισμό που υπάρχει στο να αποστέλλονται όλα μαζί , αφού το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο επιτρέπει μόνο 1000 email τη φορά. Τέλος, έκανε γνωστή την πρόθεση της Διεύθυνσης να απλοποιήσει τη διαδικασία πρόσληψης και οι αναπληρωτές να καταθέτουν τα έγγραφά τους ηλεκτρονικά και να παρουσιάζονται στην πρωτοβάθμια μόνο για να υπογράψουν την ανάληψη υπηρεσίας, που υποχρεωτικά γίνεται διά ζώσης.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Από τη συζήτηση προκύπτει ξεκάθαρα ότι οι αντιεκπαιδευτικές διατάξεις του πολυνομοσχεδίου πλήττουν σφόδρα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών, μονίμων και αναπληρωτών. Είναι σίγουρο ότι η σταδιακή καθολική εφαρμογή του μέτρου του μέγιστου, αλλά και του ελάχιστου αριθμού μαθητών ανά τμήμα για όλες τις τάξεις του δημοτικού, θα προκαλέσει ακόμα περισσότερες συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων, ακόμα περισσότερες μετακινήσεις εκπαιδευτικών και μείωση των προσλήψεων. Ήδη στον σύλλογό μας έχουμε μείωση αριθμού τμημάτων σε νηπιαγωγεία και δημοτικά. Πολλά δημοτικά, λόγω ολιγομελών τμημάτων, στο εγγύς μέλλον θα αντιμετωπίσουν το ενδεχόμενο να συγχωνευτούν ή να καταργηθούν.
Όλοι μαζί, εκπαιδευτικοί και γονείς, θα πρέπει να ακυρώσουμε στην πράξη τα σχέδια της κυβέρνησης και όσων διαχειρίζονται από θέσεις ευθύνης την αντιεκπαιδευτική πολιτική. Το νομοσχέδιο να μείνει στα χαρτιά!!!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη