τάξη, θρανία, αξιολόγηση
ΕΛΜΕ Ευβοίας

Την Πέμπτη 18/06/2020 πραγματοποιήθηκε παράσταση διαμαρτυρίας, έξω από τα  γραφεία Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης Ευβοίας, με θέμα την πρόσφατη απόφαση με αρ. Πρωτ. Φ2.4/5479 10-6-2020 του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας,  σχετικά το χωροταξικό των Γυμνασίων του Δήμου Χαλκίδας.

Στη συνάντηση που ακολούθησε  με τον Διευθυντή κ.  Κυριτσόπουλο, εκτός από τα μέλη του ΔΣ της ΕΛΜΕ, παρόντες ήταν και πληθώρα συναδέλφων, από το σύνολο σχεδόν των Γυμνασίων του Δήμου Χαλκιδέων, γεγονός που καταδεικνύει τη σοβαρότητα του θέματος και την αναστάτωση που έχει προκαλέσει η απόφαση αυτή.

Συγκεκριμένα, ενώπιον του τονίσαμε για πολλοστή φορά την αντίθεση μας στην προσπάθεια ‘’αναμόρφωσης’’ του χωροταξικού,  χωρίς να έχει προηγηθεί η απαραίτητη διαβούλευση  και η ευρύτερη δυνατή συναίνεση ανάμεσα στους εμπλεκόμενους φορείς-Δ/ντές/τριες, Συλλόγους Διδασκόντων, Συλλόγους Γονέων, Δημοτική Επιτροπή Παιδείας κλπ. Σημειώσαμε ότι η συγκεκριμένη απόφαση δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από όσα επιλύει, γιατί έρχεται σε μια χρονική περίοδο ακατάλληλη (πανελλαδικές, λήξη του διδακτικού έτους , πανδημία COVID 19 ), χωρίς καμία εμπεριστατωμένη μελέτη,  που θα άρει τις αντιθέσεις και θα επιτρέψει στις σχολικές μονάδες να λειτουργήσουν με ασφάλεια και ηρεμία. Τέλος, ζητήσαμε την ανάκληση της συγκεκριμένης απόφασης στη βάση ενός ευρύτερου δημοκρατικού και ουσιαστικού διαλόγου από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη, αφού στους σχεδιασμούς του Υπουργείου, είναι η θέσπιση συγκεκριμένων γεωγραφικών κριτηρίων την επόμενη σχολική χρονιά.

Η εκ της Διευθύνσεως απάντηση ήταν αρνητική. Αφού ενημερωθήκαμε για δεύτερη φορά μέσα σε λίγες μέρες, ότι νομικά ο μόνος αρμόδιος για θέματα χωροταξικού είναι ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας, εν συνεχεία γίναμε θεατές μιας προσπάθειας «δημιουργικής αριθμητικής», με αριθμούς εγγραφών-μαθητών, ανά Γυμνάσιο στη λογική, ότι όλα έγιναν δίκαια και με γνώμονα, ότι κανένας συνάδελφος δεν θα βγει υπεράριθμος. Να σημειώσουμε ότι, παρουσία συναδέλφων των 5 από τα 7 Γυμνάσια της Χαλκίδας,  τα στοιχεία αποδείχτηκαν ότι ήταν τουλάχιστον ανακριβή. Η προσπάθεια επίσης του Προϊσταμένου να εμπλέξει το χωροταξικό με το προσφυγικό, με αναφορά, σε 400 καινούργιους μαθητές-πρόσφυγες που υποτίθεται που έφτασαν εκείνη ακριβώς την ημέρα στη δομή της Ριτσώνας και θα πρέπει δήθεν να γραφτούν στα σχολεία, αποδείχθηκε απολύτως αναληθής, όπως διαβεβαίωσε και η συντονίστρια προσφύγων για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, η οποία μας ενημέρωσε, ότι είχε ήδη προχωρήσει στην εγγραφή 60 περίπου μαθητών/τριών προσφύγων σε όλα ανεξαιρέτως τα σχολεία της πόλης.

Συν/σες, συν/λφοι, ως ΕΛΜΕ όλα αυτά τα χρόνια έχουμε επανειλημμένα διατυπώσει τη θέση μας για το χωροταξικό  που βασίζεται στα παρακάτω κριτήρια:

α. Τη σε γενικές γραμμές ισοκατανομή του μαθητικού δυναμικού, χωρίς κραυγαλέες αποκλίσεις ανάμεσα σε σχολεία που πληρούν τις ίδιες περίπου δυνατότητες και προϋποθέσεις.

β. Τη χωρητικότητα των σχολικών μονάδων, λαμβανομένων υπόψη των απαιτούμενων
βοηθητικών χώρων, ώστε τα σχολεία να λειτουργούν όσο το δυνατόν ορθότερα από
εκπαιδευτικής πλευράς (αίθουσες διδασκαλίας, εργαστήριο Η/Υ, εργαστήριο Φυσικών
Επιστημών, εργαστήριο Τεχνολογίας, βιβλιοθήκη, αίθουσα μουσικής, αίθουσα εικαστικών, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, κυλικείο κλπ).
γ. Τη διατήρηση όλων των σχολικών μονάδων του νομού, χωρίς φαινόμενα γιγάντωσης από τη μια αλλά ούτε τον κίνδυνο συρρίκνωσης, κατάργησης ή συγχώνευσης σχολικών μονάδων, από την άλλη.
δ. Τη λειτουργία των σχολείων με τμήματα των 20-22 μαθητών/τριών και όχι υπερφορτωμένα και δυσλειτουργικά, των 27-29 μαθητών/τριών.
ε. Την όσο το δυνατόν μικρότερη διαδρομή με λεωφορεία των
μεταφερόμενων μαθητών/τριών από τον τόπο διαμονής τους προς το σχολείο και κυρίως την ύπαρξη τακτικής συγκοινωνίας τουλάχιστον πρωινής και μεσημεριανής.
στ. Την όσο το δυνατόν ασφαλέστερη μετάβαση των μαθητών/τριών στο σχολικό χώρο και την επιστροφή στα σπίτια τους.
ζ. Αν κάποιες χρονιές οι ισορροπίες αυτές διαταράσσονται, να υπάρχει αγαστή συνεννόηση και συνεργασία μεταξύ των σχολείων για μικροαλλαγές ή μετεγγραφές και όχι κλίμα ανταγωνισμού και δυσπιστίας.

Στην απόφαση αυτή του νέου χωροταξικού, διάρκειας ενός έτους, αντιδρά σύσσωμη σχεδόν η εκπαιδευτική κοινότητα, οι 6 εκ των 7 Δ/ντριών/ντών Γυμνασίων της πόλης, οι Σύλλογοι Διδασκόντων, η Δημοτική Επιτροπή Παιδεία, η Δήμαρχος Χαλκίδας κ. Βάκα, με επιστολή της την Τρίτη 23/06/2020, η ΕΛΜΕ Εύβοιας και πολλοί Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων. Όλοι οι παραπάνω ζητάμε να ανακληθεί η συγκεκριμένη απόφαση, να ισχύσει η περσινή χωροταξική κατανομή  και από την επόμενη σχολική χρονιά, να γίνει μια σοβαρή, έγκυρη και έγκαιρη μελέτη, με απόλυτη διαφάνεια στοιχείων, ώστε να επιτευχθεί η μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση. 

Για το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ 

Η πρόεδρος           Η γεν. γραμματέας                                                                                                         

Χαρά Νίκα              Γωγώ Μοσχολιού

 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR

Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν

     

     


     

    Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

    Βάσεις Εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές διεκδικούν να πάνε ψηλότερα

    Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

    Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 01/7

    ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

    2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

    Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

    σχετικά άρθρα

    Μητσοτάκης στο Μαξίμου
    Κ. Μητσοτάκης για ΑΣΕΠ: Έρχονται παρεμβάσεις για την επιτάχυνση προσλήψεων στο Δημόσιο
    «Σκοπός μας τώρα είναι η επιτάχυνση και σε αυτή την κατεύθυνση θα κινηθούν οι πρωτοβουλίες μας...»
    Κ. Μητσοτάκης για ΑΣΕΠ: Έρχονται παρεμβάσεις για την επιτάχυνση προσλήψεων στο Δημόσιο
    ypaith2
    Πανελλαδικές 2024: Υποβολή μηχανογραφικού για την εισαγωγή αλλοδαπών-αλλογενών στα ΑΕΙ
    Υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης - μηχανογραφικού δελτίου για την εισαγωγή αλλοδαπών - αλλογενών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση έτους 2024
    Πανελλαδικές 2024: Υποβολή μηχανογραφικού για την εισαγωγή αλλοδαπών-αλλογενών στα ΑΕΙ