Thumbnail
Αυξήσεις στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων υπόσχεται ο Υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Θ. Σκορδάς.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

(Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.)

Αρθ. Ιδρ. Απόφασης Πρωτοδ. Αθηνών 20376/58

Χαλκοκονδύλη 13, 104-32, Αθήνα

Τηλ: 5238148, 5230819

Fax: 5230819

e-mail: [email protected]

 site:          www.oiele.gr

___________________________________________________________________

                                 Αθήνα, 19/10/2012

                                Αριθμ. Πρωτ:24243

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

ΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΑΝΤΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ. Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ, ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΑΝΤΕΧΟΥΝ;

Αυξήσεις στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων υπόσχεται ο Υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Θ. Σκορδάς.

 

Ενώ μαίνεται η χειρότερη οικονομική κρίση από την εποχή του πολέμου, κάποιοι, όχι μόνο εξακολουθούν να διατηρούν τα κέρδη τους ανέπαφα, αλλά προσπαθούν να τα πολλαπλασιάσουν εις βάρος της κοινωνίας. Οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων δείχνουν να αντέχουν την κρίση, σύμφωνα με έρευνα της ιδιωτικής εταιρείας  Stochasis, διατηρώντας τα κέρδη τους σχεδόν ανέπαφα. Όμως, φαίνεται πως ο υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Θ. Σκορδάς δεν είναι ικανοποιημένος από τα κέρδη των σχολαρχών και θέλει να τους χαρίσει κι άλλα, μεθοδεύοντας αυξήσεις (!) των διδάκτρων. Στην πρόσφατη συνάντηση αντιπροσωπείας της ΟΙΕΛΕ με τον Γ.Γ. Εμπορίου (ο Υφυπουργός αρνείται απαξιωτικά να δει την Ομοσπονδία και τους γονείς, παρά τις συνεχείς εκκλήσεις μας)  ο κ. Κομνηνός δήλωσε πως υπάρχουν «άνωθεν» πιέσεις για την αύξηση των διδάκτρων. Με το πρόσχημα, δηλαδή της τρόικας, οδεύουμε ολοταχώς στην απελευθέρωση των διδάκτρων, την ώρα που οι γονείς των μαθητών βλέπουν τα εισοδήματά τους να συρρικνώνονται και οι εκπαιδευτικοί χάνουν έως και το 40% των αποδοχών τους. Δόγμα της εμμονικής αυτής πολιτικής, οι πλούσιοι να γίνονται πλουσιότεροι και οι φτωχοί φτωχότεροι.

Μελέτη της ιδιωτικής εταιρείας Stochasis συμφωνεί με ευρήματα ερευνών που κατά καιρούς έχουμε δημοσιεύσει, αναφέροντας ότι η ιδιωτική εκπαίδευση είναι ένας από τους ελάχιστους κλάδους της ιδιωτικής οικονομίας που δεν έχει πληγεί από την κρίση. Τουναντίον, σύμφωνα με τη Stochasis,σε ολόκληρη την πενταετία 2007-2011 ο ρυθμός μεταβολής του τζίρου ήταν θετικός (2,7%) και η πρόσκαιρη μικρή μείωση τη χρονιά που πέρασε θα σταθεροποιηθεί τα επόμενα χρόνια. Ο συνολικός τζίρος στην ιδιωτική εκπαίδευση έφτασε πέρσι τα 328 εκατομμύρια ευρώ, μειωμένη μόλις κατά 5% σε σχέση με το 2010-11 και η μείωση του αριθμού των μαθητών δεν ξεπέρασε συνολικά το 3%.

Την ώρα που τα κέρδη των σχολαρχών είναι σταθερά με ελάχιστη μείωση (η οποία δεν αφορά τα μεγάλα εκπαιδευτήρια που αφορούν το 70% της ιδιωτικής εκπαίδευσης, όπου τα κέρδη αυξάνουν), οι μισθοί των ιδιωτικών εκπαιδευτικών μειώνονται έως 40% ενισχύοντας την κερδοφορία των επιχειρήσεων και εξαθλιώνοντας τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς. Με βάση ερευνητικά δεδομένα από το ΙΝΕ-ΓΣΕΕ-ΟΙΕΛΕ και την ICAP, με τη δραματική συρρίκνωση των αποδοχών των ιδιωτικών εκπαιδευτικών ένα μέσο ιδιωτικό σχολείο που κερδίζει 500.000 ευρώ σχεδόν θα διπλασιάσει το κέρδος του, όταν ο εκπαιδευτικός με μέσο ετήσιο μισθό 15.000 ευρώ θα πέσει κάτω από το όριο της φτώχειας στα 9.000 ευρώ.

Τα στοιχεία αυτά έχουν κατατεθεί από την ΟΙΕΛΕ σε όλα τα αρμόδια υπουργεία για να καταδειχθεί το μέγεθος της κοινωνικής αδικίας που συντελείται. Ωστόσο, η ασκούμενη οικονομική πολιτική σε ολόκληρο το φάσμα της κοινωνίας αποδεικνύει πως η πολιτεία φροντίζει για την ευημερία μόνο ενός μικρού τμήματος προνομιούχων, οι οποίοι κερδίζουν εις βάρος των πολλών και των αδύναμων. Στην περίπτωση της ιδιωτικής εκπαίδευσης ο μεγάλος κερδισμένος είναι οι σχολάρχες που αποκομίζουν από τη μείωση των αποδοχών μας επιπλέον 32 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο και οι χαμένοι είναι τα δημόσια ταμεία που χάνουν 20 εκατομμύρια ευρώ, οι γονείς που σε καιρό κρίσης καλούνται να πληρώσουν ακριβώς όσα πλήρωναν και τα προηγούμενα χρόνια και οι εκπαιδευτικοί που χάνουν σχεδόν 28 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο. Απόδειξη της υψηλής προστασίας που απολαμβάνουν οι επιχειρηματίες η επανειλημμένη άρνηση του αρμόδιου Υφυπουργού Ανάπτυξης, κ. Θ. Σκορδά, να δει τα ΔΣ της ΟΙΕΛΕ και της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων Μαθητών Ιδιωτικών Σχολείων, ενώ έχει τακτική επαφή με τους ιδιοκτήτες, προφανώς – όπως προαναφέρθηκε – για να εξευρεθούν τρόποι πολλαπλασιασμού των κερδών τους.

Το παράδειγμα του κλάδου μας είναι η μικρογραφία της αδικίας, της ασυδοσίας και της έκρηξης των ανισοτήτων που λαμβάνουν χώρα στην Ελλάδα της μνημονιακής πολιτικής. Οφείλουν να γνωρίζουν όμως οι κρατούντες πως οι πολιτικές της ανισότητας τροφοδοτούν την κοινωνική έκρηξη και την αποδιάρθρωση του κοινωνικού ιστού.

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΥΡΟΥΤΟΣ                                               ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΖΑΓΛΗΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αξιολογηση
Κύμα συμπαράστασης στους δύο Διευθυντές που απειλούνται με καθαίρεση γιατί δεν προχώρησαν σε αξιολόγηση
Εκπαιδευτικοί: Καλούμε τη Δ/ντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας και τα υπόλοιπα μέλη του συμβουλίου επιλογής να εγκαταλείψουν κάθε σκέψη δίωξης ή...
Κύμα συμπαράστασης στους δύο Διευθυντές που απειλούνται με καθαίρεση γιατί δεν προχώρησαν σε αξιολόγηση
ekpaideutikoi
Εκπαιδευτικοί: Οχι στις συγχωνεύσεις Τμημάτων - Να παρθούν πίσω οι αναστολές κατάτμησης νέων Τμημάτων
Οπως τονίζουν οι εκπαιδευτικοί, το Υπουργείο Παιδείας, συνεπές στην αντιεκπαιδευτική πολιτική των συγχωνεύσεων τμημάτων και αύξησης των μαθητών ανά...
Εκπαιδευτικοί: Οχι στις συγχωνεύσεις Τμημάτων - Να παρθούν πίσω οι αναστολές κατάτμησης νέων Τμημάτων