Thumbnail
Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας να αναλάβουν επιτέλους την κρατική ευθύνη για τους όρους υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία!

Εδώ και τώρα μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη και ταυτόχρονα μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών

Εδώ και πολλούς μήνες, δεκάδες ΣΥΛΛΟΓΟΙ και ΕΛΜΕ, μαζί με τις οργανώσεις των γονιών (ΑΣΓΜΕ, Ομοσπονδίες, Ενώσεις) απαιτούν από την κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας να διαμορφώσουν συγκεκριμένο σχεδιασμό για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Κατέθεσαν όλο αυτό το διάστημα συγκεκριμένες και αναλυτικές προτάσεις. Σήμερα, δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για την κυβέρνηση και το Υπουργείου Παιδείας. Είχαν στη διάθεσή τους όλο τον απαραίτητο χρόνο ώστε να σχεδιάσουν το άνοιγμα των σχολείων με τους απαραίτητους όρους και προϋποθέσεις.

Με δεδομένη την εμπειρία από το άνοιγμα των σχολείων τον Μάιο του 2020 καταγράφουμε τα εξής:

  • Δεν υπήρχε επάρκεια σε προσωπικό καθαριότητας, απαραίτητο σε αυτήν την περίπτωση
  • Δεν νοείται ανοιχτό σχολείο με  λιγότερα από τα μισά παιδιά και μάθημα εκ περιτροπής.
  • Δεν νοείται ανοιχτό σχολείο  και ταυτόχρονα να γίνεται εξ αποστάσεως διδασκαλία.

Η κυβέρνηση της Ν.Δ. και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αδιαφόρησαν και «έγραψαν στα παλαιότερα των υποδημάτων τους» τις προτάσεις εκπαιδευτικών και γονιών. Εξάντλησαν όλη τους την προσπάθεια στη νομοθέτηση αλλεπάλληλων αντιεκπαιδευτικών νόμων και εκτρωματικών διατάξεων (πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, νόμος για τα ιδιωτικά σχολεία, ΠΝΠ για τις κάμερες στις τάξεις, διαδικασίες εξπρές για τις υπηρεσιακές μεταβολές, διατάξεις για τους Διευθυντές Εκπαίδευσης κ.α.). Χωρίς ντροπή προχώρησαν στην αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά, εν μέσω πανδημίας και με όλους τους ειδικούς να προτείνουν το ακριβώς αντίθετο.

Η κατάσταση  μέχρι  σήμερα έχει ως εξής:

  • Η εξάπλωση του ιού γίνεται με  γεωμετρική πρόοδο, η αύξηση των κρουσμάτων είναι τεράστια  και  στη χώρα μας έχει υπάρξει πλήρη αναστροφή της εικόνας του Μαρτίου – Μαΐου.  Ο κίνδυνος είναι μεγάλος για τον ντόπιο και ξένο πληθυσμό ,που επισκέπτεται τη χώρα, ενώ η κατάσταση  η οικονομική, η υγειονομική αλλά και η κοινωνική  είναι ασφυκτική, κυρίως για τα μεσαία και λαϊκά στρώματα.
  • Κι ενώ στο διάστημα αυτών των μηνών θα περίμενε κανείς να θωρακιστεί τόσο το σύστημα Υγείας με ΜΕΘ και προσλήψεις προσωπικού, να διαμορφωθούν οι συνθήκες της ασφαλούς  λειτουργίας των σχολείων  με περισσότερες αίθουσες, μικρό αριθμό μαθητών ανά τμήμα, μεγάλο αριθμό προσλήψεων εκπαιδευτικού, βοηθητικού και υγειονομικού προσωπικού στα σχολεία, με δωρεάν παροχή μάσκας σε όλους στα σχολεία και συχνά δωρεάν τεστ, η κυβέρνηση μιλά μόνο για την ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ αποποιούμενη των  δικών της πολιτικών   ευθυνών, αποτέλεσμα της ανεπαρκούς διαχείρισης  από την μια και της πολιτικής της επιλογής από την άλλη.  Κάθε ευθύνη μετακυλίεται  στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς .
  • Συνθλίβει τους άνεργους εργαζόμενους της  τουριστικής περιόδου, τους αυτοαπασχολούμενους, νομοθετεί κόβοντας και ράβοντας  στα μέτρα των σχολαρχών των ιδιωτικών σχολείων, των κολεγίων, του μεγάλου κεφαλαίου.
  • Όλες οι Ευρωπαϊκές χώρες φρόντισαν, με πρώτη την γειτονική Ιταλία, η οποία στο πρώτο κύμα υπέστη οδυνηρές απώλειες, να εξασφαλίσουν την υγειονομική προστασία των μαθητών και παιδιών. ( χιλιάδες νέες αίθουσες, 80.000 προσλήψεις εκπαιδευτικών, δωρεάν χρήση μάσκας και τέστ, 2,5 εκατομ. μονά θρανία)

Αποτέλεσμα της στάσης της κυβέρνησης και της εγκληματικής αδιαφορίας για την υγιεινή και ασφάλεια στα σχολεία, για τη μόρφωση των μαθητών, είναι το άνοιγμα των σχολείων χωρίς τη λήψη ουσιαστικών μέτρων. Για μια ακόμα φορά ρίχνουν όλο το βάρος στην «ατομική ευθύνη».  Ενώ δεν πήραν κανένα μέτρο για την ανάπτυξη των σχολικών υποδομών, με τη δημιουργία νέων σχολικών τάξεων, με την αξιοποίηση σχολικών μονάδων που έκλεισαν τα προηγούμενα χρόνια, με την εξεύρεση  κατάλληλων χώρων, ζητάνε από τους μαθητές να κρατούν αποστάσεις μέσα σε αίθουσες κλουβιά των 25 τ.μ., στις οποίες στοιβάζονται 25 μαθητές. Δεν εξασφαλίζουν μόνιμο και επαρκές προσωπικό καθαριότητας για όλα τα σχολεία, ώστε να υπάρχει συχνός και καλός καθαρισμός, με βάση τις οδηγίες και τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Ρίχνουν την ευθύνη αποκλειστικά σε μικρούς μαθητές απαιτώντας να μην έρχονται σε επαφή, να μην ανταλλάσσουν μολύβια και γόμες!! Χιλιάδες εκπαιδευτικοί που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες ή αντιμετωπίζουν σοβαρά ζητήματα υγείας ή συναδέλφισσες που βρίσκονται σε εγκυμοσύνη μένουν εκτεθειμένοι.

Όλα τα παραπάνω αποδεικνύουν ότι δε θέλουν να αναλάβουν την κρατική – κυβερνητική ευθύνη και σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των σχολείων. Η αντιλαϊκή πολιτική της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων θεωρεί κόστος τις δαπάνες για τη μόρφωση και την υγεία του λαού. Αφήνουν κυριολεκτικά τους εργαζόμενους και τα παιδιά τους απολύτως εκτεθειμένους απέναντι στον ιό μόνο και μόνο για να εξασφαλίσουν την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων. Για αυτό άλλωστε αύξησαν το ποσοστό πληρότητας στα πλοία στο 85%, στα αεροπλάνα «αποφάσισαν» ότι δεν κολλάει ο ιός, χιλιάδες εργαζόμενοι σε μεγάλους χώρους δουλειάς συνωστίζονται χωρίς στοιχειώδη μέτρα προστασίας, στα ΜΜΜ οι εργαζόμενοι μετακινούνται σαν παστωμένες σαρδέλες, χιλιάδες μετανάστες και τα παιδιά τους ζουν σε καθεστώς μόνιμης καραντίνας μέσα στα ΚΥΤ!

Μετατρέπουν τα σχολεία σε υγειονομικές βόμβες, με ευθύνη του Υπουργείου και της Κυβέρνησης και το Σύλλογο Διδασκόντων σε χωροφύλακες -καθ’ υπέρβαση του νόμου- ακυρώνοντας τον παιδαγωγικό ρόλο των εκπαιδευτικών. Είναι η 2η φορά μέσα σε λίγες μέρες, όπου αυτή η κυβέρνηση, γράφει στα παλαιότερα των υποδημάτων της τους νόμους, τους οποίους οι ίδιοι έχουν ψηφίσει και τη μία ζητάει να γίνουν οι τοποθετήσεις μέσα στο Δεκαπενταύγουστο, χωρίς συνεδριάσεις Συλλόγων Διδασκόντων και την άλλη μας υποδεικνύει το πώς θα χειριστούμε παιδαγωγικές καταστάσεις μέσα στην τάξη.

Η κυβέρνηση προσπαθεί να φορτώσει τα βάρη της κρίσης, που επιταχύνεται από την εξέλιξη της πανδημίας, στις πλάτες των εργαζόμενων. Τα μεγάλα πακέτα των δις ευρώ κατευθύνονται για μια ακόμα φορά στους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους. Αντίθετα, για τους εργαζόμενους, «τους ήρωες» όπως μας έλεγαν, προετοιμάζουν μια ακόμα πιο ζοφερή πραγματικότητα με φτώχεια, ανεργία, εκ περιτροπής δουλειά, πετσοκομμένη υγεία και παιδεία. Η εγκληματική τους πολιτική δε δίνει ούτε ένα ευρώ παραπάνω για τη στήριξη των σχολείων εν μέσω πανδημίας. Η αξιωματική αντιπολίτευση “πιέζει” για ακόμα μεγαλύτερα προνόμια και διευκολύνσεις προς το κεφάλαιο. Διαχρονικά, τα κονδύλια για μόνιμες προσλήψεις, σχολικές υποδομές, λειτουργία των σχολείων αποτελούν μη επιλέξιμες δαπάνες!

Η ασφαλής πρόσβαση στο σχολείο είναι δικαίωμα του κάθε μαθητή και εκπαιδευτικού

Δε θα ανεχθούμε ούτε την ανεξέλεγκτη καθολική λειτουργία των σχολείων χωρίς όρους, αλλά ούτε και την αντιπαιδαγωγική λύση της εκ περιτροπής διδασκαλίας. Οποιαδήποτε συζήτηση για την on-line μετάδοση του μαθήματος είναι αιτία πολέμου, το μέτρο αυτό καταδικάστηκε και καταργήθηκε στην πράξη από σύσσωμο τον κλάδο, τους γονείς και τους μαθητές. Είναι καθοριστική για τη φυσιολογική, νοητική, ψυχική και κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού η δια ζώσης συμμετοχή στη σχολική ζωή και αυτό απαιτούμε να γίνει με όρους, ώστε να διασφαλιστεί η υγεία τόσο του παιδιού και του οικογενειακού του περιβάλλοντος, όσο και των συναδέλφων.

Απαιτούμε εδώ και τώρα:

  • Διενέργεια μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ σε όλους τους συναδέλφους αλλά και στους μαθητές, ώστε να υπάρξει άμεση παρέμβαση σε περίπτωση που χρειαστεί, και να ελέγχεται η διάδοση του ιού. Διενέργεια των τεστ πριν την έναρξη των σχολείων, σε όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.
  • Επισκευή σχολείων-εξασφάλιση κατάλληλων χώρων, ώστε να διασφαλίζονται οι απαραίτητες αποστάσεις σε κάθε τάξη και η αποφασιστική μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, ώστε κανένα τμήμα να μην έχει πάνω από 15 μαθητές. Άμεση αξιοποίηση σχολείων που έκλεισαν τα προηγούμενα χρόνια και άλλων κρατικών υποδομών, ή ακόμα και ιδιωτικών, που πληρούν τις προϋποθέσεις. Άμεση εκπόνηση κεντρικού πανελλαδικού σχεδίου για νέα σχολικά κτίρια που να καλύπτουν τις ανάγκες για σχολική στέγη.
  • Έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό, ώστε να προσληφθεί ο απαραίτητος αριθμός εκπαιδευτικών, που να ικανοποιεί την παραπάνω συνθήκη για περισσότερα τμήματα με λιγότερους μαθητές.
  • Πρόσληψη όλων των αναπληρωτών σε μία φάση, στα τέλη Αυγούστου. Κανένας συνάδελφος να μην αποκλειστεί από τους πίνακες. Μέτρα στήριξης των συναδέλφων που εργάζονται μακριά από τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους (στέγαση, σίτιση, μετακίνηση). Μονιμοποίηση όλων των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση.
  • Εξασφάλιση όλου του απαραίτητου αριθμού μόνιμων εργαζομένων στην καθαριότητα των σχολείων, ώστε να διασφαλίζονται οι υγειονομικοί όροι καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου, αλλά και προσλήψεις υγειονομικού προσωπικού σε όλα τα σχολεία.
  • Εξασφάλιση του απαραίτητου αριθμού λεωφορείων και σχολικών τροχονόμων, ώστε να διασφαλίζεται η ασφαλής μετάβαση του κάθε μαθητή από και προς το σχολείο, χωρίς να απαιτείται η συνοδεία συγγενικού προσώπου.
  • Προστασία των συναδέλφων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
  • Εξασφάλιση κονδυλίων στις σχολικές επιτροπές για την προμήθεια με το απαραίτητο υλικό (Μέσα Ατομικής Προστασίας, είδη καθαρισμού, αντισηπτικά κ.λ.π.)
  • Άμεση επανέναρξη του προγράμματος των σχολικών γευμάτων.
  • Δημιουργία Σχολιατρικής Υπηρεσίας  που θα έχει την ευθύνη για τον έλεγχο λειτουργίας των σχολείων αλλά και τη διαχείριση των κρουσμάτων.
  • Κατάργηση κάθε νομοθετικής διάταξης που επιτρέπει κάμερα στα σχολεία και on – line μετάδοση των μαθημάτων.

Πρόγραμμα Δράσης

  • Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων, όπου θεωρούν ότι με τον αριθμό των μαθητών σε συνδυασμό με το μέγεθος των τάξεων που διαθέτει το σχολείο, δεν είναι δυνατό να διασφαλισθεί η ασφάλεια και την υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών, να αποφασίσουν την δημιουργία νέων τμημάτων.
  • Καλούμε όλους τους συναδέλφους, το ΣΕΠΕ, την Ένωση και Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων Κέρκυρας και μαθητές, τις σχολικές καθαρίστριες και το σωματείο τους, το Σύνδεσμο Ιδιωτικών Υπαλλήλων Κέρκυρας, σε σύσκεψη, την Τετάρτη, 2 Σεπτέμβρίου, στις 7 μ.μ. στο προαύλιο του 1ου ΓΕΛ, ώστε να συζητήσουμε τα μεγάλα προβλήματα και τις λύσεις που πρέπει να διεκδικήσουμε για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων,
  • Πραγματοποιούμε δυναμικές παρεμβάσεις και στους τρεις Δήμους του νησιού, ώστε να ενημερωθούμε για τα μέτρα που έχουν ληφθεί και να απαιτήσουμε άμεσα λύσεις.
  • Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην Ανουντσιάτα, την Παρασκευή, 4 Σεπτεμβρίου, στις 12 μ.μ. και συνέντευξη Τύπου, στο χώρο της συγκέντρωσης για το άνοιγμα των σχολείων
  • Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ Κέρκυρας, την Πέμπτη, 3 Σεπτεμβρίου, στο προαύλιο του 1ου ΓΕΛ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

egkefalos.jpg
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
Σύμφωνα με τη μελέτη, κοινοί ατμοσφαιρικοί ρύποι, όπως τα μικροσωματίδια και τα οξείδια του αζώτου, μπορούν να πυροδοτήσουν πολύπλοκους βιολογικούς...
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
arxaia_ellada
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
Δείτε μερικές λέξεις που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες όταν ήθελαν να μειώσουν κάποιον
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
texniti_noimosini
Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι

Σε τρία χρόνια, οι άνθρωποι δεν θα χρειάζονται καθόλου για μεταφράσεις, εκτίμησε ο Vasco Pedro, CEO της Unbabel,...

Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι