Στην Πανελλαδική Ημέρα Δράσης για τα ζητήματα της εκπαίδευσης την Πέμπτη καλεί ο ΣΕΠΕ Ικαρίας - Φούρνων.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΙΚΑΡΙΑΣ-ΦΟΥΡΝΩΝ
Πέμπτη 17 Σεπτέμβρη, Πανελλαδική Ημέρα Δράσης για τα ζητήματα της εκπαίδευσης.
Όλοι στην πλατεία Ευδήλου στις 18:30
Καλή σχολική χρονιά με υγεία, αισιοδοξία και δύναμη σε όλους τους συναδέλφους, τους μαθητές και τους γονείς τους. Τη νέα σχολική χρονιά, που θα είναι εντελώς διαφορετική, θα χρειαστεί περισσότερο από ποτέ να βρεθούμε συσπειρωμένοι στα σωματεία μας και συλλογικά να παλέψουμε για τη μόρφωση και τη ζωή που μας αξίζει.
Η κυβέρνηση της ΝΔ και το Υπουργείο Παιδείας, μετά και τις εξαγγελίες για την έναρξη των μαθημάτων στις 14 Σεπτεμβρίου, συνεχίζουν να μην παίρνουν ουσιαστικά μέτρα προκειμένου να εξασφαλιστεί το άνοιγμα των σχολείων με τους καλύτερους δυνατούς όρους. Η πανδημία του κορωνοϊού βρίσκεται σε έξαρση εξαιτίας της κυβερνητικής επιλογής να ανοίξει ο Τουρισμός χωρίς μέτρα και προϋποθέσεις, της απαράδεκτης κατάστασης που επικρατεί στα Μέσα Μεταφοράς (συνωστισμός σε τρένα και λεωφορεία, 85% πληρότητα σε πλοία και 100% σε αεροπλάνα) και τη μετατροπή των υγειονομικών πρωτοκόλλων σε λάστιχο μέσα στους μεγάλους χώρους δουλειάς.
Η κυβέρνηση αρνείται να ικανοποιήσει τις διεκδικήσεις, που από το τέλος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς τα εκπαιδευτικά σωματεία μαζί με τις ενώσεις γονέων και τους μαθητές έχουν αναδείξει σε σχέση με την εξεύρεση σχολικών αιθουσών, την πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας, ώστε τα σχολεία να ανοίξουν με ασφάλεια και οι μαθητές να βρίσκονται στο φυσικό τους περιβάλλον.
Η απάντηση της κυβέρνησης είναι να στριμώχνει μαθητές σε κοντέινερ, να ψηφίζει την αύξηση του αριθμού των μαθητών μέχρι και τους 25 ανά τμήμα, μια μάσκα, ένα παγουρίνο και μπόλικη ατομική ευθύνη, υπό την απειλή μάλιστα της τιμωρίας των μαθητών, διαμορφώνοντας προϋποθέσεις για ακόμα πιο επικίνδυνο συγχρωτισμό στα σχολεία τη χρονιά που ξεκινάει. Για την υποστήριξη της πολιτικής της επιστρατεύει ακόμα και «ειδικούς» που προσπαθούν να μας πείσουν ότι κολλάει πιο δύσκολά ο ιός σε μια τάξη με 25 μαθητές απ΄ ότι σε μία τάξη με 15(!!). Όλα τα παραπάνω ρίχνουν νερό στον μύλο επικινδύνων και αντιεπιστημονικών θεωριών που καμία σχέση δεν έχουν με τις διεκδικήσεις μας.
Αρκετές αίθουσες της επαρχίας είναι πολύ μικρές. Ο αριθμός μαθητών των τμημάτων που βρίσκονται σε τέτοιους χώρους, πρέπει να είναι ανάλογος με το μέγεθος της αίθουσας.
Την ίδια στιγμή που δίνουν 70 δις ζεστό χρήμα για την ενίσχυση μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, είναι πρόκληση να λένε ότι τα μέτρα για τη στήριξη της υγείας και της μόρφωση αποτελούν «δημοσιοοικονομικό κόστος». «Οι προσλήψεις εκπαιδευτικών και η δημιουργία νέων υποδομών κοστίζουν και τα δημοσιονομικά του κράτους δεν αντέχουν» κατά την Υπ. Παιδείας Ν. Κεραμέως, ενώ κατά τον προηγούμενο Υπ. Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Κ. Γαβρόγλου, το αίτημα για μονιμοποίηση των αναπληρωτών είναι «λαϊκισμός». Κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση συμφωνούν στη βασική επιλογή για στήριξη «πάση θυσία» των μεγάλων επιχειρήσεων εις βάρος των λαϊκών και μορφωτικών αναγκών.
Την ίδια στιγμή που η σημερινή και οι προηγούμενες κυβερνήσεις διασφαλίζουν 4 δις κάθε χρόνο για το ταμείο του ΝΑΤΟ (για τις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις και όχι για την ασφάλεια και την άμυνα της χώρας) αρνούνται την αύξηση των δαπανών για παιδεία και υγεία.
Πώς θα διασφαλιστεί ο αριθμός των 15 μαθητών ανά τμήμα που συστήνουν οι επιστήμονες (ή και λιγότερων, αν πρόκειται για πολύ μικρές αίθουσες), τη στιγμή που πανελλαδικά το 77% των τμημάτων έχουν πάνω από το μ.ο. των 17 μαθητών, που προκλητικά επικαλέστηκε η Υπουργός Παιδείας; Με μόλις 21.065 προσλήψεις αναπληρωτών που δε φτάνουν ούτε για «ζήτω», ώστε να δουλέψουν τα σχολεία. Αυτές οι προσλήψεις ελαστικά εργαζόμενων δεν έφταναν για να καλύψουν τις ανάγκες προ κορωνοϊού, πόσο μάλλον τώρα.
Οι κουτσουρεμένες προσλήψεις αναπληρωτών, που γίνονται με το νόμο-σφαγείο 4589/19, καλύπτουν κάτι παραπάνω από τις μισές θέσεις που είχαν καλυφθεί την περσινή χρονιά από αναπληρωτές. Σε μια χρονιά μάλιστα που τα κενά είναι πολύ περισσότερα από πέρσι, αν λάβουμε υπόψη και τις 3.500 περίπου συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών. Η υλοποίηση του νόμου Γαβρόγλου κατά γράμμα από τη Νέα Δημοκρατία εντείνει την ανασφάλεια για τη δουλειά, το συνεχές κυνήγι προσόντων, τις τεράστιες ανακατατάξεις και την πολυκατηγοριοποίηση. Οδηγεί χιλιάδες συναδέλφους στην ανεργία. Επιπλέον, καταργούνται ολοκληρωτικά τα κοινωνικά κριτήρια στις τοποθετήσεις των συμβασιούχων, κάτι που συνιστά επίθεση σε κατακτημένα δικαιώματα των εργαζομένων. Η επιλογή όλων των κυβερνήσεων, διαχρονικά, να διατηρούν χιλιάδες συναδέλφους στην ομηρεία της αναπλήρωσης είναι βολική για το κράτος μια και μπορεί να έχει χιλιάδες εργαζομένους λάστιχο, να προσλαμβάνει όσους θέλει, όποτε θέλει, με όποιους όρους θέλει.
Πιστό στις επιταγές του ΟΟΣΑ και των κατευθύνσεων της ΕΕ το Υπουργείο «πιάνει το νήμα» από εκεί που το άφησε η προηγουμένη κυβέρνηση και «βάζει το λιθαράκι του», ώστε τα σχολεία να προσαρμοστούν όλο και περισσότερο στις επιδιώξεις των επιχειρηματικών ομίλων και της πολιτικής των περικοπών.
Η κυβέρνηση, σε συνθήκες πανδημίας και εγκλεισμού, προχώρησε στην ψήφιση του απαράδεκτου πολυνοµοσχεδίου, ν. 4692/2020. Ενίσχυσε το θεσμικό πλαίσιο του ΣΥΡΙΖΑ για την αξιολόγηση σε ακόμα πιο αντιδραστική κατεύθυνση, που οδηγεί στην ταξική πολυκατηγοριοποίηση των σχολείων, στην ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των συναδέλφων, στη λειτουργία του σχολείου µε ιδιωτικοοικονοµικά κριτήρια και προοπτικά στο κλείσιμο σχολικών μονάδων. Η πείρα από όλες τις χώρες της ΕΕ, στις οποίες έχει εφαρμοστεί, είναι αποκαλυπτική.
Μέσα από το ν. 4692/2020 προσαρμόζει ακόμα περισσότερο το περιεχόμενο του σχολείου στη λογική της απόκτησης εφήμερων δεξιοτήτων, επιφανειακής προσέγγισης βασικών αντικειμένων, εισάγει Ξένη Γλώσσα και άλλα γνωστικά αντικείμενα από το Νηπιαγωγείο, ανοίγει το δρόμο ώστε ιδιωτικοί φορείς και Μ.Κ.Ο να παρεμβαίνουν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Για την επιλογή των Νηπιαγωγείων όπου θα γίνει πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος, δεν προβλέπεται καν από τον νόμο να υπάρχει σύμφωνη γνώμη του συλλόγου διδασκόντων.
Όχι μόνο διατηρεί τον νόμο Γαβρόγλου για το Λύκειο, αλλά πάνω σε αυτόν προσθέτει την Τράπεζα Θεμάτων. Ετοιμάζεται να φέρει νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση, ανταποκρινόμενο στις απαιτήσεις των επιχειρηματικών ομίλων, για μαζικότερη και πιο πρόωρη στροφή στην κατάρτιση, λιγότερη γενική παιδεία, μεγαλύτερη «διαβάθμιση» προσόντων, ατέλειωτο κυνήγι πιστοποιήσεων.
Όλα τα παραπάνω αποτελούν αναγκαίες για το κεφάλαιο προσαρμογές στην εκπαίδευση, μαζί με εκείνες στα εργασιακά και συνταξιοδοτικά. Με το πόρισμα Πισσαρίδη ανοίγει ο δρόμος για την ολοκλήρωση του εγκλήματος που ξεκίνησε με τους νόμους Κατρούγκαλου και Βρούτση για την πλήρη κατάργηση της κοινωνικής ασφάλισης, με αρχή την ιδιωτικοποίηση των επικουρικών ταμείων.
Προσπαθούν να βγάλουν το κεφάλαιο από τη νέα κρίση του ρίχνοντας τα βάρη της στις πλάτες του λαού, για μια ακόμη φορά. Η κρίση δεν είναι προϊόν του κορονοϊού, όπως δεν ήταν παλιότερα του «καζινοκαπιταλισμού», αλλά είναι αποτέλεσμα των αντιθέσεων του καπιταλιστικού συστήματος. Από τη μία οι δυνατότητες της σύγχρονης εποχής για μια ζωή με κάλυψη των πραγματικών αναγκών για όλους, κι από την άλλη η επιδίωξη του κέρδους για τους λίγους, οι πόλεμοι κι ο διαγκωνισμός για το ξαναμοίρασμα των αγορών με το αίμα των λαών.
Στα πλαίσια αυτά προωθούνται επικίνδυνες εξελίξεις και στην περιοχή μας, την Ανατολική Μεσόγειο, με την κυβέρνηση να καλεί τον λύκο- το ΝΑΤΟ και την ΕΕ- οργανισμούς που έχουν προωθήσει δεκάδες συρράξεις σε όλη την υφήλιο, να φυλάνε την ειρήνη και την ευημερία των λαών της περιοχής!
Αγώνας για μόρφωση, δουλεία και ζωή με δικαιώματα!
Ο δρόμος που άνοιξαν δεκάδες σωματεία σε όλη την Ελλάδα, με τις αγωνιστικές τους πρωτοβουλίες, ξεπερνώντας τη στάση του κυβερνητικού συνδικαλισμού, είναι ελπιδοφόρος. Με το συντονισμό της δράση με τους γονείς και συνολικά το εργατικό κίνημα, με κοινωνική συμμαχία απέναντι στην αντιλαϊκή πολιτική και τα κόμματα που στηρίζουν το σύστημα, μπορούμε να τα καταφέρουμε. Στο δρόμο των αποφάσεων δεκάδων σωματείων ενάντια στην ενδεχομένη εφαρμογή της αξιολόγησης, της κατηγοριοποίησης και εμπορευματοποίησης των σχολείων, πιο μαζικά, ενωτικά, αγωνιστικά συνεχίζουμε.
Τώρα είναι η ώρα εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές να διεκδικήσουμε αποφασιστικά τους όρους και τις προϋποθέσεις ανοίγματος των σχολείων.
Να αναλάβει η κυβέρνηση την κρατική ευθύνη!
- Επισκευή σχολείων και εξασφάλιση κατάλληλων χώρων, ώστε να διασφαλίζονται οι απαραίτητες αποστάσεις σε κάθε τάξη και η αποφασιστική μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, ώστε κανένα τμήμα να μην έχει πάνω από 15 μαθητές. Άμεση αξιοποίηση σχολείων που έκλεισαν τα προηγούμενα χρόνια και άλλων κρατικών υποδομών, ή ακόμα και ιδιωτικών, που πληρούν τις προϋποθέσεις. Άμεση εκπόνηση κεντρικού πανελλαδικού σχεδίου για νέα σχολικά κτίρια που να καλύπτουν τις ανάγκες της σχολικής στέγης.
- Έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό, ώστε να προσληφθεί ο απαραίτητος αριθμός εκπαιδευτικών, που να ικανοποιεί την παραπάνω συνθήκη για περισσότερα τμήματα με λιγότερους μαθητές.
- Εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής σε όλη την Ελλάδα, χωρίς εξαιρέσεις, με σύγχρονους όρους και προϋποθέσεις.
- Εδώ και τώρα να γίνει Β’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών, για όλα τα κενά σε όλες τις ειδικότητες. Κανένας συνάδελφος να μην αποκλειστεί από τους πίνακες. Να διορθωθούν άμεσα όλα τα λάθη στη μοριοδότηση των συναδέλφων.
- Μονιμοποίηση όλων των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση με ταυτόχρονη κατάργηση του νόμου σφαγείο – Γαβρόγλου που διατηρεί άθικτο η Ν.Δ. Μέτρα στήριξης των συναδέλφων που εργάζονται μακριά από τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους (στέγαση, σίτιση, μετακίνηση). Όχι στις τρίμηνες συμβάσεις εργασίας.
- Απόσυρση της απαράδεκτης εγκυκλίου που βάζει «κόφτη» στις άδειες ανατροφής των νεοδιόριστων συναδέλφων. Πλήρη 9μηνη άδεια ανατροφής σε νεοδιόριστους και αναπληρωτές. Εξίσωση δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών.
- Να καταργηθούν τώρα τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα της ΝΔ και των προηγούμενων κυβερνήσεων που μετατρέπουν το Λύκειο σε εξεταστική αρένα και ενισχύουν τους ταξικούς φραγμούς συνολικά στην εκπαίδευση. Κατάργηση του ν. 4692/20 της Κεραμέως.
- Εξασφάλιση όλου του απαραίτητου αριθμού μόνιμων εργαζομένων στην καθαριότητα των σχολείων, ώστε να διασφαλίζονται οι υγειονομικοί όροι καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου. Κανένας αποκλεισμός μετανάστη/ριας.
- Εξασφάλιση του απαραίτητου αριθμού λεωφορείων και σχολικών τροχονόμων, ώστε να διασφαλίζεται η ασφαλής μετάβαση του κάθε μαθητή από και προς το σχολείο, χωρίς να απαιτείται η συνοδεία συγγενικού προσώπου.
- Ουσιαστική προστασία των συναδέλφων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
- Εξασφάλιση κονδυλίων στις σχολικές επιτροπές για την προμήθεια με το απαραίτητο υλικό (Μέσα Ατομική Προστασίας, είδη καθαρισμού, αντισηπτικά κλπ.)
- Άμεση επανέναρξη του προγράμματος των σχολικών γευμάτων.
- Πλήρη, επαρκή κι αποκλειστική χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό του δημόσιου συστήματος υγείας με προσλήψεις μόνιμου ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού. Δημιουργία σχολιατρικής υπηρεσίας που θα έχει την ευθύνη για τον έλεγχο λειτουργίας των σχολείων αλλά και τη διαχείριση των κρουσμάτων.
- Διενέργεια μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ σε όλους τους συναδέλφους αλλά και στους μαθητές, ώστε να υπάρξει άμεση παρέμβαση σε περίπτωση που χρειαστεί, και να ελέγχεται η διάδοση του ιού.
- Κατάργηση κάθε νομοθετικής διάταξης που επιτρέπει κάμερα στα σχολεία και on – line μετάδοση των μαθημάτων.
Συντονίζουμε τα αγωνιστικά μας βήματα με όλα τα σωματεία και με τους γονείς:
- Είμαστε ένας από τους 77 Συλλόγους Π.Ε. και ΕΛΜΕ που έχουν πάρει απόφαση για ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ από κάθε διαδικασία αξιολόγησης με βάση κοινό κείμενο. Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να κηρύξει άμεσα απεργία-αποχή.
- Μαζί με τους γονείς κινητοποιούμαστε σε κάθε Δήμο για την εξασφάλιση της καθαριότητας, των υποδομών, των μέσων προστασίας για κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό, την επιπλέον χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών.
Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς όλου του νησιού και όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων ανεξαρτήτου εργασιακής σχέσης (μόνιμοι-αναπληρωτές), τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων Σχολείων Ικαρίας , τους μαθητές και μαθήτριες αλλά και όλο τον ικαριακό λαό την Πέμπτη 17 Σεπτέμβρη σε συγκέντρωση για τα ζητήματα της εκπαίδευσης, στην Πλατεία Ευδήλου στις 18:30.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη