Αδιόριστοι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Είμαστε όλοι απεργοί
Απόφαση της πανελλαδικής διαδικτυακής συνέλευσης του Συντονιστικού Αναπληρωτών Αδιόριστων Εκπαιδευτικών

Το μέλλον μας δεν είναι το οργουελικό σκηνικό που στήνουν! Θα το ανατρέψουμε!

Την Κυριακή 11/10 πραγματοποιήθηκε συνέλευση με συμμετοχή δεκάδων συναδέλφων-ισσών από όλη την Ελλάδα (ενδεικτικά αναφέρουμε τη Θεσσαλονίκη, τα Χανιά, το Ρέθυμνο, τα Γρεβενά, τη Φωκίδα, την Αράχωβα, πολλές περιοχές της Αττικής κ.α.). Στην πλούσια συζήτηση που έγινε, καταλήξαμε στα παρακάτω:

Την Πέμπτη 15/10 είμαστε όλοι/όλες απεργοί!

Κυβέρνηση και Υπ. Παιδείας είχαν 6 μήνες για να πάρουν όλα τα αναγκαία μέτρα, αλλά σήμερα η ήδη διαλυμένη και ασφυκτική κατάσταση στην εκπαίδευση γιγαντώνεται μπροστά στον εμπαιγμό του κράτους!

Προσπάθησαν να μας πείσουν πως για όλα υπεύθυνοι είμαστε ΜΟΝΟ εμείς. Με τις απαράδεκτες μάσκες-τεντόπανα και τα παγούρια-μπρελόκ έστησαν ένα χυδαίο επικοινωνιακό παιχνίδι και ξεμπέρδεψαν! Δεν έδωσαν ούτε 1ευρώ για παιδεία, υγεία και εργασία. Αντίθετα με δισεκατομμύρια ταΐζουν τα αδηφάγα στόματα της πολεμικής μηχανής, των ΜΜΕ και του κεφαλαίου. Θέλουν να σαρώσουν κυριολεκτικά ό,τι έχει μείνει όρθιο, μετά από μια δεκαετία κρίσης -που δεν ξεπεράστηκε- και μνημονιακών μέτρων, με ένα μπαράζ ακραίων νεοφιλελεύθερων νόμων, αντιδραστικών, αντιεκπαιδευτικών και αντεργατικών μέτρων, εγκυκλίων και οδηγιών, πατώντας και συμπληρώνοντας τις πρώην κυβερνήσεις, πιστοί στις απαιτήσεις ΕΕ και ΟΟΣΑ.

Εγκατέλειψαν τα σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς! Κι αν όλα τα προηγούμενα χρόνια η αέναη αδιοριστία και η εξουθενωτική περιπλάνηση, αποτελούσαν κεντρικά προβλήματα, φέτος, μετά από 3 φάσεις προσλήψεων τα κενά σε όλη τη χώρα παραμένουν χιλιάδες και το δημόσιο σχολείο αποκαλύφθηκε αποψιλωμένο! Τα κενά αφορούν όχι την απόλυτη ανάγκη για μείωση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις ώστε να αποφευχθεί ο συγχρωτισμός, την αυτονόητη υποχρέωση για αύξηση του αριθμού των εκπαιδευτικών ώστε να καλυφθούν οι έκτακτες ανάγκες των σχολείων μας, αλλά υπεράριθμα τμήματα όπου είμαστε ο ένας πάνω στον άλλο!

Στο έλεος η Ειδική Αγωγή. Μετά τους ελάχιστους μόνιμους διορισμούς που πραγματοποιήθηκαν, τα τμήματα ένταξης και τα ειδικά σχολεία έχουν ακόμα κενά και στελεχώνονται σχεδόν εξ ολοκλήρου από αναπληρωτές, ενώ οι προσλήψεις στην παράλληλη στήριξη είναι ξανά ελάχιστες μπροστά στις πραγματικές ανάγκες. Εκπαιδευτικοί και μαθητ(ρι)ες γινόμαστε πάλι θύματα του «μοιράσματος» της παράλληλης σε 2 και 3 παιδιά.

Παράλληλα, η κυβέρνηση επιστράτευσε όλη την αντεργατική της φαντασία για να εισάγει ένα νέο μοντέλο εργαζόμενου, πιο επισφαλή και αναλώσιμο, τον/την «προσωρινό/ή» αναπληρωτή-τρια 3μηνων συμβάσεων! Από τη μια ομολογεί ότι χιλιάδες εκπαιδευτικοί-βαλίτσες είναι μόνιμα εργαζόμενοι σε πάγιες και διαρκείς ανάγκες, από την άλλη επιχειρεί να σαρώσει τα εργασιακά δικαιώματα, την συλλογική διεκδίκηση και την σύνδεση των εργαζόμενων με τους/τις συναδέλφους-ισσες, τα παιδιά και τα σχολείο! Αδιανόητο είναι ότι καλεί να κάνουν αίτηση ΜΟΝΟ όσοι/ες δεν ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες! Ευγονική, πιστοποιητικά υγείας, βιονικοί αναπληρωτές χωρίς δικαιώματα, το μέλλον που οραματίζονται!

Την ίδια στιγμή νέοι/ες συνάδελφοί/ισσες μας έρχονται για πρώτη φορά στα σχολεία μετά από χρόνια ανεργίας, περιπλάνησης και εργασίας σε κάθε λογής χώρους, ενώ από την άλλη πολλοί/ες με τους οποίους μοιραστήκαμε κοινές εμπειρίες, χρόνια αναπλήρωσης και αγώνες, είδαν τους εαυτούς τους να κατακρημνίζονται στους πίνακες, να μένουν άνεργοι/ες ή να βρίσκονται απολυμένοι/ες λόγω παραβόλου ή και άλλων αποκλεισμών! Το κανιβαλικό πρόσωπο του προσοντολογίου δεν κάνει διακρίσεις! Η εναλλαγή μεταξύ ανεργίας-εργασίας είναι εδώ, με την απόλυση να γίνεται «ατομική ευθύνη» του εργαζόμενου που δεν προσπάθησε πολύ, δεν «κατάλαβε τις οδηγίες», δεν ήταν άξιος/α ή/και κατάλληλος/η! Ο στόχος ήταν ξεκάθαρος εξαρχής: σε πίνακες κινούμενη άμμο, με την δυνατότητα των μοριοδοτήσεων να αλλάζει με υπουργικές αποφάσεις, με τον γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ να επανέρχεται ως συζήτηση, οι εργαζόμενοι καλούνται να παραμένουν αέναα ριγμένοι στην μάχη αγοράς πιστοποιήσεων, δεξιοτήτων και προσόντων και όλα αυτά για μια θέση αναπληρωτή/τριας για 9 μήνες (στην καλύτερη περίπτωση!). Προφανώς οι δικαιολογίες για «αδυναμία» μονιμοποίησης όλων των αναπληρωτών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία λόγω αντισυνταγματικότητας, πάνε περίπατο! Η ερμηνεία των νόμων, οι εξαιρέσεις και οι έκτακτες συνθήκες προσαρμόζονται αποκλειστικά στις ανάγκες της αγοράς και όχι στις απαιτήσεις των εργαζομένων! Η μόνη λύση είναι η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ του προσοντολογίου και η ΑΜΕΣΗ μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που έχουν δουλέψει μέχρι τώρα, με έστω και μία σύμβαση, αποκλειστικά με το Πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία, και την ίδια στιγμή γίνεται ξεκάθαρο ότι κανείς και καμιά δεν περισσεύει! ΔΕ ΘΑ ΠΑΖΑΡΕΨΟΥΜΕ ΚΑΝΕΝΑΝ/ΚΑΜΙΑ! Η απαίτηση για μείωση του αριθμού των μαθητ(ρι)ών στις τάξεις, για κάλυψη όλων των μορφωτικών αναγκών των παιδιών, για συντάξεις κλπ, δεν είναι ένα συντεχνιακό αίτημα και μια αναγκαιότητα για εργασία για χιλιάδες αδιόριστους! Είναι αδιαπραγμάτευτη προϋπόθεση για την ολόπλευρη μόρφωση και παιδεία όλων των παιδιών που χρειάζεται όλους/όλες μας και ακόμα περισσότερους/ες!

Ταυτόχρονα το ΥΠΑΙΘ επιθετικά επιδιώκει να νομιμοποιήσει και μονιμοποιήσει την εξ αποστάσεως και τις κάμερες ως το νέο τηλε-«σχολείο»! Από την «αναγκαιότητα» για επικοινωνία στην καραντίνα, φτάσαμε στην υποχρεωτικότητα της τηλε-«εκπαίδευσης», με το νέο μοντέλο σχολείου που οραματίζονται, εκείνο το παράλληλο, εξ αποστάσεως σχολείο, να απειλεί να εδραιωθεί ως λύση δια πάσα νόσο (π.χ. καταστολή των μαθητικών καταλήψεων)! Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση αποτελεί διαχρονικά μία από τις στρατηγικές κατευθύνσεις ΟΟΣΑ, ΣΕΒ, Κεφαλαίου και των κυβερνήσεων που τις υπηρετούν για: εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού, έλεγχος στο περιεχόμενο, αξιολόγηση, αυτονομία - ευελιξία, διαμόρφωση εκπαιδευτικών, εργαζομένων και μαθητών με κατάρτιση και δεξιότητες έναντι πολύπλευρης μόρφωσης κλπ. Η υγειονομική κρίση λοιπόν αντιμετωπίζεται ως ευκαιρία ώστε να αντικατασταθεί με ανοιχτά σχολεία η δια ζώσης διδασκαλία. Ούτε να το σκέφτονται! Η εκπαίδευση είναι μια διαδικασία που έχει ως κύριο θεμέλιό την επικοινωνία και την αλληλεπίδραση μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών. Η ποιότητά της καθορίζεται από αυτή τη σχέση που αναπτύσσεται σε πραγματικό χώρο και χρόνο, από τη σύνδεση της εμπειρίας με τη γνώση κι από την κριτική της αποτύπωση μέσα από μια διαλεκτική διαδικασία. Μέσω της εκπαίδευσης διαμορφώνονται αξίες, κοινωνική συνείδηση, αναπτύσσονται φιλίες και πνεύμα συλλογικό. Κανένα τεχνολογικό μέσο δεν μπορεί να αντικαταστήσει αυτή τη σχέση.

Έχουμε δηλώσει πως στα παιδιά και στο σχολείο δίνουμε και τη ζωή μας, στον εργοδότη μας ούτε λεπτό! Θα δώσουμε τη μάχη για να μην καταπατηθεί το δικαίωμα των μαθητ(ρι)ών μας στην μόρφωση και το δικαίωμα σε σταθερή και μόνιμη εργασία για όλες και όλους τις/τους εργαζόμενες/ους.

Στο πλάι των μαθητ(ρι)ών μας και όλης της νεολαίας που αναζητά διέξοδο και διεκδικεί το μέλλον και το σχολείο που μας αξίζει! Στεκόμαστε απέναντι στους μηχανισμούς καταστολής που έχει επιστρατεύσει η κυβέρνηση της ΝΔ και το Υπ. Παιδείας, τους «αγανακτισμένους» γονείς που τραμπουκίζουν τα παιδιά, τα ΜΑΤ που επιτίθενται λυσσαλέα, τους εισαγγελείς και όσους/όσες «πρόθυμους/ες» διευθυντ(ρι)ες στοχοποιούν, τιμωρούν και ρουφιανεύουν μαθητ(ρι)ες. Θα μπλοκάρουμε τον απεργοσπαστικό μηχανισμό της εξ αποστάσεως που επιχειρείται να αξιοποιηθεί ως μέτρο για «τηλε»-απουσίες και αποκλεισμούς! Έχουμε τις ίδιες αγωνίες, τα ίδια προβλήματα. Κόντρα στον χειραγωγήσιμο υπάλληλο που θέλουν, επιλέγουμε να είμαστε αξιοπρεπείς και να αγωνιστούμε σε έναν κοινό πανεκπαιδευτικό αγώνα!

Αγωνιζόμαστε την Πέμπτη 15/10 μαζί με τους υγειονομικούς αλλά και όλους τους εργαζόμενους που διεκδικούν ΤΗ ΖΩΗ και ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ μας πάνω από τα κέρδη τους ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

  • Μέχρι 15 παιδιά στην τάξη
  • Πρόσληψη μόνιμου προσωπικού καθαριότητας
  • Κατάργηση του νόμου προσοντολογίου και του ν.4692/19 – όχι στον γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Κατάργηση των νέων αναλυτικών προγραμμάτων που εξαφανίζουν μαθήματα και απολύουν εκπαιδευτικούς. Όχι στις 3μηνες συμβάσεις. Μόνιμη και σταθερή εργασίας για όλες και όλους.
  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών! Άμεσος διορισμός/ Μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών, αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία.
  • Πλήρης εξίσωση των εργασιακών, ασφαλιστικών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων με αυτά των μονίμων. Να προσμετρηθεί όλη η προϋπηρεσία που έχει κοπεί τιμωρητικά στις Δινοπούλου-Μαργαρίτη για την εκλογή στα σωματεία τους. Πλήρης προστασία μητρότητας/ πατρότητας για τους αναπληρωτές και νεοδιόριστους γονείς.

Η φωνή και η παρουσία μας να κατακλύσει τους δρόμους!

ΛΕΦΤΑ ΣΕ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ ΤΩΡΑ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες