Σχολεία: Σοβαρά κτηριακά προβλήματα στον Δήμο Φυλής
Ανακοίνωση του συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Ηρώ Κωνσταντοπούλου» Άνω Λιοσίων - Ζεφυρίου - Φυλής

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Ηρώ Κωνσταντοπούλου» καταγγέλλει ότι η Δημοτική Αρχή και το υπουργείο Παιδείας διαλύουν τα σχολεία. Κατηγορούν τον διευθυντή εκπαίδευσης ότι νίπτει τας χείρας του στα μεγάλα κτηριακά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία του δήμου.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Τέλη Οκτώβρη και στα σχολεία του Δήμου Φυλής:

  • 170 και πλέον νήπια και προνήπια, «ξεκίνησαν» τη σχολική χρονιά χωρίς αίθουσες να τα φιλοξενήσουν, με αποκλειστική ευθύνη της Δημοτικής Αρχής και του Διευθυντή Εκπαίδευσης. Δύο μήνες μετά, άλλα βρίσκονται σε αίθουσες παιδικών σταθμών, άλλα αποτελούν περιοδεύοντα θίασο από κτίριο σε κτίριο, ενώ άλλα εξαναγκάζονται να μην πηγαίνουν στο σχολείο λόγω της αδιανόητης κατάστασης που έχει διαμορφωθεί!
  • Τα παιδιά του 2ου και 7ου νηπιαγωγείου αρχικά μεταφέρθηκαν στο 11ο δημοτικό, χιλιόμετρα μακριά από τα σπίτια τους. Παρά τις αρχικές διαβεβαιώσεις για μεταφορά των παιδιών, ξαφνικά χωρίς προηγούμενη και έγκαιρη ενημέρωση η δημοτική αρχή σταμάτησε να στέλνει λεωφορείο! Κι ενώ αυτή η κατάσταση συνεχίστηκε για κάποιες μέρες, η Δημοτική Αρχή, πάλι αιφνιδιαστικά, αποφάσισε να μεταφέρει τα παιδιά σε παιδικούς σταθμούς, όμως δεν είχε υπολογίσει ότι οι αίθουσες δεν επαρκούσαν! Φυσικά κατά τη συνήθη πρακτική τους, ενημέρωσαν μόλις το προηγούμενο βράδυ την προϊσταμένη του νηπιαγωγείου ότι υπήρχε πρόβλημα! Ως πότε το Υπουργείο Παιδείας και η Διεύθυνση ΠΕ Δυτ. Αττικής θα επιτρέπουν δεκάδες παιδιά να βρίσκονται εκτός του δημόσιου νηπιαγωγείου, να χάνουν πολύτιμες μέρες σχολικής ζωής, επειδή η δημοτική αρχή αποδεικνύεται παντελώς επικίνδυνη και αδιάφορη;
  • Μπουλντόζες εισέβαλαν στο 2ο νηπιαγωγείο Άνω Λιοσίων, προκειμένου να ετοιμάσουν τον χώρο για να μπουν κοντέινερ, την ώρα που τα παιδιά έκαναν μάθημα! Η Δημοτική Αρχή και ο Διευθυντής Εκπαίδευσης θεώρησαν λογικό το σχολείο να λειτουργεί κάτω από το θόρυβο και τη σκόνη των εργασιών! Χρειάστηκε η παρέμβαση της προϊσταμένης και η παρουσία του συλλόγου εκπαιδευτικών για να σταματήσουν οι εργασίες, να παρθούν τα κατάλληλα προστατευτικά μέτρα και να πιεστεί ο εργολάβος να συνεχίσει τις εργασίες σε ώρες που δεν λειτουργούσε το νηπιαγωγείο.
  • Στο 8ο-10ο νηπιαγωγείο Άνω Λιοσίων, παρά τις συνεχείς παρεμβάσεις και τα ερωτήματα από τον σύλλογο εκπαιδευτικών, η Δημοτική Αρχή και ο Διευθυντής Εκπαίδευσης συμφώνησαν να τοποθετηθεί αίθουσα στο προαύλιο του νηπιαγωγείου, χωρίς να ελέγξουν την κείμενη νομοθεσία που αφορά στην τοποθέτηση προκάτ σε αυλές. Τους σταμάτησαν οι σύλλογοι διδασκόντων.
  • Στο 9ο δημοτικό σχολείο Άνω Λιοσίων ένα πρωί εμφανίστηκαν δύο εργάτες – χωρίς προηγούμενη επικοινωνία με την διευθύντρια του σχολείου – για να μετρήσουν που θα μπει η προκάτ αίθουσα για το 9ο νηπιαγωγείο Άνω Λιοσίων. Η Δημοτική Αρχή είχε αποφασίσει να τοποθετήσει την αίθουσα στο σχολείο, και όχι στο οικόπεδο που είχε αρχικά προτείνει, χωρίς να ενημερώσει το σχολείο και  χωρίς να ελέγξει την κείμενη νομοθεσία που αφορά στην τοποθέτηση κοντέινερ σε αυλές σχολείων. Τους σταμάτησε ο σύλλογος διδασκόντων. Επιπλέον, η Δημοτική Αρχή «ξέχασε» να παραβρεθεί στο σχολικό συμβούλιο που είχε συγκαλέσει η διευθύντρια του σχολείου.
  • Οι προκάτ αίθουσες που έφτασαν στο 2ο νηπιαγωγείο είναι ελαφριού τύπου, παρά τις διαβεβαιώσεις της Δημοτικής Αρχής για το αντίθετο, δηλαδή κατασκευές που έχουν κατηγορηθεί ότι επιδρούν αρνητικά στην υγεία των παιδιών! Μάλιστα, τα παραπάνω κοντέινερ, στοίχισαν 50.000€ το ένα!!! Οι δύο αίθουσες κοντέινερ αντιστοιχούν δηλαδή στην αγορά ενός σπιτιού…
  • Σχολεία και τμήματα κλείνουν το ένα μετά το άλλο λόγω εμφάνισης κρουσμάτων covid-19 σε μαθητ(ρι)ες και εκπαιδευτικούς. Η Δημοτική Αρχή δηλώνει αναρμόδια και αρνείται να εξασφαλίσει δωρεάν τεστ για μαθητές/ριες και εκπαιδευτικούς, ενώ ο Διευθυντής Εκπαίδευσης αρκείται σε «διαβεβαιώσεις» πως θα μεταφέρει το αίτημα, οπότε και ξεμπέρδεψε!
  • Σα να μην έφταναν τα παραπάνω, αποκορύφωμα αποτελεί η περίπτωση του 3ου νηπιαγωγείου Ζεφυρίου, αλλά και πολλές άλλες σχολικές δομές, στις οποίες η χρονιά ξεκίνησε χωρίς καθόλου ή με ελάχιστο εποπτικό υλικό. Τα σχολεία με Ρομά μαθητ(ρι)ες φαίνεται πως για τους αρμόδιους  δεν έχουν ανάγκες, δεν συμπεριλαμβάνονται στα προγράμματα για την βελτίωση των σχολικών αυλών, αποκλείονται συχνά από τη δημοτική αρχή σε σχέση με την παροχή Η.Υ. ή άλλου υλικού τεχνολογίας.
  • Η Ειδική Αγωγή βρίσκεται στο έλεος της αναλγησίας κράτους και Διεύθυνσης ΠΕ Δυτ. Αττικής. 60 παιδιά είναι χωρίς παράλληλη στήριξη και στις διαμαρτυρίες των σχολείων για τον αποκλεισμό των παιδιών αυτών, στα προβλήματα που δημιουργούνται καθώς και στις απαράδεκτες, αντιπαιδαγωγικές και πέρα από κάθε λογική επιλογές του ΚΕΣΥ για την κάλυψη όσων παράλληλων έχουν έρθει, ο Διευθυντής Εκπαίδευσης δηλώνει πως μόνος αρμόδιος είναι ο υπεύθυνος του ΚΕΣΥ.
  • Στην οριακή κατάσταση που έχουν οδηγήσει τα σχολεία μας κυβέρνηση, Δήμος και Διεύθυνση ΠΕ Δυτ. Αττικής, ήρθε να προστεθεί και η πρόσληψη αναπληρωτών 3μηνων συμβάσεων! Στο όνομα της πανδημίας επιχειρείται η περαιτέρω επιδείνωση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, και έτσι ενώ ο διευθυντής εκπαίδευσης γνωρίζει πολύ καλά ότι τα λεγόμενα «κενά covid», κάθε άλλο παρά βραχυχρόνια θα είναι -πώς θα μπορούσε άλλωστε να σταματήσει ένας/μια εκπαιδευτικός να ανήκει στις ευπαθείς ομάδες μέσα σε 3 μήνες;- επέλεξε να ζητήσει 3μηνους εκπαιδευτικούς αντί για αναπληρωτές με συμβάσεις πλήρους διάρκειας!

Να μην ανεχτούμε άλλο τον εμπαιγμό και την κοροϊδία! Τα σχολεία μας μένουν ανοχύρωτα, το σχολείο, τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα σαρώνονται στο όνομα της πανδημίας!    

Να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας!

Το υπουργείο δεν φρόντισε να εξασφαλίσει ούτε τα απολύτως αναγκαία: μείωση του αριθμού των μαθητ(ρι)ών σε μέχρι 15 ανά τμήμα, επιπλέον αίθουσες και εκπαιδευτικούς. Ιδιαίτερα για το εκρηκτικό πρόβλημα των νηπιαγωγείων της περιοχής η κρατική αναλγησία και η παντελής αποποίηση ευθυνών είναι κραυγαλέα. Το βάρος φυσικά πέφτει στις πλάτες των γονιών και των μαθητ(ρι)ών να βρουν την άκρη, ενώ σε μπαλάκι του μποξ μετατρέπονται ο εκπαιδευτικοί που καλούνται καθημερινά να αντιμετωπίσουν άλυτα και ανυπέρβλητα προβλήματα.

Η Δημοτική Αρχή δεν είχε καμία βούληση να εντάξει τα παιδιά στο νηπιαγωγείο εξυπηρετώντας τις πολιτικές που στηρίζουν την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, επιδιώκουν τη μεταφορά των σχολείων στη διαχείριση των δήμων, στέκονται εχθροί της δημόσιας δωρεάν παιδείας! Φτάσανε στο σημείο Δημοτική Αρχή και Διευθυντής Εκπαίδευσης να ζητωκραυγάζουν για τα κοντέινερ ελαφριού τύπου που καθιστούν ανύπαρκτες τις αυλές των νηπιαγωγείων.

Όσο για τον Διευθυντή Εκπαίδευσης εδώ και δύο μήνες παρακολουθεί από μακρόθεν. Υποστηρίζει ότι το κτιριακό είναι θέμα του δήμου και νίπτει τας χείρας του, η είσοδος των μηχανημάτων εν ώρα λειτουργίας των νηπιαγωγείων είναι θέμα των προϊσταμένων και νίπτει τας χείρας του, τα κλειστά σχολεία και τα τεστ είναι θέμα του ΕΟΔΥ και νίπτει τας χείρας του, οι παράλληλες στηρίξεις είναι θέμα του ΚΕΣΥ και νίπτει τας χείρας του… Καθώς η στάση των στελεχών εκπαίδευσης δεν είναι ούτε τυχαία αλλά ούτε αποτέλεσμα αδυναμίας, είναι φανερό ότι ο κ.Κάππος, επιλέχθηκε για να στηρίξει την πολιτική του Υπουργείου και της Κυβέρνησης. Όπως αποδείχθηκε στην τελευταία συνάντηση που είχαμε μαζί του ως σύλλογος για όλα τα παραπάνω, στο μόνο που αρκέστηκε ήταν να αναφέρει νούμερα προσλήψεων επαινώντας το «θεάρεστο» έργο της Κεραμέως, γιατί για τα υπόλοιπα… νίπτει τας χείρας του.

Ενορχηστρωμένα όλοι μαζί φροντίζουν να μας υπενθυμίζουν πως αν ζεις στον Δήμο Φυλής λίγα σου χρειάζονται κι ακόμη πιο λίγα δικαιούσαι! Η προσχολική αγωγή, η πρόληψη ενάντια στον covid, οι αίθουσες που δεν στριμώχνονται τα παιδιά και δεν αναπνέουν τις οσμές από ακατάλληλα υλικά, τα εποπτικά υλικά, οι υποστηρικτικές δομές δεν είναι για τα παιδιά της Δυτικής Αττικής και της χωματερής. Ως υπουργείο και κυβέρνηση, έχουμε τις δεξαμενές για να διαλέξουμε τους «άριστους» που χρειαζόμαστε. Εσείς, παιδιά των εργαζόμενων και του λαού μπορείτε να αρκεστείτε στα λίγα, στα ελάχιστα, στα ανύπαρκτα. Σε μια εκπαίδευση υποβαθμισμένη που μας δίνει τη δυνατότητα να σας οδηγούμε στη λίγη μόρφωση, στα λίγα δικαιώματα και στη μεγάλη εργασιακή αβεβαιότητα. Η ευθύνη βέβαια θα βαραίνει πάντα εσάς που δεν προσπαθήσατε αρκετά.

Εμείς ως εκπαιδευτικοί στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη Δυτική Αττική, την περιοχή της χωματερής, της βαριάς βιομηχανίας και της ρύπανσης, των λαϊκών οικογενειών και της μεγάλης ανεργίας, ενώνουμε τις φωνές μας με τις φωνές των γονιών που ζητάνε εδώ και τώρα να παρθούν όλα τα μέτρα πρόληψης κατά του covid, εδώ και τώρα να επιλυθούν τα προβλήματα στην προσχολική αγωγή, να λειτουργήσουν τα τμήματα με 15 μαθήτριες και μαθητές, να εξασφαλιστούν και να δοθούν στα σχολεία μας όλος ο αναγκαίος τεχνολογικός και εποπτικός εξοπλισμός, να σταλούν άμεσα όλοι οι εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης, να ενισχυθεί το ΚΕΣΥ και να μπορεί να παρέχει της υπηρεσίες του άμεσα και όχι με καθυστέρηση που φτάνει μέχρι και τα 2-3 χρόνια, να καλυφθούν οι ανάγκες σε εκπαιδευτικούς με μονιμοποίηση τώρα όλων των αναπληρωτ(ρι)ών.

Στηρίζουμε τη δημόσια εκπαιδευση και διεκδικούμε ό,τι ανήκει πραγματικά στους/στις μαθητ(ρι)ες μας.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pipila_mwro_large.jpg
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;
Η συχνή χρήση της μπορεί να περιορίσει τον χρόνο που το παιδί εξασκεί την παραγωγή φωνημάτων και τη λεκτική επικοινωνία, καθώς η πιπίλα περιορίζει...
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;