kameres
Οι εκπαιδευτικοί της ΕΛΜΕ Πειραιά ζητούν να καταργηθεί όλο το νομοθετικό πλαίσιο που εισάγει την On-line αναμετάδοση του μαθήματος.

Ανακοίνωση από την ΕΛΜΕ Πειραιά: 

Το Υπουργείο Παιδείας για μια ακόμη φορά προκαλεί. Αντί να πάρει μέτρα για την κανονική λειτουργία των σχολείων και τη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με όρους υγιεινής και ασφάλειας, εξέδωσε εγκύκλιο Αριθμ. 120126/ΓΔ4, για την «Παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2020-2021» με την οποία θα προσπαθήσει να εφαρμόσει τη γνωστή αντιπαιδαγωγική, αντιεκπαιδευτική και αντιδραστική διάταξη του ν4686/20, για την on –line αναμετάδοση των μαθημάτων, που καθολικά καταδίκασε η εκπαιδευτική κοινότητα.

Η συγκεκριμένη εγκύκλιος (σε εφαρμογής της σχετικής Π.Ν.Π.) προβλέπει, μεταξύ άλλων, στην περίπτωση που το τμήμα ή ολόκληρη η σχολική μονάδα λειτουργούν κανονικά, την παροχή EξΑΕ «υπό τη μορφή ταυτόχρονης  διδασκαλίας  σε μαθητές  οι οποίοι συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε μαθητές οι οποίοι δεν δύναται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία».

            Σύμφωνα με την εγκύκλιο, η εξ αποστάσεως παρακολούθηση των μαθημάτων είναι υποχρεωτική για τους μαθητές που ί) ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου (π.χ. μαθητές σε χημειοθεραπεία, με νεφρική νόσο ή ανεπάρκεια, κυστική ίνωση κ ά.) ή ίί) συνοικούν με πρόσωπο το οποίο νοσεί από κορωνοϊό COVID.

            Επιπλέον, προχωρά σε αμφίβολες ρυθμίσεις σε σχέση με τη δημιουργία διαδικτυακών τμημάτων (και ως προς τη δημιουργία τους και ως προς τον τρόπο λειτουργίας τους), καταστρατηγεί εργασιακά δικαιώματα εκπαιδευτικών με τις διατάξεις για τη συμπλήρωση ωραρίου σε διαδικτυακά τμήματα, δημιουργώντας έτσι εργασιακές σχέσεις «λάστιχο». Δεν αναλαμβάνει σε καμία περίπτωση την ευθύνη για την παροχή, σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, όλου του απαραίτητου ηλεκτρονικού εξοπλισμού.

            Τέλος, προβλέπει την απαράδεκτη ρύθμιση για καταχώριση απουσιών (!) σε μαθητές που δεν θα πάρουν μέρος στο διαδικτυακό μαθημα, την ώρα που μαθητές δεν διαθέτουν τον αναγκαίο εξοπλισμό .    

Συνάδελφοι/σες

            Για μια ακόμα φορά τονίζουμε ότι ο ρόλος του σχολείου, της εκπαίδευσης είναι πολυδιάστατος: γνωστικός, διαπαιδαγωγητικός,  κοινωνικός, μορφωτικός, καλλιέργεια ομαδικότητας, χαρακτήρα, αξιών κ.ά. Τίποτα απ’ αυτά δεν αναπτύσσονται χωρίς τον αναντικατάστατο δεσμό εκπαιδευτικού-μαθητή, την ύπαρξη σχολικής κοινότητας και της αλληλεπίδρασής της με την κοινωνία. Η δια ζώσης, κανονική εκπαιδευτική διαδικασία είναι αναντικατάστατη!

            Οι εκπαιδευτικοί, χωρίς καμία στήριξη από το Υπουργείο Παιδείας, το χρονικό διάστημα της καραντίνας και της υποχρεωτικής αναστολής λειτουργίας των σχολείων, σταθήκαμε δίπλα στους μαθητές «με όλα τα μέσα», ξεπεράσαμε τις υπαρκτές δυσκολίες και τα εμπόδια εξαιτίας της έλλειψης τεχνικών μέσων και με αίσθημα ευθύνης κρατήσαμε ανοιχτή την επαφή με τους μαθητές μας.

            Σε κάθε περίπτωση αναστολής λειτουργίας των σχολείων θα πράξουμε το ίδιο. Θα μείνουμε αρωγοί δίπλα στα παιδιά. Θα σταθούμε στο πλευρό τους, με όποιο τρόπο κρίνει ο κάθε εκπαιδευτικός ως τον πιο κατάλληλο, ώστε να διατηρηθεί η επαφή με όλους τους μαθητές.

            Ξεκαθαρίζουμε όμως προς την πλευρά της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας: Καμία κάμερα δε θα μπει στις σχολικές τάξεις. Το σχολικό μάθημα δε θα μετατραπεί σε reality!!

            Με την ταυτόχρονη ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος της τάξης οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές αυτοπεριορίζονται, αυτολογοκρίνονται και  ακυρώνεται - απονεκρώνεται κάθε μάθηση και διαπαιδαγώγηση. Διαρρηγνύεται  η σύνθετη παιδαγωγική σχέση μαθητή – εκπαιδευτικού!

ΚΑΛΟΥΜΕ:

Τους εκπαιδευτικούς, τους Συλλόγους Διδασκόντων και τους Διευθυντές των σχολείων να απέχουν από κάθε ενέργεια που συμβάλλει στην υλοποίηση της ζωντανής αναμετάδοσης του μαθήματος. Αξιοποιούμε και  συμμετέχουμε στην  απεργία – αποχή, που κήρυξε το Γ.Σ. της ΑΔΕΔΥ στις 20-05-2020, από την εφαρμογή των διατάξεων που περιλαμβάνονται στην υπ’ αρ. 57233/Υ1/2020 [ΦΕΚ 1859/Β/15-5-2020] Κοινή Υπουργική Απόφαση «Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση» σε εφαρμογή της διάταξης του αρ.63 του N. 4686/2020 και των συνακόλουθων εφαρμοστικών εγκυκλίων.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων κάθε σχολείου έχει τη δυνατότητα, με υπεύθυνο και παιδαγωγικά τεκμηριωμένο τρόπο, να προγραμματίσει (αξιοποιώντας όλα τα μέσα) τον τρόπο διατήρησης της επαφής με τους μαθητές σε περιπτώσεις αναστολής λειτουργίας τμημάτων και σχολικών μονάδων. Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν και είναι οι μόνοι κατάλληλοι να επιλέξουν με ποιο τρόπο μπορεί αυτό να γίνει. Η υποχρεωτική δημιουργία διαδικτυακών τμημάτων, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι ιδιομορφίες, η ηλικία και άλλοι εκπαιδευτικοί παράγοντες δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή.

Δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή η υποχρεωτική επιβολή ανεφάρμοστων και εκτός τόπου και χρόνου υποχρεωτικών ωρολογίων  προγραμμάτων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τάξεις που κλείνουν, η καταχώριση απουσιών στους μαθητές που δεν συμμετέχουν στην ΕξΑΕ, αλλά και το προχώρημα της ύλης χωρίς να διδαχτεί μέσα στην σχολική τάξη.

Δε θα γίνει αποδεκτή καμία πίεση και κανένας αυταρχισμός της διοίκησης απέναντι σε συναδέλφους που δίνουν τη μάχη μέσα σε αντίξοες συνθήκες χωρίς καμία στήριξη. 

Βοήθεια, στήριξη, αλληλεγγύη οι εκπαιδευτικοί φυσικά και θα δώσουν προς τους μαθητές ξανά, όποτε χρειαστεί, με όλα τα μέσα! Επιτέλους  η κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

  1. Να αποσυρθεί τώρα η αντιπαιδαγωγική εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας. Να καταργηθεί όλο το νομοθετικό πλαίσιο που εισάγει την On-line αναμετάδοση του μαθήματος.

  2. Να μειωθεί τώρα στους 15 (το ανώτερο) ο αριθμός μαθητών στην τάξη με πρόσληψη του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού.
  3. Για τους μαθητές που θα απουσιάσουν από τα σχολεία για λόγους υγείας ή COVID-19: Για όσους ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου να συνεχιστεί η κατ’ οίκον διδασκαλία, όπου είναι εφικτό, με τη λήψη όλων των μέτρων που προβλέπονται. Για τους μαθητές που θα απουσιάσουν απ’ το σχολείο, για σημαντικό διάστημα,  λόγω COVID-19 (των ιδίων ή των γονιών τους) να τους παρασχεθεί πρόσθετη διδακτική στήριξη με την επιστροφή τους στο σχολείο (με πρόσληψη εκπαιδευτικού προσωπικού).
  4. Για τις περιπτώσεις αναστολής λειτουργίας σχολείων και τμημάτων να δοθούν, με ευθύνη της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας όλα τα απαραίτητα μέσα (ηλεκτρονικοί υπολογιστές, τάμπλετ, δωρεάν internet κ.α.). Δεν καταχωρούμε  απουσίες.
  5. Να μειωθεί δραστικά η υλη.
  6. Ο Σύλλογος Διδασκόντων κάθε σχολείου να αποφασίσει με παιδαγωγικό τρόπο πώς θα στηρίξει με όλα τα μέσα τους μαθητές των κλειστών τμημάτων ή όλου του σχολείου.
  7. Πρόσληψη  όλου του απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού για την κάλυψη των έκτακτων κενών που δημιουργούνται. Καμία καταστρατήγηση του ωραρίου και των εργασιακών δικαιωμάτων.
  8. Να δημιουργηθούν εδώ και τώρα χιλιάδες νέες αίθουσες. Λιγότεροι μαθητές ανά τάξη. Διενέργεια μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ σε όλους τους συναδέλφους αλλά και τους μαθητές.

ΑΚΥΡΩΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥΣ!

ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΩΡΑ ΖΩΝΤΑΝΗΣ  ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Δείτε εδώ το σχέδιο απόφασης του συλλόγου Διδασκόντων

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

syntaksiouxoi.jpg
Συντάξεις 2025: Oι αυξήσεις ανά κατηγορία, κλιμάκιο και Ταμείο
Οι μόνοι που δεν θα δουν αύξηση στον τραπεζικό λογαριασμό τους είναι οι συνταξιούχοι με προσωπική διαφορά μεγαλύτερη των 10 ευρώ, οι οποίοι θα...
Συντάξεις 2025: Oι αυξήσεις ανά κατηγορία, κλιμάκιο και Ταμείο