Άνοιγμα σχολείων: Σε μεγάλο προβληματισμό γονείς και εκπαιδευτικοί
Ανακοίνωση της Ένωσης Γονέων Ιωαννίνων για τις συνθήκες ανοίγματος των Σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης - Ενώ υπήρχε ο χρόνος ώστε να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα, δυστυχώς, καμία από τις συγκεκριμένες διεκδικήσεις που έχουν διατυπωθεί από το γονεϊκό, το μαθητικό και εκπαιδευτικό κίνημα δεν ικανοποιήθηκε

Άνοιξαν χτες (11/1/2021) για δεύτερη φορά μέσα στο ίδιο σχολικό έτος και στον Δήμο Ιωαννιτών τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά σχολεία  και μια τέτοια μέρα  θα έπρεπε να ήταν μέρα χαράς, αισιοδοξίας και ανακούφισης, μετά από δύο μήνες αναστολής της λειτουργίας τους και συνθηκών εγκλεισμού.

Δυστυχώς, με ευθύνη της  κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας, η μέρα ανοίγματος των σχολείων, βρίσκει τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς σε μεγάλο προβληματισμό, σχετικά με τις προϋποθέσεις  υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία.

Ενώ υπήρχε ο χρόνος,  όχι μόνο το δίμηνο Νοέμβρη - Δεκέμβρη, αλλά τους 10 μήνες που βρίσκεται σε εξέλιξη η πανδημία, ώστε να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα, δυστυχώς, καμία από τις συγκεκριμένες διεκδικήσεις που έχουν διατυπωθεί από το γονεϊκό, το μαθητικό και εκπαιδευτικό κίνημα δεν ικανοποιήθηκε.

Έτσι ο τρόπος που ανοίγουν τα σχολεία, αφενός δημιουργεί συνθήκες εξάπλωσης του ιού και αφετέρου προδιαγράφει το νέο κλείσιμό τους το επόμενο διάστημα. Να θυμίσουμε ότι στην πρώτη φάση λειτουργίας των σχολείων (τον Σεπτέμβρη) και με πολύ μικρότερο επιδημικό φορτίο, πάνω από 1.500 τμήματα και ολόκληρα σχολεία, έκλεισαν εξ αιτίας κρουσμάτων. Επιπλέον, ο εφησυχασμός που καλλιεργεί η κυβέρνηση και μέσα από τις δημόσιες τοποθετήσεις της είναι άκρως επικίνδυνος.

Τι έπρεπε και τι πρέπει τώρα να γίνει, είναι γνωστό και το έχουμε πει άπειρες φορές ως Ένωση Γονέων τους προηγούμενους μήνες:

Αραίωση των μαθητών, με αξιοποίηση όλων των υποδομών, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός στις τάξεις και παράλληλα πρόσληψη όλου του αναγκαίου προσωπικού για να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες. Συχνά και επαναλαμβανόμενα τεστ σε επίπεδο σχολικών μονάδων, ώστε να υπάρχει άμεση και στοχευμένη αντιμετώπιση πιθανών κρουσμάτων, διπλασιασμός των δρομολογίων των μέσων μεταφοράς των μαθητών κ.ά.

Τι έκανε απ’ όλα αυτά  η κυβέρνηση; Επιμένει να στριμώχνει μέχρι και 25 μαθητές σε αίθουσες-κλουβιά και το μόνο μέτρο που προτείνει είναι… να ανοίγουν συχνά τα παράθυρα για να αερίζεται η τάξη. Εδώ στα Γιάννενα καταλαβαίνουμε τι σημαίνει αυτό: αν θα αποφύγουν τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί τον κορονοϊό,  δεν θα γλιτώσουν τα κρυοπαγήματα…

Ωστόσο προκύπτουν και πιο σοβαρά ζητήματα: Αλήθεια στις τάξεις των 10 και 15 τετραγωνικών μέτρων αρκετών νηπιαγωγείων (όπως πχ του 7ου Νηπιαγωγείου) ή τις τάξεις του 24ου Δημοτικού Σχολείου και άλλων σχολείων που δεν έχουν καν παράθυρα, τι προληπτικά μέτρα μπορούν να παρθούν; Τι θα γίνει τις βροχερές μέρες – που στην πόλη μας είναι πάρα πολλές - στην πλειοψηφία των σχολείων που δεν υπάρχουν υπόστεγα για διάλειμμα σε εξωτερικό χώρο; Πού θα βγαίνουν τα παιδιά διάλειμμα; Αν αυτό δεν είναι  κρατική ανευθυνότητα και αναλγησία, τότε τι είναι;

Τεράστιες, διαχρονικές ευθύνες, έχουν και οι τοπικές αρχές που ενώ γνωρίζουν τα κτηριακά προβλήματα αρνούνται να δρομολογήσουν λύσεις. Αλήθεια, ας απαντήσει ο Δήμαρχοςτώρα που το πρόβλημα φαίνεται σε όλο το μεγαλείο του – τι ενέργειες έχει κάνει εδώ και ενάμιση χρόνο, που του έχουμε καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις για ανέγερση νέων σχολικών μονάδων; Και παρεμπιπτόντως, τι γίνεται με το ΣΑΠ που θα «τέλειωνε σε λίγους μήνες»;

Ας απαντήσει ο Περιφερειάρχης Ηπείρου, που διαρκώς αποποιείται των ευθυνών του και μαζί με την κυβέρνηση  τα ρίχνουν όλα  την προσωπική ευθύνη γονιών – μαθητών εκπαιδευτικών: Όλα τα χρόνια της κατά τα άλλα …«επιτυχημένης» θητείας του, πόσα προγράμματα σχολικής στέγης διεκδίκησε και υλοποίησε για τα Γιάννενα; Πόσα νέα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία λειτούργησαν; Φέρει ή δεν φέρει τεράστιες ευθύνες για τις συνθήκες συνωστισμού στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σήμερα, που δημιουργούν προϋποθέσεις νέας εξάπλωσης του κορονοϊού;

Ας σταματήσουν λοιπόν όλοι οι παραπάνω τη στοχοποίηση, πότε των μαθητών που κινητοποιούνται, πότε των γονέων που τάχατες είναι «κομματικοποιημένοι» και «ανεύθυνοι», πότε των εκπαιδευτικών και πότε των υγειονομικών και ας πράξουν όλα όσα έχουν υποχρέωση να πράξουν ως αιρετοί για την προστασία όλων μας από την πανδημία.

Επιπλέον θέλουμε να θέσουμε τα εξής ζητήματα:

  • Είναι απαράδεκτο να μην έχουν λυθεί ακόμη από τον Σεπτέμβρη, με ευθύνη της κυβέρνησης και του Περιφερειάρχη, τα ζητήματα της εκπαίδευσης και της μεταφοράς των προσφυγόπουλων από και προς τα σχολεία, καθώς και αυτό της εγκατάστασης κεραιών Wi-Fi στις δομές για την εξ αποστάσεως εκπαιδευτική υποστήριξή τους.
  • Είναι απαράδεκτο να μεταφέρονται μαθητές με μισθωμένα σχολικά λεωφορεία, με πληρότητα 100%, και από την άλλη υποκριτικά να απαιτούνται μόνο μέτρα αποφυγής του συνωστισμού στις πόρτες των σχολείων. Άλλωστε αυτά, όλοι γνωρίζουμε ότι εφαρμόζονται στα σχολεία από τον Σεπτέμβρη .
  • Είναι εξοργιστικό το Υπουργείο Παιδείας να συμπεριφέρεται σαν μη συνέβη τίποτα εδώ και δύο μήνες, σαν να μη χάθηκαν πολύτιμες ώρες μαθήματος την περσινή και φετινή χρονιά. Να απαιτεί «τηλεαπουσίες»,  «τηλεδιαγωνίσματα» και αξιολόγηση των μαθητών. Να μην προγραμματίζει το παραμικρό μέτρο στήριξης, πχ για τα παιδιά των νηπιαγωγείων και των μικρότερων τάξεων που παρουσιάζουν προβλήματα, τόσο στην προσαρμογή τους στη σχολική ζωή, όσο και στην κοινωνικοποίησή τους. Να μην έχει σχέδιο για το πώς  θα βοηθηθούν  τα παιδιά της Γ' Λυκείου που καλούνται να δώσουν μια εξοντωτική μάχη, αυτή των Πανελλαδικών Εξετάσεων, παλεύοντας μπροστά σε ένα κινητό πρωί - απόγευμα για να καλύψουν επαρκώς την ύλη. Να νομοθετεί διαρκώς  από την άνοιξη, αντιεκπαιδευτικά μέτρα που στοχεύουν στον δημόσιο-δωρεάν χαρακτήρα του σχολείου, στην ένταση των ταξικών φραγμών (πολυνομοσχέδιο, ν/σ για την Επαγγελματική Εκπ/ση κλπ) και δημιουργούν τεράστια αναστάτωση σε μας και τα παιδιά μας (πχ ν/σ για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπ/ση).

Με βάση τα παραπάνω, είναι προφανές ότι η κυβέρνηση ανοίγοντας  τα σχολεία χωρίς ουσιαστικά μέτρα και επικαλούμενη την οικονομική στενότητα, προσπαθεί «να βγάλει τζάμπα» για το κράτος την περίοδο της πανδημίας, κάτι αντίστοιχο δηλαδή με αυτό που γίνεται και στο χώρο της Υγείας. Την ίδια στιγμή σύμφωνα με τον κ.Σταϊκούρα έχουν δοθεί τουλάχιστον 14 δις στις επιχειρήσεις και το μεγάλο κεφάλαιο.

Εμείς οι γονείς δηλώνουμε ότι δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να «παίζει στα ζάρια» την υγεία των παιδιών μας  και των οικογενειών μας. Καλούμε όλους τους Συλλόγους Γονέων να βρεθούν τις επόμενες μέρες στα σχολεία και σε συντονισμό με την Ένωση Γονέων να  αναλάβουν πρωτοβουλίες υπεράσπισης της υγείας και της μόρφωσης των παιδιών μας.

Τέλος επειδή φέτος είναι χρονιά εκλογών στο γονεϊκό κίνημα, το επόμενο διάστημα θα στείλουμε οδηγίες για τον τρόπο και τον χρόνο πραγματοποίησης των εκλογών στους συλλόγους. Ήδη έχουν κοινοποιηθεί σχετικές ανακοινώσεις της ΑΣΜΕ.

Με δυνατούς Συλλόγους Γονέων να δώσουμε την  μάχη ώστε να μην πάει χαμένη άλλη μια χρόνια, να προστατεύσουμε την υγεία και τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών  μας  και να απαιτήσουμε εδώ και τώρα όλα τα σχολεία  να είναι ανοιχτά με υγιεινή και ασφάλεια.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

taksi
Έγκλημα και τιμωρία στα Σχολεία
«Τα παιδιά εκείνα τα οποία εκδηλώνουν μη ομαλή συμπεριφορά είναι εκείνα τα οποία πρέπει να λαμβάνουν ακόμη περισσότερη προσοχή και ασχολία και όχι...
Έγκλημα και τιμωρία στα Σχολεία
Χρήστος Μπούρας
Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών στο alfavita.gr: Η χώρα έχει περισσότερα Πανεπιστήμια από όσα μπορεί να χρηματοδοτήσει ικανοποιητικά
Ο Χρήστος Μπούρας συνομιλεί με τον Νίκο Μάστορα για τις εξελίξεις στα ΑΕΙ και το Πανεπιστήμιο Πατρών: Ετοιμάζεται παράρτημα του Πανεπιστημίου στην...
Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών στο alfavita.gr: Η χώρα έχει περισσότερα Πανεπιστήμια από όσα μπορεί να χρηματοδοτήσει ικανοποιητικά
PAIDI
Γονείς: Ντράπηκε και η ντροπή! (Για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Πειραιά)
Είναι απαράδεκτο να στοχοποιούνται εκπαιδευτικοί, που δίνουν καθημερινά τη μάχη για να έχουν τα παιδιά μας την καλύτερη δυνατή φροντίδα και...
Γονείς: Ντράπηκε και η ντροπή! (Για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Πειραιά)
ekpaideytikoi
Εκπαιδευτικοί στην αντεπίθεση: Προσφυγές για μη μονιμοποίηση νεοδιόριστων και μηνύσεις για παρεμπόδιση συνδικαλιστικής δράσης
ΣΕΠΕ «Ηρώ Κωνσταντοπούλου»: Μήνυση κατά παντός υπευθύνου για τις εικόνες ντροπής στη ΔΙΠΕ Δυτ. Αττικής και την παρουσία αστυνομικών δυνάμεων που...
Εκπαιδευτικοί στην αντεπίθεση: Προσφυγές για μη μονιμοποίηση νεοδιόριστων και μηνύσεις για παρεμπόδιση συνδικαλιστικής δράσης