Μετά τον ανασχηματισμό της προηγούμενης εβδομάδας δεν υπάρχει πλέον καμία αμφιβολία: η πολιτική – ολετήρας της δημόσιας εκπαίδευσης δεν έχει μόνο την υπογραφή της Νίκης Κεραμέως , αλλά τη σφραγίδα της κυβέρνησης και προσωπικά του πρωθυπουργού , ο οποίος της παρέχει απλόχερη στήριξη στον καταιγισμό νομοθετικών ρυθμίσεων, που έχουν ήδη ψηφισθεί ή αναμένονται να κατατεθούν στη Βουλή το αμέσως επόμενο διάστημα, και αφορούν όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Η στρατηγική τους στόχευση είναι η υλοποίηση ενός συνολικού σχεδίου αντιδραστικής αναδιάρθρωσης της δημόσιας παιδείας.
Το νέο κομμάτι του νεοφιλελεύθερου παζλ είναι το πρόσφατα ψηφισθέν νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, το οποίο φιλοδοξεί η κυβέρνηση να καταστήσει βασικό εργαλείο άμεσης σύνδεσης της εκπαίδευσης με τις ανάγκες της καπιταλιστικής οικονομίας και αγοράς στερώντας από τα παιδιά των εργατικών στρωμάτων την ουσιαστική παιδεία , που αντικαθίσταται από την κατάρτιση και τις δεξιότητες, για να εφοδιαστεί γρήγορα η αγορά με το αναγκαίο φτηνό εργατικό δυναμικό.
Το έγκλημα θα ολοκληρωθεί με τα επερχόμενα νομοσχέδια : αιφνιδιαστικές αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ , Πανεπιστημιακή αστυνομία , ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών , νόμος πλαίσιο για τα ΑΕΙ, νέο σύστημα πρόσληψης εκπαιδευτικών.
Πιο συγκεκριμένα , η κυβέρνηση με πρωτοφανή τρόπο για τα εκπαιδευτικά δεδομένα της χώρας , παρεμβαίνει στα μέσα της χρονιάς και μάλιστα εν μέσω πανδημίας , αλλάζοντας τον τρόπο υπολογισμού των βάσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ. Οι αλλαγές αυτές θα αφήσουν χιλιάδες μαθητές εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και συνδεόμενες με την Τράπεζα θεμάτων και την πρόσφατη τροπολογία για την επαγγελματική ισοτιμία των ιδιωτικών κολεγίων με τα ΑΕΙ, δεν μπορούν να κρύψουν το ταξικό πρόσημο της πολιτικής αυτής της κυβέρνησης.
Παράλληλα, με τα πανεπιστήμια κλειστά εδώ κι έναν χρόνο, «συμπληρώνει» την κατάργηση του ασύλου με την πανεπιστημιακή αστυνομία , ολοκληρώνοντας το δυστοπικό τοπίο καταστολής κάθε κινηματικής διαδικασίας που θα αμφισβητήσει την κυρίαρχη ιδεολογία.
Σε επόμενο δε νομοσχέδιο η κυβέρνηση θα επιχειρήσει να κάνει πράξη τον διακαή πόθο ενός νεοφιλελευθερου εσμού, που τριάντα χρόνια τώρα προσπαθεί να επιβληθεί στην εκπαίδευση: την αξιολόγηση. Τριάντα χρόνια, όμως, βρίσκει απέναντι το οργανωμένο κίνημα και τη σθεναρή αντίσταση των εκπαιδευτικών, οι οποίοι αρνούνται να πέσουν στην παγίδα της «αυτονομίας» και της «λογοδοσίας» και να φορτωθούν την ευθύνη της «μη αποτελεσματικής λειτουργίας» του εκπαιδευτικού συστήματος , οδηγούμενοι ως πρόβατα επί σφαγή στην απόλυση και στην περαιτέρω ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων.
Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά , από τις 11 Ιανουαρίου άνοιξαν ξανά τα δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία, δυο μήνες μετά την αναστολή της λειτουργίας τους και δέκα μήνες από τον Μάρτη της περσινής σχολικής χρονιάς που ξεκίνησε η πανδημία στη χώρα μας
Από την πρώτη καραντίνα μέχρι σήμερα, έχουμε γίνει μάρτυρες μιας σειράς εγκληματικών παραλείψεων, σκοπιμοτήτων, ψεμάτων και προπαγάνδας απ’ την πλευρά της κυβέρνησης που έχουν στόχο να αξιοποιήσουν την πανδημία για να χτυπήσουν και να απαξιώσουν παραπέρα το δημόσιο σχολείο και τους εκπαιδευτικούς.
Είμαστε η μοναδική χώρα στον κόσμο που λίγο πριν το δεύτερο φονικό κύμα του covid-19 αυξήθηκε με νόμο ο αριθμός των μαθητών στην τάξη και άνοιξαν τα σχολεία το Σεπτέμβρη με περισσότερα παιδιά σε κάθε τμήμα, υποτυπώδη καθαριότητα, λιγότερες καθαρίστριες, λιγότερους εκπαιδευτικούς, απουσία σχολικών νοσηλευτών, άρνηση διεξαγωγής τεστ στη σχολική κοινότητα από τον ΕΟΔΥ ακόμα και μετά την ύπαρξη κρουσμάτων!
Τα σχολεία έκλεισαν τελικά το Νοέμβρη κάτω από τις σοβαρές επιπτώσεις της κυβερνητικής διαχείρισης της πανδημίας, τόσο σε επίπεδο κοινωνίας με τους 5000 και πλέον νεκρούς όσο και στην εκπαίδευση, που καμιά σκοπιμότητα και καμιά προπαγάνδα δεν μπορούσε να κρύψει επιμελώς τα πραγματικά κρούσματα σε σχολεία και οικογένειες.
Η παιδαγωγική της τηλεκπαίδευσης που σέρβιρε από τότε το Υπουργείο, όπως και τα ψέματα για τον τεχνολογικό εξοπλισμό που (δεν) χορήγησε αλλά και τις ετοιμασίες που (δεν) έκανε, ήταν η αποθέωση της αδιαφορίας για τα παιδιά της κοινωνικής πλειοψηφίας που φοιτούν στα δημόσια σχολεία. Την ίδια στιγμή, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ μέσα στο σκοτάδι και το φόβο της υγειονομικής κρίσης δε σταμάτησε ούτε στιγμή την ταξική της επίθεση: Τράπεζα θεμάτων, βάση του 10, νέες ρυθμίσεις για την επαγγελματική εκπαίδευση, περικοπή χιλιάδων θέσεων στα Πανεπιστήμια, εξίσωση των πανεπιστημιακών πτυχίων με αυτά των κολλεγίων, τρίμηνες συμβάσεις αναπληρωτών, κατάργηση των συλλογικών διαδικασιών, χτύπημα των σωματείων.
Σήμερα, λοιπόν, κάτω από νέες σκοπιμότητες ανοίγουν τα σχολεία με τον ιό να θερίζει, την επιτροπή των ειδικών να νομιμοποιεί εκ των υστέρων τις κυβερνητικές ανακοινώσεις που προηγήθηκαν και την κατάσταση όλα τα σχολεία να παραμένει ακριβώς ίδια με εκείνη με την οποία έκλεισαν.
Να το πούμε καθαρά: Τα σχολεία εν μέσω του χειμώνα και με βάση την εξέλιξη που έχει η πανδημία θα λειτουργήσουν ως υγειονομικές βόμβες. Αυτή τη ζοφερή πραγματικότητα δεν την αμβλύνουν τα νέα πρωτόκολλα αερισμού των αιθουσών, που μόνο ως αστείο ακούγονται, ούτε τα rapid-test που ανακοινώθηκαν για τους εκπαιδευτικούς κατόπιν εορτής, αφού απουσιάζει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο επιδημιολογικής επιτήρησης ούτε βέβαια οι ανοησίες και τα ψέματα της νέας υφυπουργού περί ενός μαθητή ανά θρανίο και ζιγκ-ζαγκ! Οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι οικογένειές τους θεωρούνται αναλώσιμοι, αφού ανοίγουν για τρίτη φορά τα σχολεία μέσα στην πανδημία και δεν προηγήθηκε ούτε ένα τεστ έστω για δείγμα στην εκπαιδευτική και σχολική κοινότητα! Ούτε προβλέπεται κάποιο πρόγραμμα επαναλαμβανόμενων τεστ για να ξέρουμε που βαδίζουμε σε κάθε σχολείο. Αλλά και για τον περιβόητο εμβολιασμό μασούν τα λόγια τους σχετικά με την ανάγκη επίσπευσης του εμβολιασμού των εκπαιδευτικών που επιθυμούν, προφανώς γιατί προηγούνται κάποιοι κομματικοί παρατρεχάμενοι σαν κι αυτούς που πήραν τη σειρά γιατρών και νοσηλευτών τις προηγούμενες μέρες.
Και όσο για τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα, αρνούνται πεισματικά την αποσυμφόρηση των πληθωρικών τμημάτων ακόμα και όπου υπάρχουν διαθέσιμες αίθουσες, γιατί είναι ορκισμένοι για τη μείωση των δαπανών στο δημόσιο σχολείο – και τώρα και στο μέλλον.
Δεν πρέπει να επαναπαυόμαστε. Οι αντιδραστικές τομές στην εκπαίδευση συνεχίζονται, οι συνθήκες λειτουργίας των σχολείων παραμένουν επικίνδυνες τόσο για τα παιδιά όσο και για τους εκπαιδευτικούς, ενώ η τηλεκπαίδευση αξιοποιείται με τρόπο που εξυπηρετεί την κυβερνητική πολιτική. Το λοκντάουν δεν είναι η απάντηση στην πανδημία αλλά η ομολογία της αποτυχίας της κυβερνητικής πολιτικής να κατοχυρώσει την ασφαλή λειτουργία των σχολείων. Η οργάνωση της αντίστασης μέσα στις πρωτόγνωρες αυτές συνθήκες παραμένει η δική μας πραγματική προτεραιότητα.
Η ΑΡΕΝ και η ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.καλούν
Όλους/όλες στο Υπουργείο Παιδείας στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας της ΔΟΕ και των πρωτοβάθμιων σωματείων της εκπαίδευσης, την Πέμπτη 14 – 1 – 2021 στις 14:00.
Όλους/όλες στο Υπουργείο Υγείας την Παρασκευή 15 – 1 – 2021 στις 14:00 στη συγκέντρωση της ΔΟΕ και των πρωτοβάθμιων σωματείων της εκπαίδευσης.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη