Γεωπονικό Πανεπιστήμιο: Διαφορετική βάση εισαγωγής σε περιφερειακά ΑΕΙ
Διαφορετική βάση εισαγωγής σε περιφερειακά απομακρυσμένα ΑΕΙ προτείνει το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ενώ ζητά να αποδεσμευτούν πλήρως από τους περιορισμούς της χρηματοδότησης για ένα χρονικό διάστημα

Ανισοβαρή κατανομή υποψηφίων στα πανεπιστημιακά τμήματα διαπιστώνει η Σύγκλητος του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, αναφορικά με το σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Παράλληλα, ζητά να αποδεσμευτούν πλήρως από τους περιορισμούς της χρηματοδότησης τα περιφερειακά απομακρυσμένα τμήματα για ένα χρονικό διάστημα, ενώ προτείνει σαφή διαφοροποίηση στη βάση εισαγωγής σε αυτά.

Αναλυτικά το ψήφισμα της Συγκλήτου του ΓΠΑ σχετικά με το σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση:

Η Σύγκλητος του ΓΠΑ (συνεδρία 580/29.01.2021) τοποθετούμενη επί του Νομοσχεδίου για την Ανώτατη Εκπαίδευση και ειδικότερα όσον αφορά το προτεινόμενο νέο σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, αποφάσισε τα ακόλουθα:
 

  1. Αποτελεί αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι το ισχύον σύστημα πάσχει από σοβαρές αδυναμίες: πρώτον, ο αριθμός των εισακτέων στη συντριπτική πλειοψηφία των πανεπιστημιακών τμημάτων της χώρας είναι σε πλήρη αναντιστοιχία με τις πραγματικές δυνατότητες των τμημάτων υποδοχής σε διδακτικό προσωπικό και υποδομές. Δεύτερον, η δυνατότητα πρόσβασης στα διάφορα τμήματα είναι ανισοβαρής, με ορισμένα τμήματα να διατηρούν επιλεκτικά το «δικαίωμα» μικρού αριθμού εισακτέων, ενώ την ίδια στιγμή άλλα τμήματα καλούνται να απορροφήσουν την πλεονάζουσα ζήτηση χωρίς περιορισμούς. Αυτό με τη σειρά του προκαλεί ένα τρίτο πρόβλημα, της τυχαίας εισαγωγής υποψηφίων σε τμήματα τα οποία είναι πολύ χαμηλά στη σειρά προτίμησης τους με ότι αυτό συνεπάγεται. Χαρακτηριστικά επισημαίνεται η εισαγωγή φέτος σχεδόν 5,000 υποψηφίων στα διάφορα γεωπονικά τμήματα, την ίδια στιγμή που για τα κτηνιατρικά τμήματα ο αντίστοιχος αριθμός δεν υπερέβη τους 180. Επισημαίνεται επίσης ότι ο αριθμός εισακτέων στο ΓΠΑ είναι τριπλάσιος των όσων εισηγήθηκαν οι Γενικές Συνελεύσεις των Τμημάτων του.

  2. Στο πλαίσιο του αυτοδιοίκητου του Δημόσιου Πανεπιστημίου, επιβάλλεται η δυνατότητα καθορισμού του αριθμού των εισακτέων από κάθε Τμήμα με βάση τόσο τις πραγματικές του δυνατότητες όσο και τις προοπτικές απασχόλησης των αποφοίτων του, διαδικασία στην οποία μπορούν να μετέχουν συμβουλευτικά τα επιμελητήρια και οι κοινωνικοί και παραγωγικοί φορείς. Η θεσμοθέτηση ενός συντελεστή επί μίας Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, τον οποία θα αποφασίζουν οι επιμέρους Σχολές, παρότι αυξάνει τον βαθμό συμμετοχής των Πανεπιστημίων στη διαδικασία εισαγωγής, απέχει σημαντικά από το να θεωρηθεί η ιδανική λύση. Αντίθετα, προτείνεται ως ορθότερη επιλογή η αποδοχή, εκ μέρους του Υπουργείου, των προτάσεων των Πανεπιστημίων ως προς τον αριθμό των εισακτέων.

  3. Τα περιφερειακά απομακρυσμένα Τμήματα που προστέθηκαν μετά τις συγχωνεύσεις των ΤΕΙ και ξεκίνησαν να λειτουργούν ως πανεπιστημιακά Τμήματα με τρομακτικές ελλείψεις βασικών υποδομών και ανθρώπινου δυναμικού, θα πρέπει να αποδεσμευτούν πλήρως από τους περιορισμούς της χρηματοδότησης τους για ένα χρονικό διάστημα ώστε αυτά να μπορέσουν να γίνουν ανταγωνιστικά των άλλων υπαρχόντων ομοειδών τμημάτων της Χώρας.

  4. Για τα Πανεπιστήμια που είναι εγκατεστημένα σε απομακρυσμένες / ακριτικές περιοχές της Χώρας, με το μειονέκτημα της μειωμένης γεωγραφικής πρόσβασης τους, προτείνεται μια σαφής διαφοροποίηση ως προς την βάση εισαγωγής σε αυτά καθώς και η πλήρης αποδέσμευση της χρηματοδότησης τους.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ipourgeio_paideias.jpg
Εντοπίστηκαν λάθη στους πίνακες κατανομής των 3.278 θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση - Μετά τις διορθώσεις πάνε για ΦΕΚ
Με την ολοκλήρωση των διορθώσεων θα υπογραφούν από τον υπουργό και την υφυπουργό Παιδείας και θα σταλούν στο Εθνικό Τυπογραφείο προς δημοσίευση.
Εντοπίστηκαν λάθη στους πίνακες κατανομής των 3.278 θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση - Μετά τις διορθώσεις πάνε για ΦΕΚ
Ανδρέας Δρακόπουλος
ΕΚΠΑ: Αναγόρευση σε Επίτιμο Διδάκτορα του Μεγάλου Ευεργέτη στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) Ανδρέα Δρακόπουλου
Απόδοση του τίτλου του Μεγάλου Ευεργέτη στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) και αναγόρευση του Ανδρέα Δρακόπουλου, Προέδρου του ΙΣΝ, σε Επίτιμο...
ΕΚΠΑ: Αναγόρευση σε Επίτιμο Διδάκτορα του Μεγάλου Ευεργέτη στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) Ανδρέα Δρακόπουλου