ΣΥΝΕΚ: Μαθητές αποκλεισμένοι από την εκπαίδευση ακόμα και σήμερα
«Η αδιαφορία απέναντι σε όλους τους μαθητές και μαθήτριες που είναι αποκλεισμένοι/ες από την εκπαίδευση μας αναγκάζει να μιλάμε πλέον για ένα "Υπουργείο Παιδείας μόνο για λίγους"», σημειώνουν οι ΣΥΝΕΚ για την Παγκόσμια ημέρα για την Εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων

Ανακοίνωση για την Παγκόσμια ημέρα για την Εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων εξέδωσαν οι Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις

«Η αδράνεια στη λήψη μέτρων προκειμένου να αποσοβηθούν οι συνέπειες μιας άνευ προηγουμένου εκπαιδευτικής κρίσης, η αδιαφορία απέναντι σε όλους τους μαθητές και μαθήτριες που είναι αποκλεισμένοι/ες από την εκπαίδευση μας αναγκάζει να μιλάμε πλέον για ένα «Υπουργείο Παιδείας μόνο για λίγους», γεγονός που δεν περιποιεί τιμή για τη χώρα μας, ιδιαίτερα μια τέτοια ημέρα», σημειώνουν χαρακτηριστικά οι ΣΥΝΕΚ.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Η Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων φέρνει για άλλη μια φορά στη μνήμη μας τα τραγικά γεγονότα στο Σάρπβιλ, όταν 70 άνθρωποι δολοφονήθηκαν από τη ρατσιστική αστυνομία της Νότιας Αφρικής επειδή ζητούσαν το αυτονόητο, ίσα δικαιώματα και κατάργηση των νόμων του Απαρτχάιντ.

Δυστυχώς ακόμα και σήμερα, τα θύματα του ρατσισμού, των φυλετικών διακρίσεων, της ξενοφοβίας και της μισαλλοδοξίας είναι εδώ για να μας θυμίζουν ότι η ανθρωπότητα ελάχιστα βήματα προόδου έχει κάνει πάνω σε αυτό το θέμα. Οι διώξεις και οι εκτοπισμοί, η στέρηση της ζωής, η περιστολή του δικαιώματος της εργασίας, της εκπαίδευσης και της υγείας, τα βασανιστήρια, η υποβάθμιση της ποιότητας ζωής, ο φόβος και η έλλειψη ελευθερίας είναι τραγικές συνέπειες των φυλετικών διακρίσεων.

Στη χώρα μας, η μισαλλόδοξη πολιτική απέναντι σε πρόσφυγες και μετανάστες αμφισβητεί ακόμα και τα διεθνώς αναγνωρισμένα δικαιώματα. Με μια σειρά από θεσμικές παρεμβάσεις και παλινωδίες, εδώ και δύο χρόνια, επιχειρείται ο πλήρης αποκλεισμός προσφύγων και μεταναστών από την εκπαίδευση, την υγεία και την εργασία, υπονομεύοντας την κοινωνική τους ένταξη, απειλώντας το δικαίωμα στη ζωή και την αξιοπρέπεια και δυναμιτίζοντας τη συνοχή ολόκληρης της κοινωνίας: εμπόδια στις διαδικασίες απόδοσης ασύλου, κατάργηση του κριτήριο ευαλωτότητας σε ανήλικους έφηβους πρόσφυγες, στέρηση του ΑΜΚΑ, σταδιακός αποκλεισμός από την εκπαίδευση, δημιουργία κλειστών κέντρων κράτησης προσφύγων και μεταναστών μέσα σε απάνθρωπες συνθήκες διαβίωσης. Πλάι στις θεσμικές παρεμβάσεις, ακολουθείται στον πολιτικό και δημόσιο λόγο ρητορική μίσους που στοχοποιεί πρόσφυγες και μετανάστες μέσα από αυθαίρετες κρίσεις και διαπιστώσεις.

Η πανδημία του ιού COVID-19 υποβάθμισε ακόμα περισσότερο τις συνθήκες διαβίωσης όλων μας και όξυνε ακόμα περισσότερο την κοινωνική ανισότητα και τους αποκλεισμούς. Ειδικότερα, το αγαθό της εκπαίδευσης είναι πλέον προνόμιο λίγων. Τα παιδιά ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, των οικογενειών που αντιμετωπίζουν οικονομική δυσπραγία και ανεργία, τα παιδιά Ρομά, τα παιδιά πρόσφυγες και μετανάστες, οι έγκλειστοι των σωφρονιστικών καταστημάτων αντιμετωπίζουν πλέον εδώ και έναν χρόνο την περιορισμένη και αμφιβόλου ποιότητας πρόσβαση στην εκπαίδευση ή ακόμα και τον πλήρη αποκλεισμό από αυτήν. Ο τεχνολογικός εξοπλισμός της κάθε οικογένειας αναδεικνύεται σε προϋπόθεση για την εκπαίδευση των παιδιών, και μάλιστα σε μια Ελλάδα όπου το 31,8% του πληθυσμού βρίσκεται κάτω από το όριο της φτώχειας. Ειδικότερα, χιλιάδες παιδιά πρόσφυγες και μετανάστες βρίσκονται εδώ και έναν χρόνο σε πλήρη αποκλεισμό από την εκπαίδευση λόγω των κατάπτυστων ΚΥΑ που τους απαγόρευαν την κυκλοφορία εκτός προσφυγικής δομής και λόγω της έλλειψης ψηφιακών υποδομών για πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση.

Η αδράνεια στη λήψη μέτρων προκειμένου να αποσοβηθούν οι συνέπειες μιας άνευ προηγουμένου εκπαιδευτικής κρίσης, η αδιαφορία απέναντι σε όλους τους μαθητές και μαθήτριες που είναι αποκλεισμένοι/ες από την εκπαίδευση μας αναγκάζει να μιλάμε πλέον για ένα «Υπουργείο Παιδείας μόνο για λίγους», γεγονός που δεν περιποιεί τιμή για τη χώρα μας, ιδιαίτερα μια τέτοια ημέρα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 15/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

molivia
Αναστολή μονιμοποίησης ΕΕΠ-ΕΒΠ διορισθέντων το 2020 για αξιολόγηση πριν την οριστική απόφαση
Ανάκληση απόφασης μονιμοποίησης μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ από τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φωκίδας
Αναστολή μονιμοποίησης ΕΕΠ-ΕΒΠ διορισθέντων το 2020 για αξιολόγηση πριν την οριστική απόφαση
olme
ΟΛΜΕ για παρέμβαση του Διευθυντή ΔΕ Λασιθίου: «Να περιοριστεί στα διοικητικά του καθήκοντα»
Ανακοίνωση της ΟΛΜΕ για την παρέμβαση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λασιθίου στη σύνθεση του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ
ΟΛΜΕ για παρέμβαση του Διευθυντή ΔΕ Λασιθίου: «Να περιοριστεί στα διοικητικά του καθήκοντα»
froutakia_astinomikoi
«Σάλος με βίντεο αστυνομικών να παίζουν «φρουτάκια» σε περιπολικό – Αντιδράσεις για την αμέλεια»
Σάλος με το βίντεο που δείχνει αστυνομικούς να παίζουν «φρουτάκια» μέσα σε περιπολικό
«Σάλος με βίντεο αστυνομικών να παίζουν «φρουτάκια» σε περιπολικό – Αντιδράσεις για την αμέλεια»
μαχ
Σοκ στην Σλοβακία: Επίθεση μαθητή με μαχαίρι σε σχολείο - Τουλάχιστον δύο νεκροί
Η κατάσταση των υπόλοιπων τραυματιών παραμένει ασαφής, ενώ οι αρχές συνεχίζουν την έρευνα για τα αίτια της επίθεσης.
Σοκ στην Σλοβακία: Επίθεση μαθητή με μαχαίρι σε σχολείο - Τουλάχιστον δύο νεκροί