Ο κ. Βασίλης Διγαλάκης σε δήλωση του κατηγόρησε το ΣΕΠΕ Χανίων και τους εκπαιδευτικούς του νομού ότι ψεύδονται και διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα σχετικά με τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία.
Συγκεκριμένα δήλωσε πως «το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΕΠΕ) Χανίων επιχειρεί όχι μόνο τη διαστρέβλωση της πραγματικότητας ως προς τον θεσμό των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, αλλά ψεύδεται κιόλας!»
Τα μέλη της Ενωτικής Αγωνιστικής Κίνησης (ΕΑΚ) στο ΔΣ του ΣΕΠΕ Χανίων, Κληρονόμου Ντίνα, Μουσταφάογλου Αλί και Ρίζος Σεραφείμ στέλνουν ανοικτή επιστολή στον κύριο Διγαλάκη με την απάντηση τους.
Στην απάντηση τους αναφέρουν μεταξύ άλλων πως, η χρηματοδότηση των σχολείων θα γίνεται μέσω χορηγών, ενώ καθοριστικό ρόλο στις αποφάσεις θα παίζει το Συμβούλιο Στήριξης του Σχολείου, που θα απαρτίζεται από διάφορες εξωσχολικές προσωπικότητες, εκπροσώπους του δήμου, του συλλόγου γονέων, συλλόγων αποφοίτων κλπ. Τα σχολεία αυτά θα αποτελέσουν πλατφόρμες «πειραματισμού» όλων των νεοφιλελεύθερων συνταγών οργάνωσης της εκπαίδευσης με σκοπό την ιδιωτικοποίησή της.
Στην πραγματικότητα αυτός που λειτουργεί, κύριε Διγαλάκη, αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί με «βάση ξεπερασμένες ιδεοληψίες και αγκυλώσεις του παρελθόντος» είστε εσείς και η κυβέρνηση σας, αφού είστε προσκολλημένοι δογματικά σε παρωχημένο και καταστρεπτικό για την εκπαίδευση μοντέλο.
Νωρίτερα, είχε προηγηθεί και η απάντηση των εκπαιδευτικών του ΣΕΠΕ Χανίων στις κατηγορίες του Κ. Διγαλάκη.
Ανοικτή επιστολή στον Κ. Διγαλάκη
Κύριε Διγαλάκη,
Ξοδέψατε τόσο πολύ «μελάνι» και ενέργεια, για να συκοφαντήσετε τους εκπαιδευτικούς των Χανίων και τη σθεναρή άρνησή τους να αποδεχτούν το θεσμό των Πρότυπων – Πειραματικών (Π-Π) Σχολείων. Λίγο ως πολύ ισχυριστήκατε ότι λέμε ψέματα, είμαστε ιδιοτελείς, ιδεοληπτικοί, κατεχόμενοι από αγκυλώσεις του παρελθόντος και ανίκανοι να καταλάβουμε το πόσο θα συμβάλουν τα Π-Π σχολεία στην αναβάθμιση της παιδείας στην πόλη και συνολικότερα.
Είστε ο τελευταίος σε αυτή τη χώρα, με μόνη εξαίρεση την κυρία Κεραμέως, που δικαιούται να επικαλείται την «αναβάθμιση» της Παιδείας. Ο νόμος 4692/20 που προβλέπει την ίδρυση των Π-Π είναι ο ίδιος νόμος που εν μέσω πανδημίας, αύξησε τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη στα 25 και 27 παιδιά. Οι «καινοτομίες» που εισηγηθήκατε ως μέλος της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ ήταν οι κάμερες μέσα στην τάξη, η live streaming μετάδοση του μαθήματος και η σκανδαλώδης παράδοση των προσωπικών δεδομένων 1,5 εκατομμυρίου μαθητών και των οικογενειών τους στη Cisco.
Έχετε ευθύνη για την μείωση των δαπανών στην παιδεία, που έχει οδηγήσει τα σχολεία μας να έχουν σοβαρότατα προβλήματα λειτουργίας. Έχετε ευθύνη για το ό,τι αφήσατε τα σχολεία να λειτουργήσουν μέσα στην πανδημία χωρίς το παραμικρό μέτρο προστασίας πέρα από τις μάσκες – αλεξίπτωτα, τα παγουρίνο που μοιράσατε, τα ανοιχτά παράθυρα στο καταχείμωνο και τις διαβεβαιώσεις ότι τα παιδιά δε μεταδίδουν τη νόσο. Πολλοί εκπαιδευτικοί των Χανίων έχουν πληρώσει με την υγεία τους την εγκληματική ανευθυνότητά σας. Δεν έχετε τη δικαιοδοσία να μας κουνάτε το δάκτυλο.
Διαπιστώνουμε ότι σε ολόκληρο το κείμενό σας δεν κάνατε ούτε μια φορά χρήση της λέξης «Αριστεία» γιατί στα αυτιά χιλιάδων ανθρώπων έχει αποκτήσει -και δικαίως- χείριστη χροιά. Όλοι, όμως, γνωρίζουμε πολύ καλά ότι ο θεσμός των Π-Π είναι άμεσα συνδεδεμένος με αυτή τη στρατηγική κάτι που ο ίδιος ο νόμος άλλωστε προβλέπει. Παρά τις όποιες διαφορές τους τα δύο είδη σχολείων ουσιαστικά ταυτίζονται.
Επενδύετε στην άγνοια πολλών πολιτών επί των εκπαιδευτικών θεμάτων και στρατηγικών, στοχεύοντας στην παραπλάνηση τους με τη χρήση εύηχων αλλά ψευδεπίγραφων λέξεων και φράσεων όπως «καινοτομία», «αναβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου», «νέα διδακτικά εργαλεία» και άλλα. Όσοι είμαστε εξοικειωμένοι με τη γλώσσα που χρησιμοποιεί το υπουργείο παιδείας, τις τελευταίες δύο δεκαετίες, αναγνωρίζουμε στη χρήση αυτών των λέξεων τη γλώσσα της καταστροφής, στην οποία έχετε οδηγήσει, εσείς και οι προκάτοχοί σας τη δημόσια παιδεία.
Τα Π-Π σχολεία δεν πρόκειται να εφαρμόσουν κάποια προοδευτική πειραματική καινοτομία. Ως πανεπιστημιακός οφείλετε να γνωρίζετε ότι το σύνολο της επιστημονικής κοινότητας θεωρεί ότι τα πειραματικά σχολεία, για να επιτελέσουν το έργο τους, ως τέτοια, πρέπει να είναι συνδεδεμένα με Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, ώστε να εφαρμόζουν τα προτεινόμενα από αυτά προγράμματα με βάση την παιδαγωγική έρευνα. Το πλέον προφανές είναι ότι στα Χανιά δεν υπάρχει Πανεπιστημιακό Παιδαγωγικό Τμήμα, με το οποίο θα μπορούσαν να συνδεθούν τα συγκεκριμένα σχολεία.
Αυτό που συνδέει τα συγκεκριμένα σχολεία μεταξύ τους δεν είναι η πανεπιστημιακή έρευνα, αλλά μία ξεχωριστή πανελλαδική διοικούσα επιτροπή η οποία και θα καθορίζει με απόλυτα συγκεντρωτικό τρόπο όλα τα ζητήματα που αφορούν σε αυτά: τον τρόπο επιλογής των μαθητών, την επιλογή των διευθυντών και των εκπαιδευτικών των σχολείων, το ωρολόγιο πρόγραμμα, τη διδακτέα ύλη, τον τρόπο και τις μεθόδους διδασκαλίας. Η χρηματοδότηση των σχολείων θα γίνεται μέσω χορηγών, ενώ καθοριστικό ρόλο στις αποφάσεις θα παίζει το Συμβούλιο Στήριξης του Σχολείου, που θα απαρτίζεται από διάφορες εξωσχολικές προσωπικότητες, εκπροσώπους του δήμου, του συλλόγου γονέων, συλλόγων αποφοίτων κλπ. Τα σχολεία αυτά θα αποτελέσουν πλατφόρμες «πειραματισμού» όλων των νεοφιλελεύθερων συνταγών οργάνωσης της εκπαίδευσης με σκοπό την ιδιωτικοποίησή της.
Πρόκειται για προσπάθεια ετεροχρονισμένης εισαγωγής στην Ελλάδα των πειραμάτων που έχουν γίνει στις ΗΠΑ και στη Βρετανία και έχουν οδηγήσει στην απόλυτη διάλυση του δημόσιου συστήματος παιδείας. Τα εκπαιδευτικά συστήματα αυτών των χωρών όχι μόνο δεν ανταποκρίθηκαν στις «νέες ανάγκες των καιρών», όπως διατείνεστε αλλά διέλυσαν το δικαίωμα πρόσβασης στην ποιοτική εκπαίδευση σε εκατομμύρια παιδιά . Αρχή για την εξέλιξη αυτή αποτέλεσε η δημιουργία σχολείων διαφορετικών ταχυτήτων, ο ανταγωνισμός μεταξύ τους και η σύνδεση τους με την αγορά. Έτσι έφτασαν στις χώρες αυτές να υπάρχουν εταιρίες που ελέγχουν άμεσα έως και αρκετές εκατοντάδες «δημόσιων» σχολείων.
Στην πραγματικότητα αυτός που λειτουργεί, κύριε Διγαλάκη, με «βάση ξεπερασμένες ιδεοληψίες και αγκυλώσεις του παρελθόντος» είστε εσείς και η κυβέρνηση σας, αφού είστε προσκολλημένοι δογματικά σε παρωχημένο και καταστρεπτικό για την εκπαίδευση μοντέλο.
Δεν επιζητείτε την βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος, γιατί αν την επιδιώκατε θα φροντίζατε για όλα τα σχολεία. Αντίθετα επιδιώκετε την παιδαγωγική, διοικητική, λειτουργική και οικονομική αυτονόμηση των συγκεκριμένων σχολείων από όλα τα υπόλοιπα. Την ώρα που η πλειοψηφία των σχολείων θα στενάζει από την υποχρηματοδότηση και την υποστελέχωση, τα Π-Π σχολεία θα λειτουργούν, ως σχολεία της ελίτ, ανεξάρτητα αν σε αυτά βρουν θέση και κάποια παιδιά των φτωχότερων λαϊκών στρωμάτων. Στην περίπτωση του 7ου Δημοτικού είναι σαφές ότι σχεδόν κανείς από τους μαθητές του, που κατάγονται από πολύ φτωχές οικογένειες, ντόπιων, μεταναστών , Ρομά, δεν θα βρει θέση στο νέο Π-Π περιβάλλον σας. Πρόκειται για σχολείο του κοινωνικού αποκλεισμού.
Εμπαίζετε τους εκπαιδευτικούς, λέγοντάς τους ότι αφού μετά από περιπλανήσεις πολλών χρόνων απέκτησαν μια οργανική θέση σε σχολείο της πόλης, θα μπορέσουν να βρουν οργανική θέση κάπου αλλού. Ψεύδεστε και εδώ. Οι πολιτικές σας (συγχωνεύσεις σχολείων, τμημάτων, αύξηση παιδιών ανά τμήμα, πάγωμα των μεταθέσεων, αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης κλπ) έχουν ελαχιστοποιήσει τις οργανικές θέσεις και έτσι αρκετοί από τους συναδέλφους κινδυνεύουν να ξαναβγούν στην εργασιακή περιπλάνηση. Στην πραγματικότητα με τα Π-Π σχολεία θέλετε ν’ ανοίξετε το δρόμο για την κατάργηση της οργανικότητας και της μονιμότητας.
Μας βεβαιώνετε ότι η αξιολόγηση η οποία θα ισχύει στα Π-Π σχολεία έτσι κι αλλιώς θα εφαρμοστεί σε όλα τα σχολεία. Μάλλον δεν έχετε καταλάβει ακόμη το μέγεθος του ραπίσματος που δεχτήκατε πολύ πρόσφατα από το σύνολο σχεδόν των εκπαιδευτικών σε όλη τη χώρα. Ακόμη και οι συνάδελφοι που δουλεύουν στα Πειραματικά συμμετείχαν στην απεργία – αποχή από την αξιολόγηση. Φαίνεται, όμως, ότι προσπαθείτε να παγιώσετε την αξιολόγηση μέσω της πλαγίας οδού, αφού η προσπάθειά σας κατέληξε σε ναυάγιο.
Σε ό,τι αφορά στο ζήτημα αν οι εκπαιδευτικοί απειλήθηκαν που διαψεύσατε: Σας ρωτάμε κύριε Διγαλάκη είστε διατεθειμένος να δημοσιοποιήσετε τις συνομιλίες της σύσκεψης, στην οποία αναφέρεστε και στην οποία συμμετείχαν ανώτερα στελέχη της εκπαίδευσης; Υπήρξε ή δεν υπήρξε εκεί ασφυκτική πίεση πάνω σε συγκεκριμένα στελέχη της εκπαίδευσης στα Χανιά, για να προσπεράσουν τις αποφάσεις των εκπαιδευτικών; Υπήρξε ή δεν υπήρξε, σε απαξιωτικό μάλιστα τόνο, πίεση πάνω στον διευθυντή του 7ου ΔΣ ο (οποίος προς τιμή του πειθάρχησε στη συλλογική απόφαση του συλλόγου, διδασκόντων του σχολείου) για να ανατρέψει την απόφαση του σχολείου του; Αληθεύει ή δεν αληθεύει ότι μέλη του δικού σας γραφείου σε επικοινωνία με παράγοντες της εκπαίδευσης και εκπαιδευτικούς χρησιμοποίησαν το δίλημμα «είτε το 7ο γίνεται Π-Π είτε κλείνει»; Αναπαράχθηκε το συγκεκριμένο δίλημμα ή όχι, από διάφορους φορείς -παρατρεχάμενους της δεξιάς πολυκατοικίας;
Αν πραγματικά θέλετε την αναβάθμιση της Παιδείας ακούστε καλά αυτά που λένε οι εκπαιδευτικοί και μαθητές μέσα από τα αιτήματά τους.
ΥΓ 1 Το ψέμα είναι αποκλειστικότητα της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ και όχι του ΣΕΠΕ Χανίων καθώς ήταν αυτή που έλεγε ότι η σύμβαση με τη Cisco ήταν δωρεά για να αποδειχτεί ένα χρόνο μετά ότι κόστισε πανάκριβα..
ΥΓ 2 Επειδή το τελευταίο διάστημα ασχολείστε με την μετατροπή των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων σε… real estate επιχειρήσεις αναρωτιόμαστε αν η επιλογή σας έχει να κάνει και με αυτή σας την πολιτική επιλογή. Ως γνωστό σε όλες τις χώρες που εφαρμόστηκαν ανάλογοι θεσμοί με αυτούς που εισηγείστε, αυξήθηκε αυτόματα η αξία της γης, των ενοικίων κλπ στις περιοχές γύρω από τα «καλά» σχολεία. Μήπως…………….. ; Έτσι λέμε τώρα!!!!
Τα μέλη της Ενωτικής Αγωνιστικής Κίνησης (ΕΑΚ) στο ΔΣ του ΣΕΠΕ Χανίων
Κληρονόμου Ντίνα
Μουσταφάογλου Αλί
Ρίζος Σεραφείμ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη