Μαθητές, δημοτικό σχολείο, τάξη, θρανία, δάσκαλος
Απόσυρση της εγκυκλίου για την επιλογή Β' ξένης γλώσσας από τα δημοτικά σχολεία, ζητούν οι εκπαιδευτικοί του Συλλόγου Γ. Σεφέρη από το Υπουργείο Παιδείας. 

Με ανακοίνωση τους προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Γ.Σεφέρη ζητά απόσυρση της νέας εγκυκλίου για την Β' ξένη γλώσσα. Πιο αναλυτικά ο Σύλλογος εκφράζει την αντίθεση του καθώς με τις προγραμματισμένες ενέργειες θα περιοριστεί το δικαίωμα των μαθητών ως προς την ελεύθερη επιλογή που αφορά  την εκπαίδευση τους.

Επιπροσθέτως, επισημαίνουν πως  "θα πεταχτούν εκτός εκπαίδευσης εκατοντάδες εκπαιδευτικοί, που εργάζονται εδώ και 15 και πλέον έτη ως αναπληρωτές, καθώς τα σχολεία, αλλά και ολόκληρες περιοχές θα «γαλλοποιηθούν» ή «γερμανοποιηθούν» με βάση τις οργανικές θέσεις της κάθε περιοχής".

Ακόμη, καλούν σε απεργία στις 3 Ιουνίου ως "απάντηση στον εργασιακό μεσαίωνα που ετοιμάζει η κυβέρνηση", όπως αναφέρουν.

Αναλυτικά η ανοιχτή επιστολή:

Το ΥΠΑΙΘ με νέα εγκύκλιο (Αρ Πρωτ. Φ52/55240/Δ1/18-05-2021) καθορίζει για το νέο έτος τη δήλωση προτίμησης Β' Ξένης Γλώσσας στα Δημοτικά σχολεία. Με βάση αυτή:

- Η πλειοψηφία των μαθητών σε επίπεδο τμήματος καθορίζει τη γλώσσα που θα διδαχθεί ολόκληρο το τμήμα (ως τώρα δινόταν η δυνατότητα μεικτών παράλληλων τμημάτων και για τις δύο γλώσσες γερμανικά-γαλλικά).

- Καταργείται ο ελάχιστος αριθμός 12 μαθητών/τριών, για το σχηματισμό τμήματος Β' Ξένης Γλώσσας.

- Σε περίπτωση ισοψηφίας στις προτιμήσεις των μαθητών/τριών, η γλώσσα που θα διδαχθούν θα είναι αυτή, για την οποία θα υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες σε επίπεδο της Διεύθυνσης!

Αυτή η εξέλιξη επιβεβαιώνει την αύξηση του ορίου μαθητών, που αποφασίστηκε με το «πολυνομοσχέδιο Κεραμέως»!!

Αποτέλεσμα:

1. Να περιορίζεται ακόμα περισσότερο το δικαίωμα των μαθητών στην ελεύθερη επιλογή Β' Ξένης Γλώσσας.

2. Θα πεταχτούν εκτός εκπαίδευσης εκατοντάδες εκπαιδευτικοί, που εργάζονται εδώ και 15 και πλέον έτη ως αναπληρωτές, καθώς τα σχολεία, αλλά και ολόκληρες περιοχές θα «γαλλοποιηθούν» ή «γερμανοποιηθούν» με βάση τις οργανικές θέσεις της κάθε περιοχής.

Η εγκύκλιος αναφέρει, επίσης, ότι εάν μέχρι την 1η Οκτώβρη δεν έχει καλυφτεί η θέση του εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που επιλέχτηκε, τότε οι μαθητές θα διδάσκονται πάλι τη γλώσσα για την οποία υπάρχει διαθέσιμος εκπαιδευτικός στην περιοχή. Ξεχνά, άραγε, το Υπουργείο, ότι με δική του ευθύνη, ο διορισμός αναπληρωτών εκπαιδευτικών γίνεται σε «φάσεις», που φτάνουν μέχρι το Μάρτη;

Η υποχρεωτική εκμάθηση διαφορετικής Β' Ξένης Γλώσσας, ακόμη και όταν το σύνολο των μαθητών έχει διαφορετική επιλογή με τη δικαιολογία των διαθέσιμων εκπαιδευτικών, αποτελεί απόδειξη ότι και αυτή η ρύθμιση, δεν έχει σκοπό να εξυπηρετήσει τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, αλλά αντίθετα τις πετσοκόβει ακόμα περισσότερο προκειμένου να τις «χωρέσει» στα δεδομένα των περικοπών σε  προσωπικό  και δαπάνες  για την Παιδεία.  

Οι αγώνες μας, έχουν δείξει ποια είναι η μόνη λύση. Όλοι μαζί οι συνάδελφοι, σε κοινό αγώνα με τους γονείς και τους μαθητές μας για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των μαθητών και μαθητριών στη γνώση.

Διεκδικούμε:

-Άμεση απόσυρση της εγκυκλίου.

-Μόνιμη και σταθερή δουλειά. Μαζικούς – μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών άμεσα, πριν την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς.

-Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία. Μόνο έτσι μπορεί να καταπολεμηθεί στην πράξη η «ασυνέχεια» όχι μόνο στη διδασκαλία της Β' Ξένης Γλώσσας αλλά και συνολικά στη λειτουργία των σχολείων.

-Εκπόνηση συγκεκριμένου σχεδίου για αποκτήσει συνέχεια η διδασκαλία της Β' Ξένης Γλώσσας από τάξη σε τάξη αλλά και από βαθμίδα σε βαθμίδα με στόχο την απόκτηση πτυχίου γλωσσομάθειας για όλες τις ξένες γλώσσες με την ολοκλήρωση των σπουδών στο σχολείο. Η πιστοποίηση αυτών των γνώσεων να πάψει να είναι ακριβοπληρωμένο εμπόρευμα που δίνεται από ιδιωτικούς φορείς. 

-Όχι στην απαξίωση μαθημάτων και αντικειμένων.

-Να μην αποκλείεται κανένας μαθητής από την ξένη γλώσσα, που επιθυμεί. 

-Οργανικές θέσεις για όλους τους εκπαιδευτικούς και όλες τις ειδικότητες με βάση τις πραγματικές ανάγκες, όπως σήμερα εκφράζονται με τα χιλιάδες κενά αναπληρωτών.

-Ο κάθε εκπαιδευτικός να διδάσκει το αντικείμενό του.

-Καμία απόλυση εκπαιδευτικού. Πρόσληψη των αναπληρωτών σε μία φάση πριν από την έναρξη των σχολείων. 12μηνες συμβάσεις για όλους τους αναπληρωτές.

-Κατάργηση των τρίμηνων συμβάσεων, της πρόσληψης ωρομίσθιων από τις διευθύνσεις και του θεσμού των ΑΜΩ. 

Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να τοποθετηθεί για το θέμα και να απαιτήσει την απόσυρση της εγκυκλίου.

Η συμμετοχή όλων μας στην απεργία στις 3 Ιουνίου  είναι  η απάντηση  στον εργασιακό μεσαίωνα που ετοιμάζει η κυβέρνηση.
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypaith
ΚΥΣΠΕ-ΚΥΣΔΕ: Τα τελικά αποτελέσματα των εκλογών για τους αιρετούς - Πόσες ψήφους έλαβε ο καθένας
Δείτε τη λίστα των υποψηφίων με τους σταυρούς που συγκέντρωσαν
ΚΥΣΠΕ-ΚΥΣΔΕ: Τα τελικά αποτελέσματα των εκλογών για τους αιρετούς - Πόσες ψήφους έλαβε ο καθένας
kant
Πάντειο Πανεπιστήμιο: Διεθνές συνέδριο «300 Χρόνια Immanuel Kant: Επιστήμη, Δίκαιο, Ηθική, Τέχνη ΙΙ»
Το διεθνές συνέδριο φιλοδοξεί να εκθέσει και να συζητήσει όλες τις πτυχές του έργου του φιλοσόφου (γνωσιοθεωρία, μεταφυσική, ηθική, δίκαιο, ιστορία,...
Πάντειο Πανεπιστήμιο: Διεθνές συνέδριο «300 Χρόνια Immanuel Kant: Επιστήμη, Δίκαιο, Ηθική, Τέχνη ΙΙ»
ekpaideutikoi_diokseis_dide_peirai
Κείμενο δύναμης νεοδιόριστων για την αξιολόγηση: Δεν υποχωρούμε γιατί δεν θέλουμε να ανοίξουν τον δρόμο για το σχολείο του φόβου και των απειλών
Η απόλυτη στάση της κυβέρνησης, που αρνείται τον ουσιαστικό διάλογο και λειτουργεί με εντελώς απαξιωτικό τρόπο τόσο απέναντι στους εκπαιδευτικούς...
Κείμενο δύναμης νεοδιόριστων για την αξιολόγηση: Δεν υποχωρούμε γιατί δεν θέλουμε να ανοίξουν τον δρόμο για το σχολείο του φόβου και των απειλών
tablets-vs-sxolika-vivlia
Περιφέρεια Θεσσαλίας: Δώρισε tablets στους μαθητές του Δήμου Αργιθέας
Η παράδοση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης του Δήμου Αργιθέας με θέμα: Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Τοπική Ανάπτυξη, που...
Περιφέρεια Θεσσαλίας: Δώρισε tablets στους μαθητές του Δήμου Αργιθέας