Στην ανακοίνωση τους, οι εκπαιδευτικοί, αναφέρουν πως παράλληλα με το άνοιγμα των σχολείων υπήρξε "ανυπαρξία μέτρων ασφαλείας". Παράλληλα τονίζουν την αναγκαιότητα για διορισμό ειδικού προσωπικού, ούτως ώστε να βοηθήσουν τους μαθητές τόσο στις μαθησιακές όσο και στις ψυχολογικές επιπτώσεις της καραντίνας και της τηλεκπαίδευσης.
Επιπροσθέτως, μεταξύ άλλων ζητούν να πραγματοποιηθεί με ταχύτητα η ολοκλήρωση εμβολιασμού των εκπαιδευτικών, να μην νομιμοποιηθεί η τηλεκπαίδευση αλλά και να μην χαθεί χρονιά για κανένα μαθητή εξαιτίας απουσιών του.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
ΑΣΦΑΛΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ -ΟΧΙ ΣΤΑ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ- ΚΛΙΜΑΚΩΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ
ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Μετά από 7μηνο λουκέτο και ένα μήνα πριν το τέλος της σχολικής χρονιάς η κυβέρνηση προχώρησε στην επαναλειτουργία των σχολείων. Όπως σε όλη την περίοδο της πανδημίας, προτεραιότητα της είναι, όχι η προστασία της ζωής και της υγείας των πολιτών, ούτε οι μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας, αλλά η εξυπηρέτηση οικονομικών συμφερόντων ,η διαφύλαξη και αύξηση των κερδών του κεφαλαίου , η προώθηση αντιδραστικών αλλαγών σε βάρος του κόσμου της εργασίας και του δημόσιου σχολείου.
Με κριτήριο το άνοιγμα του τουρισμού και της «αγοράς» και την προσπάθεια διαμόρφωσης μιας επίπλαστης κανονικότητας για άλλη μια φορά τα σχολεία ανοίγουν όπως έκλεισαν , χωρίς το παραμικρό μέτρο για την προφύλαξη της υγείας των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
Η απόφαση της προφανώς σχετίζεται και με τη διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων, τις πιέσεις των σχολαρχών των ιδιωτικών σχολείων και την εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής -αντιδραστικής πολιτικής της με τους λιγότερους δυνατούς κραδασμούς. (νέο Λυκείο» -ταξικός κόφτης της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής με νέες δραματικές περικοπές στους φετινούς εισακτέους στα ΑΕΙ)
Η κυβέρνηση αρνήθηκε σθεναρά μια ολόκληρη σχολική χρονιά που τα σχολεία παρέμειναν κλειστά να πάρει μέτρα για την ασφαλή λειτουργία τους (μείωση μαθητών ανά τμήμα, νέοι σχολικοί χώροι, διορισμοί αναγκαίων εκπαιδευτικών και καθαριστών/τριών , οργάνωση και διεξαγωγή περιοδικών και επαναλαμβανόμενων τεστ με την αποκλειστική ευθύνη του ΕΟΔΥ, έγκαιρος μαζικός εμβολιασμός των εκπαιδευτικών κ.α.).
Αντί για αυτά και την απόλυτα αναγκαία ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας, καταφεύγει και πάλι σε επικοινωνιακά κόλπα και παρουσιάζει ως μέτρα ικανά για την προσταασία της εκπαιδευτικής κοινότητας τον πολύ καθυστερημένο εμβολιασμό μικρού ποσοστού των εκπαιδευτικών, καθώς και τα αμφιβόλου αποτελεσματικότητας self-test, την απόδοση των όποιων κινδύνων για την υγεία και τη ζωή μας στην ατομική ευθύνη εκπαιδευτικών, μαθητ(ρι)ών και γονιών. Μάλιστα με περισσό θράσος η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ., προσπαθώντας να αποτινάξουν από πάνω τους την ευθύνη, εκτοξεύουν συνεχώς απειλές προς εκπαιδευτικούς, μαθητ(ρι)ες και γονείς για ποινές, περικοπές μισθών και απολύσεις εκπαιδευτικών ή αποβολή μαθητών από το σχολείο.
Η ανυπαρξία μέτρων ασφάλειας και η μετάθεση τους στην ατομική «ατομική ευθύνη» των self test, αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι η κυβερνητική διαχείριση της πανδημίας είναι εγκληματική. Με την πρόσφατη επαναλειτουργία των Λυκείων μετρήσαμε κρούσματα και κλειστά τμήματα , επιβεβαιώνοντας πως το μέτρο των self test μόνο του είναι απολύτως ανεπαρκές για να επαναλειτουργήσουν τα σχολεία με ασφάλεια.
Τα σχολεία επαναλειτουργούν στο έδαφος των τραγικών μορφωτικών, κοινωνικών και ψυχολογικών συνεπειών της ελέω εταιρειών τηλ«εκπαίδευσης: οι μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες εκτοξεύθηκαν, η ύλη δεν καλύφθηκε ουσιαστικά,τα μορφωτικά κενά είναι τεράστια και τα παιδιά βρίσκονται σε πρωτοφανή συναισθηματική και ψυχολογική πίεση. Για αυτό το μορφωτικό, κοινωνικό έγκλημα εις βάρος των μαθητών μας αποκλειστική ευθύνη έχει η ίδια με την άρνησή της να ικανοποιήσει τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κόσμου.
Σήμερα είναι αναγκαίο όσο ποτέ να ληφθούν άμεσα μέτρα για την αντιμετώπιση των μαθησιακών και ψυχολογικών επιπτώσεων της καραντίνας και της τηλεκπαίδευσης με διορισμούς του απαραίτητου εκπαιδευτικού και ειδικού προσωπικού και την οργάνωση της ενισχυτικής διδασκαλίας για όσους μαθητές το έχουν ανάγκη. Αντί γι’ αυτά, η κυβέρνηση ετοιμάζεται να εφαρμόσει την ελάχιστη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ που σε συνθήκες οικονομικής ,κοινωνικής και εκπαιδευτικής κρίσης θα επιφέρει τη μείωση των εισακτέων κατά 20.000. Πρόκειται για μέτρο σκληρής ταξικής επιλογής και απόρριψης με συνέπειες τόσο στη ζωή της νεολαίας, όσο και στο μέλλον των ΑΕΙ. Η φετινή αναστολή της «Τράπεζας Θεμάτων» αποτελεί μια σοβαρή , μερική ωστόσο, υποχώρηση του ΥΠΑΙΘ που οφείλεται στην πίεση του εκπαιδευτικού κινήματος. Ο αγώνας για την κατάργηση της ΕΒΕ, όπως και της τράπεζας θεμάτων πρέπει να συνεχιστεί και να κλιμακωθεί και αυτήν την περίοδο, μαζί με μαθητές και γονείς για να μην εφαρμοστούν τα ταξικά αντιεπαιδευτικά τους μέτρα.
Ταυτόχρονα η κυβέρνηση αξιοποιώντας τα κρούσματα μαθητών που εμφανίζονται στα σχολεία επιχειρεί να επαναφέρει τη ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος μέσα από τις τάξεις, που ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων την περσινή χρονιά και ο κλάδος το απέρριψε σύσσωμος και με ομόφωνες αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων. Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων και τους συναδέλφους να μη δεχτούν καμία κάμερα και ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος από την τάξη, να αξιοποιήσουν αν χρειαστεί την απεργία- αποχή της ΟΛΜΕ και ενημερώνουν το σωματείο σε κάθε περίπτωση.
Ένα μήνα πριν το τέλος της σχολικής χρονιάς στελέχη της διεύθυνσης και διευθυντές ασκούν πιέσεις για σύνταξη εσωτερικού κανονισμού , σύμφωνα με τα πρότυπα του ΥΠΑΙΘ. Η κυβέρνηση, μετά την ήττα της στο θέμα της αξιολόγησης, επιχειρεί την επαναφορά της από το παράθυρο, μέσω του εσωτερικού κανονισμού, που αποτελεί δείκτη της αξιολόγησης, πρέπει να εγκριθεί από εκπρόσωπο του δήμου, των συλλόγων γονέων και τον διευθυντή εκπαίδευσης για να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου, ανοίγοντας διάπλατα την πόρτα στο πέρασμα των σχολείων στους Δήμους. Καλούμε τους εκπαιδευτικούς και τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην προχωρήσουν σε καμία ενέργεια σύνταξης Εσωτερικού Κανονισμού στην υπηρεσία της αξιολόγηση, σύμφωνα με τις αποφάσεις της ΕΛΜΕ και της ΟΛΜΕ. Σε όποια σχολεία υπάρχει, αρκεί.
Η εγκληματική διαχείριση της πανδημίας και της δημόσιας εκπαίδευσης δεν είναι μονόδρομος. Μονόδρομος είναι ο αγώνας για την ικανοποίηση των αιτημάτων του εκπαιδευτικού για ανοικτά και ασφαλή σχολεία και ουσιαστική αναβαθμισμένη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση για όλους.
Απαιτούμε έστω και τώρα το Υ.ΠΑΙ.Θ. και η κυβέρνηση να προβούν στη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων στην εκπαίδευση και την υγεία, ώστε να μην ξανακλείσουν τα σχολεία ούτε τώρα ούτε την επόμενη σχολική χρονιά. Να σταματήσει η εγκληματική πολιτική του καθολικού lockdown και των απαγορεύσεων ως μόνων μέτρων απέναντι στην πανδημία. Να παρθούν τώρα μέτρα για την αντιμετώπιση των μαθησιακών και ψυχολογικών επιπτώσεων της καραντίνας και της τηλε-“εκπαίδευσης”.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
-Ασφαλή λειτουργία με λιγότερους μαθητές-ως 15- στα τμήματα.
-Μαζικά, επαναλαμβανόμενα, δωρεάν τεστ με ευθύνη του κράτους, είτε ενισχύοντας τις
πρωτοβάθμιες δομές υγείας με προσωπικό, είτε αποστέλλοντας νοσηλευτές και γιατρούς
στα σχολεία.
-Επιτάχυνση του εμβολιασμού των εκπαιδευτικών, ώστε να αποκτηθεί άμεσα μια σχετικά
ικανή ανοσιακή- προστασία .
-Να καταργηθούν τώρα οι πατέντες στα φάρμακα και τα εμβόλια ώστε να είναι δυνατή η
μαζική παραγωγή τους σε κάθε χώρα που τα χρειάζεται.
-Ενίσχυση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας! Να ικανοποιηθούν όλα τα αιτήματα των γιατρών για ΜΕΘ, προσλήψεις – διορισμούς προσωπικού, εξοπλισμό των δημόσιων νοσοκομείων.
-Η τηλεκπαίδευση να μην νομιμοποιηθεί και να μην μετατραπεί σε μόνιμη συνθήκη για κανέναν. Να καταργηθεί η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που την καθιστά υποχρεωτική και όλες οι σχετικές νομοθετικές διατάξεις.
-Καμία κάμερα και ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος από την τάξη.
-Κανένας μαθητής να μην χάσει τη χρονιά του εξαιτίας απουσιών κατά την τηλεκπαίδευση.
-Άμεση ακύρωση της σύμβασης με τη Cisco και πλήρης προστασία των προσωπικών δεδομένων και μεταδεδομένων εκπαιδευτικών και μαθητών.
-Δεν διαμορφώνουμε κανέναν εσωτερικό κανονισμό στην υπηρεσία της αξιολόγησης.
-Περαιτέρω μείωση στην ύλη των πανελλαδικών μαθημάτων, αλλά και της διδακτέας ύλης όλων των τάξεων. Αναδιάρθρωση της ύλης.
-Να μην εφαρμοστεί ο ν. Κεραμέως – Χρυσοχοΐδη .Κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής Καμία εφαρμογή της. Το καθεστώς πρόσβασης των μαθητών των εσπερινών ΓΕΛ και ΕΠΑΛ να μείνει ως έχει.
-Όχι στην περικοπή των εισακτέων στα ΑΕΙ, αλλά αντίθετα αύξησή τους!
-Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί ΤΩΡΑ με βάση το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία που θα καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που έχουν μία σύμβαση εργασίας.
-Να λειτουργήσει η ενισχυτική διδασκαλία με την έναρξη της χρονιάς σε όλα τα σχολεία και με διορισμένους εκπαιδευτικούς, που θα συμβάλλουν στην κάλυψη των μορφωτικών αναγκών που δημιουργήθηκαν λόγω τηλεκπαίδευσης.
-Όχι στον αυταρχισμό, την καταστολή και την αστυνομοκρατία.
Συνεχίζουμε τον αγώνα ενάντια στην εγκληματική διαχείριση της δημόσιας υγείας και παιδείας, για ανοιχτά σχολεία με όλα τα μέτρα προστασίας. Με αποφασιστικό και ανυποχώρητο αγώνα να επιβάλλουμε να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα τώρα ,ώστε τη νέα σχολική χρονιά τα σχολεία να είναι ασφαλή και να μην κλείσουν ξανά.
Το Δ.Σ. της A ΕΛΜΕ ΚΥΚΛΑΔΩΝ καλεί τους εκπαιδευτικούς να απευθύνονται στα μέλη του για οποιοδήποτε πρόβλημα των σχολείων.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη