Κλειστά λόγω κορονοϊού παραμένουν πλήθος σχολείων και τμημάτων στην περιοχή της Νέας Σμύρνης, καταγγέλλει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της περιοχής.
Σε ανακοίνωση του καταλογίζει σε Υπουργείο Παιδείας και Δήμο αδιαφορία για τη ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων
Σημειώνοντας πως τα σχολεία αφέθηκαν απροστάτευτα από την κυβέρνηση, «χωρίς επαρκή και επιδημιολογική επιτήρηση, με μόνη προστασία τις υψηλές θερμοκρασίες, τα ανοιχτά παράθυρα και τα self test».
Στη σχετική ανακοίνωση υπογραμμίζεται πως η κόπωση εργαζομένων και μαθητών είναι μεγάλη καθώς δεν υπάρχει δυνατότητα, ούτε πρόβλεψη για αναπλήρωση ασθενών εκπαιδευτικών ούτε τρόπος αναπλήρωσης μαθημάτων των ασθενών μαθητών.
Ο Σύλλογος επικρίνει παράλληλα, το νέο πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ για τα σχολεία που μειώνει κατά 4 ημέρες την καραντίνα.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Τη Δευτέρα 10 Μαΐου 2021, μετά από τρεις μήνες, άνοιξαν και πάλι τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως έκλεισαν στις 10 Φεβρουαρίου, δηλαδή χωρίς κανένα απολύτως μέτρο προστασίας… Με μόνη προστασία, τις υψηλές θερμοκρασίες, τα ανοιχτά παράθυρα και τα περίφημα self test, τα οποία προφανώς και είναι καλύτερα από το τίποτα αλλά απέχουν πολύ από μια αναγκαία και πραγματικά επαρκή επιδημιολογική επιτήρηση.
Δεκαπέντε μέρες μετά, πάνω από 1000 είναι τα κλειστά τμήματα και οι σχολικές μονάδες σε όλη την Ελλάδα. Έμμεση αναγνώριση του προβλήματος αποτελεί και η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για λήξη των μαθημάτων της Γ Λυκείου από τις 2 Ιουνίου.
Από την πλευρά μας, είχαμε προειδοποιήσει και είχαμε τονίσει-σε ώτα μη ακουόντων- το μέγεθος του προβλήματος που θα δημιουργηθεί με το άνοιγμα των σχολείων χωρίς μέτρα προστασίας.
Σήμερα, 16 μέρες μετά το άνοιγμα των σχολείων, η Νέα Σμύρνη, με τα 10 δημοτικά σχολεία και τα 11 νηπιαγωγεία, έχει «συμμετοχή-ρεκόρ» στην πανδημία:
Κλειστό το 4ο Δημοτικό Σχολείο. Κλειστό το Δημοτικό Σχολείο του Αγ. Ανδρέα. Κλειστό τμήμα στο 9ο Νηπιαγωγείο, στο 5ο Δημοτικό, στο 6ο Δημοτικό, στο 12ο Δημοτικό, κλειστά 2 τμήματα (διαδοχικά) στο 5ο Νηπιαγωγείο. Και τα κρούσματα είναι πολύ περισσότερα, αφού μεγάλος αριθμός μαθητών/τριων είναι άρρωστοι αλλά το τμήμα τους δεν έχει κλείσει, αφού, για διάφορους λόγους δεν ήρθαν σε επαφή με το σχολείο 48 ώρες πριν νοσήσουν. Αντίστοιχη είναι η κατάσταση και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Επιπλέον, τεράστια είναι η κόπωση, στα σχολεία από τις δυσκολίες και την αδυναμία αναπλήρωσης ασθενών εκπαιδευτικών, μεγάλη είναι η αναστάτωση στον οικογενειακό προγραμματισμό των γονέων.
Όλως, το Υπουργείο Παιδείας αδιαφορεί πλήρως!
Και ακόμα χειρότερα: το νέο πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ για τα σχολεία, μειώνει το χρόνο καραντίνας σε 10 ημέρες αντί για 14, ενώ παραμένει το αμίμητο, ότι …αν «παρά τις συστάσεις γίνει νέο τεστ που έχει θετικό αποτέλεσμα, αυτό δεν αποτελεί λόγο το παιδί να μην επιστρέψει στο σχολείο εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις… παρέλευσης 10 ημερών από την έναρξη των συμπτωμάτων και πάροδος τριών 24ώρων απυρεξίας …»!!!
Επίσης, «Τονίζεται ότι η εμφάνιση 4 ή περισσότερων κρουσμάτων* σε ένα σχολείο ΔΕΝ πρέπει να οδηγεί αυτόματα και με ευκολία στην αναστολή της λειτουργίας όλης της σχολικής μονάδας. Προϋπόθεση για την επιλογή αυτή είναι η διερεύνηση και κατά το δυνατόν τεκμηρίωση του ενδεχομένου ενδοσχολικής μετάδοσης και διασποράς, μετά από ουσιαστική εκτίμηση κινδύνου και αξιολόγηση των τοπικών επιδημιολογικών και ιολογικών δεδομένων. *Στα κρούσματα αυτά δεν θα πρέπει να προσμετρώνται τα περιστατικά ενδο-οικογενειακής ή άλλης εξωσχολικής μετάδοσης.»!!!!!!!!!
Και, βέβαια, τα self-test, θα γίνονται πλέον μόνο μία φορά τη βδομάδα!
Ο Δήμος Νέα Σμύρνης, που είχε εξαντλήσει την ευαισθησία του σε θορυβώδεις και ανυπόστατες δηλώσεις για δήθεν «ραγδαία αύξηση κρουσμάτων» μετά τη μεγαλειώδη διαδήλωση της 9 Μάρτη, τώρα που τα κρούσματα αυξάνονται στ΄ αλήθεια λόγω της λειτουργίας των σχολείων, απλά …σιωπά!
Ως πότε θα μας εμπαίζουν;
Πότε θα σταματήσουν επιτέλους εκεί στο Υπουργείο Παιδείας το παιχνίδι του μαθητευόμενου μάγου;
Από την πλευρά μας, είχαμε σαφώς τοποθετηθεί ότι είμαστε υπερ της δια ζώσης διδασκαλίας. Ξέρουμε ότι η μακρόχρονη αναστολή λειτουργίας των σχολείων έχει ανυπολόγιστες επιπτώσεις στην κοινωνική ανάπτυξη, την ψυχοσυναισθηματική κατάσταση και τη μορφωτική εξέλιξη των μαθητών και μαθητριών. Γι αυτό και οι ευθύνες του Υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης είναι βαρύτατες. Γιατί εφάρμοσαν ξανά ένα πλήρως αποτυχημένο επιδημιολογικό μοντέλο. Αντί να ενισχύσουν το δημόσιο σύστημα υγείας, να προχωρήσουν σε προσλήψεις υγειονομικού προσωπικού, ίδρυση νέων ΜΕΘ, μαζικά τεστ και ιχνηλάτηση στον πληθυσμό, προχώρησαν ξανά σε ένα παρατεταμένο lockdown από τα αυστηρότερα και πιο μακρόχρονα διεθνώς.
Όμως για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, και για την αντιμετώπιση των μορφωτικών κενών, απαιτείται ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα, που θα περιλαμβάνει κάτι περισσότερο από…την άνοδο της θερμοκρασίας και τα ανοιχτά παράθυρα στα 25αρια τμήματα.
Χρειάζεται:
-Ενίσχυση σε ανθρώπινο δυναμικό και υποδομές. Μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, μείωση του αριθμού των μαθητών (έως 15 μαθητές στο τμήμα), αύξηση των τμημάτων υποδοχής και των ωρών ενισχυτικής διδασκαλίας σε όλα τα σχολεία. Βελτίωση των προϋποθέσεων για εξατομικευμένη αντιμετώπιση των μορφωτικών ελλειμμάτων.
-Ειδικά προγράμματα επανένταξης των παιδιών και ψυχολογικής υποστήριξης όπου κρίνεται απαραίτητο. Ένας/ μία ψυχολόγος σε κάθε σχολείο.
Κεντρικό σχέδιο μείωσης της ύλης και αναδιάταξης των διδακτικών στόχων για κάθε τάξη και βαθμίδα. Τόσο για το υπόλοιπο διάστημα που απομένει έως την λήξη του σχολικού έτους, όσο, κυρίως, αναλυτική αναδιάταξη των διδακτικών στόχων για το επόμενο σχολικό έτος.
-Υιοθέτηση των αιτημάτων των υγειονομικών των εκπαιδευτικών και των γονέων ώστε να είναι ασφαλής η λειτουργία των σχολείων.
-Άμεση αποσυμφόρηση των ΜΜΜ.
-Απόλυτη προτεραιότητα στους εμβολιασμούς των εκπαιδευτικών που επιθυμούν να εμβολιαστούν.
-Μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ σε όλα τα σχολεία από κλιμάκια του ΕΟΔΥ. Άμεση και πραγματική ιχνηλάτηση επαφών, έγκαιρο κλείσιμο τμημάτων. Νέα λειτουργικά πρωτόκολλα ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ και όχι ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑΣ.
-Τοποθέτηση του αναγκαίου νοσηλευτικού προσωπικού, παιδίατροι συνδεδεμένοι με τα σχολεία. Δωρεάν και άμεση πρόσβαση όλων των μαθητών σε όλες τις δημόσιες δομές υγείας (Κέντρα Υγείας, Νοσοκομεία κ.τ.λ.).
-Επίταξη του ιδιωτικού τομέα υγείας. Ενίσχυση του δημοσίου συστήματος υγείας με βάση τις θέσεις του υγειονομικού κινήματος (αύξηση ΜΕΘ/ΜΑΘ, πρωτοβάθμιας φροντίδας, προσλήψεις, δωρεάν μαζικά τεστ κ.λπ.)
Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων
-Να καταγράψουν προβλήματα στην καθαριότητα κλπ Να απαιτήσουν ΜΕ ΕΓΓΡΑΦΟ από το Δήμο την επίλυση των προβλημάτων
-Να ενημερώσουν τους Συλλόγους Γονέων και να ζητήσουν την ενεργή στήριξή τους.
Σε περίπτωση κρούσματος στο σχολείο:
1. Ενημερώνετε το ΔΣ του Συλλόγου καθώς και τον Σύλλογο Γονέων
2. Απαιτείτε γραπτά την άμεση απολύμανση ΟΛΗΣ της σχολικής μονάδας (όχι μόνο του τμήματος που έχει το κρούσμα) και να δημοσιοποιείτε το αίτημα σε όλους τους υπεύθυνους.
Ευχόμαστε περαστικά στους ασθενείς μαθητές/τριες και συναδέλφους μας
Καλή δύναμη σε όλες και όλους!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη