Μετά την ανακοίνωση της κατανομής των μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση, η Ελληνική Εταιρεία Φυσική για την Επιστήμη και την Εκπαίδευση κάνει λόγο για πολύ μικρό αριθμό διοριστέων Φυσικών.
«Εκπλαγήκαμε δυσάρεστα από τον μικρό αριθμό διοριστέων Φυσικών» αναφέρει, προσθέτοντας πως «ο αριθμός αυτός δεν δικαιολογείται ούτε από τον αριθμό των διδακτικών ωρών του μαθήματος της Φυσικής σε Γυμνάσιο και Λύκειο, ούτε από τα πραγματικά κενά Φυσικών στα σχολεία. Είναι δε άξιον απορίας πώς μετά από περισσότερο από μία δεκαετία χωρίς διορισμούς και τις συνταξιοδοτήσεις που ακολούθησαν την ίδια περίοδο τα οργανικά κενά, σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘ, ανέρχονται μόλις σε 84 και έτσι οι διοριστέοι φυσικοί είναι μόνο 87. Μπορεί το ΥΠΑΙΘ να δικαιολογήσει τους αριθμούς αυτούς;» διερωτάται.
Ακολουθεί η ανακοίνωση:
Το Υπουργείο Παιδείας, το τελευταίο διάστημα, έχει εξαγγείλει ένα σημαντικό αριθμό αλλαγών στο εκπαιδευτικό μας σύστημα και τη λειτουργία των σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως αλλαγές στη διοίκηση των σχολείων, αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, νέα μαθήματα και αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών των μαθημάτων της γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, ενώ θα προχωρήσει σε διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών για πρώτη φορά μετά από δώδεκα χρόνια.
Όσον αφορά στο μάθημα της Φυσικής, η ΕΕΦΕΕ, στο πλαίσιο των σκοπών της και μέσα από τους διαλόγους και τις ανακοινώσεις της, έχει ρητά δηλώσει την ανάγκη για αναβάθμιση της διδασκαλίας του μαθήματος της Φυσικής με ένα νέο σύγχρονο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών Φυσικής, καθώς και την εισαγωγή και αξιοποίηση της πειραματικής διαδικασίας στη διδασκαλία της Φυσικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Στο πλαίσιο αυτό περιμένουμε με ενδιαφέρον την ανακοίνωση των νέων προγραμμάτων σπουδών από το ΥΠΑΙΘ.
Τίθεται όμως το ερώτημα, που είναι οι Φυσικοί που θα διδάξουν το μάθημα τους;
Μετά την ανακοίνωση τoυ καθορισμού των θέσεων μονίμων εκπαιδευτικών ανά κλάδο και ειδικότητα, εκπλαγήκαμε δυσάρεστα από τον μικρό αριθμό διοριστέων Φυσικών. Ο αριθμός αυτός δεν δικαιολογείται ούτε από τον αριθμό των διδακτικών ωρών του μαθήματος της Φυσικής σε Γυμνάσιο και Λύκειο, ούτε από τα πραγματικά κενά Φυσικών στα σχολεία. Είναι δε άξιον απορίας πώς μετά από περισσότερο από μία δεκαετία χωρίς διορισμούς και τις συνταξιοδοτήσεις που ακολούθησαν την ίδια περίοδο τα οργανικά κενά, σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘ, ανέρχονται μόλις σε 84 και έτσι οι διοριστέοι φυσικοί είναι μόνο 87.
Μπορεί το ΥΠΑΙΘ να δικαιολογήσει τους αριθμούς αυτούς;
Η Φυσική ανέκαθεν αποτελούσε βασική επιστήμη, στην οποία στηρίχτηκε η επιστημονική και τεχνολογική πρόοδος. Στην εποχή μας όμως η ταχύτατη εξέλιξη της επιστήμης είχε ως επακόλουθο την εμφάνιση φαινομένων παραπληροφόρησης και ψευδοεπιστήμης. Η σωστή διδασκαλία της Φυσικής αποτελεί επιτακτική ανάγκη ώστε προσφέρονται νέες γνώσεις, να αναπτύσσονται δεξιότητες και να διαμορφώνεται ο ορθολογικός τρόπος σκέψης στους/στις μαθητές/τριες.
Έχοντας υπ’ όψιν όλα τα παραπάνω, η ΕΕΦΕΕ καλεί το ΥΠΑΙΘ να επανεξετάσει το θέμα του αριθμού των διοριστέων Φυσικών και να καλυφθούν τα κενά σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης.
Από την ΕΕΦΕΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη