Η προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας να περικόψει τα πραγματικά και σοβαρά εκπαιδευτικά κενά και να κάνει μέσα σε ένα θολό και αδιαφανές σκηνικό τοποθετήσεις μονίμων και αναπληρωτών/τριών εκπαιδευτικών δεν πρέπει να νομιμοποιηθεί από την εκπαιδευτική κοινότητα, σύμφωνα με τις Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις (ΣΥΝΕΚ).
Οι ΣΥΝΕΚ ζητούν να καλυφθούν άμεσα όλα τα πραγματικά κενά στα σχολεία και οι συμβάσεις των αναπληρωτών να είναι πλήρους ωραρίου και ετήσιες. Επίσης, απαιτούν την έγκριση των ολιγομελών τμημάτων στα σχολεία.
«Το αποκορύφωμα της ανάλγητης πολιτικής τους είναι το κόψιμο εκατοντάδων ολιγομελών τμημάτων σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ! Οι εγκρίσεις των ολιγομελών σε όλη τη χώρα δίνονται με το σταγονόμετρο, ακόμα και σε σχολεία απομακρυσμένων περιοχών, με αποτέλεσμα εκατοντάδες σχολεία να βρίσκονται αντιμέτωπα με κατάργηση τμημάτων και εκδίωξη των μαθητών/τριών τους σε άλλα σχολεία. Το αποτέλεσμα θα είναι να υπάρξει ακόμα μεγαλύτερος συνωστισμός στα τμήματα με καταστροφικές υγειονομικές και παιδαγωγικές συνέπειες» λένε οι ΣΥΝΕΚ.
Η ανακοίνωση
Αναλυτικά, η ανακοίνωση των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων:
«Εξαφάνιση κενών αναπληρωτών/τριών και κατάργηση εκατοντάδων ολιγομελών»
Δύο χρόνια τώρα η πολιτική της ΝΔ και της κ. Κεραμέως στο Υπουργείο Παιδείας χαρακτηρίζεται από εγκληματικά λάθη, αυταρχικότητα και υποκρισία. Το μόνο κριτήριο της πολιτικής τους, σε ρόλο ανάλγητων λογιστών, είναι το πώς θα κάνουν νέες περικοπές στην δημόσια εκπαίδευση. Μέσα στην προηγούμενη χρονιά, άλλαξαν το σύστημα εισαγωγής και θεσπίζοντας την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, απέκλεισαν 40.000 μαθητές/τριες από τα ΑΕΙ για τους/τις στείλει πελάτες στους σχολάρχες-χορηγούς του κόμματός της ΝΔ- και να οδηγήσει έτσι σε μαράζωμα και τελικά κατάργηση δεκάδες τμήματα ΑΕΙ. Μέσα στο καλοκαίρι έδωσαν προφορική εντολή στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να δηλώσουν τα κενά της παράλληλης στήριξης, ΕΒΠ και σχολικών νοσηλευτών/τριών ομαδοποιημένα και με τον όρο ο αριθμός τους να μην ξεπερνάει τις 2 προσλήψεις ανά σχολική μονάδα! Μετά από 2 χρόνια τηλεκπαίδευσης, που επέφεραν νέα μαθησιακά ελλείμματα και τεράστιες ψυχοκοινωνικές συνέπειες στους μαθητές και στις μαθήτριές μας, το μόνο τους μέλημα είναι να κόψουν κενά, ακόμα και εις βάρος των πιο αδύναμων μαθησιακά παιδιών.
Την ίδια στιγμή, κατά τις πρόσφατες προσλήψεις αναπληρωτών/τριών είχαμε «προτεραιοποίηση» των κενών μετά από «αξιολόγηση» που έκαναν οι Διευθυντές Εκπαίδευσης! Έτσι οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών/τριών έγιναν κεντρικά από το Υπουργείο όχι σε όλα τα κενά αλλά μόνο σε όσα αντιστοιχούν στον αριθμό των αναπληρωτών/τριών που προσλήφθηκαν! Αλήθεια με ποια κριτήρια έγινε αυτή η προτεραιοποίηση των κενών; Πώς θα υπάρξει ισότητα και δικαιοσύνη στις τοποθετήσεις των αναπληρωτών ανάλογα με τη θέση τους στον πίνακα, αν για παράδειγμα οι πρώτοι πάνε σε απομακρυσμένες περιοχές (στο νόμο 4823/2021, που ψήφισε η κυβερνητική πλειοψηφία τέλος Ιουλίου, στο άρθρο 166 προβλέπεται προτεραιότητα κάλυψης κενών στα ολιγοθέσια σχολεία) και σε επόμενη φάση σε πιο κεντρικές περιοχές; Είναι φανερό πως η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ επιδιώκει να παρακάμψει ακόμα και τα δοτά υπηρεσιακά συμβούλια που διόρισε η ίδια και να καταστήσει τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης απλά εκτελεστικά όργανα των επιλογών της και έναν βραχίονα εφαρμογής της πολιτικής των περικοπών σε όλα τα επίπεδα.
Και το αποκορύφωμα της ανάλγητης πολιτικής τους είναι το κόψιμο εκατοντάδων ολιγομελών τμημάτων σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ! Οι εγκρίσεις των ολιγομελών σε όλη τη χώρα δίνονται με το σταγονόμετρο, ακόμα και σε σχολεία απομακρυσμένων περιοχών, με αποτέλεσμα εκατοντάδες σχολεία να βρίσκονται αντιμέτωπα με κατάργηση τμημάτων και εκδίωξη των μαθητών/τριών τους σε άλλα σχολεία. Το αποτέλεσμα θα είναι να υπάρξει ακόμα μεγαλύτερος συνωστισμός στα τμήματα με καταστροφικές υγειονομικές και παιδαγωγικές συνέπειες. Ταυτόχρονα, η κατάργηση των τμημάτων αυτών θα έχει νέες συνέπειες στις θέσεις και τις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών, οδηγώντας παράλληλα στην τεχνητή μείωση των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας, αντί να αναλάβουν την ευθύνη τους και να καλύψουν το σύνολο των αναγκών των μαθητών/τριών με την πλήρη στελέχωση των σχολείων αλλά και με το επιπλέον εκπαιδευτικό προσωπικό που απαιτούν οι συνθήκες της πανδημίας, για άλλη μια φορά δείχνουν την πλήρη αδιαφορία τους για τα παιδιά μας. Όχι μόνο δεν προχωρούν στις απαραίτητες προσλήψεις, αλλά προσπαθούν με κάθε τρόπο να εξαφανίσουν κενά σε βάρος των μαθητών/τριών, των εκπαιδευτικών και της δημόσιας εκπαίδευσης.
Η προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας να περικόψει τα πραγματικά και σοβαρά εκπαιδευτικά κενά και να κάνει μέσα σε ένα θολό και αδιαφανές σκηνικό τοποθετήσεις μονίμων και αναπληρωτών/τριών εκπαιδευτικών δεν πρέπει να νομιμοποιηθεί από την εκπαιδευτική κοινότητα!
Απαιτούμε να καλυφθούν άμεσα όλα τα πραγματικά κενά. Οι συμβάσεις των αναπληρωτών/τριών να είναι πλήρους ωραρίου και ετήσιες! Να καταργηθεί ο εξευτελιστικός θεσμός των τριμήνων συμβάσεων.
Απαιτούμε την έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων. Καμία συγχώνευση καμία κατάργηση σχολείου!
Ο Σεπτέμβρης θα πρέπει να μας βρει έτοιμους για τους μεγάλους αγώνες! Η μαχόμενη εκπαίδευση θα νικήσει! Για το δημόσιο σχολείο των αναγκών μας!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη