sxoleio
George Vitsaras / SOOC
Να μη συγχωνευθούν τμήματα Γυμνασίου της Αθήνας ζητούν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί - Δεκάδες ώρες κενών και εννέα μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες σε «27αρι» τμήμα

Παράσταση διαμαρτυρίας μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών του 62ου Γυμνασίου της Αθήνας πραγματοποιήθηκε στην ΠΔΕ Αττικής, με αφορμή τη συγχώνευση τμημάτων της Β' τάξης, παρόλο που επηρεάζονται εννέα μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.

Την ίδια ώρα, όπως καταγγέλλεται, στο σχολείο εξακολουθούν να καταγράφονται κενά 40 ωρών «ακόμα και με την επιχειρούμενη συγχώνευση», ενώ δημιουργείται τμήμα 27 μαθητών, εν μέσω πανδημίας.

Οι διαμαρτυρόμενοι υπογραμμίζουν ότι η υπόσχεση επανεξέτασης του αιτήματος να μη συγχωνευθούν τα τμήματα δεν τους ικανοποιεί, καθώς «τα προβλήματα παραμένουν και ο χρόνος που περνάει τα επιδεινώνει επικίνδυνα». 

«Δηλώνουμε αποφασισμένοι να δημοσιοποιήσουμε με όλους τους τρόπους και σε όλη την κοινωνία τι συμβαίνει όταν μιλάνε για εξορθολογισμό (!) της εκπαίδευσης των παιδιών μας», σημειώνουν.

Αναλυτικά η σχετική ανακοίνωση:

Θέμα: ΚΑΜΙΑ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΤΟ 62ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΘΗΝΩΝ – ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Στις 5 Νοέμβρη (!) 2021 με γραπτή εντολή της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Αττικής, εκτελεστή από Δευτέρα 8/11/2021, έγινε συγχώνευση σε τμήματα της Β΄ τάξης (από 4 σε 3 τμήματα) του 62ουΓυμνασίου Αθήνας (Πανδώρου 13-15, Αθήνα), παρόλο που υπάρχουν 9 μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες στην τάξη αυτή. Έχοντας ήδη διανύσει το πρώτο εκπαιδευτικό δίμηνο και ενώ τα παιδιά έχουν ξεπεράσει το στάδιο προσαρμογής, μετά από δύο χρόνια χωρίς την δια ζώσης επαφή με το περιβάλλον του σχολείου και της τάξης. Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας, ως καθ’ ύλην αρμόδια, σε συνάντηση με εκπροσώπους γονιών και καθηγητών με τον προϊστάμενο, ανέφερε προφορικά ότι εισηγείται θετικά, για την διατήρηση των τμημάτων στα επίπεδα της περσινής χρονιάς αλλά ελέγχεται το αίτημα του σχολείου από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευση Αττικής.

Σημειώνουμε ότι την περασμένη χρονιά η αντίστοιχη τάξη, ως Α’, λειτούργησε με 4 τμήματα και το θέμα για συγχώνευση δεν είχε τεθεί ούτε τον Ιούνιο ούτε το Σεπτέμβριο.
Η απόφαση συγχώνευσης, έχει δυσμενείς μορφωτικές συνέπειες για τους μαθητές που φοιτούν στο σχολείο μας λόγω της αύξησης του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, αλλά επίσης και για τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, που καλούνται να μετακινηθούν σε άλλα σχολεία, ενώ είναι απαραίτητοι. Στα τμήματα, μάλιστα, των Ξένων Γλωσσών και της Γυμναστικής ο αριθμός των μαθητών φτάνει τους 27 (συμπεριλαμβανομένων των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες εντός αυτών). Με την συγχώνευση θα υπάρχουν μαθητές δύο ταχυτήτων αφού η προσπάθεια κατανομής των μαθημάτων στο ημερήσιο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου έχει δημιουργήσει ετεροβαρή κάλυψη των γνωστικών αντικειμένων με αποτέλεσμα τμήματα της ίδιας τάξης να έχουν προχωρήσει σε διαφορετικά επίπεδα στην ύλη ανά μάθημα, λόγω έλλειψης καθηγητών. Υπάρχουν τμήματα που δεν έχουν διδαχθεί αντικείμενα από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Σημειώνουμε ότι το σχολείο ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο με εβδομαδιαία κενά 115 ωρών και μετά τους διορισμούς αναπληρωτών, τον μήνα Νοέμβριο και συγκεκριμένα την προηγούμενη εβδομάδα, εξακολουθεί να έχει 40 ώρες κενά, ακόμα και με την επιχειρούμενη συγχώνευση. 

Η απόφαση αυτή επιδεικνύει αδιαφορία και για την υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών, την ώρα μάλιστα που η πανδημία βρίσκεται εκτός ελέγχου και τα κρούσματα πια είναι καθημερινά με ολόκληρα τμήματα να μετακινούνται για έλεγχο COVID-19. Μάλιστα στις 9/11/2021 τα νέα κρούσματα πανελλαδικά έφτασαν τα 8500, τα 2200 αφορούν νέους έως 17 ετών. Η κατάσταση στο σχολείο λόγω κρουσμάτων είναι μια καθημερινή πάλη με την διασπορά και την εξέταση των μαθητών ολόκληρων τμημάτων μέσω RAPIDTESTμε συνεχώς αυξητικές τάσεις σε όλα τα τμήματα. Η αύξηση του αριθμού των μαθητών σε νέα τμήματα μεγαλώνει τη διασπορά και καθιστά ανεδαφική την εφαρμογή του πρωτοκόλλου ανίχνευσης των κρουσμάτων, μιας και δεν αφορά μόνο τα τμήματα γενικής παιδείας αλλά και τα τμήματα ξένων γλωσσών και γυμναστικής (των 27 μαθητών), όπου τα παιδιά ανακατανέμονται σε νέους συνδυασμούς.

Τα παραπάνω δεν μπορούν να γίνουν ανεκτά και μαζί γονείς –μαθητές -καθηγητές δηλώνουμε την αντίθεση μας και με αποφασιστικότητα θα αντιδράσουμε ώστε να μην πραγματοποιηθεί ούτε μία συγχώνευση τμημάτων.

Την Τρίτη 9 Νοεμβρίου 2021, έγινε παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής στο γραφείο του προϊσταμένου κ. Κόσυβα, ο οποίος και υπογράφει την απόφαση συγχώνευσης, με στόχο την ανάπτυξη των επιχειρημάτων μας για την ανάκληση αυτής, μιας και η προσπάθεια για ραντεβού που είχε γίνει την προηγούμενη μέρα δεν βρήκε ανταπόκριση. Παρευρέθηκαν γονείς του σχολείου, μαθητές, ο σύλλογος διδασκόντων, ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων, αντιπροσωπεία της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων της 3ηςΔημοτικής Κοινότητας της Αθήνας και αντιπροσωπεία του ΔΣ της Ε’ ΕΛΜΕ που ανήκει το σχολείο. 

Ο Περιφερειακός Διευθυντής υποχρεώθηκε να ακούσει τα αιτήματά μας και τα επιχειρήματα, παρ΄ όλη την αρχική του αρνητική αντίδραση. Παρακολουθήσαμε μια προσπάθεια μεταφοράς ευθυνών από την περιφέρεια στην ΔΔΕ και αντίστροφα χωρίς την προσπάθεια κατανόησης και αντίληψης των καταστάσεων που αντιμετωπίζει το σχολείο. Υπήρξε μέχρι και διαβεβαίωση ότι δεν υπάρχει γραπτή θετική εισήγηση από την ΔΔΕ Α’ Αθήνας και απλώς μεταβίβαση του αιτήματος του σχολείου, για την διατήρηση των τμημάτων (Ποια η αλήθεια τελικά;). Καταλάβαμε ότι η αντίληψη της μείωσης των τμημάτων στην Περιφέρεια Αττικής είναι μια απόφαση που πρέπει να υλοποιηθεί, χωρίς να λαμβάνονται υπόψιν οι ιδιαιτερότητες που προκύπτουν τόσο από παιδαγωγικής άποψης, όσο και  σε ότι αφορά την προστασία της υγείας μαθητών, γονέων και καθηγητών.

Υπενθυμίσαμε ακόμα και τις δηλώσεις του Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας ότι θα χρησιμοποιηθούν ακόμα και αίθουσες των Δήμων για «σπάσιμο» των τμημάτων και ότι η συγχώνευση αυτή δεν αφορά τμήματα των 10 μαθητών όπως αναφέρονται σε ανακοινώσεις του.

Ακόμα υπενθυμίσαμε την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου της Αθήνας να μην υπάρξουν συγχωνεύσεις στα σχολεία του.

Η υπόσχεση επανεξέτασης που στο τέλος της συνάντησης λάβαμε, κατόπιν της επίμονης προσπάθειας μας, δεν μας ικανοποιεί και μας ανησυχεί, γιατί τα προβλήματα παραμένουν και ο χρόνος που περνάει τα επιδεινώνει επικίνδυνα. Δηλώνουμε αποφασισμένοι να δημοσιοποιήσουμε με όλους τους τρόπους και σε όλη την κοινωνία τι συμβαίνει όταν μιλάνε για εξορθολογισμό (!) της εκπαίδευσης των παιδιών μας. 

Απαιτούμε εδώ και τώρα να ανακληθεί η απόφαση συγχώνευσης για το 62Ο Γυμνάσιο της Αθήνας και να λειτουργήσει κανονικά, όπως ξεκίνησε τον Σεπτέμβρη.

Απαιτούμε άμεση και πλήρη κάλυψη των κενών του σχολείου με καθηγητές, χωρίς τον υπολογισμό της συγχώνευσης των τμημάτων.

• Η ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ 4 ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Β’ ΤΑΞΗ ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΓΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥΣ ΚΑΙ  ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ 

• ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗ ΣΩΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ

Αθήνα, 12/11/2021

Ο Σύλλογος Καθηγητών του 62ου Γυμνασίου της Αθήνας

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 62ου Γυμνασίου της Αθήνας

Το 15μελές Συμβούλιο των Μαθητών του 62ου Γυμνασίου της Αθήνας 

Το Δ.Σ. της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων του 3ηςΔημοτικής Κοινότητας Αθήνας

Το Δ.Σ. της Ε’ ΕΛΜΕ ΑΘΗΝΑΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

VOUCHER 1250 Ευρώ σε εργαζόμενους και ανέργους του ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ: Αιτήσεις εδώ

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/10

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα