Παράσταση διαμαρτυρίας στη Δευτεροβάθμια Διεύθυνση Δυτικής Θεσσαλονίκης διοργανώνει η Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, τη Δευτέρα στις 14:30.
Όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή της, «αρχές Δεκέμβρη κι ακόμα μετράμε εκατοντάδες χιλιάδες σε όλη τη χώρα και δεκάδες χιλιάδες στις δύο Διευθύνσεις της Θεσσαλονίκης, χαμένες ώρες διδασκαλίας για τους μαθητές.150 κενά μόνο στη Δυτική Θεσσαλονίκη! 50 στη γενική, 25 στην παράλληλη, 25, στα τμήματα ένταξης και 50 στην ενισχυτική».
«Οι συνολικές προσλήψεις των αναπληρωτών, όχι μόνο δεν αντιστοιχούν στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων για να λειτουργήσουν με μέτρα προστασίας και να ανταποκρίνονται στις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, είναι λιγότερες από τις συνολικές που έγιναν πέρσι» αναφέρει η Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.
«Τα στοιχεία αποδεικνύουν ότι οι 5.400 διορισμοί που έγιναν ως αποτέλεσμα των αγώνων δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες των σχολείων» προσθέτει και υπογραμμίζει ότι «οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών γίνονται χωρίς στοιχειώδη κριτήρια διαφάνειας και αντικειμενικότητας».
Η ανακοίνωση
Αναλυτικά, η ανακοίνωση της Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης:
Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά και σε όλες τις δομές εκπαίδευσης
Όχι στις υποχρεωτικές υπερωρίες και τους εκβιασμούς
Όλοι στην παράσταση διαμαρτυρίας στη ΔΔΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣ\ΝΙΚΗΣ , Δευτέρα 29/11, 2.30μμ
Αρχές Δεκέμβρη κι ακόμα μετράμε εκατοντάδες χιλιάδες σε όλη τη χώρα και δεκάδες χιλιάδες στις δύο Διευθύνσεις της Θεσσαλονίκης, χαμένες ώρες διδασκαλίας για τους μαθητές. 150 κενά μόνο στη Δυτική Θεσσαλονίκη! 50 στη γενική, 25 στην παράλληλη, 25, στα τμήματα ένταξης και 50 στην ενισχυτική.
Ενώ διανύουμε μια περίοδο νέας όξυνσης της πανδημίας και τα σχολεία έχουν γεμίσει κρούσματα, το υπουργείο πασχίζει να προωθήσει την αξιολόγηση, επιβάλλει συγχωνεύσεις και δημιουργία τμημάτων 26-28 παιδιών, περιορισμούς στις προσλήψεις εκπαιδευτικών και σχολικών καθαριστ(ρι)ών, ακυρώνοντας κάθε προσπάθεια πρόληψης από τον κορονοϊό, μέτρα που ξεκάθαρα στοχεύουν στην περαιτέρω περικοπή των δαπανών της εκπαίδευσης ,στα πλαίσια της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής των περιορισμών και της λιτότητας.
Η «αναβάθμιση του σχολείου» (ο εύηχος παραπλανητικός τίτλος της αξιολόγησης) αποδεικνύεται καθημερινά ότι οδηγεί σε εργασιακή εξόντωση των εκπαιδευτικών, χιλιάδες απολύσεις αναπληρωτών και ένταση της τρομοκρατίας και του αυταρχισμού.
Οι συνολικές προσλήψεις των αναπληρωτών, όχι μόνο δεν αντιστοιχούν στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων για να λειτουργήσουν με μέτρα προστασίας και να ανταποκρίνονται στις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, είναι λιγότερες από τις συνολικές που έγιναν πέρσι. Πολλοί αναπληρωτές έμειναν άνεργοι μετά το μπαράζ συγχωνεύσεων (εφαρμογή του αντιεκπαιδευτικού νόμου για την αξιολόγηση, ν. 4823/2021) το προηγούμενο διάστημα που δείχνει και την επιδίωξη να αυξήσουν τον αριθμό των μαθητών/τμήμα (ήδη λειτουργούν με 27 και 28 μαθητές), να κλείσουν μαζικά τμήματα και σχολεία. Η επιχειρούμενη, μέσω της αξιολόγησης, κατηγοριοποίηση τους θα βάλει σε κίνδυνο χιλιάδες οργανικές θέσεις και θα χτυπήσει πιο βαθιά τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.
Το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών δέχεται ευθεία επίθεση με την ανάθεση υποχρεωτικών υπερωριών στους συναδέλφους. Σπάνε κενά και μοιράζουν τις ώρες στους υπάρχοντες συναδέλφους, παραβιάζουν ακόμα και το αναλυτικό πρόγραμμα, μειώνοντας τις προβλεπόμενες ώρες του κάθε μαθήματος με πρόσχημα “να κάνει κάθε τμήμα έστω και μια ώρα”, αφού συστηματικά αρνούνται να προσλάβουν αναπληρωτές και να καλύψουν όλα τα κενά. Πρωταγωνιστές οι Διευθυντές εκπαίδευσης, τα νόθα ΠΥΣΔΕ και οι Διευθυντές σχολείων που απαιτούν από τους συναδέλφους να αναλάβουν υπερωρίες, αντί να ζητήσουν αυτό που απαιτούν οι συνάδελφοι, να γίνουν προσλήψεις αναπληρωτών για να καλυφτούν τα κενά και όχι με υποχρεωτικές υπερωρίες.
Οι συνολικές προσλήψεις των αναπληρωτών στη Διεύθυνση Δυτικής Θεσσαλονίκης τώρα, μετά από τέσσερις φάσεις προσλήψεων στη γενική παιδεία και στην ειδική αγωγή, είναι 400, ενώ πέρσι ήταν 502. Ακόμη και αν υπολογίσουμε και τους 113 νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς που τοποθετήθηκαν στα σχολεία , οι προσλήψεις που έγιναν μετά από τέσσερις φάσεις τοποθετήσεων δεν επαρκούν για να λειτουργήσουν τα σχολεία με όλα τα κενά καλυμμένα. Η κατάσταση με τα πραγματικά κενά στα σχολεία είναι ακόμη πιο δραματική γιατί οι συνταξιοδοτήσεις φέτος έφτασαν τις 233. Κανείς εκπαιδευτικός δεν έχει λάβει άδεια ειδικού σκοπού με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι άδειες για λόγους υγείας.
Πέρσι οι συνολικές προσλήψεις των αναπληρωτών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ήταν 15.789, ενώ μέχρι τώρα για τη φετινή χρονιά προσλήφθηκαν 11.612 ( 5.944 στη Ά φάση, 1.847 στη Β΄, 1.805 στη Γ΄ και 2016 στη Δ΄). Χιλιάδες είναι τα κενά σε όλες τις δομές εκπαίδευσης ακόμη, και αν υπολογίσουμε και τους 5.400 εκπαιδευτικούς που διορίστηκαν στη δευτεροβάθμια γιατί αυξήθηκαν κατακόρυφα οι συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών (3.700 στη δευτεροβάθμια), καθώς και οι άδειες εκπαιδευτικών για λόγους υγείας.
Η κατάσταση με τις προσλήψεις αναπληρωτών στην ειδική αγωγή είναι δραματική γιατί δεν καλύπτουν όλες τις ώρες που προβλέπονται για τους μαθητές με ειδικά προβλήματα. Έχουν καλυφθεί σχεδόν μόνο τα μισά κενά σε σχέση με πέρσι. Στην παράλληλη προσδιορίζουν τα κενά ώστε σε κάθε σχολική μονάδα να μην προσλαμβάνονται πάνω από δύο συνάδελφοι!
Κανείς αναπληρωτής δεν έχει προσληφθεί για την ενισχυτική διδασκαλία.
Τα στοιχεία αποδεικνύουν ότι οι 5.400 διορισμοί που έγιναν ως αποτέλεσμα των αγώνων δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες των σχολείων.
Οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών γίνονται χωρίς στοιχειώδη κριτήρια διαφάνειας και αντικειμενικότητας, τα κενά δεν δημοσιοποιούνται, δίνονται προεπιλεγμένα και όχι όλα και ότι κενά δίνονται στους συναδέλφους δίνονται στον κάθε αναπληρωτή ξεχωριστά. Όλα εν κρυπτώ! Η Διεύθυνση μετά από διαμαρτυρίες των ΕΛΜΕ και των εκπαιδευτικών, αποδέχθηκε να μην ισχύσουν οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών μέσω ΟΠΣΥΔ και να δημοσιοποιηθούν τα κενά πριν από κάθε κατηγορία τοποθετήσεων. Αυτό εφαρμόστηκε στις τοποθετήσεων των μονίμων σε λειτουργικά κενά και μόνο στις δύο πρώτες φάσεις των τοποθετήσεις των αναπληρωτών και με προβλήματα στη Β΄ φάση που άλλαζαν τα κενά χωρίς αιτιολόγηση. Δύο φορές ανακοίνωσαν τα κενά για τις τοποθετήσεις στη γενική παιδεία, αλλά και τις δύο φορές άλλαξαν τις λίστες με τα κενά. Κενά στην Γ΄ και Δ΄ φάση δεν ανακοινώθηκαν καθόλου. Για τη Διεύθυνση δεν υπάρχουν όροι ισοτιμίας και δικαιοκρισίας μεταξύ όλων των εκπαιδευτικών, υπάρχει μόνο η αντιεκπαιδευτική πολιτική και αυτήν υπηρετεί!
Απαιτούμε – διεκδικούμε
Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά σε όλες τις εκπαιδευτικές δομές.
Όχι υποχρεωτικές υπερωρίες. Τα κενά να καλυφθούν από αναπληρωτές.
Διαφανείς διαδικασίες σε όλες τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών.
Οι Διοικήσεις να κατοχυρώσουν στους αναπληρωτές το δικαίωμα των ενστάσεων.
Να σταματήσουν τις συμπτύξεις τμημάτων - 15 μαθητές στο τμήμα
Πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα για τους αναπληρωτές.
Να εγκριθούν τα λεγόμενα ολιγομελή σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε
Να γίνουν τώρα μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών (ΕΒΠ και ΕΕΠ) για να καλυφθούν όλες οι ανάγκες.
Όχι στις περικοπές των κενών στην ειδική αγωγή. Να καλυφθούν όλες οι ώρες στους μαθητές.
Να ανακοινωθούν όλα τα κενά στην ειδική αγωγή, όπως ζητήθηκαν από τα σχολεία.
ΜΕΤΡΑ ΤΩΡΑ για τη διασφάλιση της υγείας μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών, για να παραμείνουν τα σχολεία ανοιχτά
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη