«Η κυβέρνηση επιλέγει ξεκάθαρα για μία ακόμη φορά, να στείλει μαθητές και εκπαιδευτικούς ανοχύρωτους πίσω στα σχολεία» επισημαίνει σε ανακοίνωσή του το «Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών» για τα νέα μέτρα που ανακοινώθηκαν για τη λειτουργία των σχολείων μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων.
«Κανένα νέο μέτρο ούτε τώρα με τα κρούσματα να ξεπερνούν κάθε μέρα το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. 50.000 κρούσματα χτες και η κυβέρνηση συνεχίζει να "σφυρίζει αδιάφορα"» προσθέτουν οι εκπαιδευτικοί.
«Το τρίτο τεστ την εβδομάδα που άφηνε να εννοηθεί-διαρρεύσει η Κυβέρνηση ότι θα ισχύει μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων λόγω της πολύ σοβαρής κατάστασης, θα ισχύσει τελικά μόνο για την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων» διευκρινίζουν.
Στη συνέχεια, αναφέρουν μεταξύ άλλων ότι «ούτε κουβέντα φυσικά για παροχή ασφαλών μασκών ή μοριακών τεστ, όπως συμβαίνει σε άλλους χώρους με συνωστισμό, γιατί προφανώς δεν θέλει η Κυβέρνηση της ΝΔ ούτε αυτό το μικρό κόστος να αναλάβει».
Τέλος, προτείνουν τη διοργάνωση πανεκπαιδευτικής κινητοποίησης την ερχόμενη εβδομάδα, πχ την Τετάρτη 12 Ιανουαρίου και ζητούν κατάργηση της τροπολογίας που αύξησε στους 25 τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα, αραίωση των τμημάτων, μείωση των μαθητών στα σχολικά λεωφορεία, παροχή μασκών υψηλής προστασίας σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, δωρεάν PCR test για μαθητές και εκπαιδευτικούς, ολιγοήμερο κλείσιμο τμήματος και ουσιαστική ιχνηλάτιση, προσλήψεις αναπληρωτών πλήρους ωραρίου και προσλήψεις επιπλέον προσωπικού καθαριότητας.
Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών
Αναλυτικά, η ανακοίνωση του Αυτόνομου Δικτύου Εκπαιδευτικών των Αγωνιστικών, Προοδευτικών Ενωτικών Κινήσεων Π.Ε.:
Στο ίδιο έργο θεατές βρεθήκαμε, μετά τις δηλώσεις του Υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης, για την επιστροφή των μαθητών στις τάξεις στις 10 Ιανουαρίου. Μετά τις τελευταίες έρευνες για την απίστευτα γρήγορη μετάδοση της νέας μετάλλαξης, όλοι περίμεναν πως η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ θα πάρει επιτέλους κάποια σοβαρά μέτρα για να προστατεύσει τόσο τους μαθητές όσο και τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους. Μια αναγκαία πολιτική απόφαση για τη δημόσια υγεία που διαψεύστηκε πανηγυρικά από την προβλέψιμη εδώ και καιρό, πλέον, υπουργό παιδείας.
Η επιτροπή των εμπειρογνωμόνων συνεδρίασε ουσιαστικά για να ανακοινώσει, αυτά που είχε ήδη προαποφασίσει, η κυβέρνηση, και διέρρεε στα ΜΜΕ τις τελευταίες μέρες!!! Τη στιγμή που η μετάλλαξη 0 καλπάζει σε ολόκληρη την Ευρώπη και μαστίζει χώρες σε όλο τον κόσμο, η κυβέρνηση επιλέγει ξεκάθαρα για μία ακόμη φορά, να στείλει μαθητές και εκπαιδευτικούς ανοχύρωτους πίσω στα σχολεία.
Όλο το προηγούμενο διάστημα-και παρά τις εκκλήσεις και προτάσεις τόσο της εκπαιδευτικής όσο και της επιστημονικής κοινότητας κανένα μέτρο προς την κατεύθυνση για την αραίωση των μαθητών στις τάξεις, τις ασφαλείς υγειονομικά μετακινήσεις των μαθητών, την ασφαλή λειτουργία του ολοήμερου σχολείου όπου εκ των πραγμάτων συγκεντρώνονται μαθητές από όλα τα τμήματα και έρχονται σε επαφή διαφορετικές ηλικιακές ομάδες, τη βελτίωση των συνθηκών καθαριότητας των σχολείων, τον προληπτικό διαγνωστικό έλεγχο από κλιμάκια του ΕΟΔΥ, δεν πάρθηκαν, όπως θα έπρεπε, από το Υπουργείο Παιδείας και την κυβέρνηση.
Αντίθετα, τα σχολεία, όπως και η υγεία, στα 2 χρόνια πανδημίας έχουν εγκαταλειφθεί στη μοίρα τους.
Κανένα νέο μέτρο ούτε τώρα με τα κρούσματα να ξεπερνούν κάθε μέρα το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. 50.000 κρούσματα χτες και η κυβέρνηση συνεχίζει να "σφυρίζει αδιάφορα"...
Το τρίτο τεστ την εβδομάδα που άφηνε να εννοηθεί-διαρρεύσει η Κυβέρνηση ότι θα ισχύει μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων λόγω της πολύ σοβαρής κατάστασης, θα ισχύσει τελικά μόνο για την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων.
Η μοναδική αλλαγή είναι ότι σε περίπτωση κρούσματος, τα τεστ θα γίνονται από όλους και όχι μόνο από τις κοντινές επαφές στο σχήμα του σταυρού, που ίσχυε πριν. Ήρθε, δηλαδή, να επικυρώσει αυτό που ούτως ή άλλως έπρατταν οι περισσότεροι γονείς προληπτικά για να είναι βέβαιοι για την υγεία των παιδιών τους.
Επιπλέον μετά τη διαρροή μέλους της επιτροπής εμπειρογνωμόνων ότι το 50 + 1 δεν ήταν πρόταση των εμπειρογνωμόνων την προηγούμενη φορά, η κυβέρνηση εμμονικά και εγκληματικά ανεύθυνη εμμένει στο 50 +1 παρά τις έντονες διαφωνίες πολλών ειδικών και εμπειρογνωμόνων, οι οποίοι τονίζουν πως τα σχολεία είναι τεράστιες εστίες διασποράς.
Ούτε κουβέντα φυσικά για παροχή ασφαλών μασκών ή μοριακών τεστ, όπως συμβαίνει σε άλλους χώρους με συνωστισμό, γιατί προφανώς δεν θέλει η Κυβέρνηση της ΝΔ ούτε αυτό το μικρό κόστος να αναλάβει. Προτιμά να κατασπαταλά χωρίς φειδώ χρήματα σε ημετέρους, σε απευθείας αναθέσεις και σε φιέστες αδιαφορώντας για την υγεία και την παιδεία του ελληνικού λαού αλλά και για την οικονομική επιβάρυνση των νοικοκυριών. Η απόφαση-κοροϊδία για το άνοιγμα των σχολείων χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο ήταν ειλημμένη για αυτό και είχε διαρρεύσει εδώ και καιρό σε όλα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Ότι όμως δεν θα άλλαζε απολύτως τίποτα στα μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων δεν το περίμενε πραγματικά κανείς. Είναι προφανές ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, εκτός από ανίκανη, είναι πλέον εγκληματικά ανεύθυνη και επικίνδυνη απέναντι στα παιδιά του ελληνικού λαού κι απέναντι στους εκπαιδευτικούς. Εμείς θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για ανοιχτά αλλά και ασφαλή υγειονομικά σχολεία και καλούμε να συστρατευτούν όλες οι δυνάμεις γύρω από αυτόν τον κοινό αγώνα.
Απαιτούμε ΤΩΡΑ:
Κατάργηση της τροπολογίας Ν.Δ. που αύξησε στους 25 τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα.
Αραίωση των τμημάτων, σε συνεργασία με τους Δήμους της χώρας για εξεύρεση χώρων ή εναλλακτικών τρόπων διαχείρισης έστω και τώρα, με ταυτόχρονες προσλήψεις εκπαιδευτικών.
Μείωση των μαθητών στα σχολικά λεωφορεία-μετακινήσεις από και προς το σχολείο- στο 50% από το 100% που είναι σήμερα σε πληρότητα.
Παροχή μασκών υψηλής προστασίας σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Δωρεάν επαναλαμβανόμενα PCR test για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Ολιγοήμερο κλείσιμο τμήματος, και ουσιαστική ιχνηλάτιση, εφόσον βρεθεί θετικό κρούσμα σε μαθητή –μαθήτρια ή εκπαιδευτικό του τμήματος και άνοιγμα μετά τη διαπίστωση ότι δεν φέρουν τον ιό οι μαθητές και εκπαιδευτικοί του τμήματος.
Προσλήψεις αναπληρωτών πλήρους ωραρίου στη διάθεση των διευθύνσεων για γρήγορη αναπλήρωση εκπαιδευτικών που θα βρεθούν θετικοί.
Προσλήψεις επιπλέον προσωπικού καθαριότητας και μετατροπή όλων των υπαρχόντων σε πλήρους ωραρίου. Παροχή συστημάτων αερισμού των αιθουσών όπως γίνεται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών Π.Ε. καταγγέλλει την πολιτική και επικοινωνιακή διαχείριση της σοβαρής αυτής κατάστασης από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ που αφορά την υγεία 1,5 εκατομμύριο μαθητών και εκπαιδευτικών. Τρανό παράδειγμα η Υπουργός Παιδείας καλεί σήμερα το απόγευμα τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες, 1 μέρα μετά τις επίσημες ανακοινώσεις, για να συζητήσουμε για το άνοιγμα των σχολείων, να συζητήσουμε για τις θέσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας που έχουμε καταθέσει δημόσια σε κάθε φάση και περίσταση αυτής της υγειονομικής κρίσης και δεν έχουν ληφθεί ΠΟΤΕ υπόψη- από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ. Προτείνουμε επομένως την άμεση παρέμβαση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας και την ξεκάθαρη τοποθέτηση όλων των παρατάξεων του ΔΣ της ΔΟΕ για την πραγματοποίηση :
Πανεκπαιδευτικής κινητοποίησης την ερχόμενη εβδομάδα πχ την Τετάρτη 12 Ιανουαρίου.
Συναντήσεις με εκπροσώπους των κοινοβουλευτικών κομμάτων.
Συνάντηση με εκπροσώπους της ιατρικής επιστημονικής κοινότητας.
Διερεύνηση θεσμικών και νομικών ενεργειών για τη διασφάλιση της προστασίας εκπαιδευτικών και μαθητών.
Αυτόνομο ΔΙΚΤΥΟ Εκπαιδευτικών
Αγωνιστικών, Προοδευτικών και Ενωτικών Κινήσεων Π.Ε.
ΕΝΟΤΗΤΑ - ΑΓΩΝΑΣ – ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη