Κινητοποίηση για τα κενά εκπαιδευτικών τρεις και τέσσερις μήνες μετά την έναρξη των μαθημάτων και τα ελλιπή μέτρα στα σχολεία εν μέσω πανδημίας πραγματοποίησαν την Τετάρτη μαθητές και γονείς των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων.
Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων, «τα προβλήματα των καλλιτεχνικών σχολείων, όπως και αυτά των μουσικών, δεν επιλύονται με μία απλή γραφειοκρατική διαχείριση. Η άποψη αυτή εκφράστηκε από κοινού από τους εκπροσώπους των γονιών και των μαθητών. Για μας είναι ζήτημα πολιτικών προτεραιοτήτων και το μόνο κόστος που μας αφορά είναι το κοινωνικό, αυτό που προκύπτει από την μεθοδευμένη απαξίωση της εκπαίδευσης και της υγείας των παιδιών μας και των οικογενειών μας. Η μόνη οδός την οποία μπορούμε, επιθυμούμε και δεσμευόμαστε πως θα ακολουθήσουμε είναι αυτή της επίμονης, ανυποχώρητης, αποφασιστικής διεκδίκησης των δικαιωμάτων των παιδιών μας».
Αναλυτικά η ενημέρωση για την κινητοποίηση της Τετάρτης έξω από το υπουργείο Παιδείας:
Σήμερα Τετάρτη 19 Ιανουαρίου 2022, 11:30 π.μ, έλαβε χώρα έξω από το Υπουργείο Παιδείας διαμαρτυρία μαθητών οι οποίοι φοιτούν στα τέσσερα Καλλιτεχνικά Σχολεία του νομού Αττικής (Καλλιτεχνικό Σχολείο Αθήνας, Καλλιτεχνικό Σχολείο Περιστερίου, Καλλιτεχνικό Σχολείο Γέρακα, Καλλιτεχνικό Σχολείο Δραπετσώνας – Κερατσινίου) με την συμμετοχή και την στήριξη της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων και εκπαιδευτικών οι οποίοι υπηρετούν σε καλλιτεχνικά σχολεία. Ανάλογες δυναμικές, κατά τόπους κινητοποιήσεις διοργανώθηκαν από την σχολική κοινότητα των Καλλιτεχνικών Σχολείων Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης, Κοζάνης και Ηρακλείου Κρήτης.
Κατά την διάρκεια της μαθητικής κινητοποίησης έγινε συνάντηση εκπροσώπου της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων καθώς και εκπροσώπου των μαθητών με εκπρόσωπο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Οι γονείς και οι μαθητές εκφράσαμε την έντονη διαμαρτυρία μας για την καθυστέρηση στην πρόσληψη εκπαιδευτικών χορού και κινηματογράφου αλλά και για το σύνολο των εκπαιδευτικών κενών. Τονίσαμε το απαράδεκτο γεγονός οι μαθητές να καταλήγουν να έχουν εκπαιδευτικούς, και ιδιαίτερα τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, τρεις ή ακόμα και τέσσερις μήνες μετά την έναρξη των μαθημάτων. Διαμαρτυρηθήκαμε για την έλλειψη κατάλληλων κτηριακών υποδομών και εργαστηριακού εξοπλισμού, το κόστος για την προμήθεια του οποίου υποχρεώνονται να καλύψουν οι γονείς. Αναφερθήκαμε, επίσης, στην ανάγκη να αλλάξει η Κοινή Υπουργική Απόφαση 50025/2018 - ΦΕΚ 4217/Β/26-9-2018 με την οποία τίθενται χιλιομετρικοί περιορισμοί στην μετακίνηση των μαθητών των καλλιτεχνικών σχολείων (3.000 μέτρα απόσταση της οικίας του μαθητή γυμνασίου από την σχολική μονάδα και 5.000 μέτρα απόσταση της οικίας του μαθητή λυκείου από την σχολική μονάδα). Απαιτήσαμε την αραίωση των μαθητών στα τμήματα και την αλλαγή του πρωτοκόλλου μετακίνησης των μαθητών οι οποίοι, σε αντίθεση με τα λοιπά ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα, μετακινούνται σε μέσα τα οποία έχουν 100% πληρότητα. Τέλος θέσαμε το αίτημα να μην εφαρμοστεί η Τράπεζα Θεμάτων και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής.
Οι απαντήσεις τις οποίες λάβαμε δεν θεωρούμε πως ικανοποιούν τα αιτήματά μας. Παρά το γεγονός πως για το πρώτο θέμα της κάλυψης των εκπαιδευτικών κενών ειδικοτήτων λάβαμε την υπόσχεση πως θα επιλυθεί μέσα στο επόμενο διάστημα (αναμένουμε την λύση του προβλήματος διατηρώντας τις αμφιβολίες μας για το αν αυτή θα είναι οριστική, με δεδομένη την παγίωση στην πράξη της καθυστερημένης έλευσης των εκπαιδευτικών στα σχολεία μας τα τελευταία χρόνια), η απάντηση για τα λοιπά εκπαιδευτικά κενά («κάναμε χιλιάδες προσλήψεις φέτος») δεν αποτελεί εχέγγυο ή δέσμευση για την άμεση επίλυση του ζητήματος. Η κατοχύρωση του επιπέδου σπουδών των μαθητών οι οποίοι φοιτούν στα καλλιτεχνικά σχολεία θα μεταφερθεί ως αίτημα στον αρμόδιο υφυπουργό. Στο θέμα του εξοπλισμού και των κτηριακών υποδομών το ΥΠΑΙΘ δηλώνει αναρμόδιο και μας παραπέμπει είτε στις Περιφερειακές Διοικήσεις είτε στους Δήμους. Για το θέμα των μετακινήσεων λάβαμε την απάντηση πως θα μεταφερθεί το αίτημα και το εκπληκτικό, κατά την άποψή μας, σχόλιο πως το Υπουργείο πράττει όπως ακριβώς γνωμοδοτούν οι λοιμοξιολόγοι! Ποιος λοιμοξιολόγος αλήθεια έχει γνωμοδοτήσει για 100% πληρότητα στα μέσα μετακίνησης των μαθητών και για το πρωτόκολλο 50%+1;
Η Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων θεωρεί πως για την επίλυση των παραπάνω προβλημάτων απαιτείται πολιτική απόφαση τόσο του ΥΠΑΙΘ όσο και της κυβέρνησης. Τα προβλήματα των καλλιτεχνικών σχολείων, όπως και αυτά των μουσικών, δεν επιλύονται με μία απλή γραφειοκρατική διαχείριση. Η άποψη αυτή εκφράστηκε από κοινού από τους εκπροσώπους των γονιών και των μαθητών. Για μας είναι ζήτημα πολιτικών προτεραιοτήτων και το μόνο κόστος που μας αφορά είναι το κοινωνικό, αυτό που προκύπτει από την μεθοδευμένη απαξίωση της εκπαίδευσης και της υγείας των παιδιών μας και των οικογενειών μας. Η μόνη οδός την οποία μπορούμε, επιθυμούμε και δεσμευόμαστε πως θα ακολουθήσουμε είναι αυτή της επίμονης, ανυποχώρητης, αποφασιστικής διεκδίκησης των δικαιωμάτων των παιδιών μας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη