Το υπουργείο Παιδείας ετοιμάζεται να πραγματοποιήσει το δεύτερο τρίμηνο του 2022, σε εθνικό επίπεδο εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για τις/ους μαθητ(ρι)ες της ΣΤ΄ τάξης και της Γ’ τάξης των Γυμνασίων (12.000 μαθητές σε επιλεγμένες σχολικές μονάδες της χώρας).
«Με τις εξετάσεις PISA το ΥΠΑΙΘ επιχειρεί να μεταβιβάσει τις ολέθριες συνέπειες των πολιτικών του στη δημόσια εκπαίδευση, σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς» αναφέρει σε ανακοίνωση της η Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.
«Επιδιώκει να βρει ένα μετρήσιμο μέγεθος για την εκπαιδευτική διαδικασία μέσω σταθμισμένων τεστ με βάση τις επιδόσεις των μαθητών και άμεση συσχέτιση τους με την αξιολόγηση σχολείων κι εκπαιδευτικών που θα οδηγήσει σε κατηγοριοποίηση των σχολείων, συγχωνεύσεις και κλείσιμό τους αλλά και απολύσεις εκπαιδευτικών» προσθέτει.
«Δια μέσου του εκβιασμού των «καλών» αποτελεσμάτων επιδιώκουν να δημιουργήσουν εκείνα τα εργαλεία ώστε να δώσουν δικαιολογίες για συνολική και σε αντιδραστική κατεύθυνση μετάλλαξη του εκπαιδευτικού συστήματος και τελικά να οδηγήσουν στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και στον ανταγωνισμό» επισημαίνει η Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης για τις εξετάσεις Pisa.
Στη συνέχεια, ζητά «να μην επιτρέψουμε να «νεκρώσει» η γνώση και η κριτική σκέψη, κάθε ζωντανή λειτουργία του δημόσιου σχολείου, και να μετατραπεί σε τυποποιημένη μετρήσιμη δεξιότητα, τόση και αυτή που απαιτεί η αγορά».
Για τον λόγο αυτό οργανώνει καμπάνια ενημέρωσης των εκπαιδευτικών και των γονέων των μαθητών και καλεί τους εκπαιδευτικούς να ζητήσουν να τεθεί το θέμα στους Συλλόγους Διδασκόντων και να απορρίψουν τη συμμετοχή των σχολείων στον διαγωνισμό.
Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών
Αναλυτικά, η ανακοίνωση της Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης:
Το υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει να πραγματοποιήσει το δεύτερο τρίμηνο του 2022, σε εθνικό επίπεδο εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για τις/ους μαθητ(ρι)ες της ΣΤ΄ τάξης και της Γ’ τάξης των Γυμνασίων (12.000 μαθητές σε επιλεγμένες σχολικές μονάδες της χώρας).
Σε συνέντευξή της η υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι "συνιστά ένα εργαλείο αποτίμησης της παρεχόμενης εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού συστήματος, της εφαρμογής των προγραμμάτων σπουδών, του βαθμού επίτευξης προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων".
Ποια είναι η αλήθεια για τις εξετάσεις PISA;
Το 2014 συγκεντρώθηκαν χιλιάδες υπογραφές γονιών, εκπαιδευτικών και ακαδημαϊκών εκφράζοντας έντονη ανησυχία για τις επιπτώσεις των τεστ PISA και καλούσαν σε παύση της διεξαγωγής του γιατί συμβάλει στη δραματική αύξηση της εξάρτησης από ποσοτικές μετρήσεις γεγονός που αύξησε τη χρήση σταθμισμένων τεστ για την αξιολόγηση μαθητών, εκπαιδευτικών και σχολείων και το οποίο κατατάσσει και αποδίδει ταμπέλες σε όλους αυτούς στη βάση των επιδόσεων τους σε αυτά τα αμφιβόλου εγκυρότητας τεστ. Αποσπά την προσοχή από τομείς που είναι αδύνατο (ή λιγότερο δυνατό) να μετρηθούν, με καταστροφικές επιπτώσεις για τα συστήματα εκπαίδευσης. Ο ΟΟΣΑ ενισχύει τον οικονομικό ρόλο των δημόσιων σχολείων και προτείνει συνεργασίες ιδιωτικού και δημόσιου τομέα και με πολυεθνικές κερδοσκοπικές επιχειρήσεις. Κυρίως όμως, βλάπτει τα παιδιά μας και προσανατολίζει σε προσχεδιασμένα μαθήματα από «προμηθευτές» που βρίσκονται έξω από το σχολείο.
Όλα τα παραπάνω είναι μόνο μερικές απλές και αυτονόητες αλήθειες.
Υπάρχουν και χειρότερες
Με τις εξετάσεις PISA το ΥΠΑΙΘ επιχειρεί να μεταβιβάσει τις ολέθριες συνέπειες των πολιτικών του στη δημόσια εκπαίδευση, σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς.
Επιδιώκει να βρει ένα μετρήσιμο μέγεθος για την εκπαιδευτική διαδικασία μέσω σταθμισμένων τεστ με βάση τις επιδόσεις των μαθητών και άμεση συσχέτιση τους με την αξιολόγηση σχολείων κι εκπαιδευτικών που θα οδηγήσει σε κατηγοριοποίηση των σχολείων, συγχωνεύσεις και κλείσιμό τους αλλά και απολύσεις εκπαιδευτικών.
Το PISA αποθεώνει τις μετρήσεις, κατατάσσει, κατηγοριοποιεί και υποκινεί τον ανταγωνισμό και τελικά την υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, υποβαθμίζει τις γνώσεις σε πληροφορίες, διαστρεβλώνει και υποβιβάζει τη διδασκαλία και τη μάθηση, τις καθοδηγεί ώστε να προσαρμόζονται στην ανταπόκριση στις εξετάσεις και να απομακρύνονται όλο και περισσότερο από τη γνώση και την κριτική σκέψη, τελικά «προπονεί» τους μαθητές για τέτοιου είδους εξετάσεις αντί να τους διδάσκει, τους καταρτίζει αντί να τους εκπαιδεύει.
Οι εξετάσεις PISA έχουν συγκεκριμένες στοχεύσεις:
Δια μέσου του εκβιασμού των «καλών» αποτελεσμάτων επιδιώκουν να δημιουργήσουν εκείνα τα εργαλεία ώστε να δώσουν δικαιολογίες για συνολική και σε αντιδραστική κατεύθυνση μετάλλαξη του εκπαιδευτικού συστήματος και τελικά να οδηγήσουν στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και στον ανταγωνισμό.
Οι εξετάσεις PISA μόνο αθώες δεν είναι!
Να μην επιτρέψουμε να «νεκρώσει» η γνώση και η κριτική σκέψη, κάθε ζωντανή λειτουργία του δημόσιου σχολείου, και να μετατραπεί σε τυποποιημένη μετρήσιμη δεξιότητα, τόση και αυτή που απαιτεί η αγορά.
-Οργανώνουμε καμπάνια πολύπλευρης ενημέρωσης των συναδέλφων και των γονιών
Καλούμε:
-τους εκπαιδευτικούς των σχολείων να ζητήσουν να τεθεί το θέμα στους Σ.Δ. και να απορρίψουν τη συμμετοχή των σχολείων τους στο διαγωνισμό
Την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ να πάρουν θέση και μέτρα για την αντιμετώπιση του ζητήματος.
Η Πρόεδρος Η Γραμματέας Τραγάκη Δήμητρα Πολίτου Μαρία |
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη