Διορισμοί εκπαιδευτικών: «Αυξάνουν τους αναπληρωτές για να καταργήσουν τη μονιμότητα»
«Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε προσλήψεις με τρίμηνες συμβάσεις και κατακρεούργησε τις κανονικές συμβάσεις αναπληρωτών για να καλύψει λειτουργικά κενά»

«Πανηγυρίζει η κυβέρνηση για τους 11.700 διορισμούς που έγιναν πέρσι, χωρίς καμία δέσμευση για μαζικούς διορισμούς φέτος, όταν τα κενά φτάνουν τις 50.000» επισημαίνει η Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης και ζητά να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά με μόνιμους διορισμούς.

«Οι αναπληρωτές πλέον αντί να αποτελούν εκπαιδευτικούς που καλύπτουν έκτακτες ανάγκες, αποτελούν εκπαιδευτικούς που καλύπτουν πάγιες ανάγκες του δημόσιου σχολείου. Κάθε χρόνο αυξάνονται και από τους 7.404 που ήταν στη δευτεροβάθμια το 2017, φέτος, μετά από πέντε χρόνια, διπλασιάστηκαν και έφτασαν τις 14.147» τονίζει.

«Η εξέλιξη αυτή αποτελεί συνειδητή επιλογή των κυβερνήσεων που προωθούν τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις εργασίας με σκοπό το χτύπημα εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και με στόχευση την κατάργηση της μονιμότητας και τη μείωση των δαπανών για την παιδεία» προσθέτει.

«Η κυβέρνηση, αντί  της κάλυψης των κενών με μόνιμους διορισμούς, επεκτείνει την ελαστικοποίηση της εργασίας με την αύξηση των επαίσχυντων τρίμηνων συμβάσεων» αναφέρει μεταξύ άλλων και συμπληρώνει ότι «το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε προσλήψεις με τρίμηνες συμβάσεις για να καλύψει ανάγκες της πανδημίας, στην πραγματικότητα όμως κατακρεούργησε τις κανονικές συμβάσεις των αναπληρωτών για να καλύψει λειτουργικά κενά που υπάρχουν ακόμη και από την έναρξη της σχολικής χρονιάς».

Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών

Ακολουθεί, η ανακοίνωση της Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης:

Τώρα μαζικοί μόνιμοι διορισμοί για να λειτουργήσουν τα σχολεία

Πανηγυρίζει η κυβέρνηση για τους 11.700 διορισμούς που έγιναν πέρσι, χωρίς καμία δέσμευση για μαζικούς διορισμούς φέτος, όταν τα κενά φτάνουν τις 50.000, ενώ με αλλεπάλληλα χτυπήματα πλήττουν και συρρικνώνουν τη δημόσια εκπαίδευση. Οι  περσινοί διορισμοί ήταν σταγόνα στον ωκεανό σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και των μαθητών. Δεν αντιστοιχούν και ούτε κάλυψαν στο ελάχιστο τα χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς που δημιουργήθηκαν στα σχολεία λόγω της πολιτικής των περικοπών, της λιτότητας στην παιδεία και της έλλειψης διορισμών που ακολουθήθηκε από όλες τις κυβερνήσεις, ούτε μπορούν  να καλύψουν  τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών που αυξήθηκαν κατακόρυφα λόγω της πολύμηνης διάρκειας της τηλεκπαίδευσης.

Τη δραματική κατάσταση με τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς στα σχολεία δεν περισώζουν ούτε μια σειρά αντιεκπαιδευτικά μέτρα που συστηματικά προωθήθηκαν από όλες τις κυβερνήσεις για την εξοικονόμηση ωρών εκπαιδευτικών : κατάργηση υπεύθυνων εργαστηρίων, αύξηση ωραρίου, κατάργηση παράλληλης διδασκαλίας ανά τμήμα στις ξένες γλώσσες, εξοβελισμός ειδικοτήτων ΠΕ78, ΠΕ08, ΠΕ80, ΠΕ81, κ.ά., συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων, μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες και με εκπαιδευτικούς “λάστιχο” να συμπληρώνουν ωράριο σε 4 και περισσότερα σχολεία. Όλα αυτά μεσούσης της πανδημίας με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι κίνδυνοι για την υγεία μαθητών, εκπαιδευτικών, γονιών.

Τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια δεν έχουν τέλος. Το ΥΠΑΙΘ έχει δώσει οδηγία για αλλαγές στα  προγράμματα ώστε να γίνεται από λίγες ώρες μάθημα σε όλα τα τμήματα  για να κρύβονται κενά κάτω απ’ το χαλί, ενώ εκπαιδευτικοί πιέζονται να αναλάβουν υπερωρίες. Αυξάνει το μέγιστο αριθμό μαθητών, μοιράζει τους εκπαιδευτικούς της παράλληλης σε πολλά παιδιά τα οποία δεν διδάσκονται όλες τις ώρες που προβλέπονται και έτσι κόβει θέσεις εργασίας, θέσεις στις οποίες θα δούλευαν άνεργοι συνάδελφοί μας. Οι ιδιωτικές παράλληλες στηρίξεις αποτελούν μαύρη ανασφάλιστη εργασία μέσα στο δημόσιο σχολείο, πληρωμένες από την τσέπη των γονιών, χιλιάδες θέσεις εργασίας εκπαιδευτικών που θα έπρεπε να προσλάβει το Υπουργείο. Ουσιαστικά αποτελούν ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης με τους χειρότερους όρους. Με όλα αυτά χάθηκαν χιλιάδες θέσεις εργασίας στα σχολεία με δυσμενείς συνέπειες στις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των μονίμων και αναπληρωτών.

Οι αναπληρωτές καλύπτουν πάγιες και πραγματικές ανάγκες του σχολείου.

Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά με μόνιμους διορισμούς

Οι αναπληρωτές πλέον αντί να αποτελούν εκπαιδευτικούς που καλύπτουν έκτακτες ανάγκες, αποτελούν εκπαιδευτικούς που καλύπτουν πάγιες ανάγκες του δημόσιου σχολείου. Κάθε χρόνο αυξάνονται και από τους 7.404 που ήταν στη δευτεροβάθμια το 2017, φέτος, μετά από πέντε χρόνια, διπλασιάστηκαν και έφτασαν τις 14.147. Η εξέλιξη αυτή αποτελεί συνειδητή επιλογή των κυβερνήσεων που προωθούν τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις εργασίας με σκοπό το χτύπημα εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και με στόχευση την κατάργηση της μονιμότητας και τη μείωση των δαπανών για την παιδεία. Αναλυτικά περιγράφονται οι επιδιώξεις αυτές και στις εκθέσεις του ΟΟΣΑ του οποίου τα πορίσματα έγιναν το ευαγγέλιο της εκπαιδευτικής πολιτικής όλων των κυβερνήσεων.

Πέρσι οι συνολικές προσλήψεις των αναπληρωτών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ήταν 15.789, ενώ μέχρι τώρα για τη φετινή χρονιά προσλήφθηκαν 14.147 ( 5.523, Α΄ φάση, 1.807 Β΄ φάση, 1.805, Γ΄ φάση, 2.657, Δ΄ φάση, 283 Ε΄ φάση και 2.072 επόμενες φάσεις). Συνεχίζουν να μην έχουν καλυφθεί περισσότερα από 2.000 κενά σε όλες τις δομές εκπαίδευσης, ενώ οι συνταξιοδοτήσεις που ανακοινώθηκαν φέτος στη δευτεροβάθμια, είναι 2.695.

Τα στοιχεία αποδεικνύουν ότι οι διορισμοί που έγιναν ως αποτέλεσμα των αγώνων δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες των σχολείων. Το αίτημα  για μόνιμο προσωπικό (σε εκπαιδευτικούς, ΕΕΠ, ΕΒΠ) στα σχολεία είναι και πρέπει να είναι αδιαπραγμάτευτο για όλη την κοινωνία. Η κυβέρνηση, αντί  της κάλυψης των κενών με μόνιμους διορισμούς, επεκτείνει την ελαστικοποίηση της εργασίας με την αύξηση των επαίσχυντων τρίμηνων συμβάσεων. Πλέον, με τις τρίμηνες συμβάσεις, προσέλαβαν 3.066 (1.488 στη δευτεροβάθμια) συμβασιούχους για τρεις μήνες και μετά θα αποφασίσουν οι Διευθυντές εκπαίδευσης εάν θα απολυθούν ή αν θα ανανεωθούν οι συμβάσεις τους.

Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε προσλήψεις με τρίμηνες συμβάσεις για να καλύψει ανάγκες της πανδημίας, στην πραγματικότητα όμως κατακρεούργησε τις κανονικές συμβάσεις των αναπληρωτών για να καλύψει λειτουργικά κενά που υπάρχουν ακόμη και από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Αξιοποίησε την πανδημία για την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων και  των εργασιακών δικαιωμάτων των αναπληρωτών. Οι προσλήψεις με τρίμηνες συμβάσεις δεν ήρθαν να αντικαταστήσουν νοσούντες εκπαιδευτικούς, ούτε ευπαθείς ομάδες, αφού φέτος έκοψαν τις άδειες ειδικού σκοπού.

Μιλούν για διορισμούς, αλλά οι πίνακες του προσοντολογίου που  έχουν χρησιμοποιηθεί δύο χρονιές παραμένουν κλειστοί και όσοι είναι έξω από αυτούς χωρίς δικαίωμα εργασίας, βλέπουν να παραμένουν εκτός για ακόμα μια χρονιά. Δεκάδες χιλιάδες αποκλείονται από την εργασία και πρακτικά απολύονται επειδή δεν πάτησαν σωστά ένα κλικ, ή επειδή δεν επισύναψαν ένα πτυχίο σε μια πλατφόρμα, άσχετα εάν αυτό το πτυχίο το έχουν καταθέσει δεκάδες φορές στις διευθύνσεις και δούλευαν με αυτό τόσα χρόνια. Αυτό το πρόβλημα δεν είναι ούτε αστοχία, ούτε ελάττωμα του προσοντολογίου. Ο τρόπος που ατομικά γίνονται οι αιτήσεις και με το παραμικρό λάθος έρχεται ο «ξαφνικός θάνατος» χωρίς να έχεις άλλη ζωή είναι η φυσιογνωμία του νόμου του προσοντολογίου. Εσύ έχεις όλη την ευθύνη εάν έχεις τα απαραίτητα χαρτιά για να είσαι ψηλά στους πίνακες και αν κάνεις σωστά την διαδικασία και εσύ φταις αν δεν τα έχεις ή αν κάνεις ένα λάθος, οπότε «δεν αξίζεις» να προσληφθείς. Εάν και όταν βγει νέα προκήρυξη με τον νόμο Γαβρόγλου θα έχουμε παρόμοιο αριθμό (δεκάδες χιλιάδες) απορριφθέντων.  Μέχρι σήμερα το προσοντολόγιο απέκλεισε από την εργασία περισσότερες χιλιάδες από ό,τι μονιμοποίησε. Επιπλέον η μοριοδότηση των προσόντων μπορεί να αλλάξει όπως και όποτε το αποφασίζει η κάθε υπουργός, με αποτέλεσμα η αναζήτηση, και η πληρωμή, νέων προσόντων  να μην έχει τέλος.

Αιτήματα - διεκδικήσεις

Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί με βάση το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που έχουν μία σύμβαση εργασίας.

Να γίνουν τώρα 18.000 μόνιμοι διορισμοί στη γενική παιδεία και 3.000 στην ειδική αγωγή για την Β/θμια Εκπ/ση για να μπορούν τα σχολεία να λειτουργήσουν.

Ο υπολογισμός των οργανικών κενών να είναι σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες σχολείων.

Να δοθούν όλα τα κενά των σχολείων στις ΕΛΜΕ για να γίνεται έλεγχος. Τα νόθα ΠΥΣΔΕ δεν μπορεί να αποφασίζουν εν κρυπτώ και εν αγνοία των συναδέλφων.

Να δημοσιοποιούνται όλα τα σχολεία με οργανικά κενά για να είναι γνωστά στους άμεσα ενδιαφερόμενους (μετατιθέμενοι, με βελτίωση, με διάθεση).

Να εγκριθούν επιτέλους (εκκρεμούν τέσσερα χρόνια) όλες οι προτάσεις των συλλόγων διδασκόντων για τη λειτουργία Τμημάτων Ένταξης στα σχολεία τους και τα κενά που θα προκύψουν να συμπεριληφθούν στις οργανικές θέσεις.

Κατάργηση του νόμου της διαίρεσης και της σφαγής των αναπληρωτών, του νόμου Γαβρόγλου (4589/19 - προσοντολόγιο). Όχι σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Να ανοίξουν οι κλειστοί πίνακες.

Να μπει τέλος στις ελαστικές σχέσεις. Να καταργηθούν οι τρίμηνες συμβάσεις και οι προσλήψεις αναπληρωτών από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης.

Εξίσωση δικαιωμάτων αναπληρωτών και μονίμων. Πλήρη δικαιώματα στους αναπληρωτές.

15 μαθητές στο τμήμα για διασφαλιστούν μέτρα προστασίας της υγείας μαθητών, εκπαιδευτικών και 10 στα εργαστήρια!

Να μειωθεί το ωράριο των εκπαιδευτικών και να επανέλθει στα προ του 2013 επίπεδα.

Να λειτουργήσει η ενισχυτική διδασκαλία με την έναρξη της χρονιάς σε όλα τα σχολεία.

Να επανέλθουν στα σχολεία οι ειδικότητες που εξοβελίστηκαν με τα νέα αναλυτικά προγράμματα.

Να μην εφαρμοστούν τα σκληρά εξεταστικά πλέγματα (τράπεζα θεμάτων, εξετάσεις PISA, E.Β.E.).

Να καταργηθεί όλο το νομοθετικό πλαίσιο της αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης. Αγώνας με απεργία αποχή όλων των ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ.

Παιδαγωγική ελευθερία στους εκπαιδευτικούς. Σύλλογοι διδασκόντων κυρίαρχα όργανα.

Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις για να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας.

ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ σε συντονισμό οργανώνουμε κινητοποιήσεις άμεσα για μαζικούς μόνιμους διορισμούς και την προώθηση των διεκδικήσεων του κινήματος.

Για το Δ.Σ.

Ο πρόεδρος                         Η γραμματέας

Χρήστος Ζαγανίδης                 Ειρήνη Σωπιάδου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες