Σε μαζική απεργία την Τετάρτη 6 Απριλίου προχωρούν οι εκπαιδευτικοί ζητώντας να καταργηθούν η Τράπεζα Θεμάτων και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και να ανακληθεί το έγγραφο που καλεί σε αναμορφώσεις προγραμμάτων.
«Τα πρώτα και πιο μαζικά θύματα αυτής της εξεταστικής σφαγής θα είναι τα παιδιά της εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, τα οποία δεν θα έχουν τη δυνατότητα να ανταποκριθούν σε εξετάσεις πανελλαδικού τύπου (γιατί αυτό είναι η Τράπεζα Θεμάτων) σε πλήθος μαθημάτων από την Α’ Λυκείου» επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Πειραιά.
«Επιδίωξη του ΥΠΑΙΘ είναι να δημιουργήσει στο μέλλον μια ασφυκτική πίεση στους εκπαιδευτικούς, ώστε, κάτω από την τρομοκρατία της αξιολόγησης, να είναι αυστηροί στους προφορικούς βαθμούς για να μην προκύπτει μεγάλη απόκλιση από τα αποτελέσματα των εξετάσεων με Τράπεζα Θεμάτων» προσθέτει.
Στη συνέχεια, υποστηρίζει ότι «μαζί με την εφαρμογή του άλλου ταξικού κόφτη, της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, στόχος της κυβέρνησης και του κεφαλαίου για τους χώρους της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, είναι η αποθάρρυνση των νέων από το όνειρο των σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και η εξώθησή τους σε δομές μεταγυμνασιακής κατάρτισης».
Επίσης, οι εκπαιδευτικοί κρίνουν ως απαραίτητη την άμεση και δραστική μείωση της ύλης σε όλα τα μαθήματα όλων των τάξεων. «Αντί για αυτό, με νέο απαράδεκτο έγγραφό του το ΥΠΑΙΘ (29601/ΓΔ4/16-03-2022) καλεί σε «αναμόρφωση προγραμμάτων» στα σχολεία, όταν «παρατηρείται καθυστέρηση στη διδασκαλία των μαθημάτων που εξετάζονται στις προαγωγικές εξετάσεις»! Ουσιαστικά, καλεί σε έναν χειρισμό για να φαίνεται ότι «βγαίνει» η, έτσι κι αλλιώς, υπέρογκη ύλη, έχοντας ως μοναδική επιδίωξη να νομιμοποιήσει την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων» καταλήγουν.
Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών
Ακολουθεί η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Πειραιά:
Να καταργηθεί η Τράπεζα Θεμάτων και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής
Άμεση δραστική μείωση της ύλης σε όλα τα μαθήματα όλων των τάξεων –Να ανακληθεί το έγγραφο που καλεί σε αναμορφώσεις προγραμμάτων
Βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για τη μεγάλη σφαγή των μαθητών του Λυκείου. Η Τράπεζα Θεμάτων ενημερώνεται με πλήθος θεμάτων, πολλά από τα οποία είναι ακραία δύσκολα και υπερβολικά, εντελώς αναντίστοιχα με την σχολική πραγματικότητα.
Σε μια κοινωνία με τάξεις και κοινωνικές ανισότητες, τα εξεταστικά φίλτρα είναι ταξικά φίλτρα. Τα πρώτα και πιο μαζικά θύματα αυτής της εξεταστικής σφαγής θα είναι τα παιδιά της εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, τα οποία δεν θα έχουν τη δυνατότητα να ανταποκριθούν σε εξετάσεις πανελλαδικού τύπου (γιατί αυτό είναι η Τράπεζα Θεμάτων) σε πλήθος μαθημάτων από την Α’ Λυκείου. Θυμίζουμε ότι τη χρονιά 2013-14, όταν είχε εφαρμοστεί Τράπεζα Θεμάτων, το ποσοστό των μεταξεταστέων της Α’ Λυκείου εκτινάχθηκε, από το 4% της προηγούμενης χρονιάς, στο 23,5%!
Η εφαρμογή της όχι μόνο θα οδηγήσει σε απόρριψη χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες, αλλά και θα δημιουργήσει, μπροστά στην προοπτική της συνέχισης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ψυχολογία σπασίματος και αποθάρρυνσης και σε όλους τους υπόλοιπους, καθώς θα δουν τους βαθμούς τους να καταβαραθρώνονται.
Ταυτόχρονα, επιδίωξη του ΥΠΑΙΘ είναι να δημιουργήσει στο μέλλον μια ασφυκτική πίεση στους εκπαιδευτικούς, ώστε, κάτω από την τρομοκρατία της αξιολόγησης, να είναι αυστηροί στους προφορικούς βαθμούς για να μην προκύπτει μεγάλη απόκλιση από τα αποτελέσματα των εξετάσεων με Τράπεζα Θεμάτων.
Μαζί με την εφαρμογή του άλλου ταξικού κόφτη, της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, στόχος της κυβέρνησης και του κεφαλαίου για τους χώρους της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, είναι η αποθάρρυνση των νέων από το όνειρο των σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και η εξώθησή τους σε δομές μεταγυμνασιακής κατάρτισης. Για να παραδοθούν από τα δεκαπέντε τους χρόνια στον εφιάλτη της απλήρωτης ή μισοπληρωμένης εργασίας χωρίς δικαιώματα.
Ζητάνε «αναμόρφωση προγραμμάτων»
Ανεξάρτητα από την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, τα δύο χρόνια πανδημίας και της διαλυτικής κατάστασης και των κενών που δημιουργήθηκαν στην εκπαιδευτική διαδικασία, κάνουν απαραίτητη την άμεση και δραστική μείωση της ύλης σε όλα τα μαθήματα όλων των τάξεων. Αντί για αυτό, με νέο απαράδεκτο έγγραφό του το ΥΠΑΙΘ (29601/ΓΔ4/16-03-2022) καλεί σε «αναμόρφωση προγραμμάτων» στα σχολεία, όταν «παρατηρείται καθυστέρηση στη διδασκαλία των μαθημάτων που εξετάζονται στις προαγωγικές εξετάσεις»! Ουσιαστικά, καλεί σε έναν χειρισμό για να φαίνεται ότι «βγαίνει» η, έτσι κι αλλιώς, υπέρογκη ύλη, έχοντας ως μοναδική επιδίωξη να νομιμοποιήσει την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων. Αποτελεί μια ακόμα άθλια μεθόδευση που «ξεχειλώνει», εντατικοποιεί και διαλύει παραπέρα την εκπαιδευτική διαδικασία. Θύματα και πάλι οι μαθητές και οι μαθήτριες.
Απαιτούμε την ανάκληση της εγκυκλίου. Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην προχωρήσουν σε αναμορφώσεις προγραμμάτων. Απαιτούμε να μειωθεί άμεσα και δραστικά η ύλη σε όλες τις τάξεις και σε όλα τα μαθήματα.
Απαιτούμε κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.
Όχι σπουδές για λίγους και εκλεκτούς – αγώνας ενάντια στους ταξικούς φραγμούς.
Απεργούμε μαζικά στις 6/4!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη