sxoleio dimotiko
INTIME/ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
Η παράταση του ωραρίου λειτουργίας των Νηπιαγωγείων & Δημοτικών Σχολείων ως τις 17:30 – 18:00 θα βάλει από την πίσω πόρτα τους ιδιώτες την ώρα που τα παιδιά θα αναγκάζονται να μεγαλώνουν μακριά από τους γονείς τους

Την αντίθεσή του στις εξαγγελίες τόσο του πρωθυπουργού όσο και της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως, εκφράζει ο ΣΕΠΕ Αμαρουσίου καταδεικνύοντας ότι η παράταση του ωραρίου λειτουργίας των Νηπιαγωγείων & Δημοτικών Σχολείων ως τις 17:30 – 18:00 προκειμένου, όπως λέει η κυβέρνηση, να αντιμετωπιστεί το δημογραφικό πρόβλημα της χώρας μετατρέπει το σχολείο σε παιδοφυλακτήριο.

Ένα… κακοφτιαγμένο παρκινγκ ψυχών χωρίς υποδομές θα είναι τα σχολεία για τους μαθητές τους οι οποίοι θα μεγαλώνουν μακριά από τους γονείς οι οποίοι θα αναγκάζονται να δουλεύουν προκειμένου να τα βγάλουν πέρα στις δύσκολες συνθήκες που διανύουμε. Καμία σχέση δεν θα έχει το σχολείο που οραματίζεται η κυβέρνηση με ένα σχολείο που θα εξασφαλίζει την ολόπλευρη ψυχοκοινωνική και μαθησιακή ανάπτυξη των μαθητών του. 

Ο ΣΕΠΕ Αμαρουσίου αναδεικνύει τα προβλήματα που υπάρχουν τόσο σε υποδομές για να υποστηριχτεί το ολοήμερο σχολείο όσο και τα ζητήματα ουσίας που προκύπτουν για την ομαλή ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών. Παράλληλα, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για είσοδο των ιδιωτών στα Δημόσια Σχολεία από την πίσω πόρτα αφού την εμφάνισή τους θα κάνουν Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης (Κ. Δ. ΑΠ.) τα οποία θα λειτουργούν με ανταποδοτικά τέλη για τους γονείς.

Ο ΣΕΠΕ Αμαρουσίου καλεί το γονεϊκό κίνημα και τους συλλογικούς του φορείς από κοινού με τους εκπαιδευτικούς να αντιδράσουν στην εφαρμογή των εξαγγελιών αυτών της κυβέρνησης, ενώ παράλληλα καλεί το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. να αντιδράσει.

Ολόκληρη η ανακοίνωση του ΣΕΠΕ Αμαρουσίου

«Με πρόσφατες εξαγγελίες τους τόσο ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης όσο και η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως ανακοίνωσαν ότι, στο πλαίσιο των «προσπαθειών τους» για την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος της χώρας προτίθενται να επεκτείνουν το ωράριο λειτουργίας των παιδικών σταθμών, νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων ως τις 18:00 (δήλωση Κυρ. Μητσοτάκη), ενώ η κα Υπουργός Παιδείας προχώρησε ένα βήμα παραπάνω εξαγγέλλοντας την παράταση της λειτουργίας των Ολοήμερων τμημάτων του 50% των σχολικών μονάδων της Π. Ε. των μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας ως τις 17:30 από το προσεχές σχολικό έτος 2022 – 2023. 

Οι εξαγγελίες αυτές μόνο οργή και αγανάκτηση προκάλεσαν στην εκπαιδευτική κοινότητα και στην ελληνική κοινωνία, διότι δεν προσφέρουν τίποτα ουσιαστικό στη ελληνική κοινωνία και δεν αντιμετωπίζουν, σε καμία περίπτωση, το έντονο δημογραφικό πρόβλημα της χώρας. 

Αν η κυβέρνηση της Ν. Δ. ήθελε να αντιμετωπίσει ουσιαστικά και ριζικά το πρόβλημα της υπογεννητικότητας στη χώρα όφειλε: 

α) να εξασφαλίσει σταθερή και μόνιμη εργασία με αξιοπρεπείς μισθούς και εργασιακά δικαιώματα για τους νέους ανθρώπους, οι οποίοι πλήττονται από την ανεργία και τους αντεργατικούς νόμους που υιοθετεί και εφαρμόζει η κυβέρνηση και 

β) να θεσμοθετήσει ένα πλαίσιο αυξημένων δικαιωμάτων προστασίας των νέων εργαζόμενων που αποκτούν παιδιά (προστασία της μητρότητας και πατρότητας από τις απολύσεις, άδειες στις/στους εργαζόμενους επί πληρωμή από την εργασία τους για την ανατροφή των παιδιών τους, επιδόματα ανατροφής για τα παιδιά που γεννιούνται στη χώρα μας κ.λπ.). 

Προσπαθώντας όμως, η κυβέρνηση, να κρύψει το βαθιά αντιλαϊκό και αντεργατικό της πρόσωπο και τις καταστροφικές για τους εργαζόμενους πολιτικές που εφαρμόζει, εξαγγέλλει μέτρα που ουσιαστικά μοιάζουν με « καθρεφτάκια και χάντρες» προς τους «ιθαγενείς» κοροϊδεύοντας, μάταια, την ελληνική κοινωνία αναφορικά με την εφαρμογή δήθεν κοινωνικών πολιτικών για την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος της χώρας. 

Σε επίπεδο παιδαγωγικής και διδακτικής επιστήμης είναι απαράδεκτο και προβληματικό στη βάση του ένα παιδί σχολικής ηλικίας να παραμένει στο σχολείο από τις 07:00 το πρωί (συμμετέχοντας στην πρωινή ζώνη) ως τις 17:30 το απόγευμα (συμμετέχοντας και στο ολοήμερο πρόγραμμα) και μάλιστα σε σχολεία και νηπιαγωγεία που δεν διαθέτουν κανενός είδους υποδομή για να φιλοξενήσουν με κάποιους σχετικούς όρους αξιοπρέπειας παιδιά αυτής της ηλικίας. Ουσιαστικά μια λύση ανάγκης (την παραμονή των παιδιών στο ολοήμερο σχολείο και νηπιαγωγείο, εφόσον δεν έχουν κάποιον/κάποια να τα κρατήσει και να τα επιβλέψει στο σπίτι τους) την ανάγει η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ σε πανάκεια βαφτίζοντάς την «κοινωνικό μέτρο» στήριξης των οικογενειών για την αντιμετώπιση του δημογραφικού, όταν έχουν αφεθεί τα σχολεία και νηπιαγωγεία της χώρας χωρίς υποδομές (κατάλληλα κτήρια, σύγχρονες εγκαταστάσεις, προσωπικό κ.λπ.) και αδυνατούν να εξυπηρετήσουν αξιοπρεπώς ακόμα και τις/τους μαθήτριες/μαθητές που συμμετέχουν τώρα στα ολοήμερα τμήματα Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων ως τις 16:00. 

Οι εικόνες των μαθητών μας που σιτίζονται πάνω στα ίδια θρανία που το πρωί κάνουν μάθημα κουβαλώντας από τα σπίτια τους το κατσαρολάκι (θερμομπώλ) με το φαγητό από το σπίτι τους, χωρίς μόνιμο και επαρκές προσωπικό καθαριότητας, χωρίς ζεστό φαγητό, χωρίς τραπεζοκόμους, σε σχολεία και νηπιαγωγεία χωρίς τους απαραίτητους εκπαιδευτικούς, χωρίς υποστηρικτικό προσωπικό (νοσηλευτές/νοσηλεύτριες, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς κ.λπ.), χωρίς κατάλληλα και σύγχρονα κτήρια και υποδομές φτάνουν για ν’ ανατρέψουν πλήρως την ψευδή και κατασκευασμένη εικόνα που επιχειρούν να δημιουργήσουν στην ελληνική κοινωνία οι εξαγγελίες του κου Πρωθυπουργού και της κας Υπουργού Παιδείας. Το ψεύδος των εξαγγελιών του Πρωθυπουργού και της κας Υπουργού Παιδείας συμπληρώνεται αν αναλογιστεί κανείς ότι το νομοθετικό πλαίσιο των νόμων 4692/2020 και 4823/2021 υπάρχει και προβλέπει την εμπλοκή των Δήμων και των γονέων στη δημιουργίας Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης (Κ. Δ. ΑΠ.) εντός των Δημοσίων Σχολείων και ως επέκταση της λειτουργίας τους με ανταποδοτικά τέλη για τους γονείς που θέλουν να τα χρησιμοποιήσουν τα παιδιά τους οδηγώντας έτσι στην ιδιωτικοποίηση – εμπορευματοποίηση ενός κομματιού του Δημόσιου Σχολείου

Επιπρόσθετα, θέλουμε να τονίσουμε στους γονείς ότι η επαφή των παιδιών τους με τους γονείς και την οικογένεια αποτελεί απαραίτητη και επιβεβλημένη προϋπόθεση για την ομαλή ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών τους και δεν μπορεί να υποκαθίσταται σε καμία περίπτωση και για κανένα λόγο από το σχολείο. Φαίνεται όμως ότι η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ προκειμένου να εξασφαλίσουν την κερδοφορία των επιχειρήσεων και του κεφαλαίου στη χώρα μας παραγράφουν κάθε είδους εργασιακό και μορφωτικό δικαίωμα των εργαζόμενων και των παιδιών τους διαστρέφουν ακόμα και το περιεχόμενο και τις βασικές αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης μετατρέποντας τους μαθητές μας σε βαριά εργαζόμενους πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης που θα δουλεύουν και θα παραμένουν στο χώρο εργασίας τους από τα έξι τους χρόνια ως τις 18:00 το απόγευμα, προετοιμάζοντας τους για τα σκληρά 12ωρα εργασιακά ωράρια που θα κληθούν να εργαστούν ως αυριανοί εργαζόμενοι και ισοπεδώνοντας απόλυτα την παιδική τους ηλικία και την οικογενειακή τους ζωή. 

Το σχολείο που εξαγγέλλουν και οραματίζονται ο κος Πρωθυπουργός και η κα Υπουργός Παιδείας είναι ένα σχολείο παιδοφυλακτήριο, ένα σχολείο κάτεργο, ένα σχολείο που δεν εξασφαλίζει την ολόπλευρη ψυχοκοινωνική και μαθησιακή ανάπτυξη των μαθητών του. 
 

Καλούμε το γονεϊκό κίνημα και τους συλλογικούς του φορείς από κοινού με τους εκπαιδευτικούς να αντιδράσουν στην εφαρμογή των εξαγγελιών αυτών της κυβέρνησης. 

Καλούμε το Δ. Σ. της Δ. Ο. Ε. να αντιδράσει και να επιληφθεί άμεσα του θέματος αυτού στη βάση των αποφάσεων και των διεκδικήσεων του κλάδου για το σχολείο και το νηπιαγωγείο που οραματιζόμαστε και διεκδικούμε στον αντίποδα των απαράδεκτων κυβερνητικών εξαγγελιών». 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Πόπη - Ειρήνη - νεκρά βρέφη στην Αμαλιάδα
Αμαλιάδα: «Με ζήλευε και με έσπαγε στο ξύλο» - Η χειμαρρώδης κατάθεση της μητέρας του Παναγιωτάκη
Αμαλιάδα: «Βγήκα από το μπάνιο και είδα μελανιασμένο το παιδί μου» - Όλα όσα κατέθεσε για την Ειρήνη η μητέρα του μικρού Παναγιώτη
Αμαλιάδα: «Με ζήλευε και με έσπαγε στο ξύλο» - Η χειμαρρώδης κατάθεση της μητέρας του Παναγιωτάκη