Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες του 20ου συνεδρίου της ΟΛΜΕ.
Ακολουθεί η τοποθέτηση εκπροσώπου της ΠΕΚ στο 20ο συνέδριο της ΟΛΜΕ:
20ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΟΛΜΕ
ΑΠΟΧΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΟΥ 20ΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
• Είναι αναγκαστική η αυτοκριτική από όλους.
• Αν δεν μπορούμε να κάνουμε αυτοκριτική, αυτό σημαίνει πολύ απλά ότι διαμορφώνουμε μια δική μας φαντασιακή κατάσταση, που δεν έχει καμιά σχέση με την πραγματικότητα, ότι είμαστε σε ένα κλειστό σύμπαν.
• Πώς μπορεί να ερμηνευθεί η σε μεγάλο βαθμό αποσυσπείρωση στη συμμετοχή των συναδέλφων στις διαδικασίες του σημερινού συνέδριού μας;
• Πώς μπορεί να ερμηνευθεί το γεγονός ότι σε τόσο δύσκολες συνθήκες για τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία, δεν μπορέσαμε να εκφράσουμε τα τόσα και τόσα προβλήματα κινητοποιώντας το μεγάλο μέρος του κλάδου μας;
• Είναι ανάγκη να χαράξουμε νέα πορεία – καθαρή για το συνδικαλιστικό κίνημα
1. Πρέπει να μιλήσουμε για την λανθασμένη και κακή λειτουργία της Ομοσπονδίας τα τελευταία 5 χρόνια. Την όχι καλή συνεργασία σε επίπεδο Δ.Σ.. Κινηθήκαμε χωρίς προοπτική και κατεύθυνση, καθώς καλούμασταν να πραγματοποιήσουμε Γ. Σ. χωρίς συγκεκριμένες εισηγήσεις και κατεύθυνση. Υπήρξε παλινωδία στην υποστήριξη θέσεων και παράλληλα αδυναμία και έλλειψη διάθεσης να στηριχτούν υπαρκτές θέσεις του κλάδου.
2. Στις προς τα έξω παρεμβάσεις μας, σαν Ομοσπονδία, σαν τοπικές ΕΛΜΕ, δεν προβάλουμε θέσεις δικές μας για ένα καλύτερο σχολείο, αλλά προβάλουμε την άρνηση να υλοποιήσουμε κάθε τι αντιδραστικό που φέρνει η κυβέρνηση.\
3. Την αρνητική αυτή λογική θα την αντιληφθούμε πολύ καθαρά και στο επόμενο θέμα. Προβάλλεται έντονα το αίτημα της μη συμμετοχής στην ηλεκτρονική ψηφοφορία σαν πανάκια και μοναδική διαδικασία για την διάσωση των σωματείων. Είναι όμως αυτό το καθοριστικό;; Αποσιωπάται και δεν προωθείται, όπως θα έπρεπε, το ουσιαστικό αίτημα, που πρέπει να διεκδικήσουμε, αυτό της θεσμικής καθιέρωσης της δυνατότητας διαλόγου στα Σωματεία με την πραγματοποίηση σταθερών – ελεύθερων και κατοχυρωμένων Γενικών Συνελεύσεων, οι οποίες είναι η καθοριστική διαδικασία λειτουργίας και ζωής κάθε Σωματείου. Γιατί το ζητούμενο σ’ αυτή τη διαδικασία είναι ο διάλογος πριν τις εκλογές και η αντικειμενική διεξαγωγή των εκλογών.
4. Παρατηρείται έντονη αυταρέσκεια από παρατάξεις που «ελέγχουν» πρωτοβάθμια σωματεία, καθώς όταν πραγματοποιούνται - κατ’ όνομα - Γ.Σ. με ελάχιστα άτομα, τις χαρακτηρίζουν με περισσή υποκρισία Γ.Σ. προκειμένου να περάσουν τις θέσεις τους, χωρίς ποτέ να προβληματιστούν για το φαινόμενο της μικρής συμμετοχής.
5. Όλες οι συνδικαλιστικές παρατάξεις πρέπει να κατανοήσουν ότι δεν είναι παραρτήματα των κομμάτων. Δεν μπορεί να σιωπούν όταν προωθούνται αντιδραστικές λύσεις ή υποστηρίζονται μέσα στη Βουλή, από τον πολιτικό – κομματικό τους φορέα.
6. Η Ομοσπονδία πρέπει να διαμορφώνει πάντοτε και δεύτερο πλάνο παρέμβασης. Παρότι υπήρξε μεγάλη επιτυχία και συμμετοχή τόσο στις εκλογές για τους αιρετούς όσο και στο θέμα της αυτοαξιολόγησης, δεν υπήρξε η αντίστοιχη συνέχεια και φάνηκε ξεκάθαρα η αδυναμία της Ομοσπονδίας να διαμορφώσει ένα plan –b ώστε να καταφέρουμε να έχουμε οφέλη από αυτή την αντιπαράθεση.
Οφείλουμε να κάνουμε το συνδικάτο πιο φιλικό και προσιτό στους συναδέλφους, πιο κινηματικό στην κοινωνία.
Συμπερασματικά συνάδελφοι
1. Πρέπει να διαμορφώσουμε θέσεις και αποφάσεις καθαρές και σταθερές και να σταματήσει η διαρκής αμφισβήτηση των θέσεων.
2. Πρέπει να προβάλουμε θέσεις και όχι άρνηση
3. Πρέπει να υπάρξει συνεργασία όλων των παρατάξεων χωρίς αποκλεισμούς ή χειραγωγήσεις πάνω στις αποφάσεις που λαμβάνονται και ισχύουν.
4. Πρέπει να διαμορφώσουμε ένα συνδικάτο που θα καλύπτει και θα υποστηρίζει το συνάδελφο από τις επιθέσεις που δέχεται. Πρέπει να εξετάσουμε πολύ σοβαρά το θέμα της νομικής κάλυψης των εκπαιδευτικών.
5. Πρέπει να οργανώσουμε καλύτερα τα οικονομικά της Ομοσπονδίας και να σκεφτούμε ώστε η συνδρομή να δίνεται μέσα από την μισθοδοσία.
6. Πρέπει να υλοποιούμε όσες περισσότερες διευκολύνσεις είναι δυνατόν να παράσχει η Ομοσπονδία (Εκπτώσεις σε: βιβλιοπωλεία – κινηματογράφους – θέατρα – καλοκαιρινές διακοπές).
7. Η δράση μας οφείλει να λαμβάνει υπόψη της τις φοβερά δύσκολες συνθήκες εκπαιδευτικών και σχολείων, τις πρωτόγνωρες σε έκταση ανισότητες των μαθητών μας, τις κοινωνικές ανάγκες για παιδεία και μόρφωση τόσο σε πανελλαδικό επίπεδο όσο και σε τοπικό.
8. Τώρα είναι άμεση ανάγκη για άνοιγμα στην κοινωνία, με ευρύ και συστηματικό διάλογο για την δημόσια παιδεία με φορείς σε κάθε ΕΛΜΕ.
9. Τώρα είναι πρώτη προτεραιότητα η ενίσχυση της Παιδαγωγικής λειτουργίας των Συλλόγων Διδασκόντων, ώστε να μην αντιμετωπίζουν προσωπικά οι εκπαιδευτικοί τα πολλαπλά και σύνθετα προβλήματα των σχολείων.
10. Εμείς είμαστε διατεθειμένοι να συμβάλλουμε σε έναν δημιουργικό και κινηματικό συνδικαλισμό. Πιστεύουμε στη συλλογική δράση και γι’ αυτό θα αγωνιστούμε για λήψη αποφάσεων και τώρα στο Συνέδριό μας και στην περίοδο που θα ακολουθήσει.
Είμαστε όλοι εδώ συνάδελφοι, όχι απλά και μόνο για να εκλέξουμε Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΜΕ αλλά και για να διαμορφώσουμε έναν πλούτο θέσεων για το σχολείο και για το εκπαιδευτικό επάγγελμα. Αυτή θα είναι η δύναμή μας.!
Η παράταξή μας, η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών θα συμβάλλει σε αυτό τον προσανατολισμό προσβλέποντας σε αποτελεσματικό συνδικαλιστικό κίνημα την επόμενη περίοδο.
Θωμάς Γεωργιάδης Εκπρόσωπος της Π. Ε. Κ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη