Εκπαιδευτικοί Κεφαλονιάς-Ιθάκης: Με το σταγονόμετρο το μοντέλο «κάλυψης» των κενών
«Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να δώσει  όλα τα πραγματικά κενά πριν την έναρξη των σχολείων, χωρίς περικοπές και «μαγειρέματα» και να καλυφθούν όλα σε μια φάση»

Τεράστια παραμένουν τα κενά στα σχολεία της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης, όπως καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί.

«Η σημερινή κυβέρνηση της Ν.Δ., όπως και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις της τελευταίας 12ετίας, έχουν την ευθύνη για την απουσία μόνιμων διορισμών, για την κανονικότητα της «αδιοριστίας». Ακολουθώντας τις κατευθύνσεις της Ε.Ε. και τις διάφορες εργαλειοθήκες του ΟΟΣΑ,  «επένδυσαν» στην υποχρηματοδότηση και στον κόφτη των κενών, πότε με την κατάργηση του δασκάλου στο ολοήμερο, πότε με την περικοπή μαθημάτων (κυρίως ειδικοτήτων) και εργαστηρίων, πότε με συμπτύξεις τμημάτων, ακόμα και με την αύξηση μαθητών ανά τμήμα, με σκοπό να πείσουν πως δεν υπάρχει μεγάλη ανάγκη σε εκπαιδευτικούς! Για αυτό οι ελάχιστοι μόνιμοι διορισμοί δεν είναι παραχώρηση καμίας κυβέρνησης και είναι σαφές ότι δεν θα πραγματοποιούνταν χωρίς τους διαρκείς αγώνες των εκπαιδευτικών σωματείων, χωρίς τις απεργιακές μάχες και την αντιπαράθεση με όλες τις κυβερνήσεις» αναφέρει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς – Ιθάκης (ΕΛΜΕΚΙ).

«Το μοντέλο της «κάλυψης» των κενών με δόσεις, με το σταγονόμετρο, σε πολλές φάσεις, με συγκάλυψη ή εξαφάνιση αναγκών, το μοντέλο των εκπαιδευτικών νομάδων που γυρίζουν από πόλη σε πόλη και από νησί σε νησί, που αλλάζουν κάθε χρόνο σχολείο, τάξη και μαθητές, είναι χρεοκοπημένο» επισημαίνει.

Στη συνέχεια, προσθέτει ότι «ο κυβερνητικός σχεδιασμός για την νέα σχολική χρονιά, παρά τα μεγάλα λόγια του ΥΠΑΙΘ, υπονομεύει ακόμα περισσότερο τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών αλλά και τα δικαιώματα των αναπληρωτών, την ανάγκη για μαζικές προσλήψεις από την αρχή της χρονιάς».

Οι εκπαιδευτικοί καλούν τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να δώσει  όλα τα πραγματικά κενά πριν την έναρξη των σχολείων, χωρίς περικοπές και «μαγειρέματα» και να καλυφθούν όλα σε μια φάση.

Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών

Ακολουθεί η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς – Ιθάκης για την κάλυψη των κενών στα σχολεία:

Κάλυψη όλων των πραγματικών κενών από την αρχή της χρονιάς!

Σε λίγες μέρες ξεκινάει η νέα σχολική χρονιά και μαζί της ο βραχνάς της κάλυψης των κενών σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων σχεδόν σε όλα τα σχολεία του νομού και της χώρας, τα οποία για άλλη μια φορά παραμένουν τεράστια.

Οι μόνιμοι διορισμοί που έγιναν τα 2 τελευταία χρόνια, ουσιαστικά αναπλήρωσαν τις αντίστοιχες συνταξιοδοτήσεις των εκπαιδευτικών, ενώ είναι ενδεικτικό ότι, την προηγούμενη σχολική χρονιά (2021-2022) πραγματοποιήθηκαν πάνω από 50.000 προσλήψεις αναπληρωτών, για να «καλυφθούν» στοιχειωδώς οι ανάγκες.

Η σημερινή κυβέρνηση της Ν.Δ., όπως και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις της τελευταίας 12ετίας, έχουν την ευθύνη για την απουσία μόνιμων διορισμών, για την κανονικότητα της «αδιοριστίας». Ακολουθώντας τις κατευθύνσεις της Ε.Ε. και τις διάφορες εργαλειοθήκες του ΟΟΣΑ,  «επένδυσαν» στην υποχρηματοδότηση και στον κόφτη των κενών, πότε με την κατάργηση του δασκάλου στο ολοήμερο, πότε με την περικοπή μαθημάτων (κυρίως ειδικοτήτων) και εργαστηρίων, πότε με συμπτύξεις τμημάτων, ακόμα και με την αύξηση μαθητών ανά τμήμα, με σκοπό να πείσουν πως δεν υπάρχει μεγάλη ανάγκη σε εκπαιδευτικούς! Για αυτό οι ελάχιστοι μόνιμοι διορισμοί δεν είναι παραχώρηση καμίας κυβέρνησης και είναι σαφές ότι δεν θα πραγματοποιούνταν χωρίς τους διαρκείς αγώνες των εκπαιδευτικών σωματείων, χωρίς τις απεργιακές μάχες και την αντιπαράθεση με όλες τις κυβερνήσεις.

Τα χιλιάδες κενά που παραμένουν δεν είναι αριθμοί και στήλες σε πίνακες excel.  Είναι οι μορφωτικές ανάγκες των παιδιών μας που δεν καλύπτονται, είναι οι μαθητές που μένουν χωρίς εκπαιδευτικό από την αρχή της χρονιάς, είναι τα μαθήματα που δε διδάσκονται (ακόμη και πανελληνίως γραπτώς εξεταζόμενα), είναι οι ειδικότητες που λείπουν, οι δομές (π.χ. στην Ειδική Αγωγή) που δε λειτουργούν. Το μοντέλο της «κάλυψης» των κενών με δόσεις, με το σταγονόμετρο, σε πολλές φάσεις, με συγκάλυψη ή εξαφάνιση αναγκών, το μοντέλο των εκπαιδευτικών νομάδων που γυρίζουν από πόλη σε πόλη και από νησί σε νησί, που αλλάζουν κάθε χρόνο σχολείο, τάξη και μαθητές, είναι χρεοκοπημένο!! Υπονομεύει την εκπαιδευτική διαδικασία, την ίδια την εργασία των εκπαιδευτικών και οδηγεί στην πλήρη εξουθένωση και οικονομική εξαθλίωση των αναπληρωτών.

Ο κυβερνητικός σχεδιασμός για την νέα σχολική χρονιά, παρά τα μεγάλα λόγια του ΥΠΑΙΘ, υπονομεύει ακόμα περισσότερο τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών αλλά και τα δικαιώματα των αναπληρωτών, την ανάγκη για μαζικές προσλήψεις από την αρχή της χρονιάς. Με εγκύκλιο προς τις Δ/νσεις Εκπαίδευσης και τις Περιφερειακές Διευθύνσεις, ο ΓΓ του ΥΠΑΙΘ ζήτησε την καταχώρηση των λειτουργικών κενών των Σχολικών Μονάδων Γενικής Εκπαίδευσης, των δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και των ΚΕΔΑΣΥ μέχρι τις 12/8 και τις 19/8 αντίστοιχα, ενώ είναι σε όλους  γνωστό,  ότι αυτή την περίοδο δεν μπορεί να καταγραφούν τα πραγματικά κενά στα σχολεία, γιατί δεν έχουν ολοκληρωθεί οι υπηρεσιακές μεταβολές, δεν έχουν υπολογιστεί οι άδειες των νεοδιόριστων, δεν έχουν οριστικοποιηθεί τα τμήματα. Με τον τρόπο αυτό, το ΥΠΑΙΘ προχωράει σε ένα απαράδεκτο «μαγείρεμα» των κενών, την ώρα μάλιστα που χιλιάδες συνάδελφοι, πίσω από ένα πληκτρολόγιο, αγωνιούν για το αν και πότε  θα δουλέψουν, για το πού θα τοποθετηθούν, για το αν θα τα βγάλουν πέρα, αν θα βρουν σπίτι.

Σε αυτήν την κατεύθυνση  και το ΠΥΣΔΕ Κεφαλονιάς, για άλλη μια χρονιά επιχειρεί να διευθετήσει τις τοποθετήσεις νεοδιόριστων καθώς και την διάθεση μονίμων σε σχολεία για συμπλήρωση ωραρίου και μάλιστα, χωρίς την εκπροσώπηση του κλάδου σε αυτό, μιας και με ευθύνη της κυβέρνησης δεν υπάρχουν αιρετοί εκπρόσωποί του στα υπηρεσιακά συμβούλια. Ουσιαστικά οι τοποθετήσεις δεν γίνονται με κριτήρια να καλυφθούν τα πραγματικά κενά και με δικαιοσύνη για όλους τους εκπαιδευτικούς, δίνοντας έτσι χώρο με διάφορες προφάσεις, στο «δι’ ενεργειών μου» και σε εξυπηρετήσεις – εκδουλεύσεις. Το αποτέλεσμα είναι και να μην καλύπτονται τα πραγματικά κενά και να παραβιάζονται εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, με θύματα τελικά τα ίδια τα παιδιά και την εκπαιδευτική διαδικασία.

Τώρα είναι ώρα τα σωματεία, οι εκπαιδευτικοί, μαζί με τους γονείς, να διεκδικήσουμε, αποφασιστικά και δυναμικά, συγκεκριμένα μέτρα, πριν το άνοιγμα των σχολείων, για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών.

Καλούμε την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Να δώσει  όλα τα πραγματικά κενά πριν την έναρξη των σχολείων, χωρίς περικοπές και «μαγειρέματα» και να καλυφθούν όλα σε μια φάση.  Οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών πρέπει να γίνονται με ανοιχτά σχολεία, στις αρχές Σεπτέμβρη, αφού αναδειχτούν τα πραγματικά κενά και τα πλεονάσματα των σχολικών μονάδων στα τελικά τμήματα των σχολείων τα οποία δεν μπορούν να συγκροτούνται με 27 και 30 μαθητές !

Να υπολογίσει  όλες τις εκπαιδευτικές ανάγκες, χωρίς τον απαράδεκτο διαχωρισμό σε βασικές και δευτερεύουσες, σε όλες τις ειδικότητες, σε τμήματα ΖΕΠ, στην παράλληλη στήριξη. Να λειτουργήσουν παντού όλα τα τμήματα ένταξης και να ιδρυθούν όλα όσα χρειάζονται για την κάλυψη των αναγκών. Να εξασφαλιστούν σε όλα τα σχολεία οι αναγκαίες ώρες για ενισχυτική διδασκαλία.

Να υπολογίσει τα τμήματα με 15 μαθητές για υγειονομικούς και κυρίως για παιδαγωγικούς λόγους. Να κάνει δεκτά όλα τα αιτήματα για ολιγομελή τμήματα.

Να υπολογίσει επιπλέον προσλήψεις εκπαιδευτικών (πλήρους ωραρίου και όχι τρίμηνα) για την κάλυψη των έκτακτων κενών που θα προκύψουν από συναδέλφους που θα νοσήσουν από Covid -19, ώστε να μην επαναληφθεί το μπάχαλο της περσινής χρονιάς.

Να δώσει μαζί με το ΥΠΑΙΘ όλα τα κενά για τη δήλωση περιοχών.

Να μονιμοποιηθούν  όλοι οι αναπληρωτές για την κάλυψη όλων των κενών.

Να προσληφθούν όλοι οι αναπληρωτές σε μια φάση.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να απευθυνθούν στο σωματείο για όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Δε μένουμε θεατές! Παίρνουμε την κατάσταση στα χέρια μας!

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ ΚΙ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες